-
Мнения
1976 -
Присъединил/а се
-
Топ дни
265
Koobenot's Achievements
-
Смяна на седла и тремоло блокове на стратокастер.
topic отговори на Koobenot's Evtim Djerekarov в Китара
^ Ясно, блаогдаря! -
Смяна на седла и тремоло блокове на стратокастер.
topic отговори на Koobenot's Evtim Djerekarov в Китара
Слушам на Focusrite Scarlett 2i2 3rd Gen, 96kHz, 24 bit през слушалки Beyerdynamic DT 770 Pro 250 Ohm. Ако приемем "пуканката" като разделител между двете сравнения, в първото просвирване аз чувам малко повече високи среди и атака, докато при второто повторение тонът като че ли е по-топъл, обемен и мътен. Това разбира се през моите крайно посредствени уши ... -
Понеделник, 3 ноември Вратите отварят в 18:00 | Начало: 18:30 Anitom, Русе, България Вход свободен Спечели NUX педали! Пригответе се за незабравима вечер с Роб Чапман — китарист, YouTube звезда, създател на Chapman Guitars и вдъхновение за китаристи по целия свят. Роб ще сподели своя опит, ще свири на живо, ще отговаря на въпроси и ще говори за някои от своите любими ефекти и педали на NUX, които използва за уникалния си тон. Очаквайте: Демонстрации и съвети за звук Въпроси и отговори Среща с артиста и снимки Томбола за NUX педали Входът е свободен, но местата са ограничени — натиснете “Присъствам”, за да си запазите място! Вратите отварят в 18:00, начало в 18:30. Елате на вечер, пълна с музика, енергия и вдъхновение — само в Anitom, Русе. Фейсбук събитие: https://www.facebook.com/events/1371852904357178/?ti=ls P.S. Тагвам един виден съфорумник, пък дали ще ходи вече, да си преценя сам ... @Baby Thomas
- 1 reply
-
- 3
-
-
-
По отношение на качеството на музиката, абсолютно никаква. Вземи записите на Бийтълс – пращят, трещят, нямат бас, високи, обем, но до ден днешен отиди на Бийтълс трибют, всички пеят и скачат – прекрасни песни, 60 г. по-късно всеки ги знае, пее, свири и им се радва. Не всеки музикален стил обаче е така. Ако вземем да речем Periphery, Tessaract, Northlane или която и да е друга модерна прогресивна-метъл банда, където те връхлитва водопад от енергия, китари, барабани, бас, крещящи вокали и т.н. добрият баланс е от ключово значение. Ако имат звук като Бийтълс, всичко ще отиде по дяволите. Според мен границата се поставя като част от цялостната философия зад продукцията и няма златен куршум за цялото нещо, който да работи универсално. Не е гарантирано. Не един и двама хоби музиканти, които печелят доста пари от основната си професия правят качествена продукция от техническа и естетическа гледна точка, но това не стига до масите, а парите, които наливат са сериозни. Не винаги е нужно да целят професионален успех, възможно е да е просто това да е техен начин на медитация, техен олтар, верую или нещо, в което вярват и искат да го представят по възможно най-добрият начин пред света. "Простосмъртните" хора без "златни/аналитични уши" усещат музиката предимно емоционално, за тях техническите параметри са без значение, и така трябва да бъде. Ако едно нещо е направено добре, няма значение колко си ерудиран, интелигентен или образован, то просто ти въздейства. В гимназията учителят ни по музика ни разказваше как през лятната ваканция ходил с Жигулата да натовари едни картофи от село и качил на стоп някакъв негов комшия, от ромски произход, със завършен 8-ми клас. В касетофонът учителят си бил пуснал някой от концертите на Моцарт и землякът послушал, послушал и казал: "Ей, бате, не знам какво е това, но много хубабо, бе." Да, звучи комично, но според мен лично всеки човек с елементарен разсъдък няма как да остане безразличен към творчеството на класиците, щом толкова столетия по-късно ги изучаваме и все още нямат стигане. Колкото до техническите параметри, според мен всеки човек който е запален по музиката попада някъде в развитието си. Има хора, които грам не ги интересува, втори, които ценят само съвършенната продукция, трети минават този етап и в режим Зен се връщат накрая на първият етап, но вече осъзнато. Това лесно мога да го илюстрирам със следната псевдонаучна графика, забележи разликата между Главанакът и Джедай Майсторът, и двамата се наслаждават на музиката, но последният вече осъзнато. Колкото до бутиковия хардуер, корегата Парни Валяк имаше една готина тема отпреди време (светла му памет), този човек поне познаваше в детайли тези машини и умееше да ги сервизира. Уви, никой не е вечен ...
-
^ Това според мен е "нърдовска мастурбация" (с извинение) за аудиофилите, ако инженерът на Сантана не може да докара това подтискане на високи, най-добре да отвори една тема тук при нас, ще му обясним как ...
-
^ Ще го видя. То като се замислиш на времето бая кретении са се правили, за да се докара нещо, което днес е тривиално, като например оня 9 метровия кабел на Хендрикс да режел високи среди от ампа ...
-
Изцяло аналогово надали хората вече строят. Обикновено е хибрид - съхранява се всичко на хард диск и има отделни хардуерни модули, които да правят processing. Някои хора си купуват някакъв ролков магнетофон, само за мастър записи да му добавят топлина, обем, изкривявания ... ама, за да я докараш до там, че да има значение трябва: песните да са изпяти/изсвирени перфектно (0% имагинерни загуби) да са записани перфектно (0-1% имагинерни загуби) да са смесени перфектно (0-1% имагинерни загуби) и чаааак след всичките тея безкомпромисни церемонии слагаш някаква лента, че да звукне/кривне по-някакъв по-истински начин и резултатът ще е 5% разлика, образно казано. И тука има бая подводни камъни – какъв точно тип лента се ползва, как е калибриран магнетофона, просвирващата, записващата глава, че да има точно нужното количество изкривявания, че на теб да ти хареса, а и да си убеден, че реално правиш нещо, което има повече файда от VST, а не само аналогова езотерика. Както казваше един приятел от "Плевен д'ге": "То са ред работи, бако, не е едно нещо ..." . Във всички останали случаи само хабиш тока, особено ако е кофти изпълнението, от там нататък само топлим и разхлаждаме водата. Аз лично, в един идеалистичен свят, ако бях безкрайно добър музикант (какъвто не съм ) бих си купил Distressor, Sonic Maximizer, може би някоя 1176-ца, LA2A, неща, за които съм убеден, че ще обадят по-добре от VST варианта и примерно ще ми спестят процесинг и донатъманяване. Ама това при равни други условия - акустично третиране и то пак сметката отива в диапазона "10-тина бъбрека", щото някой трябва да ги ремонтира тия неща.
-
^ Влизаме малко в офтопик, при нужда ще разцепя темата, но от опитът ти, можеш ли категорично да отсечеш в какви ситуации би ползвал "електретен" и кондензаторен микрофон или всичко е до-конкретен модел? Да речем, можем ли глобално да заключим, че примерно единият хваща повече "стая" от другия или пък че изкривява по-трудно/лесно и т.н.
-
^ Благодаря за корекцията, това нещо наистина съм го чел из разни книги и диплянки отпреди години, хубаво е, че са го решили тоя проблем.
-
Единствено като съвет мога да дам да внимаваш ако ще пускаш електретни микрофони. Те не са съвместими с +48V фантомно и директно изгарят. По-високите серии миксери предоставят възможност да пускаш фантомното само за определен канал, без да влияеш на другите. При евтинджос/среден клас техника е глобално и трябва да се внимава.
-
Готино е, обаче тук критиката ми е да не я юркаш тая песен, малко си я забързал, красотата е във всеки тон от арпежа. Като изключим това, супер е! Чувам, че си правил разни overdub-и с DAW, мислил ли си да инвестираш в някой вокалист? Е тоя е готин, аз имам версията с MIDI да ми строи хармония от кийборда: HARMONY SINGER 2