Jump to content
Българският форум за музиканти

Топ потребители

  1. Baby Thomas

    • Points

      4

    • Мнения

      9177


  2. yamaha

    yamaha

    Members


    • Points

      4

    • Мнения

      1320


  3. Koobenot

    Koobenot

    Mods


    • Points

      3

    • Мнения

      1504


  4. rettere

    rettere

    Members


    • Points

      1

    • Мнения

      87


Най харесвано

Showing content with the highest reputation on 09/17/24 във всички области

  1. TAD не са производител, те само купуват с камионите, мерят, сортират, маркират като техни. Поръчват си и от JJ, та реално може и да са същите. Което не ги прави лоши, естествено. Предимството при тях е, че филтрират и изхвърлят плявата и до по-голяма степен гарантират, че предлаганите от тях ще са читави. Колко разлика ще чуеш, както обикновено, зависи от доста фактори. Ако имаш евтин инструмент, къфдае амп, компромисен говорител и/или комбо; какъв тип е усилвателя (MV или не), как е биаснат, как се използва, колко силно, само на клийн и т.н. Та в определени случаи може и да не чуеш нищо кой знае какво като разлика между по-достъпна марка и двойно по-скъпа такава. Заводите са само 3: Словакия (JJ Electronics - JJ), Русия (New Sensor - Sovtek, EH, Tung-Sol, Mullard), Китай (Shuguang - Shuguang). Като и трите завода приемат и поръчки за други "марки". Тук-там се чува и за някое друго мини производителче, което се опитва да прави някакви, но май няма "китарни", пък и не са широко разпространени. Марки като Apex, PM, TAD, Ruby, etc., както и всякакви усилвателни марки като Mesa, Fender, Engl и т.н. само си поръчват и са маркирани като такива, но не се произвеждат от тях. JJ принципно са сред по-евтините, а и са най-разпространени, поне наоколо. В последно време цените на руските скочиха бая, а на китайците им изгоря завода и ~3 години не произвеждаха (сега пак подкараха поточните линии). Лично за мен е по-важно да са измерени, тествани и мачнати (за крайните), отколкото какво пише точно на стъклото. И да е правилния/подходящ модел, разбира се! При нас в БГ също има прилични лампи на прилични цени - Music Division. Няколко пъти купувах в последните години (и винаги ги минавам с тестера) и честно казано съм доволен.
    2 points
  2. Нито едното, нито другото. Започнал съм да свиря на нормално акустично пиано на 4-годишна възраст и клавишите му изобщо не са ми пречили...и не се отнася само до мен. Жена ми преподава пиано на деца, като най-малките й са на 4-5 години и всички, от най-малките до тийнейджърите свирят на хамър-клавиатура. Тези от линковете са просто детски играчки, което си е написано и в описанието им. Ако целта е детето да се забавлява и дотам - тогава взимате което и да е от двете ; ако смятате да продължава да се занимава с пианото, когато поотрасне - взимате хамър-пиано от известна марка (Roland, Yamaha, Korg, Kawai, Casio...), дори и да е най-евтиният модел. Свикне ли едно дете с леките клавиши и добие ли грешните навици, след това ще му е доста труден преходът към нормална клавиатура, а и пианото все пак не е като цигулката дето трябва да я държиш, та детето да започне с осминка, четвъртинка и т.н.
    2 points
  3. Лампи можеш да сложиш всякак, даже могат да работят в силно странни за тях условия с години. Доста корави твари са! Но с цел да се удължи живота на техниката е добре да се използват сравнително напаснати лампи (след минаване на тестер) и съответно да се настроят да работят в оптимален за тях режим (това зависи от бройките лампи и от ампа). Тук вече има греди и не всеки път е възможно да се постигне оптимален резултат, тъй като разни производители в разни модели имат супер малоумни решения и не е възможно да се оправят бакиите дори след модификации на усилвателя (някой път обаче може). Също зависи дали ампът е катоден биас (автоматичен) или фиксиран, който пък може да е регулиращ се или не. Конкретно това Peavey има фиксиран нерегулиращ се биас. Тоест подава му се определено преднапрежение, но не може да се регулира. Това е най-куция вариант от трите. Най-добре е да му се сложи потенциометър, за да има възможност за настройка, иначе трябва или да купуваш различни комплекти крайни лампи и да слагаш на конвейр докато уцелиш кои са най-подходящи или слагаш без да мериш нищо и каквото стане. За подобни цели преди вече бая години са измислили т.нар. grade - знаеш си колко мощни лампи трябват за твоя амп, знаеш стойностите на конкретен производител и си купуваш само такива. Мисля че Аспен Питман го въвежда с Groove Tubes, а после и други марки използват подобна схема. Меса имаха цветове, Groove май имаха скала между 1 и 10, някои сякаш пишеха самите милиампери... май... или други цифрички ли бяха... 🤔 Anywho... Разликата при смяна на крайни и предусилвателни лампи може да е от никаква до драстична, ставал съм свидетел и на двете. Зависи от конкретната апаратура, какво и как се сменя и с какво. Но много варианти и много дълго за обясняване. @Koobenot Да ти кажа не мисля, че съществува на народни цени. То и като цяло няма предлагане (заради липсата на търсене), броят се на пръстите на едната ръка, дори да си работил 40г на циркуляр и абрихт. Доколкото помня имаше една проста джаджа дето само свети зелено и червено (демек нищо смислено не показва) и струваше маса пари, както и една друга доста добра джаджа, която струваше нереално много пари. Ако ти е интересно ще ги издиря, че не ги помня от въздуха точно как се казваха. И също го има варианта с древните тестери от зората на соца, които първо не са особено подходящи за китарен амп (мерят при 250vDC, амповете са на 450vDC) и второ искат ремонт и калибрация и честно казано аз не бих ги препоръчал на никой. Няколко пъти купувах "измерени и подбрани" лампи с такива древно-съмнителни тестери (руски най-вече) и резултатите бяха меко казано недобри. От друга страна съм поръчвал от реномирани магазини извън БГ, разполагащи със супер прецизни и модерни и скъпи тестери, които слагат лепенки с параметрите на всяка лампа и моя тестер показва същото. Тоест имам му пълна вяра. Той е малко повече от тестер, curve tracer е. Измерва и други неща като кривите (при различни условия, както са в дейташийта) или transconductance при реалните работни условия на конкретен амп. Управлява се софтуерно и има доста големи възможности. Не съм го "правил" аз, само го сглобих + малко дизайн, събиране на чаркове, кутия, захранване, serial/usb конвертор, цокли, кабели... Но разработката е на един холандец, който е бил доста високо в йерархията на Philips и меко казано му разбира доста!
    1 point
  4. ^ В НадалиЕкспрес и Томан има евтини IR loader-и, ама имат май само DI/небалансиран изход за PA и ако ръгнеш слушалки в такъв, не ми е много ясно какво ще се чуе, тези с изход за слушалки са по-скъпи и се връщаме пак на изходната позиция с проца. Наистина с толкова ограничен бюджет няма кой знае колко маневри. Другия вариант е яко ровене в НадалиЕкспрес, докато не се докопа до някакъв лоудър за 60 лв. с изход за слушалки и то пак въпросът е колко качествен е тоя изход и дали ще иска само да свири през IR-и или ще му трябват и присети ... нека даде още малко инфо.
    1 point
  5. ^ Колегата @yamaha е абсолютно прав. Понеже виждам, че споделяте холандски линкове, подозирам, че живеете някъде в Бенелюкс, обърнете внимание на BaxMusic, имат магазини в Антверпен/Брюж (Белгия) и Гус (Холандия), ако живеете някъде наблизо до тези градове има възможност да изпишете няколко кийборда до магазина, да ги тествате там надълго и на широко и едва тогава да платите. Това е едно предимствата на локалните магазини спрямо Томан/Амазон, които са по-скоро онлайн магазини единствено със склад.
    1 point
  6. Е кой немазохист си слага Уин 11? Даже тъкмо пусках една смешка за него. Вчера гледах едно клипче за малоумен софтуер, който да не си инсталираш, а това е един от топ коментарите отдолу: Windows 10 LTSC е истината. Опитай да изключиш от BIOS/UEFI вградения аудио контролер. И после виж дали всяко приложение използва ASIO драйвера, а не тези на Уин. Или може да си поиграеш с онези софтуери, където търсят проблеми свързани с аудио прекъсванията... Latency Monitor ли беше едното... Някой да подскаже, че Уин не съм използвал за аудио от почти 20 г. и съм ги забравил.
    1 point
  7. Мислиш ли, че на живи участия ще усетиш някакво евентуално подобрение при възпроизвеждане? Ако е за запис - да ; ако си в студио - да, но на живо не ми се струва, че ще хванеш голяма разлика между лаптопския изход и този на външна карта.
    1 point
  8. То това като изпълнение си е направо смях. Нахвърляно с лопатата. Левия ключ би било по-добре да е потенциометър, а не фиксиран Пад. На Канон-а не е замасен /към пин 1/ горния пин. Тук само трафа и десния ключ-маса, май са от полза, макар, че му е спестена една R-C група Благодаря за снимката! Наистина. Аз таквоз нещо няма да купя...или бих го преработил с екранирани проводници и траф с екран около него... Хм, или бих ползвал счупен микрофон с траф. заради инпеданса и осцилоскопските "виждания" На мястото на шпулата - вход,... Изхода - така и така си го има - канон - балансиран Ключа му - за ключ-маса 😁 Поне няма да е китайско Лека!
    1 point
  9. Само с "хакерско връзване" на женски XLR номерът няма да мине. Без да съм много вещ в звукотехниката, за да получиш качествен балансиран сигнал, в схемата ти на свързване трябва да имаш поне следните компоненти: схема за съгласуване на входния импеданс (input impedance matching circuitry)- съгласува високия импеданс на изхода на бас китарата с ниския импеданс на входа на DI-схемата трансформатор - преобразува небалансирания сигнал с висок импеданс в балансиран сигнал с нисък импеданс, като същевременно осигурява изолация на земята и намаляване на шума цъкалка за "земята" (ground lift switch) - изключва заземителната връзка между бас китарата и смесителната конзола или аудио интерфейса, което може да помогне за намаляване на бръмченето от заземяващата верига, причинено от разликите в потенциала на земята между различните части на оборудването Да речем, че polarity switch/pad switch и допълнителен "небалансиран" изход (втори) няма да се имплементират ... ами неоправдано е, трябва цялата тази галимация да я нагъжвиш някак си в платката на бас китарата, а и тоя траф тежи, инструментът ще стане още по-тежък. Да не говорим, че класическия DI BOX е окомплектован в метален корпус, който да служи като "Фарадеев кафез" ("Faraday cage") и да отстрани интерференции/жужалки/бръмчалки и прочие. На кратко: цялото упражнение ми се струва безсмислено.
    1 point
  10. За дължина 1 метър, ако е свързан както трябва и има ширмовка (99% има), гарантирам, че няма да забележиш никаква разлика между кабел за 5 и такъв за 20 лева. Виж ако си купиш метър аудиофилски кабел за $200 (щото и такива има), със сигурност ще усетиш разликата...най-вече по джоба ти. Иначе и мен ме убеждаваха, че такъв кабел имал подредени атоми и аудио сигналът минавал по него по друг начин ("много по-чисто"), но така и не успях да чуя ефекта на тия подредени атоми, ама то е от възрастта явно.
    1 point
  11. Става въпрос за 15 метра кабел. Кабела и сега си работи от пасивна китара направо във микрофонен вход. Вързал съм го небалансирано. Както си е оригиналната схема на китарата. Дори не усилвам докрай Gain-а, че криви. Кабела е 1,5 кв.мм. и явно няма голям пад на напрежение. Мисля, че за входа на предусилвателя е от значение самото ниво на сигнала /големината на напрежението/. Какво значение има омичното съпротивление на източника? Реално потенциометрите /двата/ са в паралел с адаптерите, както и един с друг. Съпротивлението на изхода на китарата е във функция от всички съпротивления. Повече адаптери и потенциометри в паралел = по-малко общо съпротивление! Буксата на китарата си е "стерео" с три извода. Мога да я ползвам все едно е Canon XLR. На пулта входа дали е през Canon или през големия жак, все едно е. Правя си балансиран сигнал по двете активни жила на кабела, а оплетката - маса. С други думи, третирам китарата като прост динамичен микрофон. Тия дни ще пробвам така и така, но исках да знам някой да не го е пробвал.... Ще пиша какъв е резултата.
    0 points
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.