Jump to content
Българският форум за музиканти

Топ потребители

  1. Koobenot

    Koobenot

    Mods


    • Points

      3

    • Мнения

      1504


  2. yamaha

    yamaha

    Members


    • Points

      2

    • Мнения

      1320


  3. axel

    axel

    Members


    • Points

      2

    • Мнения

      315


  4. Baby Thomas

    • Points

      1

    • Мнения

      9177


Най харесвано

Showing content with the highest reputation on 11/03/22 във всички области

  1. Отговорът е сравнително лесен. Двете колони са по 8 ома всяка, така че А) свързани паралелно ще ти дадат 4 ома или В) свързани последователно ще ти дадат 16 ома. Усилвателят има изход за 8~16 ома., тоест от горните два варианта опция А) отпада. Накратко - свързваш колоните последователно за общ товар 16 ома. Предвид това, че нито една от джаджите няма подходящи "дупки", за да реализираш идеята диектно - ще трябва да си купиш (направиш) една проста пасивна кутийка за серийно свързване от сорта на:
    1 point
  2. Благодаря ви за мненията и хубавите думи. Днес като го слушах отново, нещо не е наред в ниските, май са в повече в баса, ще пробвам да го избистря малко. Yamaha, прав си за този рол, забелязах го, но не можах да го оправя. Просто е изсвирен така. Дори съм автоматизирал семпъла да е по-тих на това място, защото иначе пък звучи много неестествено. Преди това се бях опитал да имитирам динамиката на изсвирване, но не ми се получи и затова в крайна сметка го оставих да звучи по-естествено, макар и леко да потъва. Koobenot, китарите са истинския амп. Реших да не реампвам а да направя, каквото мога със записаните. Ще си поиграя още малко и с тях. Иначе имат екю, съвсем малко компресия, тейп симулация и на китарния бъс има още едно екю и лимитер. Да, хай гейн китари са, но ми звучи по-добре с допълнителна щипка LA3A.
    1 point
  3. Яко е! Китарите ми звучат малко преипържени, не знам дали са с VST плъгини или са истински амп, ама примерно бих им сложил някакъв tube saturation или лента да станат малко "по-аналогови", усеща се в диапазона на високите среди, може да станат малко по-round. Иначе е супер!
    1 point
  4. Май съм напът да започна да слушам такъв стил. Ще се въздържа от съвети в непознатата все още за мен област и само ще кажа, че ми харесва - направено е с идея и професионализъм. Има някои незначителни неща за оправяне, които чух - напр. оня roll в барабаните около 1.10-1.15 е тих и доста потъва, но това наистина са дреболии.
    1 point
  5. Можеш ли да направиш връзката "Anyone with the link", че иска e-mail?
    1 point
  6. Благодаря ви за мненията. Прави сте, и аз бих направил корекциите, които споменахте, плюс това че барабанчето малко ми тънее, но този микс го смятам за приключен и, както казах, дори не присъства на хард диска ми вече. Ето другото, което пресмесвам в момента (метъла за който споменах в предишния ми пост) и мога да кажа, че това е най-голямото предизвикателство, с което съм се сблъсквал до момента. Не съм попадал на по-лош материал до сега, всичко е записано ужасно, особено баса и барабаните. В крайна сметка обаче, трябва да можем да се справяме и с такива записи. Определено не е това, което искам, но и не съм сигурен, колко още може да се направи. И отново, приемам съвети, идеи, критики и тн. https://drive.google.com/file/d/14FpSaRbQ3SvGM3mZ9rQR6XARm6jujMSh/view?usp=drivesdk
    1 point
  7. Теоретично са два различни процеса. Миксинга включва в себе си честотното, динамичното и разпределението по стереото на всички инструменти/канали/стемове в проекта - китари, бас, синтове, барабани, вокали, перкусии, клавишни и т.н. Това включва използването на EQ, компресор, пространствени ефекти, времеви ефекти, saturation и прочие. Веднъж готови с миксинга, следващият процес е мастеринг. Основната цел на мастеринг процеса в контекса на една единствена песен е да я докара до комерсиално звуково ниво на налягане, без да има видими загуби в динамиката, евентуално да се направят финни корекции по честотната лента и в редки случаи, да се сложи mastering convolution reverb за кохезия и обем. Ако става дума за албум, по време на мастеринг процеса, трябва също да се уеднакви звуковото налягане на всички парчета + тяхната усреднена амплитудо-честотна характеристика. Ако трябва да генерализирам по някакъв начин, в миксинга се регулират отделните канали на песента (бас, барабани, синтове, китари, глас) и съответните им прележащи групи (bus-ове) - група барабани, група китари, група вокали и прочие. При мастеринг се променят параметрите само и единствено на крайния master канал. В някои проекти, едното се прави от един човек, другото от друг, в други пък, и двете се правят от един и същи човек. В контекста на домашния хоби-смесител/музикант, мастеринга представлява нищо повече от поставяне на VST ефекти върху master канала, като tape saturation, tube saturation, compression, Mastering EQ, Limiter и прочие, че да докараме "купешки звук". Знам, че генерализирам и е възможно една голяма част от хората да са несъгласни с мен, но масово това правим ... или поне така ми се струва. Ако се работи в тандем от двама е възможно нещо, изпратено за мастеринг да се върне на миксинг инженера, за да може той да отработи грешките на ниво канали. Ако това е невъзможно, тогава мастеринг инженера трябва да прави "шмекерии и магии", за да заличава артефакти, да ремонтира честоти/стерео/динамика ... което в повечето случаи е компромис, ако се прави на master канала директно, защото може да се реши една стъпка по-рано. Колкото по-близо до източника на сигнала решаваме даден проблем, толкова по-добър краен резултат сме способни да изкараме. За мен винаги веригата наподобява следното: идея -> изпълнение -> запис -> миксинг -> мастеринг И нека повторя отново - ако едно от тия звена куца (особено някое от първите), в повечето случаи ни е спукана работата и каквото и да правим нататък, нямаме много голямо поле за изява.
    1 point
  8. Не слушам такива стилове, респ. не смея да давам съвети там, дето нещо не ми е ясно, но пък мога да се изкажа като непредубеден слушател с малко по-прецизен слух, без значение от стиловете. Хареса ми, има тяга и настроение ; ако аз го смесвах, вероятно щях да вдигна с някой децибел втория вокал на местата, където влиза след първия (1.06, 2.06), понеже малко ми се губи ; сигурно щях да пробвам и да дам малко обем на вокалите като цяло, но това на ухо и само ако ми хареса как се вписват в инструментала...иначе и така не е зле.
    1 point
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.