Jump to content
Българският форум за музиканти

Колко ватов усилвател е достатъчен за свирене в клуб?


musicman

  

136 гласа

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Моля, впишете се или се регистрирайте, за да гласувате.

Recommended Posts

Отговорено (Редактирано)

MUSICMAN, направо те "хващам", че искаш да получиш отговори, които да съвпадат с твоето виждане.

Което уважавам(виждането ти), знам каква система имаш и че ще свърши прекрасна работа за в клуб.

 

Както се вижда, колкото хора, толкова мнения, което си е и нормално.

На един, едно му върши работа, на друг друго.

Пак обърни внимание на поста ми с вторият цитат на английски.

Там много добре се казва, защо пича предпочита 100 ватовият усилвател.

Аз не бих паднал под 20 - те вата на Кох или меса студиото. В никакъв случай.

А ти са си студио модели.

Демек, най доброто им приложение е за студио.( И за клуб- ок)

30 ватовият ми Marshall JTM идва екстра. Не е нужно да е на макс.

Мисконсепшън е. Нужно е да се усили, колкото да влезне в режим.

Реално съм правил АБ тестове с 50 и 100 ватови ампове, един и същ модел и марка.

Действително разликата е само 3 децибела. И не е в силата, а в пънча.

100 ватовия има повече.

От друга страна 50-цата е с по- изразен "солиращ" звук ( поне такава дума ми идва в момента).

Затова и Ингви и Майкъл Шенкер предпочитат 50 ватовите варианти на Маршалите си , пред съответните им 100 ватови еквиваленти.

Ако има следващ път да свиря във Фенс, сигурно ще бъде с 100 ватов Хог 2х12.

Не виждам смисъл да мъкна и 4х12. Макар че, Крис Бродерик бе там с 100 ватова глава и 4х12. Значи и така може :)

(само казвам, че може, никакви сравнения с него)

Пак опираме до кой, какво го кефи, с какво разполага...

Е, имал съм и Ампег джет 15 вата.( 2 х ел 84)

Ампчето е готино, предимно блусаро, джазменско или сърф рокерско.

Аз не се виждам с такова, хеле пък в клуб.

 

И както виждам анкетата показва добре, как стоят нещата.

Редактирано от TONY
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@TONY - Не искам от всички да получа моето мнение, искам всеки да си каже реално как процедира. Това в случая е интересното, останалото са празни приказки.

 

Трябва да призная, че всъщност заглавието наистина е объркващо, не за друго ами защото както колегите правилно обърнаха внимание силата на звука се измерва в децибели. Обаче все можем да си направим някакви дори груби изводи.

 

 

И още нещо, а именно например Коч-а е направен така, че крайното му стъпало винаги е на макс. Няма бутон за намаляване и в зависимост от това колко силен сигнал му пуснеш от предусилвателя - толкова силно свири. И поради тази причина този амп не може да свири тихо. Дори да намалиш всичко на 0 - пак се чува нещо. Та определено е трудно да се каже колко точно вата се ползват и колко децибела но е факт, че с 20 ватов усилвател усилен на половина можеш да си свършиш работа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В момента основно работим на 2 места. На едното работя с 30 ватов H&K, а на другото с 100 ватов Marshall JCM2000. И двата начина дават резултат, различен разбира се - но всеки достатъчно задоволителен сам по себе си. С по-малкото кубе звука е по-компактен и търсения тон по-лесен за достигане. С по-мощна апаратура е малко по-трики положението. Хем да се чуваш добре на сцената, хем през РА да излизаш добре. Мощтата апаратура предполага доста повече внимание и настройки (като нива) за изкарате балансиран звук. С по-малко мощна - нещата се улесняват. Всичко е прекалено субектинвно и персонално. Най-важното е да знаете какво търсите - оттам нататък нещата бързо ще си дойдат намясто. Това е от скромния ми опит.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично ползвам 100 ватов усилвател с кабинет 4х12", усилен до ниво при което китарата се чува САМО през усилвателя, а НЕ през мониторите, което значи някъде около 30% усилване. Обикновенно свиря с групата си в малки и средноголеми клубове и това ниво на звука НИКОГА не е било проблем. Разбира се по правило звука минава през микрофон и централно. В мониторите си пускам бас, барабани и вокал. Добър ефект разбира се може да се постигне и с по-малък усилвател, да речем 30 вата и 1х12", като за да се чува следва да се постави на нещо за да се повдигне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Bugera 1990 с Marshall 1960AV, не съм го усилвал повече от 3-3 1/2, като най-често седи под 3. Радостното е, че и така пак вади добър звук; Dual Rectifier-a, който имах вадеше отвратен звук, когато волюма е толкова слаб, така че и аз гласувах, че най-вероятно 30-50W са предостатъчни за клуб. Предполагам също, че поради тая причина кабинет 2х12 също е напълно достатъчен вместо 4х12 - да не говорим, че заема по-малко място и тежи по-малко, единствено трябва да се наклони под такъв ъгъл, че китариста да си го чува.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мастър волюмите като цяло са логаритмични, така че като е завъртян на 5 от 10 не означава че ампа е на 50% ватове!Най-точно измерване на силата на звука, който всеки ползва би било с уред за мерене на децибели...ама не се сещам музикант който преди гиг го прави...

Според мен Тони е много прав.В зависимост от броя и вида на крайните лампи, усилвателите се различават ужасно много по характера на звука, по "риспонс-а".Същото важи и за 2по12, 1по12, 4по12 кабинетите.Имам семпли (и ако някой го интересува ще ги постна другаде) на един и същ говорител, на едно и също място озвучен с един и същ микрофон и в кабинета една глава с непроменени настройки.При първия семпъл говорителя е монтиран в 2по12, а във втория - 4по12.Звука е доста различен - говорителя активно си взаимодейства с обема на кабинета в който е поставен и от там звучи различно при дори малка разлика в обемите(преизчислено за всеки говорител).

За всеки вярвам най-важното е какъв е звука му, а не колко е силен, ако се има в предвид, че второто може да се компенсира от ПА-то.

Да мъкна 4по12(около 50+Кг) и 25килограмова глава ме е накарала не нуждата да мъкна, а нуждата от звук, който търся.Че ватовете са повече от нужните - да, но пък звука е такъв, какъвто не мога да постигна с по-малък амп.

 

И за да не съм в оф-топик(макар че не мисля че съм) - аз правя така - 100вата 5150-тип амп с 4по12 В30, лийд ченъл волюм 3-4, мастер макс.Ако не се озвучавам волюма скача до 5-6, екстремно и до 7(веднъж се озвучавах така на открито , като не бях в ПА-то, а в ПА само бяха касата солото, вокал и малко бас).След 7 ампа почва да маже прекалено много за стила и начина по който го използвам.В30-ките също почват да мажат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля че темата(анкетата)е колко вата са достатъчни,а не колко е като децибели какви настройки правиш на еквалайзера и колко усилваш ампа.Винаги е по-добре да имаш повече мощност от колкото използваш,но не вярвам всички да си ползват амповете усилени до край,което всъщност docc засегна (няма точно определение за докрай).

Конкретно мога да кажа че моя амп повече от половината не го усилвам когато имам микрофон пред него,което ще рече 25 вата,щото ампа е 50транзистор,като и двата канала clean/drive не са усилени докрай,a наполовина,вече не знам колко вата стават.В clean канала влизат два овърдрайва,като единия е с повече волум,няма как да сметна колко вата излизат накрая.Важното е че аз си чувам ампа докато свиря и на другите не им пречи на сцената,отделно ако не ми стига си пускам и монитор.По-добре е отколкото всички да чуват само моя амп на сцената и вокалните микрофони да го хващат.

Нагледах се на конкурса джак даниелс как всички са помъкнали меси и маршали глави по 100 вата и нагоре отделно 4х12 кабинети и всички жулят в някакви ниски настройки чак бас и барабани не се чуват от китари които на всичко отгоре са без среди, щото така било модерно и после що не се получавал звука,що не си чували китарите и обвиняваха помещението че не звучи.Това ми е мнението по темата,ако знаеш какво искаш като звук можеш да го постигнеш с 30 вата лампа или 50 вата транзистор,което е достатъчно за БГ клубовете.Вече тея дето свирят по големи зали и стадиони да мислят за повече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблемът е, че обикновено усилвателите звучат най-добре, когато са усилени на макс, а дори 30В лампов може да bleed-не над централното и да разваля микса. Дори на средно голяма сцена един 30-50В усилвател може да бъде перфектно озвучен и балансиран без в микрофоните да влизат други инструменти.

Аз свиря със 120В комбо, което, като го усиля над 5, се чува много отчетливо пред цялата сцена и централното, и разваля микса. В повечето клубове такъв амп може напълно да заглуши микса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...аз говоря като прост металист...ама все пак да споделя...когато мастер-а е различно усилен звука драстично се променя разбира се...затова на различните нива просто го балансирам с гейна...и ако има нужда леко донастрийвам еквалайзера...накрая взема че се получава нещо от което съм доволен...варете ме печете ме но не мисля че 100 вата & 4х12" са прекалено много...не че не може да се мине с по-малко...но къде отива целия кеф от разнасянето на гардероби тогава...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^^Това е за твоя (ите) усилвател(и).

При някои усилватели промяната в мастер волюма не води до съществено изменение на звука - въпрос на дизайн.

Разбира се веригата има много други променливи (най-малко и характеристиките на говорители, колоните и много други елементи).

 

В крайна сметка и 1 ват е достатъчен и 100 вата може да са малко (разликата в силата на звука е само 4 пъти между другото) в зависимост от звука, който се търси.

 

Свирейки последно "на живо" преди твърде много време с техника, която няма нищо общо със сегашната - няма да пиша повече :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трудно може да се отговори категорично поради хилядите променливи в уравнението: тип усилвател, тип схема, тип лампи, брой и вид говорители, брой и вид ефекти и инструменти и т.н. и вече стил на групата, видове и брой инструменти, търсено звучене и още много други. Също така: какво е точно мощност и как е измерена, какво е сила на звука и още разни други често неясни за немалко хора неща. И последно се сещам за функционалните възможности при усилвателите с малка мощност: трябва ти комбо с 12" говорител и ФХ Лууп, но да не е повече от 20 вата (като си намериш ми се обади :D ).

 

От личен опит в клубове (несофийски): 30W лампи са много*. 50W лампи също толкова много*. С атенюатор е ОК.

Не от опит (теоретично): 5-10W вероятно ще "клекнат" (зависи), но 15-20W би било ОК (пак зависи (от нещата в първия абзац)).

Най-важно наистина е да се оползотвори добре АМР-а и да върши работа според собствените ти И на бандата нужди.

 

* Разликата между 30, 50, че и 100 вата не е толкова осезаема. 100 вата е само 2 пъти по-силно от 10 вата. 10 вата е само 2 пъти по-силно от 1 ват. За домашно и 1 ват може да е много. Затова АМР се пазарува предимно по възможностите и "екстрите", които има, а не по мощност. Тъп е варианта "Ааа, тоя АМР е 50W, ужасно силен ми е! Ще взема 30-ката!", която обаче няма поне 2-3 полезни функционални допълнения (с 10" вместо 12" спийкър и няма ФХ Лууп, презенс, ривърб, други).

 

П.П.1. Някои неща ги повтарям (прочетох ги в мнения на synchu, docc), но ги пиша за пълнота на моето. :)

П.П.2. За солид-стейт не знам, но приблизително 2х мощност. А и там намаляването не прецаква толкова звука.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така, тази тема ще я има и ще бъде така както съм я замислил. Ще гледам да чистя офтопика поне веднъж дневно ако пак мине някой да се изсере със самосвала. Както и не мисля повече да отговарям на хора, които не могат да разберат как така хем говорят истина, хем са в офтопик.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

След хирургичната интервенция за отстраняване на тумора май почина и пациента! :icon_shithappens:

Бърза проба за реанимация от моя страна :

Аз свиря с 50 вата лампа със затворен кабинет 2х12. При мен оптимума е на 12 часа на мастера. преди и след това почвам да чувам нежелани ефекти. За някой клубове е твърде много, но като цяло е универсално решение. Във фенса слагаме една "щора" от дунапрен пред кабинета за да не издухва останалите участници в оркестъра.

 

100 вата според мен е твърде много за малък затворен клуб, не че не става разбира се. 30 Вата е може би оптимум за малките завединия (тукан , Фенс, и тн.).

 

П.С Мнениата на Docc, като изключим язвителния му тон, според мен бяха полезни!

Редактирано от Stivy_k
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.