Jump to content
Българският форум за музиканти

Топ потребители

  1. Koobenot

    Koobenot

    Mods


    • Points

      4

    • Мнения

      1504


  2. musicman

    musicman

    Admin


    • Points

      2

    • Мнения

      6156


  3. yamaha

    yamaha

    Members


    • Points

      2

    • Мнения

      1320


  4. RevelanFriedman

    RevelanFriedman

    Members


    • Points

      1

    • Мнения

      3


Най харесвано

Showing content with the highest reputation on 10/30/24 във всички области

  1. Проблемите тук са няколко. Единия е че не всички китаристи са аудио инженери (и не е необходимо) но тези средства/инструменти се дават сега на хора да работят с тях като преди с това със същото са се занимавали тон инженери в студиата. Сега всеки си има компютър и се опитва да си прави някакви записи. Свиря на китара от 30 години и се занимавам с процесори за китара от горе-долу тогава. Имам повечето известни плъгини за китара купени но свиря с Axe-FX III заради динамиката, която ми дава (тази която плъгините не могат да ми дадат. Някои са по-добре , други много зле но общо взето не е същото). Axe-FX III не е истински амп но е най-доброто което съм пипал след истински амп. Реагира като амп, като му сложиш педали отпред реагира като амп. Всеки път като пробвам разни плъгини и се върна на него моментално виждам разликата (не че това ще ме спре да купувам плъгини за китара ) Проблемът с кепчърите (и не само) и нивата е че за разлика от синтезатори и други, когато един китарист ползва волюма на китарата в зависимост от усилвателя и хедрума този звук на китарата може да се промени от почти чиста китара (clean) до супер изкривена за усилватели които не носят много на инпут буст / геин и така китаристите си регулираме колко да ни е изчистен саунда. Като свирите на виртуално пиано то пак си е пиано много или малко. Не става пиано като свирите тихо а орган като натиснете малко повече клавишите на МИДИ клавиатурата. Когато гейна не е съобразен , китаристите които познават някакъв амп как им реагира на китарата и колко е динамичен очакват този плъгин да им реагира така както и истинския амп (за тези които могат да свирят и знаят за какво става дума) и като видят че или гейна е малко (а те знаят че на gejn 3 този точно усилвател примерно влиза в edge of breakup) или пък е много или си намалят потенциометъра на китарата и истинския амп чисти а този кепчър не и се разочароват. И не всички гледат видеа и се образоват. Почват тогава да псуват тонекса (примерно) и го продават "щот не става" и не могат да постигнат това което очакват като звук и като реакция. Да , кепчърите докарват честотна характеристика но не и динамиката. Не че хич я няма - има я. Някъде повече, някъде по-малко. Ако свири човек метъл с някакви яки гейнове, кво значение има динамиката и волюма на китарата че да изчиства? Кемпера дет е най-зле от всички кепчъри и той става. Колко блусари свирят с кемпер? Аз не съм видял някой. Както и да е , отплеснах се та имах предвид нагласянето на нивото и какво е искал да каже автора е много важно, защото ако автора разбира ще направи правдоподобни кепчъри, а ако читателя пък разбира ще си нагласи нивото на слух горе-долу за да изкара гейн и респонс какъвто се очаква точно от този амп. Всъщност преди това всички го правиха на ухо и никой не гледаше таблици за определени интерфейси еле пък китаристите всичките разбират от SNR и конвертори и ала-бала. Както се видя и разбирачите в тубата не разбират щот са само китаристи а не тон инженери. Включително тези дет продават от години кепчъри и пачове за моделиери като за Line6 (да не визирам имена) които обясняваха че това че IK multimedia и Fractal Audio дет им казваха да си калибрират инпута било глупост (що трябвало изкуствено да си вдигат нивото на DI сигнала като искали били китарата да си останела такава както при включване в амп и очакват аудио интерфейса да е същия инпут като на лампов амп).
    1 point
  2. ^ Барабаните ги чувате, ама колко точно силно искате да ги чувате в комбинация с останалите инструменти. Може ли да ги намалите? Китарните усилватели, който стои пред него се чува себе си и барабаните, ами другите? Идеята е да имаш един приличен микс от всички инструменти + вокали. А приличен за мен е е едно за теб друго, за барабаниста трето и т.н. Според мен си е доста полезно, но все още скъпичко.
    1 point
  3. и все пак са оставили картинката, че централното е с 220V, което е потресаващо, при изправни предпазители всичко е окей, при дефект може и да се очистиш ...
    1 point
  4. ^ Честно казано, и до ден днешен ми е трудно да схвана каква е мотивацията пауър миксерът да съществува като устройство. Хубаво, от една страна спестяваш пари + площ + тончестотни кабели и комбинираш две устройства заедно ... ама с доста особености. Хубаво, можеш да подбереш колони за различните режими на работа, 2/4/6 колони може би ... но трябва да прецениш импеданса, дали миксерът може да работи на празен ход без товар (повечето могат, ужким), ако се наложи да се ползва само като миксер, тежи и т.н. Някак си инженерното решение да се комбинират усилвателят и колоната е много по-логично, защото едно без друго не могат да работят, отколкото да изместиш сложността към миксера. Много по приятен е варианта за мен лично "стандартен миксер -> усилвател -> колони", отколкото "пауър миксер -> колони", ако ще тръгваме да разкачаме системата ... А, да, освен това старите модели нямаха PFL и трябваше да си просвирваш гейновете на усилен мастър канал. Особено устройство е, може би едно от малкото му преимущества е масово поставяният графичен еквалайзер, но и той крие своите подводни камъни, ако не знаеш как да го ползваш ...
    1 point
  5. Върнаха ми някаква малка сума като компенсация заради купуването на преобразувателя, който хич не беше евтин и доста си тежеше когато трябваше да разнасяш и него покрай миксера - реално това беше и третата причина, заради която разкарах миксера. Отделно, що се отнася до преобразувателя - за него пък изрично ме предупредиха още от магазина, да внимавам в каква позиция включвам захранващия кабел към миксера, защото ако го обърна (фаза<->нула)...става лошо. ...това може да мине и като четвърта причина за това, че го разкарах.
    1 point
  6. То пък щото на четвъртия е нещо по-различно. Между другото подобен китайски пауър миксер имах за около година и дори го ползвах веднъж за едно малко озвучаване през 2019-та. През 2020-та започна ковида, и го разкарах не само заради това, но и просто не ми харесваше - като цяло вършеше някаква работа, но с тия орязани корекции реално нищо не можеше да направиш, а и т.нар. вграден ефект си беше един прост дилей, на който може само да променяш тайминга. Разликата на моя в сравнение с този на колегата е само, че моят беше с входове за 8 микрофона, а всичко останало беше същото. Бях го поръчал от Том-Топ, пристигна, включих го, чух само едно "цък" и изгасна. Оказа се, че ония идиоти са ми пратили щатската версия на 110 волта, та после трябваше да купувам допълнително и преобразувател от 220 на 110 волта (трансформаторът му беше само с единична намотка) и тъй като им се оплаках заради недоглеждането им, заради мен след това добавиха на сайта оня червен надпис дето стои под заглавието "110V / Only suitable for US standard adaptor". @valyo_93, не мисли още отсега да сменяш шпули преди да имаш безжичен комплект в наличност - хем може да не стане нужда ако вземеш някой комплект на G-Mark или друг, който да звучи добре, хем най-вероятно шпулите от жичните няма да паснат по размер за безжичните, тъй като по принцип са с по-малък диаметър. Вземи първо безжичните, повърти малко ония двете бели копченца и ако звучи добре, ползвай си ги така. Колегата ти е обяснил как да си направиш правилно гейна, но ако имаш проблем, ще дообясняваме после пак.
    1 point
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.