Jump to content
Българският форум за музиканти

Топ потребители

  1. Лими

    Лими

    Members


    • Points

      2

    • Мнения

      1819


  2. yamaha

    yamaha

    Members


    • Points

      2

    • Мнения

      1455


  3. DANEV

    DANEV

    Members


    • Points

      1

    • Мнения

      510


  4. Baby Thomas

    • Points

      1

    • Мнения

      9223


Най харесвано

Showing content with the highest reputation on 10/04/25 във всички области

  1. Днес пак след 17ч ще има редовна музикантска сбирка в бар Токио. Ще има демонстрация на педал https://www.muziker.bg/gamechanger-audio-bigsby-pedal
    2 points
  2. Парче, което ми отне доста време да науча, запиша, миксирам и да сглобя видеото (което беше голям зор на не особено мощен компютър... Тест за търпение... :D) Преди 5 години бях направил кавър на това парче, но тогава друг ме записва и нямах възможност за много тейкове, съответно на 3-4 път, каквото стана, това си беше: Това е тогавашния вариант. Този път изпипах повече нещата. Взех интересни решения при миксирането. Използвам различни микрофони и различни китари в панорами на някои места. На моменти е с двете китари, на моменти само с една. Ако на някой му е интересно, ще обясня по-подробно. То се усеща кога какво мисля. Приятно слушане (и гледане )
    1 point
  3. Този фен е работил в студиата точно по времето на прехода от аналогови към цифрови записи и разказва как са използвали всякакви и често идЕотски начини да вкарат малко цвят при записите директно в комп. Защото не звучало добре. Видеото е дълго, но поне за мен беше много интересно.
    1 point
  4. Живота е радост и тъга... Отново боря синдром на Де Карвен , този път на дясната ръка... по лек е отпреди и се надявам да мине без кортикостероиди ( заради страничен ефект - оправят тендовагенита, но капе коса. пък ми се ще поне още десет години да имам) От друга страна любимото Бяло море ( Η καρδιά μου είναι στο Αιγαίο Πέλαγος) ме зареди положително и успях да компилирам първият си солов албум. Започвам с кавър на АББА, в който съм направил модерен диско фънк аранжимент и съм изпраскал едно соло, каквото няма в оригинала. От саундклауд не ми дадоха да ползвам вокалите на Агнета ( но са ок за тези на Роб). Предипримерно 2 месеца бях пуснал на Агнета, работен вариант, тя каза, че и харесва и пита, кой ще изпее кавъра.... казах и не знам и че вероятно , ако не намеря кой да го изпее, ще ползвам вокалите от оригинала... тя не отговори нищо конкретно... така че, първо пробвах с нейните вокали, но като ме отрязоха от саундклауда, записах вокалните партии с китара. Може би не съм смесил перфектно вокс китарата с останалият микс, но се уча. И правя тези кавъри от една страна да се уча на звукозапис, от друга ми е удоволствие да кавърирам любими песни. Следват два кавъра на Арън Мейдън, Трупъра си го записвах и смесвах сам през ковида, Лосфер уърдс е правен преди 20 години, записван вкъщи и после миксиран и мастериран от Румен Спасов. Следват ел и акустичен вариант на Брейкин дъ лоу. После два авторски инструментала - Султан и Роден отново. Накрая завършвам с едно парче на група Зомби бар, в която свирех и в което парче имам доста авторство - цялото интро, основната акордова схема и грув, китарните фийлове, китарната мелодия след припевите, първото основно соло е на другият китарист на групата, второто мое, после имам едно психиделик соло , широките триоли на пеенето в края са по моя идея и ревящите вокали... и песента е в своята цялост, така, както я замислих/ме. А не орязана версия, каквито има две три ( пуснати из медиите) и не харесвам. Записът, микс и мастеринг са на Бисер от студио Президент, който по онова време беше и барабанист в групата ( на барабаните на Султан - също) Основната ми цел е да имам нещо завършено ( а не разпиляно) ( какво е един албум със снимки - компилация от спомени, музикален - компилация от музикални спомени, снимки на какво правия и докъде си в даден момент). предвиждам да има и част 2, като продълвавам да се уча на микс и мастринг, а и да се кефя от творческият момент. Започването с кавъра на АББА не е случйно - като дете бях дискарче - АББА, Бони М, Сарагоса бенд, Чик, Хот Чокълейт, Прешъс Уилсън, Сандра, Сабрина, Саманта, СиСи Кеч... до момента в който не чух метъл, Айрън Мейдън, Металика и превключих. Така , че за мен е логично. Не съм постигнал , кой знае какво ( ниво) с този албум, но мисля, че е доста по добре спрямо онзи на Уран242, който бих определил, като много добри песни, но лошо продуцирани. Има вероятност, да се презапишат песните на Уран и да звукнат поне, както звучи този албум. Ако примерно албума на Уран е на лошо аматьорско ниво, в този ( според мен) нивото варира между добро, много добро, отлично аматьорско ( може би дори и добро профи за Losfer words i Zombie bar), но това е по-добре Вие да кажете, как го възприемате. Ето го проекто-демо албумчето на Уран242 Нямам комерс мераци за албумите си. Но може би е добре да направя известен брой CDs за подаръци на приятели и познати, които проявяват интерес към музикалните ми лутания и опити. Специално как се получи art cover-a на Song from the attic ми харесва и го виждам, как ще стои добре на фланелка. Аз бих си я носил. В моловете правят фланелки, няма да е проблем.
    1 point
  5. В случая чистите ми наблюдения са, че това зависи повече от други фактори, а не кой на какъв принцип е. Изключвам лентовите, които са малко по-различни, но и тях ги развиха през последните години. Мисля, че съм ти споменавал на ЛС случката когато на едно озвучаване бях решил да ползвам в една позиция кондензаторен, тъй като е по-чувствителен и щеше да е достатъчен само един, вместо 2 динамични, но не прецених, че на 2 метра зад него в залата имаше спусната завеса, която връщаше част от сигнала и едвам се спасих от микрофонии до края на събитието. Тъй че всичко си е до конкретна ситуация, разположение на подходящия микрофон, дали ще избереш кардиоид, супер/хипер кардиоид, къде са ти мониторите (и завесите ) и т.н.
    1 point
  6. Ще си позволя да те поправя. Не е точно така - почти всички съвременни електретни микрофони могат да работят на 48 волта. Имам няколко такива и в спецификациите им изрично пишеше, че могат да работят в доста широк диапазон, като се започне от много нисък волтаж и се стигне до въпросните 48 волта, че и малко отгоре. Реално ако погледнеш, половината модели на някои известни фирми, вкл. и от скъпите им модели, са електретни, а не "чисти" кондензаторни, но всичките безпроблемно работят с фантомно захранване. Забелязал съм, че избягват да наблягат на думичката "електретен", най-вече заради маркетинга, понеже в миналото "електретен" се отъждествяваше с "евтин и некачествен", но от тогава технологията при този тип микрофони доста се разви и сега дори няма как да различиш поне по качеството на звука, кой е на електретен, и кой на кондензаторен принцип. За пример мога да ти дам един модел на AKG - C1000s ($300+), който може да работи както с 2 АА батерии, така и с фантом. Така че колегата ако ще включва някой нов микрофон, най-добре да погледне какво пише в листчето с данните за поддържания волтаж.
    1 point
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.