Jump to content
Българският форум за музиканти

Топ потребители

  1. Koobenot

    Koobenot

    Mods


    • Points

      6

    • Мнения

      1504


  2. CyberGene

    CyberGene

    Mods


    • Points

      5

    • Мнения

      1835


  3. axel

    axel

    Members


    • Points

      2

    • Мнения

      315


  4. Baby Thomas

    • Points

      2

    • Мнения

      9177


Най харесвано

Showing content with the highest reputation on 08/02/22 във всички области

  1. И двете съм ги гледал много, Ютюб ми ги предлагаше доста по едно време 😀
    1 point
  2. И двамата са ми любимци. Две клипчета превъртам отново и отново на Грег Филингейнс. P.S. Извинявам се за "офтопика".
    1 point
  3. Ръдес е изрод! На последното идване на Dream Theater в България го наблюдавах наживо от предните редове, абсолютен виртуоз, нямам какво друго да кажа... Ето и още един клавирен виртуоз, който свири студийно записани партии наживо с голямо майсторство:
    1 point
  4. Ууу, Джемирокуей, страхотен вкус! Да, смайващо е какви "гимнастики" правят определени кийбордисти, за да постигнат максимално "живо" изпълнение, другият музикант, който също ме е кефил в програмирането на кийбордите си е Джордан Руудс от Дрийм Тиътър:
    1 point
  5. Аз също много съм се възхищавал на клавиристи, които могат да правят толкова много неща, изискващи съобразяване и добра координация в реално време, абсолютен респект към такива! Бях гледал едно клипче някъде от края на 80-те, в което тогавашният клавир на Депеш Мод, който по-късно ги напусна, показва как си е семплирал много ефекти и различни тембри, които свири буквално на една клавиатура и помни как еди-кой си клавиш пуска еди-коси ефект, как три ноти се свирят от три други клавиша и т.н. От една страна е брутално умение да запомни всичко това и да го прави в реално време, от друга се чудя за какво му е всичкото това, предвид че музиката им е специфична и не е била записана така в студиото, а е наслагвана. Някак си е хем похвално, че се опитва да свири наживо с майсторство, хем ми се струва напълно излишен труд 😀 Но доколкото съм наясно, той е бил отговорен за аранжимента и звученето на Депеш в оня период (например Enjoy the Silence е композирана от Мартин Гор, ако не се лъжа, но във вариант балада и въпросният Алън Уайлдър решава да я преправи така, както я знаем сега), та би било тъпо да излезе на сцена и да пускат на запис чудесата, които е сътворил... Сложен въпрос. Ето и още нещо от съвсем скоро, което много ме впечатли – клавирът на Jamiroquai показва как се оправя с три клавира, на единият от които (Yamaha Montage) пуска и семпли на вокал, докато свири други неща по-нагоре по клавиатурата 😲
    1 point
  6. Ами при живите музиканти, които са сами и искат да звучи максимално органично и свирят на "големите сцени" обикновено се прибягва до looper pedal с "custom setup", макар че виждам все повече солови изпълнители/банди да свирят с click-track и backing track, който да подлага отзад … окей, до известна степен искат да се приближат до оригиналния звук на записа, ама от друга страна пък се губи автентичността на живия звук … честно казано най-много ме кефят бандите, които си правят специален аранжимент на парчето за "на живо" и хем е изненада за публиката, хем няма момент на измама … Sting прави това доста често.
    1 point
  7. Аз съм бачкал на живо, макар и за малко с бг-та/поп/лек джаз репертоар и да си кажа честно, на мен лично, всякаква идея от тия аранжор/ритъм бокс и други видове "Хитър Петър"-а не ми се нрави защото ставам разноглед, кое по-напред да правя: да свиря лява ръка бас ли, да сменям pattern-а от ритъм бокса ли или пък да удрям акордите на "Хитър Петър"-а и прочие, предпочитам да си изгенерирам MIDI по някакъв начин, да му сложа VST-та за бас и барабани и примерно някакъв strings за фон и да си свиря отгоре ... все едно си свиря с бандата, само че те са ми "на запис". Така мога спокойно да си свиря партията на клавишите, без да се притеснявам ще сменя ли овреме акорда/патърна и също да си импровизирам спокойно "извън тоналността" ... но както казах всеки сам преценя как да бъде нещастен. Виждал съм прекрасни музиканти по пиано баровете, които свирят "лява ръка бас", сменят ритъм бокс стилове, дясна ръка хармония и импровизации и пеят. Поклон. Това си е умение и се учи, но със сигурност не е моето нещо.
    1 point
  8. ^ Да, ако това е имал предвид, така става 👍🏻 Без да искам да подценявам когото и да е, вероятно за всеки вид музициране си има публика, но май не съм попадал на one-man-band клавирист с аранжор, на място различно от кръчми. В смисъл не съм виждал солови музиканти да правят концерти с аранжори. А по кръчмите е специфичен вид работа, където вероятно аранжорите са наистина най-удобни 👍🏻 Но определено не е моето разбиране за музициране, заради което избягвам такива места. Музиката за мен или е нещото, заради което отиваш някъде, или ако е за фон докато ям и пия — е на запис. Всичко по средата ми е по-скоро дразнещо… Като се извинявам предварително на хората, които свирят по кръчми, знам, че си имат публиката 👍🏻
    1 point
  9. ^ Аз мисля, че колегата визира музикантите в стил one-man-show ... иначе е ясно, че си чешем езиците, нали в дискусията всеки ще научи по нещо, то иначе какъв би бил смисъла на тоя форум?
    1 point
  10. Последно това свирка за живи музиканти ли е или за аранжименти, имитиращи живи музиканти? Не съм виждал много банди с истински „живи“ музиканти, където клавирът да е аранжор. Може би в поп-фолка, не го следя много като стил. Живите клавиристи в останалите стилове ползват дигитални пиана, синтезатори и уъркстейшъни, защото няма нужда да ползват стилове и да просвирват аранжименти, вместо това си имат барабанист, басист, ритъм-китарист и т.н. Не казвам нищо срещу аранжорите, имат си своята ниша, но като ще пишеш неща, които са спорни, няма как да не поспоря.
    1 point
  11. Така е, аз не твърдя обратното, говорех само за компресията на мастера, не на отделните тракове, групи, паралелни и тн.
    1 point
  12. Мастъринг инженера не може да коригира липсата на компресия на ниво тракове и групи. Не е казано, че такава трябва да има или че трябва да е голяма/малка, НО... ако трябва да има (примерно по-тежка/енергична песен) - няма как да се постигне само на ниво мастъринг. Ако се намачка само там просто ще стане много спъцано.
    1 point
  13. Нямах много време напоследък, но сега седнах да направя няколко промени и ето последната версия. https://drive.google.com/file/d/1J0bmViBcVCdhb71-F2B3m_sh9AOI8j3z/view?usp=sharing Не стигнах до ексайтери и максимайзери, но така или иначе има няколко сатуратора тук там, което също добавя от испанското. Кообенот, този дразнещ фус е на солото, както споменах някъде по-нагоре, точно той ме дразни и мен много. В тази версия малко го загасих, предимно с автоматизации. Освен това махнах компресията на овърхедите, май така ми харесва повече, вдигнах малко високите с шелф и мисля, че е това. Това, което казваш за партизанската война, абсолютно не си заслужава, според мен. Крайният продукт трябва да звучи добре и на никой не му пука дали си слагал семпли или не. Ако са записани зле барабаните и/или са изсвирени зле, въобще не бих се церемонил да ги заместя изцяло ако трябва. Относно това, че смесвам с толкова малко гейн редъкшън, според мен, за повече от това трябва да се погрижи мастеринг инжинера, не миксера. Ако трябва да пратя парчето за мастеринг, дори ще махна целия процесинг от мастера. В момента освен SSL бъс компресор, има и PSP Vintage Warmer 2, както и лимитер за да вдигна нивото малко, но той работи доста деликатно, метъра въобще не реагира, но е ясно че реже малко пиковете, което е видимо и от вълната на експортнатия трак.
    1 point
  14. Още нещо - ако ти излизат само гнусотии, независимо какви техники прилагаш, просто остави чинелите/фуса тъй както са и "потъмни" другите си инструменти за да са в синхрон със звуковата картина. Като EQ ми е мисълта де. В крайна сметка има миксове, които са умишлено по-мътни като естетическо желание, а пък ако много ти мрънка клиента го пращаш за зелен хайвер и му обясняваш, че в аудиото "shit in == shit out" ... Тая истина се оказва, че всички май ще я разберем по трудния начин, колкото и да не ни се иска ...
    1 point
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.