Jump to content
Българският форум за музиканти

Всичко без продажби

Показване на теми in Търсят се музиканти!Ноти и учебни материалиДруги инструментиКитараУдарни инструментиКлавишниБасВокалиХардуерСофтуерСъвети, трикове, въпросиКакво, къде, кога ?Авторска музикаМузикален бизнесТеория и КомпозиранеИзработка и ремонтГоворилняLiveСемплиКитарниБасДжемКавъриВидеоДухови инструментиТекстописанеДругиВашата продукцияНови албумиХай-ендMusic Center IkonomovЕлектронна музика и DJ - средства и похватиFactor7, 8, 9 - струнни китари и баритони публикувано в последните 10016 дни.

Този поток се обновява автоматично

  1. Днес
  2. ^ За упражнения е чудесна идея. Когато творбата се учи в начален етап и искаш да изпиаш микронюансите по динамиката, опъна на струните и т.н. ако звучи добре unplugged, значи през апаратурата ще е супер. На същия принцип се озвучават барабани и вокали – няма как източникът да е гаден и послед след микрофоните магически нещо да се случи. Има ампове, които компресират доста още в преампа (особено ламповите такива) и динамиката е окей, обаче ако изсвириш същата творба на акустична китара, не си свикнал да чуваш звукът от струните може да си зазубрил неконсистентна динамика.
  3. И искам много сериозно да уточня - като казвам "Планета" в случая да се разбира само и единствено "Планета Фолк", за "Фен" е "Фен Фолк" , а за "Тянков" - "Тянков Фолк". Нормалната "Планета" и "Тянков Ориент" не ги гледам и съответно не ги броя. А заради това клипче по-долу в момента всички сме настинали, а аз съм си направо болен, не мога да дишам през носа изобщо. Снимах с телефона. Обаче тия баби много ми харесаха, пяха автентично и по-важното - носиите не ми изглеждат толкова тип "фестивални", по-автентични ми се видяха, хем отдалеч гледах, но ярко впечатление ми направиха чорапите - ансамблите дето идват на "Китна Тракия" са с еднакви и са купешки, тия баби всички имаха различни, отдалеч изглеждаха вълнени и бая автентични. Вторите баби вече са от "Китна Тракия", пак аз снимах но с едно старо фото и според мен бая добре пяха. А и от тях реално научих какво е било сватбата навремето.
  4. ^ Евала ти прави, тази хватка тип "сас от Близкия изток" много добре си я направил, малко хора се навиват ...
  5. Да, това е унгарският филм с "Хобо блус бенд Сега пак ми се догледаха тези филми. "Медикус" свиреха ритъм енд блус Имаше и филм за Джанис Джоплин. "Шоу на колела" е https://en.m.wikipedia.org/wiki/Honeysuckle_Rose_(film) а другият не е the band, а
  6. Вчера
  7. ^ Не съм свирил на баян, но си мисля, че са подходили с тези кръгли бутоно-клавиши, за да се улеснят определени хватки/обръщения за определен стил (танго/валс/народно и т.н.) в дясната ръка. На този принцип са изградени бутоните за лявата ръка, вървят на квартов кръг ако не се лъжа, да хващаш "тоника/доминанта/субдоминанта" лесно. Съквартирантът ми беше довлякъл едим малък "Велтмайстър" и като студент успях да стигна до ниво "На тая стара маса" от сол мажор ... Похватът с удобството съм го забелязал при китарата, ако я настроиш в E major open строй с един ботълнек печелиш всички мажорни акорди на всеки праг и ставаш блусар одма ... Тук идеята трябва да е сходна.
  8. Включвам се със закъснение и тук. Първо - мнението ми на родител (чисто на родител). Аз имам син, скоро става на 12. Засега не се занимава с музика, но ходи на джудо и отделно за кеф ходи с тротинетка по скейт-парковете. В училище е отличник. Страстта му е зала за катерене, но не живеем в София. Не бих го карал до друг град за това. А тук си е изградил среда. С домашните на моменти изпушва. Не че не помагам. Затова го оставям да си ходи по скейт паркове с приятели да разпуска. Преди аз бях този дето го водеше и на моменти пак съм с него. Бил свидетел какво става ако родителят натиска за едно, детето иска друго - 2008г се записах в отбор бягане на дълги разстояния. Имахме едно момиче на около 16. Хич не и се бягаше. Баща и я натискаше - бивш състезател. Тя каза че иска да плува. Напусна. Когато си родител е много сложно. Трябва да се намери един фин баланс. Сега на колегата @lyubohar - много болна тема. В момента мисля тази болка е приложима и за други сфери на изкуството. Аз съм в обратното положение - години бях програмист в България, после в Канада. Имах пари, не трябваше да се връщам, но беше след пандемията заради детето - сега нямам пари. Не съм учил сериозно музика, но много съм искал и винаги сам съм се записвал (никой в нас не знаеше, като се записвах на нещо) - 3ти клас (1986) тромпет - орк."Ботева Чета", 17г исках барабани, но не си намерих учител, 21г хор "Аве Музика" за година да пея, 32г за първи път 2 седмици базови уроци по барабани, после заминахме в Канада, 39г - базови уроци диатонична хармоника. Това ми е цялото музикално "образование". Като тийнейджър с компютъра в нас се научих сам да правя музика, но все исках и инструмент. И още ми е болна тема - на 10тия урок баща ми ми забрани тромпета. Парите са хубаво нещо, могат да купят мечти, могат да купят удоволствие, но не купуват щастието. Най-добрите барабанисти, които съм виждал на живо бяха уличните музиканти на централния площад в Торонто (Канада). Бяха опърпани, свиреха умишлено и на износени леко почупени комплекти, но свиреха прекрасно. Особено единият, който се оказа бивш програмист. Питах го защо се е отказал от живот с пари, той каза - исках да свиря. Обичаше би-боп. И можех да го слушам с часове, защото той е единственият барабанист, който не свиреше перкусивен ритъм а разказваше истории с палките. Найджъл Кенеди казвате... знам кой е, но не съм сигурен защо го упоменахте - за "успешен музикант" може би? Да, но някой даде ли си сметка, че Найджъл, Андре Рию и който се сетите не е пробил в страна от бившия Източен Блок? Впрочем Вие самият можехте да забегнете навремето и днес щяхте да сте с друга пенсия. Да да знам - трудно беше и после като лепнат "невъзвръщенец" и става зор за цялото семейство останало в България - леля ми е "невъзвръщенка". Но не е невъзможно. Пък и както казахте - едно време не е било лошо и тук за музикант. Но всеки желаещ да "пробие с изкуство" на професионално ниво бих го посъветвал да иде в друга страна. По-на запад. Не защото тук е лошо, не е. Но тук нямаме необходимата среда за целта. Дълга тема е, няма да пиша подробности. Но и то не е за всеки. Да аз имах успешна кариера в Канада, но братовческа ми повися в UK и се прибра. Не се задържа. И последно - свиренето в баровете - ми че това никак не е лошо, стига да ти е приятно. Изобщо свирене където и да е. Защо нещо трябва да е лошо изобщо? Ето пример - много известни блус-музиканти свирят директно на улицата. Често хората ги подминават без да знаят кои са, но те са там. Нека не забравяме откъде са тръгнали блуса и джаза - не от фестивалите, нали така? Да, Ерик Клептън може да е свирил в най-големите зали, но Робърт Джонсън не е. Много хора дори не знаят кой е, евентуално най-много да са чували Мъди Уотърс. И както казах - най-добрият барабанист който познавам свиреше на улицата. Понякога свиреше с банда в заведение, но той си искаше свободата и улицата му я даваше. Не мога да го забравя това момче, от Шоуто на Слави беше към 2008г беше заминал за Щатите, даваха видео - той оперен певец бил в България или поне следвал за такъв - там пееше в метрото за пари, тъжно му било не пробил. Върна се, че и Слави публично го унижаваше че не успял. Ама това е проблема - пеенето на улицата не е защото не си успял и не е унизително. В интерес на истината трябва да имаш бая топки, за да го направиш, като онзи гайдар, дето в зората на демокрацията свиреше или в градинката на НДК или пред университета в София. Но тук нямаме това разбиране. Също и който е със странна прическа, шарена коса и странни дрехи вече е педал. Ми не - може да си е просто по-ненормален, но не е речено да е обратен. Преди 2010 тук търпяхме всякакви простотии от Азис, но не и от останалите. И като добавим, че първото нещо, което беше изписано в моят личен буквар в първи клас и учихме беше "Бабо Мравке, где така?" и няма какво повече да добавим. А като сложим и масовата чалгаризация след 1994г, после някаква чернолизация и сега инфлуенсъризация и положението е много зле. Последен пример - фестивал за народно творчество "Китна Тракия Пее и Танцува" издание 2025 Хасково - това тук си е голямо нещо. Обаче тази година го претупаха. И понеже имам вътрешна информация - било наредено на кмета по партийна линия да игнорира българските фестивали, той нямало как да не направи този, така че направил само минималното, колкото да отметне в тефтера, че е направил фестивала. То пък за беда и валя. Сложно. Много сложно.
  9. Koobenot

    Tool - The Pot

    ^ Според мен за изолация на инструменти/вокали RX Music Rebalance се справя много добре. Lalal.AI – също. Не знам какво са направили в Трактор, но старите версии правеха изолацията по изключително допотопен начин – EQ срязване на средите единствено върху моно сигнала в центъра и толкова. Към днешна дата би трябвало да са по-напредничави, както е и LALAL.AI
  10. Много благодаря! Хорайзъна е доста як, харесва ми усещането на 25.5 скалата (от много години свиря предимно 24.75). Да призная, обаче, еклипса е много по-резонантен и среднист (акустично). Като се сложи хай гейн амп усилен на репетиция, тези неща не се чуват обаче. Ако купуваш втора ръка, да знаеш че хорайзъните с ТОМ мост са склонни към bridge collapse. На този се наложи да го подменя.
  11. Последната седмица
  12. ^ Абе дава интересни отправни точки по някои технически, музикантски, филсофски въпроси също. Според мен за музикална теория е прекрасен консултант, да ти обяснява солфеж е супер ... но винаги имам щипка подозрение, че понякога бая си измисля.
  13. И аз посвирвам на барабани доста отдавна. Дъртичък съм обаче - 50+ 😉 Ако решите, пишете на ivan@rockdrummer.eu. Peace! 🙏🤘
  14. Последна...колко да е последна - "петицата" е от години и промяната на всеки обертон или група от обертонове си го имаше още в началото на ковида и оттогава ъпдейтват само с бъгфиксове и козметични промени. Покрай тоя бум на AI в последните няколко години, отдавна чакам с нетърпение да излезе 6-та версия с коренно нови опции, които ще улеснят неимоверно всички, които ползват програмата...не знам работят ли над някаква нова версия или са решили да замразят проекта до 5.х.х.
  15. ^ Абе готини са, ама бюджетът на колегата много ограничен ...
  16. Айде, колеги, петък ден на майстора ...
  17. За предишните два клипа - ужасТ и безумие... За последния, не е по темата
  18. Здравейте Търсим китарист от Плевен за ей такъв стил. Възрастта е без значение: Harmaja
  19. "Комплиментите като лични нападки" или "Личните нападки като комплименти" Туй е въпросът! ------------------------------------------------ По кабелния въпрос - аз лично не мога към момента да ти препоръчам нищо, защото доста отдавна не съм купувал микрофонен кабел на метър. Мога само да кажа, че хубавите, маркови кабели често си имат техническа документация (datasheet). Можеш да провериш из нета и да сравниш поне на параметри това, което видиш, че се продава из магазините (може и да се обадиш по телефона да питаш за точните "модели"). По принцип ти трябват кабели, които по възможност са добре екранирани и са микрофонни (оплетена двойка - twisted pair). НЯКАКЪВ ориентир може да ти бъде капацитетът - обикновено се измерва в пикофаради на метър (pF / m), като по-малкото число е по-добре. Дори този показател, не е фатален, стига да не излиза от някакви рамки драстично.
  20. Хванах на видео записа на един от траковете ми. За съжаление звука на записа не е добър но демонстрира малка част от процеса който ползвам за да работя. След това post-processing-а правя със софтуер. Това е завършения трак:
  21. Това е проект с политически заредени лирики и послание. Музиката е сурова и типична за ранните клубни UK стилове. Не на всеки ще се хареса и това е нормално. На тези, на които им хареса - нека се забавляват пълноценно. Част от хардуера ползван за продуцирането на песните: MPC One, MPC Keys 37, Roland Fantom 06, Arturia Minifreak, Mininova, Roland DS 61, BassStation II, Korg ModWave MKII, Korg Minilogue XD, Roland SP 404 MK2, Digitone.
  1. Зареди още активност
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.