Jump to content
Българският форум за музиканти

Всичко без продажби

Показване на теми in Търсят се музиканти!Ноти и учебни материалиДруги инструментиКитараУдарни инструментиКлавишниБасВокалиХардуерСофтуерСъвети, трикове, въпросиКакво, къде, кога ?Авторска музикаМузикален бизнесТеория и КомпозиранеИзработка и ремонтГоворилняLiveСемплиКитарниБасДжемКавъриВидеоДухови инструментиТекстописанеДругиВашата продукцияНови албумиХай-ендMusic Center IkonomovЕлектронна музика и DJ - средства и похватиFactor7, 8, 9 - струнни китари и баритони публикувано в последните 9 дни.

Този поток се обновява автоматично

  1. Днес
  2. Предполагам че мен питаш, затова аз ще отговоря. Да съм по-точен - в нашето българското - не съм слушал достатъчно, попадат ми разни опити в ютюб. Но в защита да кажа - не съм и търсил. Дас съм по-точен - тази година на "Китна Тракия" главни гости бяха дует Бисера и Лидия, заинтересувах се какво правят - има както казваш ти модернизация и това е така. Чувам модернизации и на други, без особено да ме впечатлят, но пък звучат добре. "Авангардизъм" аз лично не съм казвал че съм виждал където и да е. Но това е индивидуално разбиране, така че не може да се очаква че моето разбиране за "авангардно" би съвпаднало с нечие чуждо. Да уточня - аз лично за да кажа за нещо "авангардно", то трябва или като презентация да иде от Tap Dogs и STOMP нагоре, или по звучене да е поне Die Warzau, желателно е да доближава Pierre Schaeffer или подобен. Имам строго понятие за авангардно. В този ред на мисли допускам, че през годините у нас е правен някакъв експеримент, който или не е видял никаква публика, или е видял малка такава. Все пак за мен чистото "изкуство" е именно авангардното - нещо, което се прави с идеална цел, не да бъде продадено. Признавам, че не съм слушал цял албум на Елица и Стунджи - може би те имат, но аз не знам? Обаче едно време притежавах на касетка всичко на Нона Йотова и още се проклинам, защо си изхвърлих касетките (щото преди 5г наново купих касетофон). Много народ не харесват Йотова, но реално тя е от пионерите на експеримента с използване на езически мотиви. В последните може би 6-8г по целия свят това започна по-редовно да се използва като тематика. Говоря за групи като Heilung. Йотова направи такова нещо в ужасно по-нежен вариант много години преди това. Така че нея мога да и лепна етикет "авангардна" до някъде. Но пак да кажа - български групи - не съм виждал напоследък, на които да мога да кажа че са авангарден фолклор. ОБАЧЕ попаднах на две гръцки и напоследък основно това слушам, едните са невероятни, пускам видео по-долу. Особено тоя тип с гайдата много добре се вписва. В темата за езичеството мисля че имаме ужасно много мегдан за уползотворяване. Самите Бисера и Лидия имат една песен дето загатва поне във визията за това, донякъде и самата песен, но смятам че Йотова се беше справила доста по-добре по принцип с темата. Моля ако си религиозен, да се абстрахираш от православния консерватизъм и да погледнеш чисто като музикант на това по-долу. Основен проблем при нас са неравноделните ритми. Аз лично съм искал да направя нещо, но 99% от машините които съм пипал подържат само 4/4, или сходни. Ааааааа момент !!! Теодоси Спасов !! Ето пример за авангардност в нашето народно творчество! И го знам, защото докато живях в Тотонто бях на негова жива изява, беше с някакво момче със синт или нещо подобно и правеха заедно неща, имаше и нещо като техно-визии прожектирани зад тях. Мда. Ето добър пример. Но да - виж долното, после кажи какво мислиш ти и другите. В общи линии да е жив и здрав ютюб, че ако останем само на това което ни пускат по телевизията/радиото - жална ни майка.
  3. ^ Не съм свирил на баян, но си мисля, че са подходили с тези кръгли бутоно-клавиши, за да се улеснят определени хватки/обръщения за определен стил (танго/валс/народно и т.н.) в дясната ръка. На този принцип са изградени бутоните за лявата ръка, вървят на квартов кръг ако не се лъжа, да хващаш "тоника/доминанта/субдоминанта" лесно. Съквартирантът ми беше довлякъл едим малък "Велтмайстър" и като студент успях да стигна до ниво "На тая стара маса" от сол мажор ... Похватът с удобството съм го забелязал при китарата, ако я настроиш в E major open строй с един ботълнек печелиш всички мажорни акорди на всеки праг и ставаш блусар одма ... Тук идеята трябва да е сходна.
  4. Koobenot

    Tool - The Pot

    ^ Според мен за изолация на инструменти/вокали RX Music Rebalance се справя много добре. Lalal.AI – също. Не знам какво са направили в Трактор, но старите версии правеха изолацията по изключително допотопен начин – EQ срязване на средите единствено върху моно сигнала в центъра и толкова. Към днешна дата би трябвало да са по-напредничави, както е и LALAL.AI
  5. Много благодаря! Хорайзъна е доста як, харесва ми усещането на 25.5 скалата (от много години свиря предимно 24.75). Да призная, обаче, еклипса е много по-резонантен и среднист (акустично). Като се сложи хай гейн амп усилен на репетиция, тези неща не се чуват обаче. Ако купуваш втора ръка, да знаеш че хорайзъните с ТОМ мост са склонни към bridge collapse. На този се наложи да го подменя.
  6. Вчера
  7. Питанките са няколко: 1) Подуене Блус Бенд според каквото намерих, пише че е създадена 1989 а Бараби Блус Бенд 1993г. Ок. Първи въпрос - имаме ли по-ранни блус групи? Дори да не са 100% блус-ориентирани, но да са поне 50% блус или ритъм-енд-блус. Не съм слушал много Георги Минчев, но след като е рок-енд-рол, вероятно има ритъм-енд-блус или блус песни, които не съм засичал? 2) Какво е било отношението на музикалните организации преди 1989 към блуса? 3) Блус групи в периода 1989-1995 освен ПББ и БББ други? Мерси!
  8. ^ Абе дава интересни отправни точки по някои технически, музикантски, филсофски въпроси също. Според мен за музикална теория е прекрасен консултант, да ти обяснява солфеж е супер ... но винаги имам щипка подозрение, че понякога бая си измисля.
  9. Последната седмица
  10. И аз посвирвам на барабани доста отдавна. Дъртичък съм обаче - 50+ 😉 Ако решите, пишете на ivan@rockdrummer.eu. Peace! 🙏🤘
  11. Последна...колко да е последна - "петицата" е от години и промяната на всеки обертон или група от обертонове си го имаше още в началото на ковида и оттогава ъпдейтват само с бъгфиксове и козметични промени. Покрай тоя бум на AI в последните няколко години, отдавна чакам с нетърпение да излезе 6-та версия с коренно нови опции, които ще улеснят неимоверно всички, които ползват програмата...не знам работят ли над някаква нова версия или са решили да замразят проекта до 5.х.х.
  12. ^ Абе готини са, ама бюджетът на колегата много ограничен ...
  13. Айде, колеги, петък ден на майстора ...
  14. За предишните два клипа - ужасТ и безумие... За последния, не е по темата
  15. Здравейте Търсим китарист от Плевен за ей такъв стил. Възрастта е без значение: Harmaja
  16. "Комплиментите като лични нападки" или "Личните нападки като комплименти" Туй е въпросът! ------------------------------------------------ По кабелния въпрос - аз лично не мога към момента да ти препоръчам нищо, защото доста отдавна не съм купувал микрофонен кабел на метър. Мога само да кажа, че хубавите, маркови кабели често си имат техническа документация (datasheet). Можеш да провериш из нета и да сравниш поне на параметри това, което видиш, че се продава из магазините (може и да се обадиш по телефона да питаш за точните "модели"). По принцип ти трябват кабели, които по възможност са добре екранирани и са микрофонни (оплетена двойка - twisted pair). НЯКАКЪВ ориентир може да ти бъде капацитетът - обикновено се измерва в пикофаради на метър (pF / m), като по-малкото число е по-добре. Дори този показател, не е фатален, стига да не излиза от някакви рамки драстично.
  17. Хванах на видео записа на един от траковете ми. За съжаление звука на записа не е добър но демонстрира малка част от процеса който ползвам за да работя. След това post-processing-а правя със софтуер. Това е завършения трак:
  18. Това е проект с политически заредени лирики и послание. Музиката е сурова и типична за ранните клубни UK стилове. Не на всеки ще се хареса и това е нормално. На тези, на които им хареса - нека се забавляват пълноценно. Част от хардуера ползван за продуцирането на песните: MPC One, MPC Keys 37, Roland Fantom 06, Arturia Minifreak, Mininova, Roland DS 61, BassStation II, Korg ModWave MKII, Korg Minilogue XD, Roland SP 404 MK2, Digitone.
  19. За да се втурнат трябва да са бая ентусиасти - масивната част от наличните ресурси, като книги, алгоритми, наличен сорс код/библиотеки и етц са C++. Иначе всичко, което компилира до директно изпълним, евентуално оптимизиран код - си е ок. Без да правим форума програмистки и без да познавам Rust в детайл, ако нещо не го прави задтерминалното устройство, значи нещо друго го прави - или ограничения в езика (resp. compile time restrictions/safety) или "comparable performance" клеймове по презентациите, 'щото нещо трябва да подсигурява, че всичко е ток, жица и смарт Няма лошо - аз съм за - да вър'и напред софтуера
  1. Зареди още активност
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.