Jump to content
Българският форум за музиканти

emosms

Members
  • Мнения

    1457
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

  • Топ дни

    5

emosms last won the day on Януари 19 2023

emosms had the most liked content!

Previous Fields

  • Инструмент
    китара, бас

Profile Information

  • Gender
    Male

Последни посетители

2636 профилни разглеждания

emosms's Achievements

Contributor

Contributor (5/14)

  • Conversation Starter Rare
  • Very Popular Rare
  • Reacting Well Rare
  • Dedicated Rare
  • Posting Machine Rare

Recent Badges

319

Обществена Репутация

  1. На китари, на които е 'вибратено' повечко, се налага втора корекция за 'най-нисък екшън', след като се посвири... Тук точно, отделната корекция на седлата идва таман. Пък радиуса... какъвто такъв...
  2. Защо ти трябва толкова плавно, по принцип сваляш до възможно най-ниския екшън (ти си преценяваш колко buzz е приемливо), и вече зависи колко е правилен левълинга/ износването на прагчетата. Не мисля че някакви разлики, дори цял милиметър, пречат особено при свирене.
  3. Бе щом с това подобие на китара се получава, не всичко е загубено..
  4. Ако не свиря, никакви, глезотии, странични занимавки и измислени проекти Ей го човека - плющи на P баса, всякакви трикове си му излизат и не баса му пречи да е по-ритмичен, където не е перфектен
  5. Интересно сравнение между нек-тру и болт он китари: Соло: Бас: Не мога да преценя за състейна (нек-тру би трябвало да е повече), но има интересен ефект: - при нек-тру като че ли има по-наситени среди, а при болт-он високите изпъкват, звука е по snapier (на солото личи повече като че ли), и цялостно има нещо като mid-scooped, което е доста подходящо за слап
  6. Нужно е за максимално ясен тон и лесно звукоизвличане при слап свирене. С перо също дава доста хармоници и високи, а на клипа, според мен, свиренето му с пръсти наподобява атаката и тона на свирене с перо. Конкретно ореха не ми се струва толкова mid scooped. Както и да е, за някои класически бас саундове, хората навират muffler парчета под бриджа, чорапи :D, имаме и животното P bass, което дава специфичен тон (става интересно и за слап свирене). Но за мен проблема (и на соло китара, вкл. с драйв) е бил винаги един и същ - максимална яснота (и при акорди), звънливост, хармоници, високи (тук някъде и състейна отговаря за тази 'яснота'). Нямаш ли това, НЕ можеш да го възстановиш, ако го искаш на макс. Имаш ли го (с много специфики и уговорки за конкретния търсен тон) - имаш пасивен тонконтрол на китарата, тонкоректори, еквалайзери, звукоизвличане - за всякакви вариации на по-мътен тон.
  7. Писах на 4-5 в алибаба, но засега няма успех. Оставям идеята на трупчета - и без това нещо се преситих, и спрях да свиря тези дни... Иначе, ето примерно за какво става въпрос: Между другото, този бас на клипа, с fanned frets, ми напомня, че другия ми бас е с по-дълга мензура от китаеца, който модвам. Още една причина, че примерно той звучи с живец и на 5-7 позиция на 5 струна, само с почукване (слап), а и по-нагоре става за нещо.
  8. Мисля, че трябва самите адаптери да са ти със средна точка. Ако е хъмбъкер, би трябвало да стане нещо (тр. да изведеш средна точка), или JB с двата сингъла с изведена средна точка, но потенциометрите и и пасивната електроника както са, няма да ти свършат работа... А и самите адаптери, особено ако са два сингъла нек и бридж, ще имат различни полувълни на сигнала и ще стане... нещо. Бленда между двата също се губи. Имам най-евтиния DI бокс от томан (20-30 лв беше), който представлява импедансен трансформатор с небалансиран вход и балансиран изход, със средна точка. Има и граунд лифт. Повече от доволен, при включване на бас директно в пулта. Но, като няма усилване на сигнала, не знам до колко метра кабел след трафа е ок.. Ползвал съм го с 2-3 метра кабел.
  9. Така и не съм открил къде продават, чак и да даваш спецификации колко да са дебели тяло/ топ... Иначе, само махагон мисля (нз) че повече ще ми хареса от сегашното тяло, но за по-bright sound би трябвало да е с топ дървесина, която е по-bright.. Поне така се прави, съм чувал Има почти готови тела за бас, махагон, пак около 100 лв, в алито. Но с дефектчета, едно си харесах и мисля че бих могъл да шлайфам около дефекта (да увелича заоблянето към ръката) и да го изкарам на нула, да не стои като дупка.
  10. От jaf bulgaria могат да се купят янове северноамерикански клен. Не съм сигурен (не питах) дали е hard mapple, но по имейла разбрах, че не са много склонни да пратят цял ян по куриер (неокрайчена талпа) и по скоро тр. да ида до склада (Варна) да си избера и да го взема. Яновете са по ~2.5 м, варираща ширина. Ще стигнат за 2-3-4 китари, ако материала става по-цялата дължина.. Ще е тежко и излишно много. Термодекинг, заготовка дъска, се съгласиха да пратят, но не знам става ли за нещо .. И други търговци отказаха да пращат по куриер (янове, други избичени парчотии), дори бяха учудени, как ще го взема без да си го огледам (има резон) и не им се занимава с излишни снимки, кореспонденции, обяснения и разправии, ако материала не е напълно ок за каквото ти трябва.. Та пипкава работа е намиране на материал. Най-близки открих един тип от Казанлък, който каза, че може да ми избичи от труп орех, каквото ми харесало. Какво да ми хареса, освен по габарит, а вътре не знам как ще е.. И този труп, колко е изсъхнал, дали няма да има разцепено или кухини в размера който ми трябва - божа работа.... Единствения резон изобщо да мисля такъв проект е, че ако имам материал (проблема), бих могъл чат пат да ползвам цнц на работа, като набарам машината свободна... Иначе, определено не ми е работа - като повечето простотии (one of projects) с които се забърквам, отнемат огромно време и с малко късмет ги дотътрям до финал (или пък не..)
  11. С адаптрите си играх преди 2 години. Бях забравил момента, че оригиналните вадят ПО ЗЛЕ звук, отколкото звучи на сухо... Kоето вече е супер порнография, но за съжаление има такива случаи Оттук нататък си чувам ясно, как на сухо едната китара звучи по-мътно да го кажем, от другата. Говоря за бас китари (solidbody), за електрически солокитари (solidbody) не ми прави толкова впечатление. Иначе блазни ме на другата бас китара (тази по-bright с повече състейн) да сменя адаптерите, защото адаптери с керамични магнити ме дразнят като атака и тон. Но съм се зарекъл да я оставя във стоков вид, и да не се занимавам повече с глупости Има един момент на грубост и острота, който е неприятен, а алнико експериментите ми сякаш компресират сигнала при по-силна атака/ динамика. Но и с тях, без компресор/ лимитер иска много сериозен контрол на свирене, за да звучи по-уравновесено
  12. Ами.. какво би препоръчал за макс. bright tone и състейн, доколкото зависи само от тялото? Болт он конструкции, сравнявал съм няколко баса само на сухо и чувам разлика. В общи линии, ако на сухо няма живец, при слап свирене, едва ли през електрониката ще изкара нещо. Фингър стайл е възможно да се модифицира от електрониката и уредбата, но слап - получаваш каквото е на сухо... Дъното е един скуеър афинити 5 (тотален скрап) 'топ' един sire (Пак е доста бюджетен бас), и един корт (забравих модела). Баса който модвам е по средата и искам да го подобря откъм състейн (запазвайки грифа) и да му променя характера към по-bright, с повече хармоници и по-ясни високи. Орех, ясен (мисля че го дават balanced) или северноамерикански клен (hard mapple, като за грифове), друго? Или варианти с топ от bright дървесина и основа от нещо със състейн (да речем махагон). П.п. струват ли си експерименти с термодърво за декинг (термично обработено), или му е взет живеца и ще звучи умряло
  13. В алиекспрес намирам тела с дефекти по ~100 лв с доставка, махагон. Някой може и да станат с минимум дофрезоване. Други китайски сайтове не знам, в алибаба не откривам друго освен цели китари и грифове. Теоретично, махагона не е bright, поне не би бил, ако не си изцяло с mapple гриф И фретборд - като на фабричния бас Sire към който се опитвам да доближа звука. Попаднах на материал термообработени дъски от ясен за декинг, но се зачетох, че ако е overcooked, звука може да се прецаква, освен това дървото олеква при препичане. т.е. термообработката за настилки за външна употреба не е ясно каква е, спрямо термообработката при гриф от клен, а за тяло на solidbody китари май не се ползва/ няма смисъл. п.п. някой има ли идея за пропарените дървесини - за предпочитане ли са или не? Има обяви за пропарени - орех и други материали.
  14. Къде ги гледаш тези неща
  15. Поинтересувах се още малко по темата, може би орехът е най-подходящия материал с търсения звук, който се намира в бг: - https://mynewmicrophone.com/is-walnut-a-good-guitar-tonewood-electric-acoustic-bass/ (english walnut би трябвало да отговаря на европейския) Интересен вариант е и череша, макар че орех и ясен би трябвало да са по-подходящи - https://mynewmicrophone.com/is-cherry-a-good-guitar-tonewood-electric-acoustic-bass/ (sweet cherry тр. да е европейската) И с трите варианта, ако се направи тяло от един вид дърво (без основа от нещо по леко), отиваме към по-тежка китара - плътност 600кг/м3 и нагоре. В момента, най ме блазни идеята за срез от коренище на орех и изработка на тяло от цяло парче От дъски, ако мога сам да го залепя (не знам с какво лепило но мога да пригодя нещо като стяжка, и то доста стабилна), би било доста по лесно да се събере нещо. От първоначалната идея на темата - да фрезовам оригиналното тяло и да му залепя топ, се отказвам. Също, бг яворът няма нищо общо с mapple/ клен и е мек, не става, освен за визия. По-добре да запазя тялото (т.е. китарата в пригодно състояние) и да си правя отделно експерименти за ново тяло, а и евентуално хай енд изпълнение от едно парче, ако намеря такова
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.