Jump to content
Българският форум за музиканти

Koobenot

Mods
  • Мнения

    1590
  • Присъединил/а се

  • Топ дни

    183

Koobenot last won the day on Януари 18

Koobenot had the most liked content!

Относно Koobenot

Previous Fields

  • Инструмент
    🎹🎸🎤

Последни посетители

36813 профилни разглеждания

Koobenot's Achievements

Grand Master

Grand Master (14/14)

  • Posting Machine Rare
  • Dedicated Rare
  • Very Popular Rare
  • Reacting Well Rare
  • Conversation Starter Rare

Recent Badges

1.2k

Обществена Репутация

  1. ^ Всичко е въпрос на приоритети – какво перо от бюджета за какво искаш да отделиш, какво как ти звучи, имаш ли детска мечта да имаш оригинално Плекси ... ако имаше всеобщо решение, да сме му намерили колая и да затваряме форума.
  2. Не става най-вероятно, защото чувствителността на говорителя е висока ... я с телефона си мерни от метър разстояние напълно любителски какъв SPL ще ти извади, дори без специализиран децибел метър, убеден съм, че ще ти покаже поне 90 dB/SPL и горница и дискотеката е гарантирана ... Мощност и чувствителност на озвучителното тяло са два различни параметъра. Няма да забравя и до ден днешен баба ми на времето (лека й пръст), как надуваше радиоточката, чуваше се отвратително, но огласяше целият квартал ... ето пример за говорител с малки размери и голяма чувствителност. За вкъщи хибридът за мен е оптимален вариант, защото от преампа можеш да си направиш каквато кривиня ти харесва и вече от там нататък ... печи го, вари го, дали ще са мониторни колони с IR-ове, дали ще е 12" говорител и комбо с ниска чувствителност или нещо друго, все тая. Принципно съм най-голям фен за китара на AxeFX, но и торбата с жълтиците е бая дълбока за домашна мастурбация (с извинение) ...
  3. ^ За жулене, ще жулиш. Ако се разчетеш и по другите теми ще разбереш, че каквато и да е лампата, за да й излезе душата трябва да е надута, пък и 8" говорител обем не вади. Няма как да измамиш физиката. Но все пак, майстори де, то всеки явно трябва да си мине през тази трънлива пътека ... Имал съм няколко опита да измамя физиката, като например: ако източникът е ялов, ще сложа 5-6 ексайтера и ще звукне като хубав сорс ... провал, просто добавяш шум от различно естество с нови фазови изменения, нищо не ремонтираш в крайна сметка един високочестотен говорител ако не свири добре, ще му подам +15dB и ще звукне като висок клас Electrovoice ... отново провал, че даже и го изгорих говорители с висока мощност и ниска чувствителност, ако ги напъна от стъпало, ще свирят силно ... пак провал, просто кривят ще си купя процесор от 150 лв. и ще звуча като Стиви Рей, щото вътре има неговия амп ... отново провал, и не толкова заради проца, ами щото ми липсват едни 300 години китарни упражнения ще измамя системата, като пропусна години вложени в учене, упражнения, размишления, изводи, горчив опит и отдаденост ... това няма да го коментирам, на всички е ясен резултата Та така, заблуди в този живот бол, но както повтарям според мен всеки трябва да се опари и да разбере за себе си. Докато не сбърка човек, трудно схваща, се оказва ...
  4. От всичко написано и на мен ми се струва, че хибрид (лампов преамп + транзистор крайно стъпало) е най-подходящият вариант за колегата, и в FX Loop (или между преампа и крайното стъпало), може да си го бъзика както иска с EQ. Чуя ли крайно лампово стъпало, в главата ми веднага изниква думата "врява", че да звукне като хората, независимо колко вата е ... ако не се лъжа @Baby Thomas беше правил едни експерименти да прави лампово стъпало "десети от вата", с цел да измами физиката, хем да има обем, хем да е тихо ... ама нейсе, не мина номера ...
  5. Да ти кажа честно ... не се бях замислял. Прав си, ако преампът е добър, не му трябва кой знае какво и при контроли около "12 ч." трябва да звукне окей. Ся, ако става дума за бас китарен амп, там имаш EQ да са ти окей различните струни като баланс ... макар че според мен ако адаптерите са окей и сетъпа на баса е добре (с подбрани струни с подходящ string tension) ще има минимална бъзикня на EQ, но все пак ще присъства някаква. При китарата обаче ако всичко е напаснато, вярно такова EQ като на Меса не ти трябва. Ся, нищо че Бат Жони го ползва активно де ... макар че тука вече играе и endorsement пиниз ...
  6. По-добре транзистор, лампата да й излезе душата иска винаги яко бой. Разгледай също FRFR кабинети, които очакват пред себе си проц/предусилвател, като тези например ... идеята да си сложиш IR-и на каквито ти харесва кабинети и да си ги сменяш, за метъл може един да е подходящ, за клийн хави друг: https://www.thomann.de/de/harley_benton_harley_benton_g112a_fr.htm https://www.thomann.de/de/harley_benton_frfr_112a_guitar_dsp_monitor.htm Иначе от класическите наистина трябва да разтършуваш, кое комбо с FX Loop ще се хареса с проца/преампа. Това със CD IN/Line In аз лично не бих го гледал, трънлива пътека е и несъгласуванията на нива/импеданси само ще ти ядат тон.
  7. И да и не. Да, на живо звучи по сурово, но честотите може да се манипулират или графични EQ-та или в граден такъв както е при Mesa Boogie апаратурите ... въпрос на преценка е. Факт е обаче, че сега тонът на колегата звучи по-убедително от записът му с предишния гиър.
  8. Специален поздрав за колегата @yamaha, понеже Тейлър Суифт му е любимка ...
  9. Аз така си го представям: https://vocaroo.com/1f3IjG9lmGUZ
  10. Окей, значи haas ефект. ще го бутна в DAW както на мен ми харесва и ще ти го върна, да илюстрирам какво очаквам аз.
  11. Това звучи повече "джът" от предишното. Малко са ти преголяли високите и липсват ниски среди. Защо стереото е толкова широко? Чак се получава лек хорус ефект, като го слушаш в моно режим. Какъв е микрофона и в какво го пускаш?
  12. ^ Благодаря за вниманието. Както споменах, има трески за дялане, но в този запис чуваш 100% in the box смесване с достъпни VST плъгини и никакъв скъпи специализиран харудер, с изключение на render, минал през нисък клас Mackie миксер с 192kHz/24bit параметри.
  13. Окей, но според мен трябва да си промениш манталитета. Свързваш пари с добър звук, това не е редно. Добрият звук е свързан с обективни параметри – честотна характеристика, динамика, стерео картина, присъствие в микса. Не колко струва. Има скъпи неща, които са добри, има и евтини такива, които са супер. Ако твърдението, че единствено с много пари може да се постигне добър звук, това означава, че албумът на Джон Мейър "Inside Wants Out" нямаше да бъде реалност, който е записван с допотопна техника в Ню Йоркски апартамент. Нямаше да бъдат реалност също първият албум на Перифери, който е с дигитални барабани. Нямаше да бъде реалност също цялата продукция на Били Айлиш, която е записвана вкъщи. Много по-голяма стойност от цената на апаратурата имат знанията, уменията, креативното, критичното и аналитичното мислене. Ако всичко беше в "ама те имат скъпа техника и правят какво си искат" нямаше хора кат Дейв Рат, които сместват Ред Хот да показват общи похвати за звукотехниката през Берингер миксер, нямаше да има БГ банди като ФСБ, които още на времето са правили източно-германската техника да звучи западняшки и така нататък ... списъкът е безкраен. Ще публикувам няколко записа, които са правени с ограничени бюджети и все пак звучат на ниво, заради експертизата на хората, които стоят зад тях, а не заради цялостният бюджет на продукцията. Добрият звук отнема време, знания и умения. Свързан е дори с промяна на Аз-ът по отношение на естетика – какво ми харесва на мен, какво търся и как си представям нещо. Не се имам за спец по големите звуци, но да речем, че имам един траш метъл албум смесен от мен в свободното ми време. Всякакви коментари са добре дошли, поздравявам те с един от синглите ... и все пак имам още много трески за дялане! Не знам и нямам представа, нито имам желание да знам. При положение, че Томан ми предлагат опция да ми дойде на адрес, да тествам вкъщи с моят сетъп и при разочарование да връщам до 30 дни ми е все тая. Да, по-окей е да тестваш в магазин, но след Ковид това стана лукс и ще свикваме с "новото нормално". Докато не го изпишеш до вкъщи да го чуеш как е през твоя сетъп гадаем. Идеята на тези клипове е занимателна и илюстративна, това как ще се чува у вас по отношение на предварителна представа си зависи от твоят опит.
  14. Ми, по принцип тоя проц очаква сигнал от китара, не от изход на лампов преамп. Изяждането е не само на това ниво по отношение на съвместимост на импеданси, ами освен това тея модулационни/дилей/ревърб, за да се запазят, без FX Loop ... терсене работа, въпреки че са ти след преампа в твоя случай.
  15. 17 години разлика, евала ... 🎉
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.