CyberGene
Mods-
Мнения
1835 -
Присъединил/а се
-
Топ дни
126
CyberGene last won the day on Юни 24
CyberGene had the most liked content!
Относно CyberGene
- Рожден ден 10/15/1979
Previous Fields
-
Инструмент
пиано
Contact Methods
-
Website URL
https://soundcloud.com/evgeny-kumanov/sets/selected-1
-
ICQ
0
Profile Information
-
Gender
Male
-
Location
София
-
Interests
Пиано, Класическа Музика, Джаз, Хармония
Последни посетители
6197 профилни разглеждания
CyberGene's Achievements
Rising Star (9/14)
- Rare
- Rare
- Rare
- Rare
- Rare
Recent Badges
1.9k
Обществена Репутация
1
Community Answers
-
Колкото и да ми се иска да се направя на широко скроен и толерантен и да кажа, че няма лоша музика, че тя е само следствие, а не причина, че имало не чак толкова лоши екземпляри, че се прави много качествено и какви ли не други оправдания, не мога вътрешно в себе си да скрия неприязънта, която имам към цялата тази култура и в частност музиката. Защото дори и минимално, тя задуши „атмосферата“ (интонационната среда, както иронично се наричаше едно време). И даде карт-бланш на простаците да смятат, че не просто няма никакъв проблем да налагат тази пошлост като единствена възможна, но дори агресивно да мачкат всяка друга музика — нещо, на което многократно съм ставал свидетел. Интелигентните хора имат склонност да се опитват да намират всяка гледна точка и дори да стават адвокати на дявола, но това изигра и ще има да играе много лоша шега на бъдещите поколения. Това не е само български проблем, уви.
-
Не бийте вестоносеца 😀 Изкуственият интелект се прави от компании, в които се наливат много пари. Това е бизнес. На никого не му дреме за изкуството.
-
Е, сигурно, аз просто знам, че Бейби Томасчето е голям Епъл-фен и потребител на Лоджик 😀
-
https://arxiv.org/abs/2405.08007 Вече неотличимо при езиковите модели, така че и според мен до година-две ще има успехи и при музикално-езиковите 😀 или май емотиконът е: 😕 Просто никой не се занимаваше сериозно с музикални модели досега, защото музиката е “ташак” работа, става само за иху-аху, сравнена с генерирането на текстово съдържание и комуникация, което е мощен помощник в почти всякакви бизнеси, а отделно и в геополитика и какво ли още не.
-
Последният ъпдейт на Logic Pro 11 от преди месец го прави това и чувам, че се справял отлично, нарича се Stem Splitter: https://www.apple.com/newsroom/2024/05/logic-pro-takes-music-making-to-the-next-level-with-new-ai-features/ (Скролирай до съответната секция, където го обясняват), ето и от менюала: https://support.apple.com/guide/logicpro/extract-vocal-instrumental-stems-stem-lgcp61bae908/mac Ако не се лъжа, се изисква да имаш Apple Silicon процесор, за да работи това, защото само те имат специализирани AI ядра. Аз се ъпдейтнах (то е безплатен ъпдейт) и съм на M2 процесор, но подобни функции за разделяне на тракове никога не са ме вълнували, затова не съм го и пробвал. Ако ти е интересно и нямаш Apple Silicon, за да го тестваш, прати някой трак и ще го пусна през моя Лоджик да видим какво ще се получи.
-
Не знам какво е Ugritone, предполагам производител на инструменти/плъгини/ефекти, но коментарът ми е по-общ и е за навлизането на AI. Неизбежно е в някакъв момент тези езикови модели да бъдат пренесени и в създаването (или продуцирането, както е модерно да се казва) на музика, особено такава, при която има намесени рутинни процеси като миксиране и мастериране (което вече го има в последния ъпдейт на Logic Pro), секвениране и аранжиране, а също и в самото композиране на музика, първоначално по-компютърно ориентираните съвременни стилове, но сигурно някой ден и по-човешките. Прогнозата ми е, че ще се върнем към живата музика, изпълнявана от музиканти и това ще се оценява най-много. Компютрите отдавна са по-добри от човека на шах, ама все още има турнири по шах за хора 😀 Така че, свирете и се упражнявайте. Само така ще направите нещо, което евентуално може да бъде оценено и да ви донесе удоволствие. Може и в нова тема, аз точно като мод не знам що не си го преместя (мнението имам предвид 🤣)
-
Нямам лични наблюдения над клавирите с “меки” клавиши, само съм чел и за съжаление все лоши неща за всички марки… Но все пак се открояват мненията, че клавишите на бюджетните клавири не са издръжливи. Но пък хората доста се оплакват от проблеми с клавиатурата и на Yamaha YC61, а то е професионален и скъп модел. Така че дори цената не е гаранция.
-
Ми то, ако трябва да съм честен, пианото май все повече замира като инструмент. В модерната музика все по-малко го чувам и освен ако някой родител не запише детето си на пиано, не виждам как едно дете би се ориентирало към пианото. Така че си се ориентирал съвсем правилно по съвременните тенденции 🙂 Единствените ми надежди са, че така както се възроди интересът към аналогови синтезатори, след като бяха почти напълно забравени, някой ден ще се върне и към акустичните пиана 😀 То с тези войни нищо не се знае, може да останем без ток някой ден и тогава акустичните инструменти ще се върнат естествено 😀
-
Ако не си свирил много на акустично пиано, където инерцията я задаваш само с чукване на клавиша, без дори да е задължително да го натиснеш до долу, тогава вероятно няма да имаш проблем с такива клавиатури, явно си си намерил своето. Това е важното 👍🏻 Аз основно свиря на пиано и като мина на синт клавиатури виждам голям проблем, особено с такива натегнати пружини като на Go:Keys. От известно време имам Yamaha CK61 и клавиатурата не само е с по-леки пружини, но е и направена някак си да засича скоростта на клавиша по целия му ход, а не само на база силата на удара в дъното (както е при този Роланд). В смисъл, можеш да ускориш клавиша и да го отпуснеш леко точно преди да стигне дъното и то пак ще генерира висока динамика. При Go:Keys това водеше до пропуснати ноти. Но пак да кажа, това е заради различния подход. Сигурно с всичко се свиква и ако редовно се упражнявам на такива клавиши, ще им свикна. Но за пианисти, които повече свирят на акустични или дигитални пиана, не бих препоръчал клавиатурата на Go:Keys. Между другото Роланд имат и много хубави синт клавиатури, например на високите версии Фантом-6/7. Но там цената е съвсем друга 😀
-
Едно време препоръчвах Kawai, но вече не бих препоръчал, доста хора се оплакват от качеството, имат доста дефекти, иначе вносителят за България е много свестен тип и не би правил проблеми за сервиз и такива неща. В днешно време всички пиана са от прилични нагоре, така че с никое няма да се сбърка. Аз лично в последно време съм фен на Ямаха, те също така са и може би пианата с най-малко дефекти и проблеми, без да имам обективна статистика, съдейки единствено по темите за проблеми в големи американски форуми. П.П. Между другото, бих препоръчал да се чете и проучва повече в западни форуми, не в българските. Тук няма чак толкова много хора с опит и интереси в дигиталните пиана, получава се доста субективизъм, пристрастия... Аз лично съм сменил над 20 дигитални пиана от всички марки, имал съм от най-евтините до най-скъпите и ми е хоби постоянно да пробвам всякакви нови дигитални пиана където и когато мога, но предполагаемо когато човек има някакви възможности в България, това почва да дразни и се почват едни излишни коментарчета, така че в общи линии съм се отдръпнал от препоръките за дигитални пиана
-
Ето ти, бе: В ми-минор 😀 Освен това на второто повторение на прогресията четвъртият акорд вместо ре-мажор е фа-мажор 💪🏻
-
Това ми звучи като един милион други парчета с тая прогресия 😀
-
Не съм чел много по въпроса, може и да откривам топлата вода (no pun intended), но в последно време на La Pavoni-то си почвам с 9 бара, но понеже струята се увеличава, ако задържа на същото налягане, отпускам налягането постепенно до 6, за да поддържам постоянна тънка струйка, т.е. интуитивно си представям, че максимизирам времето, в което водата преминава през смляното кафе, за да извлече колкото се може повече от него. Не съм правил сравнения дали реално има полза от това, но толкова плътно и мазутено кафе като това, което става, не съм пил почти никъде 😀
- 1505 replies
-
- 2
-
- Кафе
- марки кафе
-
(и %d още)
Тагове:
-
Шехерезадата на Римски-Корсаков също ми е любима, даже скоро я слушахме с дъщеря ми, която много я хареса. Корсаков се води майстор на оркестрацията, имам и негова книжка по въпроса.