Jump to content
Българският форум за музиканти

Топ потребители

  1. Лими

    Лими

    Members


    • Points

      7

    • Мнения

      1778


  2. Koobenot

    Koobenot

    Mods


    • Points

      5

    • Мнения

      1553


  3. musicman

    musicman

    Admin


    • Points

      4

    • Мнения

      6180


  4. Baby Thomas

    • Points

      3

    • Мнения

      9184


Най харесвано

Showing content with the highest reputation on 12/25/24 във всички области

  1. Както се казва, "Благодаря за въпроса" Както виждаш аз ползвам и лупер, в който има и други записани инструменти + ударни и всякакви перкусии, а понякога и вокал. Този Gorack действа тотално на целият спектър, а болното място си ми беше китарният тон, който преди да излезе от педалборда преминава през луупера и от там излиза смесен с целия "компот". И целта ми беше китарата да не се размазва в компота, а да се усеща като цял "плод". Все пак благодарение на възможностите на луупера китарата може да излиза и през отделен аутпут към китарен у-л, каквито показвам на втората снимка. Единият е специфичен такъв на EHX 5mm 2,5 W към Joyo кабинет с Celestion 8" 20W. Но не винаги го ползвам, та затова ми трябва и допълнителна корекция, та се колебаех между каб-симулатор или този бустер на EHX LPB3. Резултата е достатъчно добър за тези пари! Т.е. най-после направих "от пръдня - боя"
    3 points
  2. Благодаря ви, изясних си всичко. Всъщност аз не ползвам този бустер за буустване, а за тонкоректор, като Always On, защото има много добър параметричен еквалайзер с Q фактор. Опитвах и с графичен EQ и с друг бустер с корекции, но с този бустер(който май не сте и разгледали) постигнах най-добър тембров резултат, но не с типичен ел китарен у-л, защото в моята практика не ми се налага да ползвам такъв. Исках да постигна приемливо добър тон и с малък преносим за в парка усилвател и с миксер система. Е, най-после го постигнах. Соловото бустване го постигам по друг начин, който не е цел на тази тема. Основният ми въпрос беше - дали преди или след дилей/ривърб? След сложно прерконфигуриране на педал борда(виж снимката), стигнах до извода на musicman, че е най-добре преди дилей/ривърба, защото тона е най-чист. След дилей/ривърба също става, но тона е малко размазан и не добре дефиниран. Въпросният бустер има два обхвата - 20 и 33dbmax, но с плавно усилване.
    3 points
  3. Само дето Ерик Клекнал не бууства ФХ Луупа с този Mid-Boost Kit, нали? Говорех за соло бууст, вдигане на цялото ниво след като тонът вече си е оформен и само искаш да се чуваш по-силно. На входа на амп работи по различен начин и там доста повече носи на издевателства. Рафо, имам предвид, че буустър е подходящо/нужно да се използва с ампове, които самостоятелно вадят само лек крънч и имат нужда от допълнителна помощ, за "нормален" овърдрайв. Разбира се, има сто мнения колко драйв е "нормален". А Меса, 5150, Дизел и т.н. имат три пъти повече гейн от нужното. Какво има да го буустваш, само за повече мазня ли? Това че милиони го правят, не значи, че е редно.
    2 points
  4. ^ От много буустване глава не боли, стига да няма изгорели ампове ...
    2 points
  5. Аз го слагам преди драйва. Защото съм металист Реално, хората го ползват преди или след драйва. Преди - ако искаш да получиш повече драйв, след - ако искаш да усилиш нивото на драйва без да му даваш още кривоч. Примерно класиката в хай-гейна е да пуснеш един Tube Screamer преди усилвателя (преампа) и китарата ти е готова за смесване, защото TS-a има специфични характеристики, които режат ниските и добавят среди. TS-a в този случай е бустер, слагаш гейна на 0. Някои хора ползват бустер за да си вдигнат нивото, примерно по време на соло. Тогава го слагаш след драйва. Ако ползваш усилвател е след драйва и преди усилвателя. А на въпроса дали преди или след дивей, ревърб, определено преди. Дилея и ревърба са винаги последни във веригата. Освен ако не правиш някакви експериментални звуци. Но идеята на буста е да усили сигнала, или да добави малко гейн към драйва.
    2 points
  6. Сега, като се замисля, всичките ми бустове са поне 10dB и до сега не съм гръмнал нищо и да, не ги ползвам за соло, само за тресня преди драйва или преампа.
    1 point
  7. ^ Щом успяваш да се разминеш без миксер, значи всичко е 6 точки.
    1 point
  8. Прекаленото бустване става като блудстване.🤪 Но този бустер наистина е страхотен.
    1 point
  9. Ректифайъри, 5150, Дизели... колко да са хилави от към гейн
    1 point
  10. Koobenot, какви са тея +15dB бууст, ще взривиш нещо. За соло ниво добавяш 3-4dB, ако си по-нарцистичен тип 6. Най-типичните методи за използване са: Да вдигнеш нивото. В луупа на ампа. Да напомпиш ампа. Точно преди него, използва се с относително хилави откъм гейн усилватели или нагласен на границата на кривене амп. С бууста го подбутваш да пусне малко/повече драйв. Ако използваш клийн амп с ОД педалче - третираш го като преампа на усилвател. Драйв/дист педалчетата са евтина и преносима алтернатива на цял амп. Има прозрачни буустъри, има и оцветяващи. Вторият вид е подходящ да добави/промени тона когато го включиш (не само за ниво). Някои използват такъв тип бууст като Always On ефект (никога не го изключват).
    1 point
  11. Без да знаем в какъв амп ще го пускаш и дали имаш FX loop гадаем просто. Щом питаш дали да е "преди дилей-ривърба или след тях", най-вероятно схемата ти е нещо от сорта: китара -> кабел -> дист -> някаквки_други_ефекти -> дилей/върб -> вход на ампа -> микрофон/DI изход -> централно Ся, нека първо да помислим каква е ролята на booster-а и в какви комбинации може да се ползва в горния сценарий. Свириш на clean канала от кубето, обаче идва време да солираш, независимо над подложка или работиш с банда, удряш booster-а и какво прави той – вдига ти входното ниво с +15dB и ако топололгията на ампа има голям headroom преди изкривяания или си е направо транзисторен, крайният резултат е, че китарата ще се чува по-силно и ще изплува в микса. Приключва ти солото, удряш го пак да го изгасиш и си продължаваш. Ако свириш с лампов амп, който има само един канал да речем и няма достатъчно gain, че да ти криви както ти харесва, booster-а е удачно решение, за да ти изкриви канала, все едно печелиш "още един канал" от педалче. Имаш хеви-метъл амп, като Mesa Boogie да речем и бустера го ползваш с намален гейн до края или примерно работи на 10% колкото да ти компресира канала и всички паур акорди да ти звучат еднакво. Тоя distortion дето го ползваш примерно ти криви прекалено много и искаш да имаш още една алтернативна опция за overdrive или пък примерно си нагласил диста да няма много гейн и като натиснеш буустера, да спечелиш още гейн и така да си разшириш наличните тонове по време на творбата. Употребата му в горния чейн след дилей-върб би имала смисъл според мен, единствено ако искаш да го ползваш като някакъв глобален gain stage – примерно нагласил си си целият тон и накрая искаш на моменти просто да изплуваш над всичко ... аз в такъв контекст бих го сложил там и това при положение, че ампът няма FX-Loop. Това си идва и със своите последствия, зависи колко стерилен или оцветяващ ти е бууста ще ти се промени тона глобално. Когато го слагаш преди дист или други ефекти, буустера им променя характера, защото стои на входа - диста ще стане с повече гейн, дилеят и върба ще получат по-голямо входно ниво, което ще рефлектира върху броят и типа на повторенията на дилея и върху поведението на самият върб ... ако има други ефекти, ще има друго влияние върху тях над входа. Изясни си какво искаш да постигнеш и ще разбереш къде му е мястото ... и още по-важно дали ти е нужен изобщо. P.S. кое къде стои и как му влияе най-лесно можеш да разбереш, като вкъщи си инсталираш един multi-fx guitar processor като BIAS FX/Guitar Rig и почнеш да въртиш и да им променяш местата и ще чуеш на практика какво става ... но според мен всяко решение трябва да е водено от някаква логика.
    1 point
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.