Топ потребители
Най харесвано
Showing content with the highest reputation on 10/25/24 във всички области
-
С онзи Studio Live, за който споменах (забравих точния модел, но предполагам, че действието на драйвера ще е същото), проблем няма с Cubase, Reaper, Cakewalk и май веднъж пробвахме даже Audacity. Сега...надали с всеки DAW е пробвано абсолютно всяка една функция, но като цяло се разбира не само със Studio One.2 points
-
Съгласен съм напълно. Оцветяването започва да се проявява най-вече при многократно прекарване във веригата на един и същ сигнал, което означава, че ако си го изпише от Томан, надали ще го върне точно заради оцветяването, по-скоро заради нещо друго, което не му допадне. Спомняш си за оня ютюбър, когото коментирахме преди време, дето редовно правеше доста професионални тестове на аудиоинтерфейси и точно заради проявяването на оцветяването + добавянето на шум, прекарваше сигнала от всеки интерфейс многократно в loop и на последния цикъл сравняваше кой интерфейс какво добавя.2 points
-
От моя гледна точка е въпрос на виждане и лични предпочитания, в зависимост на кой вариант повече си свикнал да работиш. И двата варианта си имат плюсове и минуси. Пресонуса не е лош като миксер (имам достъп до един подобен Studio Live на мястото, където работя извън моето студио). Цялостна система с почти всичко необходимо, като във всеки момент можеш да го вземеш и да отидеш да озвучаваш или запишеш нещо някъде другаде. Едновременно с това може да се откажеш от вътрешните му модули и да ползваш своите в DAW. Друг е момента, както спомена и колегата, дали ще ти харесат предусилвателите му...лично аз не съм ги тествал и слушал детайлно, но на пръв поглед и слушане са си ОК (мониторите там са Genelec и свирят доста равно). Многоканалният интерфейс също е добър вариант, но е добре към него да вземеш и някакъв миди контролер със слайдери (за предпочитане моторизирани), понеже удобството при смесване с реални плъзгачи е на съвсем друго ниво.2 points
-
Това, че си комуникираме в темата на човека не го считам за офтопик, защото мисля, че част от нещата, които споделяме могат да са му полезни преди още да е купил нещо. Относно диапазоните - VHF бяха модерни преди доста време, но диапазонът бързо се напълни с всякакви излъчвания...радиостанциите станаха много, ТВ-каналите (аналоговите) едно време май също бяха някъде там, после започнаха да излизат разни детски радиоуправляеми играчки, уоки-токита и какво ли още не...и рискът нещо да ти смути сигнала за микрофоните или пък самият ти да попаднеш на някое радио или телевизия в някой град, стана прекалено голям заради многото потребители в тази лента. Затова безжичните микрофони вече започнаха да ги правят основно в UHF-диапазона, едно че е доста по-широк с много повече "точки", на които да се закрепиш без нещо друго да ти попречи, а и "шумът" в този диапазон принципно беше по-малък. Сега и тази лента се запълва малко по малко, но все пак има още доста място, особено над 800-900 мегахерца. Лошото е, че при безжичните микрофони за по 50-тина долара, китайците винаги ги дават с фиксирана честота, която няма как да промениш и трябва да се гледа в твоя град ефирната телевизия на каква честота излъчва, че да не се засекат евентуално с микрофоните, което е малко вероятно, но все пак. Другият момент е, че не пробиват толкова много в далечина и разни препятствия между майката и микрофоните могат да намалят доста силата на сигнала, но нали говорим все пак за любителско ползване, така че като цяло и едните, и другите вършат някаква работа.1 point
-
Преди години МНОГО се бях наточил на Studio Live модела със събгрупи, 16.4.2 или нещо такова. Бях изгледал всякакви туториали и т.н. Обаче нов на магазина беше излишно скъп, а втора ръка моделите са Firewire 400, което може да се каже, че и тогава беше взело-дало като технология... Та не си купих. П.П. Не съм озвучител или нещо такова, трябваше ми да включа две колони и два микрофона за репетиции. Меко казано е overkill...1 point
-
Всички китайски микрофони в този ценови диапазон са практически едни и същи и в повечето случаи дори споделят едни и същи мембрани, независимо от марката, под която се продават. За четене на сценарии и всякакво говорене ще ти свършат работа, с някои уговорки: - ако включиш 'майката' в някакъв миксер или в краен случай в някоя караоке колона, откъдето ще имаш възможност да коригираш входното ниво и да направиш някакви честотни корекции, които с тези микрофони определено ще се наложи да се направят. - ако говорещият е сравнително близо до микрофона, който ще е на стойка както казваш ; просто този тип не са много чувствителни и трябва да се говори по-отблизо, а иначе ако им усилиш повече входното ниво, рискуваш да започне микрофония. - ако се ползват на не повече от 20-30 метра от станцията - обикновено им дават 50 метра, а на някои дори и повече, но реално са най-много 30 (след това рискуваш да спре сигнала). И имай предвид, че при някои модели има доста сериозен времеви лаг, който при говорене не вярвам много да обърка нещата, но при опит за пеене става трагично. Всъщност дори и при говорене дразни, затова чети отзивите и обърни внимание на тези с 1 и 2 звезди. На тази обява има само 2 отзива, а някои просто отбиват номера, колкото да напишат нещо, така че потърси същия модел и от други продавачи, където може да има повече отзиви. И последно - при китайците винаги е на късмет какво точно ще получиш...може да излезе сполучливо или обратно, така че се надявай това, което ще дойде да върши работа, защото в действителност няма как да го върнеш. Защо си взел VHF микрофони?1 point
-
Нищо чудно - нали Гугъл и него притежават, аз и затова използвах горе думата "монополист". Нямам нищо против монополистите и в частност Гугъл, стига да работят така, все едно не са монополисти. Ако вземем за пример отново превода в клиповете, там положението е дори по-трагично от това в транслатора, а понякога дори не се сеща какъв е оригиналния език, на който се говори, слага някакъв измислен по негов избор (без да ти остави опция ръчно да фиксираш правилния) и за капак даже се опитва да превежда...и става една каша... А за превод на клип, където се говори на повече от един език и дума не може да става - и това при положение, че с AI вече имат толкова много възможности, но имам чувството, че няма дълго да изкарат в това положение и ще направят сериозен ъпдейт.1 point
-
1 point
-
Провери каква е точно интеграцията на Presonus с техния И с други DAW, да не се окажа, че само със Studio One могат да се правят разни хитрини, а с други DAW не. Една хитрина, която може да се прави с цифровите миксери, е да пуснеш записан мултитрак от DAW към входовете на миксера и да си тренираш смесване в самия миксер, все едно си на лайв.1 point
-
Не, това ми е достатъчно - аз си пиша правилно, само исках в движение да виждам какво става.1 point
-
След като сте разговаряли на четири очи, предполагам, че дори не е мигнал от неудобство, че някой му се е подигравал.1 point
-
За нищо. Ако искаш още по-рафинирана проверка на граматика, стил и т.н., пробвай и с външен плъгин. https://www.grammarly.com/browser/firefox1 point
-
Много благодаря! Навсякъде браузвам с FF и тъй като в другите форуми нямам проблем, това дори не ми беше хрумвало. Проверих тук как е - оказа се, че спелчекът ми е включен за английски, но не и за български, докато в другите форуми българският някак си се е включил автоматично. Маркирах и българския и сега всичко е ОК. Единствено могат да останат двойните интервали, които спелчекът не ги отчита, но тях пък ги оправя контактният спрей.1 point
-
1 point
-
Presonus-а поддържа многоканален запис, няма ядове. Като качество и двете са много на ниво, за мен изборът трябва да е по-скоро стратегически ... какви сигнали ще записваш и по каква методология? Ако си убеден, че 100% от процесинга ти ще става в DAW с плъгини, аз бих избрал Скарлета, ако обаче примерно ще идва банда да ти записва и ще иска live studio sessions и искаш да направиш някакъв хибриден сетъп, при който част от процесинга да става в миксера, примерно някакви базови EQ/компресор/гейтове и т.н. и да раздадеш предварително смесен сигнал на музикантите преди още да си ударил DAW-а или да запишеш процеснат такъв и после да ти се улесни смесването с по-полирани тракове ... отговорът е Presonus-a. Другият аспект е дали ти харесват предусилвателите на Presonus-a и как оцветяват спрямо тези на Скарлета. Според мен Скарлета е доста стерилен и ти дава голяма свобода с това какво ще правиш в последствие, Presonus-а сигурно е по-"цветен" и може да вкарва необратимо влияние върху сигнала, а пък ефектите отгоре – хептен. Погледни темата ми за стратегиите за запис и смесване, ще ти даде повече светлина. Ако нямаш голям опит с дигитални миксери с аудио интерфейс, за мен по-безпроблемния вариант е Скарлета, щото единственото, което можеш да му объркаш е гейна, от там нататък в DAW можеш да си ги обработваш както намериш за добре с пълна обратимост на плъгините ... при Presonus-a един забравен сетинг или нещо ненастроено като хората ти прецаква целият сигнал по-нататък и връщане назад няма ... или поне не лесно такова. Без да си изясниш конкретните нужди и какво точно искаш да правиш, трудно може да се каже кое е най-адекватно. За продажби със сигурност за такива неща в България е по-трудно, в eBay ще ти се улесни покупко-продажбата ... но не е невъзможно. Примерно един crossover Rane за PA система ми стоя по базарите 5-6 години и накрая един човек звънна и се разбрахме. P.S. Иначе конкретно за разликите между Кларет и Скарлет серията, твърдят, че първата била ужким "по-професионална" за продуценти и аудио инженери, с по-висок клас предусилватели, по-нисък шум, липса на гадно оцветяване и т.н. докато втората е по-скоро за музикантите, които искат да записват с по-нисък клас предусилватели. Не съм им правил А/Б тест вкъщи, че да кажа със сигурност дали има някаква коренна разлика, но съм убеден, че знанията и уменията да боравиш със сигналите са в пъти по-важни от това, колко "профи" са ти преампите в картата ...1 point
-
Не разбирам нищо от китарни усилватели, но от скромния ми опит изобщо с усилвателите и осланяйки се само на ушите си, това си е просто шумен усилвател - дали се дължи на шумни лампи или други елементи, на неправилно събиране с неподходящи елементи или нещо друго, това не знам. А иначе самият шум от клипчето не е "бял шум", защото има и ясно изразена басова елемента в диапазона 100-200 херца. Оставям настрана какво е хванал микрофонът на телефона, понеже се чува основно областта между 500 и 5000 херца, но най-близо ми звучи до розовия шум или до един друг, дето май го водеха "зелен шум" ; останалите шумове от "цветовете на дъгата" са доста далече от това, което се чува в клипа. P.S. А кафяв шум всъщност няма - има "браунов шум" на името на един, дето фамилията му съвпада с цвета, та затова на жаргон му викат "кафяв".1 point
-
Много хора се оплакват от търсачката на форума и я дават като оправдание за пускането на нови теми, които повтарят съдържанието на топици, които сме обсъждали преди месеци, та дори години. Ето един прост вариант, чрез google.com да намерите всичко, което ви трябва в този раздел, а и във всеки един на форума, ако ви потрябва. Google-muzikant.org Когато отворите това URL, ще видите следното в полето на търсачката: ESP guitar site:http://forum.muzikant.org Ако искате да търсите нещо във форума, просто заменете ESP Guitar с това, което търсите и след това натиснете Ентър бутона на клавиатурата си. П.П. Още по-лесно е след ключовите думи да напишете "site:" + адреса на форума като не включвате кавичките в написаното в прозореца на търсачката. Успех с търсенето, Виктор1 point