-
Мнения
1510 -
Присъединил/а се
-
Последно посещение
-
Топ дни
5
emosms last won the day on Януари 19 2023
emosms had the most liked content!
Previous Fields
-
Инструмент
китара, бас
Profile Information
-
Gender
Male
Последни посетители
2806 профилни разглеждания
emosms's Achievements
-
Благодаря :). Ами не знам в крайна сметка. Първата ми идея е просто да зарежа надписите. Така да не го мисля какво да пише на врътките, преди поръчка на шасито. Без това изглежда проблемно да намеря услуга лазерно рязане/ абкант + лазерно гравиране. Прецизното гравирането на голям детайл над ~10x10 см е проблем в металообработващите фирми. Прави се на отделна машина за лазерно гравиране и обичайно имат някаква малка, за гравиране на табелки. Варианта със ситопечат иска повече занимавка - боядисване, шаблон за сито от печатница, после при един човек който ми го прави предния път и не знам занимава ли се още. После, евентуално да има 6 врътки за EQ. За 6 ленти, или за 3 ленти параметрик, или 2 фиксирани (бас, 240 хз) + 2 параметрик. В началото мислех да мина с един мега-прост готов кит, по тази схема, затова 5 ленти: : Стори ми се пре-много ленти за китарен амп, но ако искаме да изцедим максимална функционалност от EQ-то...
-
Ако запазя лейаута (5 врътки) и си спестя надписите, може да остане опция за параметрик... - бас (фиксирана корекция) low midrange (честота, корекция), high midrange (честота, корекция). И без това EQ-то ще е на отделна платка. На баса да речем, като бяха 10 канала, хем е по-визуално, хем все ще нацелиш някоя лента. На 5 ленти е по-друго, но като цяло с ленти е по-лесно от параметрик.
-
п.п. Заглавието на темата е подвеждащо, по аналогия с другата тема: "10 канален еквалайзер за бас".... Надявам се да не се проточи толкова до първи работещ вариант и като цяло е по-прост проект, с по-малко наблъскани модулчета. Но с опциите, които могат да се пробват (различни преамп платки), си е бая занимавка...
-
Не е за бас, в общи линии разширен тонстак на китарен амп. Идеята за 5 канала дойде от ...един кит под ръка и проекто-дизайна на лицевия панел (над 5 врътки ще стане много...) Саунда от преампа (режимите на лампите, прехвърлящи кондензатори и т.н.) трябва да е ок и напълно приличен при flat settings на EQ-то и спрямо такива настройки ще глася преампа. Тонкорекцията ще служи за оцветяване на саунда, без да ръчкам ефекти в fx-loop. Не разчитам за корекция на модовете на помещението. Макар че като гледам, в 5-каналното разпредeление на честотите, втората лента е 250 хз.. Най-високата лента в това разпределение е 4к, което за lead може би ще е високо за бууст, но може би ок за cut (ако говорителя вади високите кофти). За clean може би и по-висока ще става за бууст..
-
https://neuraldsp.com/articles/electric-guitar-eq-guide?srsltid=AfmBOoppLslY-tJqGOdcuXjjH5jHo66SVpStovNeVQUvVT4U5HjS7BNK За различен саунд препоръчват различни бленди... Не случайно boss ge-7 е 7 ленти през октава (x2). С 5 ленти (x2.5) ще има разминавания.... По-просто с по-малко ленти, удобство за директен контрол от ампа и толкова. Няма да е перфектно, но пак ще е повече от маса ампове
-
Нямам такова.. Дори процесора не помня какво има (мисля че има някакъв параметрик). Поне там да пробвам избраните 😄. На този етап става въпрос само да фиксирам едни надписчета на шасито, като дори не съм сигурен къде ще ги направят (въпроса по-горе за фирма, която да може и да изреже и да гравира на лазер). В краен случай може да няма надписи... Това е черна стомана пръсната с безцветен лак. Ще има супер прост, индустриално изглеждащ вид: Фокуса в крайна сметка е да си играя с лампи. Пробвал съм пентод (ef86) с изходен мосфет буфер + двоен триод (6н2п) и стана добре, но беше в отделни кутишки. Сега мисля да пробвам по непопулярни лампи (някои пентоди и триод/ пентоди). Двойните триоди ще са 6н2п и 6н1п. Схемотехниката ще е с референция основно книгата на Merlin Blencowe - Designing preamps for guitar and bass.
-
Схемата е крайно неясна, освен че ще има две преамп лампи, на две платки (с различни варианти), и ще суапвам тези платки... Варианти платки: двоен триод + двоен триод, пентод + двоен триод, пентод триод + двоен триод. С подварианти да 'нагъзя' пентодна лампа след триод, освен да е първа лампа в преампа, както правят хората 😄 После следва EQ (нещо там с операционни), fx loop, крайно стъпало (също ще пробвам варианти). EQ и fx също ще са отделни платки, така че евентуално мога да ги разменя като ред... В общи линии шасито ще е експериментална платформа за чесане на краста, пробването на варианти може да отнеме години.. Като гледам, всички педалчета почват от 100 хз и или са през октава (х2) - 100, 200, 400, 800, 1.6, 3.2, (6.4 boss ge-7) Или малко над октава (х2.5) 100, 250, 620, 1.6, 4к 5 каналните изглежда да са (х2.5) Но има и по-особени разположения.. Та за Ел китара има ли смисъл над 4к или дори 3к2 като най-висока..
-
Тези таблици не мога да ги разбера, но ми се струват непрактични. Може би трябва да се изберат най-ниска и най-висока честота на корекция от разни педалчета, и да се разпредели по равно, колкото ленти смяташ да правиш. Примерно най-ниска 100хз, най-висока 5к.. Да речем стандартна настройка, най-ниска честота 82 хз.. Най-ниската и най-високата трябва да са практични стойности за Ел китара (clean/ crunch/ lead). Междинните не мисля че са критични, просто дават опции, колкото брой ленти има Нищо не глъхне (поне не съм обръщал внимание). Целта е да моделираш тона, вместо да сменяш говорители и китари... 😄 (ако изключим ефекта на компресиране и динамиката на съответния говорител, състейна на китарата и т.н.). Не замества характеристиките на инструмента и говорителя, но като пипнеш EQ-то, картинката тотално се променя и имаш друг саунд. Конкретно като първа стъпка е свързано с изработката на шасито. Ако изобщо ще има надписи, ще трябва да избера честотите, и да го пускам за изработка.
-
Почнах да чертая по новия проект, до 7-8 години все ще го довърша. Комбо за ел. китара, лампово (или евентуално хибридно), с 5 канална тонкорекция. За начало се чудя кои да са честотите на корекция (може би като на някое камионче). Давайте предложения 🙂 Следваща стъпка е да намеря фирма за лазерно рязане, където освен рязане и огъване на абкант, да могат да ми гравират с лазер надписите на лицевия панел. Искам да си спестя занимаване и ходене за прахово, ситопечат и т.н. Шаси от черна стомана, гравирани надписи, пръснато с прозрачен лак и толкова. Фирмата при която поръчвам неща за лазер абкант не могат да го направят. Имат мини лазер за гравиране, на който правят малки табелки от тънка ламарина и там няма да стане. Та ако знаете някое място, пишете в темата pls.
-
П.п. на domination, където ползва малко уа, ми се стори че ползва един трик (само предполагам). Уа-то се оставя на крайно високо положение, което премахва омазващите ниски преди драйв/ дист, и после тона на ампа се наглася спрямо тази бленда, за да не тънее в ниските. Съответно, като раздвижиш уа-то си имаш и уа уа.. Експериментирал съм с това,за да изкарам някакъв харесваш ми тон от зуума. Има значение какъв е тоналния диапазон на уа-то (в случая емулирано от процесор).
-
Последния албум беше приятна изненада. Все едно слушам старата металика, все едно точно така трябва да са парчетата и точно това съм очаквал, дори все едно съм ги слушал... Но в периода, в който се интересувах от музика повече, бяха почнали да правят една смесица от боза с л*йна, нещо като обложката на Load (май), но кафяво и бежово като цветове по-щеше да подхожда. Голяма черна точка и трудно за прощаване предателство. Ако вземем друга група от онова време, която не изневери на стила, а се развиваше и подобряваше саунда, та до днес, Cannibal Corpse, авторитета на металика ми се струва компрометиран 😄
-
Нямах намерение злобно да плюя Хамет, Металика си е металика, един вид industry standard. Но още 90-те лично аз се ослушвах за нещо по-интересно като звук и композиции. Металика омръзнаха, че и започнаха да свирят кънтри (и то не много добро... 😄). Та само за референция, Дарел свири хубави сола, с градация, от мелодичен блус рок до брутални шредове, модерно ползване на флойд. И то не самоцелни и досадни шредове, като неокласиците и разни свирачи на супер предвидими скали и арпежи от упражнения за загрявка. Та и солата им звучат интересно колкото упражнения,ако да ги свирят чисто и бързо 😄 И всичко това с транзисторен амп ..
-
Аз по-скоро се учудвам, как вади толкова ясен и чист тон (може би, защото свири чисто...), включително и на живо. Рандал амповите от клипа може би са лампови... И определено може да свири, и най вече да измисля интересни сола, за разлика от мега бездарния и посредствен Кърк Хамет 😄. И китарата му звучи и пробива по добре от уауа омазаните бъркочи на Хамет, да речем защото няма втора китара да маже отзад, ама не само за това.
-
Сложих една 5" среда, която я дават до 10к. Освен, че шума намаля, тембрално звучи много, ама много по-добре, от компресионния драйвер с рупор. Иначе, преампа определено не е топ ъф дъ топ и има какво да се подобрява. И целия EQ модул може да се направи по друга топология (има го в сайта на rod Elliot), за да се контролира равномерно с линейни потенциометри. Но това не е проблем на фона на шума, пък и станаха прекалено много врътки за гласене 😄 Но - пробвах и с другия бас (не на картинката) и шума е осезаемо по-малко с неговата активна електроника (Sire M2). А с изключена такава (или без да са усилени високите до край) - незначителен. Та по някое време ще се върна към тази тема, където сме нищили модовете на кафевия бас от картинката: Там е една плетеница -навързани последователно модули с буфери на адаптерите, някакъв бас бууст и фабричното EQ на баса. Идеята е да направя всичко компактно, като се двоумя между един quad TL074 (с опция да се смени с по-нискошумящ), или нещо просто с транзистори. Писах и по други форуми, и оставам с впечатление, че просто транзисторно решение трудно ще е по-безшумно дори от стандартния TL072/74. Под просто, имам предвид вместо един ОУ да имаме един единствен транзистор. За пикъп буферите, и за тонконтрол. Примерно като този:
-
Съобщение от модератор: Линк към оригиналната тема – цък Е чак толкова.. всеки (поне аз) си изказа неговите мохабети, чак ми се губи svet какво ще прави ... Транзисторен амп нещо. Даймбаг Дарел лампите ги подминавал отдалеч и ползвал торби с камиончета. Обаче,като свири добре и стават нещата. Въобще, двете са различни неща. Аз не само че не свиря (хванах да вадя нещо на баса и загубих интерес), не само че се зарибявам с техника (с посредствени познания по електроника), и то направи сам измишльотини, ами забих в изцяло страничен проект - помощен за направи сам проектите... И къде е смисъла, къде остава свиренето и музиката в цялата работа... 😀😀😀