Off/ През 1992 взех една Ямаха (аранжор), която беше с дискети и на панела имаше поне стотина копчета. Отчитайки за коя година става въпрос, и сега съм леко изненадан, че на 16-каналния й секвенсер можех да свърша всичко, което и сега върша с компютъра. Така я бяха направили с тия копчета навсякъде, че не се налагаше да влизаш в никакви менюта и да търсиш еди коя си функция, а просто натискаш нужното копче и веднага получаваш резултата - промяна на цялото парче, промяна на част от тактове, единичен такт или дори единичен тон...никакъв проблем, сменяш го, променяш му динамиката, кътваш го, пействаш го, квантизираш го, ако объркаш си имаше undo и т.н., а всеки от 16-те канала си беше също с копче, така че solo и mute също ставаха за миг.
Сега същите неща ги правя на един Корг, разбира се доста по-елегантно с тъч дисплея, но и годината е друга, и звукът вече е различен, та така... А Геносът си е много добра свирка, както и ПА4 (струва ми се, че и 5-цата също, въпреки че някои не я харесват), разбира се всяка има своите слабости, но като цяло са прекрасни инструменти.
П.П. А Маестрото правилно отбеляза, че никоя свирка не е таргетирана за нашия регион. То и затова масово се продават разни къстъм Муси (и всякакви подобни) сетове за тоя и оня модел, даже когато взимах моето PA, с него ми дадоха някаква микро SD карта с разни събрани чалга стилове, която карта се опитах да прочета с компютъра, но не я виждаше, защото беше в някакъв формат, дето само Корг го вижда.