@TONY Благодаря за обратната връзка!
В този албум моята роля е по-скоро техническа, художествените решения за това кое как да звучи по-скоро остават в ръцете на групата. За баса сме се инспирирали основно от Стив Харис, но може и да се е получило нещо съвсем нашенско. Така или иначе бас китарата във всичките песни е комбинация от три канала:
Bass amp - този канал е свири в диапазон 30 Hz-4 kHz и представлява основния звук на бас китарата ... ползвам VST, но в "живия живот" това би бил сигнала от кабинета на бас усилвател, озвучен с микрофон
Presence boost - вземам чистия DI сигнал, прекарвам го отново през VST усилвател и после му изцъклям високите честоти с някакъв exciter или екстремно EQ ... всичките ниски и среди да са изрязани и се чуват само и единствено пръстите или удара от перото ... този сигнал смесвам на вкус, това прави самият бас по-ясен и различим от тия тежки китари
Distortion - тук пускам DI сигнала през някакъв амп за китара, слагам кабинет и отново смесвам на вкус ... общо взето по подобие на Darkglass ... тоя сигнал вече определя какъв ще е характера на баса, дали ще е по-vintage/fuzzy, по модерен като на Ноли от Перифери, или пък по-пънкарски на Майк Дърнт от Грийн Дей.
За дължината на композициите/аранжимента/текста съм безсилен да правя каквото и да било, защото така или иначе това е на по-ранен етап от процеса и е решение изцяло на бандата.