Jump to content
Българският форум за музиканти

Koobenot

Mods
  • Мнения

    1657
  • Присъединил/а се

  • Топ дни

    191

Koobenot last won the day on Февруари 12

Koobenot had the most liked content!

Относно Koobenot

Previous Fields

  • Инструмент
    🎹🎸🎤

Последни посетители

36953 профилни разглеждания

Koobenot's Achievements

Grand Master

Grand Master (14/14)

  • Posting Machine Rare
  • Dedicated Rare
  • Very Popular Rare
  • Reacting Well Rare
  • Conversation Starter Rare

Recent Badges

1.2k

Обществена Репутация

  1. Дани Милев Бенд много професионално забиват обаче.
  2. Според мен преди проектантската дейност трябва да имаш ясно изразена идея "какво искаме да постигнем". Това не е на всяка цена и е процес и се изменя във времето, както и сам си разбрал ... но трябва да има отправни точки. Затова и дадох съвет да се боцнеш в един аудио интерфейс и да почнеш да ги ръчкаш тези честоти ... да разбереш кое какви нюанси дава, коя лента ти върши и работа и ти е интересна, защото EQ-то има две основни приложения – едното е да ти решава някакви проблеми свързани с помещение и акустика, било то бумтящи честоти или нещо друго, другият е чисто естетическо търсене като звук. Например – "Какво ме кара да харесвам бас звука на Justin Chancellor/Marcus Miller/Mark King/Stanley Clarke/Pino Palladino" и така ... списъкът е безкраен.
  3. За студио - в България според мен няма особено значение локацията, за репетиционна - има. Сега ще се аргументирам. При студийни неща ходиш на определено място заради експертизата на определен човек ... прост пример. Купи примерно един компресор 1176/LA2A и го дай на Бай Иван, дето цял живот кара булдозера на ВиК-то в Долно Нанагорнище ... ами много ясно, че ще го гледа като объл камък. Айде сега се замисли за един човек с експертиза, дори без външни бутикови компресори, който знае какво прави ... ами че тука куп съфорумници се изредиха на времето да ходят да свирят в navilata.com, нито е на централно място, нито е топ локация, но има хора с акъл там, които ще ти свършат работа – влизаш, свириш/пееш и излизаш с добър запис. При репетиционната идеята е по-ориентирана посока удобство и трябва да предложиш удобства. Айде да се взема аз за пример – свиря основно кийборди, пея, понякога и китара. Като ида в твоята репетиционна, трябва да ми предложиш PA система, като е зима да не е кучи студ, да мога да се разбера с тебе за дата, ден и час и да си ми удобен … няма да бия 9 дена пък с камили да идвам да репетирам при теб, само и само, щото акустиката ти е "Abbey Roads запис на барабани". Та дефинирай добре какво си намислил да правиш, две дини трудно се носят под една мишница. Ако ще е Хисаря, действа здраво в посока експертиза, креативност и избутани проекти, да може хората да идват при теб заради твоят почерк, ако ще отваряш репетиционна, трябва да си достъпен и да доставяш добра услуга на добра цена – по-скоро тук бих заложил на Пловдив ... и те така.
  4. Признак за тотална некомпетентност по темата ... но това е положението ... Опасна плоскост, инструментът трябва да е добър, но не "по-по-най" за тази възраст. Децата са уникални. Едни са прекрасни последователи и слушат всичко, което им се каже от учителя и изпълняват ясни инструкции. Други са самонадеяни и цял живот си я карат по тяхната ... аз май съм от вторите. Ако щете вярвайте, в школата мисля, че бях последен по успехи, все неподготвен, все нещо недоразбрал, недочул, недоизсвирил ... в последствие разбрах защо, обаче. Не съм имал учител/ментор в живота, който да ми е "отворил очите", ходил съм на уроци по пиано, но те бяха по-скоро мъчение, разбрах, че сам уча най-много и най-добре, а ако има неясноти, един форум е достатъчен ... затова съм и тук да помагам с каквото и колкото мога, така както ми е било помогнато на мен, не веднъж при това. Та с прости думи казано – разгледайте инструменти, но не прекалявайте. Момичето е първи клас, толкова вода има да изтече за идните години, че е комично. От онази школа, за която говоря и до ден днешен аз съм единственият човек, който все още се занимава с музика, така че времето ще покаже ...
  5. Ако трябва да съм абсолютно откровен, проблемът ти не е технически, проблемът ти е логистичен. С какъв акъл ходиш да купуваш на "добра воля" неща втора ръка, без да имаш ясно изяснен сценарий в главата какво и как ще тестваш? Добре, ако цената е оправдана и идеята е "гушкаме всичко за ниски пари", ясно, разбирам ... но ако говорим за чисто техническа гледна точка, неслучайно фирми като Еконт имат опция "Преглед и тест" – в умерен времеви диапазон можеш да тестваш и да разбереш харесва ли ти или не ти харесва ... това е. Ако не си си спазарил тест с ясни крайни резултати ... никой тук не може да ти помогне. Приключвам с четенето на морал. Сега по техническия въпрос – най-вероятно устройствата са направени с някаква уникалност тип "приемник-предавател", защото ако беше иначе, ако ти и аз свирим в банда, и имаме идентични устройства каналите ни щяха да се бият, ако ти си бас пък аз китара и щяхме да ловим смущения ... сега, тук от определяне е и честотата, но съдейки по простата логика, че при двойка фабрични безжични микрофони няма биене най-вероятно са сдвоени на тип "приемник-предавател". @yamaha Ти имаш ли някакви впечатления, бая неща си изписал от към микрофонна техника ... Отиди при частник, несвързан с музикален магазин, ако искаш качествено обслужване. Динакорд имат интерес да си ремонтират нещата, които предлагат в гаранционни срокове, няма как да очакваш от компания, която се занимава с продажба на музикална техника да има същата мотивация като сервиз на музикална техника ... едното е бизнес, другото е услуга ...
  6. Спомням си, темата беше на колегата "Дедо Поп":
  7. Глупости на търкалета, тази жена сигурно вече е на възраст и не следи нито новостите, нито технологиите. Имам приятел в консерваторията със специалност "Класическо пиано", дори кара курсове по акордиране и свири на Kawai MP-7 SE, изпитите са му на разни рояли и не е мрънкал, нито се е оплаквал от качеството на клавиатурата, преподавателите му ме съмнява също да му правят проблем. Питайте я какво точно има предвид, аз не мога да отгатна ... ако става дума за "гумички", тази технология е отживелица вече, ползва се при разни синтезатори от 80-те/90-те години на миналия век, но няма нищо общо с обсъжданите инструменти до тук. Изобщо не й се връзвайте на акъла, в крайна сметка парите са си ваши и ще си поръчате това, което е във ваш интерес. Проблемите при акустичните инструменти, които @yamaha изброи са абсолютно релевантни и трябва да се вземат предвид. Имам също позната преподавател по пиано и пеене, която свири на Roland FP-30, никакви проблеми вече години наред. Освен това съм абсолютно съгласен, че тази жена най-вероятно е от "старата школа" на принципа "всичко или нищо" и признава само акустични инструменти. Към днешна дата нещата стоят по малко по-различен начин и има достатъчно добри дигитални аналози на пазара, които дори се ползват от професионалисти ... ако госпожата дори не е чувала за термини като "трисензорна клавиатура" и "бинаурални семпли", каква е разликата между семплиране и физично моделиране, е напълно възможно да ви разправя врели-некипели и да ви преметне. P.S. Извинявам се за полухейта, ама така не може ... Класика в жанра, понеже като дете съм ходил 5 години на класическо пиано и в бащината ми къща имаме австрийско концертно пиано Edmund Luner с дървени вирбели се случва именно това – веднъж дойде акордьор и след точно 1 година придоби прекрасни honky-tonk качества, просто не става. Към днешна дата съм си сложил едни хубави семпли на дигиталния кийборд, дето имитират раздрънкано пиано и го ползвам от време на време като художествен ефект, имам носталгични спомени, но това е мое естетическо решение. За дете да свири на такива допотопни курници е просто престъпление и не трябва да се случва ... в моя случай никого не виня, на времето нито имаше добри дигитални инструменти, нито сме имали кой знае какъв бюджет, справили сме се както сме могли, но през 2025 г. ситуацията е съвсем друга. Има и друг проблем – тези хора, не само че взимат скъпо, ами са и абсолютен дефицит, така че доста главоболия ви чакат с акустичен инструмент.
  8. Хм, направи ми впечатление също, че има и режими +12/48V, обаче тия микрофони с +12V не са толкова масови според мен.
  9. От мойте скромни разправии със смесване, за китара в E Standard при overdrive/distortion ситуация всичко в диапазона 80Hz-8kHz има смисъл, след 8kHz започват някакви шъшкания/съскания/дразнения, които не носят полезна информация (поне за мен). Разбира се в тоя диапазон 5-8kHz започва спад на честотите. Под 80Hz пък почва бумтене, това е "6-та струна на китарата" и ако не си в Drop строй смислена информация надолу няма. Аз затова и сложих оная таблица. За клийнове при долната граница е същата ситуация, на горната граница обаче може и да вдигна малко – ако е Roland Jazz Chorus тип тон да речем, и не искам изкривявания, или някакво чисто DI за фънк, може и да стигна до 10kHz, в редки случаи до 12kHz, ако примерно е тип "John Petrucci" звук с комбинация от пиезо + адаптери. Всички тези филтри разбира се са дигитални и са в диапазона 48-72dB/oct. дълбочина на сряза (обикновено ползвам Fab Filter). И все пак това е чисто ориентировъчно и си е моят вкус.
  10. Малко ми е трудно да разбера каква е инженерната логика зад такова решение, обикновено при пускането на подобен тип захранване се чува веднъж "пук" глобално на мастера при по-калпаво изпълнените миксери, та работата е там, че динамичните не се влияят от него, та не мога да схвана кому е нужно подобен тих "свръхинженерно" (overengineering) решение ...
  11. ^ Съгласен, освен това сега ми се изясни и защо вкъщи се мъдри външно фантомно захранване, като почти навсякъде ги има тези +48V.
  12. Първият ми кийборд, който си купих преди близо 15 години нямаше, затова винаги си имам едно наум. Беше MIDI клавиатура на M-Audio с аудио интерфейс, вградени звуци ... но фантомно захранване нямаше, въпреки, че има микрофонен вход на XLR. Ето как изглежда шината, а ето я и темата ми от преди години, като бях попитал дори от профила на майка ми, който тя отдавна вече не ползва – цък.
  13. При това положение единствено остава опцията тест на живо от магазин / при приятел ...
  14. Не съвсем, това работи на принципа на "многополюсни филтри" (6/7 pole filter) и в резултат от острите срезове за ниските и високите честоти се получава желаната "изцъклена" честотна характеристика, но това няма общо с IR-ите, exciter-ите и интегралните схеми при активните адаптери. При IR-а АЧХ-то е толкова комплексно, че трудно би могло да бъде изобразено с графика, затова и се репрезентира в дигитален вариант. Именно това прави посочения по-горе от мен процесор, има IR-и на множество различни адаптери, които могат да бъдат ползвани и така коренно да се промени звукът на китарата ... колко успешно вече и на кого му харесва - друга тема на разговор. Exciter/harmonic enhancer-ите са обикновено дигитални също и те "създават" честоти на база някакъв фундамент. Да речем, настройваш го от отправна точка 500 Hz и обикновено на база фазови разлики започва да облагородява сигнала с нови обертонове, както е класическия BBE Sonic Maximizer. Адаптерите пък с активна електроника, които са базирани върху някаква SMD технология и имат интегрална схема изчисляват по предварително зададен алгоритъм различни характеристики на различните адаптери и по този начин имитират множество различни звуци. Като си погледна таблицата, това именно е почти "си от трета октава" - 246.94 Hz (B3).
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.