Нужно е за максимално ясен тон и лесно звукоизвличане при слап свирене.
С перо също дава доста хармоници и високи, а на клипа, според мен, свиренето му с пръсти наподобява атаката и тона на свирене с перо.
Конкретно ореха не ми се струва толкова mid scooped.
Както и да е, за някои класически бас саундове, хората навират muffler парчета под бриджа, чорапи :D, имаме и животното P bass, което дава специфичен тон (става интересно и за слап свирене).
Но за мен проблема (и на соло китара, вкл. с драйв) е бил винаги един и същ - максимална яснота (и при акорди), звънливост, хармоници, високи (тук някъде и състейна отговаря за тази 'яснота').
Нямаш ли това, НЕ можеш да го възстановиш, ако го искаш на макс. Имаш ли го (с много специфики и уговорки за конкретния търсен тон) - имаш пасивен тонконтрол на китарата, тонкоректори, еквалайзери, звукоизвличане - за всякакви вариации на по-мътен тон.