Здравейте!
Наскоро моят колега и приятел Stanislav Georgiev закупи овърдрайв с учебна цел (купен на части) -
https://www.aliexpress.com/item/32806345493.html?srcSns=sns_Copy&spreadType=socialShare&bizType=ProductDetail&social_params=20528638751&aff_fcid=94c08c922e984c61834dba3cc944a99d-1650706860568-08497-_m0KfXd4&tt=MG&fbclid=IwAR10oOZh3qDVK9ea55OWkQOe6pfwY4cY4D2LCN5EqKSN3vaglTe1BYNYRxA&aff_fsk=_m0KfXd4&aff_platform=default&sk=_m0KfXd4&aff_trace_key=94c08c922e984c61834dba3cc944a99d-1650706860568-08497-_m0KfXd4&shareId=20528638751&businessType=ProductDetail&platform=AE&terminal_id=0994135109f5407db28e661a9091a343&afSmartRedirect=y
Цената на ефекта е 54,35 лв + 0,29 такса за превода.
Станислав ме помоли да направим демо на ефекта и да споделя впечатления:
Съотношението цена-качество е „убийствено“ добро. За ефект на такава цена получавате драйв от ниски до средни нива гейн, който според мен не отстъпва на много по-скъпи драйвове. Има 3 контрола – Level, Tone и Gain.
Level - позволява да се настрои нивото според апаратурата или предпочитанията на ползване (може да се изполва като бууст ако се намали гейна).
Tone – Оформя желания тон отново според апаратурата и личните предпочитания, според мен този контрол не е особено чувствителен и трябва да се върти по ¼ за да се усети разлика. Намалявайки този потенциометър, ефектът би се вписал много добре в джаз музика, използвайки го като бууст за сола. Придава се цвят на тона на китарата, използвайки ефекта по този начин.
Gain – Оформя колко да „дращи“ според стила, предпочитанията и апаратурата (по-късно ще добавя още относно различните апаратури, с които го пробвах). Гейна, както споменах е от нисък до среден, като би се вписал добре във фънк, блус, джаз, поп… За Рок и Метъл няма да бъде достатъчен, както и за хора, които като цяло предпочитат хай гейн овърдрайв ефекти.
Настройките, с които разполага ефектът са достатъчни за да прилегне‘ към различна апаратура според нейните и вашите „изиксвания“ и предпочитания.
Ефектът отговаря добре на динамиката на свирене, дори с усилен гейн, когато атаката е по-слаба се усеща разликата и може да бъде използван по този начин, взависимост от това, което свирим. Свири се удобно с ефекта, казвам това, понеже съм свирил с драйвове, с които е мъка‘ да се свири и фразите излизат нечисто и трудно, което убива удоволствието от свиренето, така че това е много важна „графа“ за мен.
Конкретно за теста:
Апаратурата, която използвам е:
Mesa Boogie Lonestar special 1X12 с включен ревърб
Roland Jazz chorus 40 с включен ривърб
Софтуерни корекции съм правил единствено на нивата на китарата и трака, когато свиря с него (накрая на видеото). Драйва е вързан директно към кубето, други ефекти не са използвани.
Започвам пробите с Mesa Boogie Lonestar special 1X12, ползвайки усилвателя на 5 вата. Тук ще довърша, това, което споменах за “Gain” – Драйвът дава цялостно повече гейн, използвайки го с този усилвател, не знам дали се дължи на това, че е лампов или, че цялостно е такъв тип (Роланда е много чист). Пробите с Месата продължават до 5.25. Старая се и с двата усилвателя да използвам различни бленди на ефекта за да се чуе как реагират потенциометрите, както и показвам разликите с него и без него. Няма да описвам тук, всичко може да бъде чуто и видяно в демото.
От 5.30 до 12.25 са пробите с Roland Jazz Chorus 40. Тук звукът ми прави впечатление, че е по-изчистен, чуйте за да изкажете мнение. Бих се радвал да чуя коя настройка ви харесва най-много, както и с кой усилвател ви допада повече звукът.
От 12.30 до 15.45 продължава пробата с Роланда, но вече с трак, за да се чуе как се вписва в някаква „среда“.
От 15.48 до края свиря с Месата с трак.
Извинявам се за изфалшивяването с трака от един момент нататък, но прекалих с издевателството на китарата и съответно рискът на „живото“ предаване и липсата на тунер във веригата :Д
Надявам се да намерите нещо полезно в написаното, видяното и чутото, ще се радвам да споделите мнения.
Весели празници!