Jump to content
Българският форум за музиканти

Koobenot

Mods
  • Мнения

    1976
  • Присъединил/а се

  • Топ дни

    265

Koobenot last won the day on Октомври 6

Koobenot had the most liked content!

1 Последовател

Относно Koobenot

Previous Fields

  • Инструмент
    
🎹🎸🎤

Последни посетители

38220 профилни разглеждания

Koobenot's Achievements

Grand Master

Grand Master (14/14)

  • Posting Machine Rare
  • Dedicated Rare
  • Very Popular Rare
  • Reacting Well Rare
  • Conversation Starter Rare

Recent Badges

1.6k

Обществена Репутация

  1. Слушам на Focusrite Scarlett 2i2 3rd Gen, 96kHz, 24 bit през слушалки Beyerdynamic DT 770 Pro 250 Ohm. Ако приемем "пуканката" като разделител между двете сравнения, в първото просвирване аз чувам малко повече високи среди и атака, докато при второто повторение тонът като че ли е по-топъл, обемен и мътен. Това разбира се през моите крайно посредствени уши ...
  2. Понеделник, 3 ноември Вратите отварят в 18:00 | Начало: 18:30 Anitom, Русе, България Вход свободен Спечели NUX педали! Пригответе се за незабравима вечер с Роб Чапман — китарист, YouTube звезда, създател на Chapman Guitars и вдъхновение за китаристи по целия свят. Роб ще сподели своя опит, ще свири на живо, ще отговаря на въпроси и ще говори за някои от своите любими ефекти и педали на NUX, които използва за уникалния си тон. Очаквайте: Демонстрации и съвети за звук Въпроси и отговори Среща с артиста и снимки Томбола за NUX педали Входът е свободен, но местата са ограничени — натиснете “Присъствам”, за да си запазите място! Вратите отварят в 18:00, начало в 18:30. Елате на вечер, пълна с музика, енергия и вдъхновение — само в Anitom, Русе. Фейсбук събитие: https://www.facebook.com/events/1371852904357178/?ti=ls P.S. Тагвам един виден съфорумник, пък дали ще ходи вече, да си преценя сам ... @Baby Thomas
  3. По отношение на качеството на музиката, абсолютно никаква. Вземи записите на Бийтълс – пращят, трещят, нямат бас, високи, обем, но до ден днешен отиди на Бийтълс трибют, всички пеят и скачат – прекрасни песни, 60 г. по-късно всеки ги знае, пее, свири и им се радва. Не всеки музикален стил обаче е така. Ако вземем да речем Periphery, Tessaract, Northlane или която и да е друга модерна прогресивна-метъл банда, където те връхлитва водопад от енергия, китари, барабани, бас, крещящи вокали и т.н. добрият баланс е от ключово значение. Ако имат звук като Бийтълс, всичко ще отиде по дяволите. Според мен границата се поставя като част от цялостната философия зад продукцията и няма златен куршум за цялото нещо, който да работи универсално. Не е гарантирано. Не един и двама хоби музиканти, които печелят доста пари от основната си професия правят качествена продукция от техническа и естетическа гледна точка, но това не стига до масите, а парите, които наливат са сериозни. Не винаги е нужно да целят професионален успех, възможно е да е просто това да е техен начин на медитация, техен олтар, верую или нещо, в което вярват и искат да го представят по възможно най-добрият начин пред света. "Простосмъртните" хора без "златни/аналитични уши" усещат музиката предимно емоционално, за тях техническите параметри са без значение, и така трябва да бъде. Ако едно нещо е направено добре, няма значение колко си ерудиран, интелигентен или образован, то просто ти въздейства. В гимназията учителят ни по музика ни разказваше как през лятната ваканция ходил с Жигулата да натовари едни картофи от село и качил на стоп някакъв негов комшия, от ромски произход, със завършен 8-ми клас. В касетофонът учителят си бил пуснал някой от концертите на Моцарт и землякът послушал, послушал и казал: "Ей, бате, не знам какво е това, но много хубабо, бе." Да, звучи комично, но според мен лично всеки човек с елементарен разсъдък няма как да остане безразличен към творчеството на класиците, щом толкова столетия по-късно ги изучаваме и все още нямат стигане. Колкото до техническите параметри, според мен всеки човек който е запален по музиката попада някъде в развитието си. Има хора, които грам не ги интересува, втори, които ценят само съвършенната продукция, трети минават този етап и в режим Зен се връщат накрая на първият етап, но вече осъзнато. Това лесно мога да го илюстрирам със следната псевдонаучна графика, забележи разликата между Главанакът и Джедай Майсторът, и двамата се наслаждават на музиката, но последният вече осъзнато. Колкото до бутиковия хардуер, корегата Парни Валяк имаше една готина тема отпреди време (светла му памет), този човек поне познаваше в детайли тези машини и умееше да ги сервизира. Уви, никой не е вечен ...
  4. ^ Това според мен е "нърдовска мастурбация" (с извинение) за аудиофилите, ако инженерът на Сантана не може да докара това подтискане на високи, най-добре да отвори една тема тук при нас, ще му обясним как ...
  5. ^ Ще го видя. То като се замислиш на времето бая кретении са се правили, за да се докара нещо, което днес е тривиално, като например оня 9 метровия кабел на Хендрикс да режел високи среди от ампа ...
  6. Изцяло аналогово надали хората вече строят. Обикновено е хибрид - съхранява се всичко на хард диск и има отделни хардуерни модули, които да правят processing. Някои хора си купуват някакъв ролков магнетофон, само за мастър записи да му добавят топлина, обем, изкривявания ... ама, за да я докараш до там, че да има значение трябва: песните да са изпяти/изсвирени перфектно (0% имагинерни загуби) да са записани перфектно (0-1% имагинерни загуби) да са смесени перфектно (0-1% имагинерни загуби) и чаааак след всичките тея безкомпромисни церемонии слагаш някаква лента, че да звукне/кривне по-някакъв по-истински начин и резултатът ще е 5% разлика, образно казано. И тука има бая подводни камъни – какъв точно тип лента се ползва, как е калибриран магнетофона, просвирващата, записващата глава, че да има точно нужното количество изкривявания, че на теб да ти хареса, а и да си убеден, че реално правиш нещо, което има повече файда от VST, а не само аналогова езотерика. Както казваше един приятел от "Плевен д'ге": "То са ред работи, бако, не е едно нещо ..." . Във всички останали случаи само хабиш тока, особено ако е кофти изпълнението, от там нататък само топлим и разхлаждаме водата. Аз лично, в един идеалистичен свят, ако бях безкрайно добър музикант (какъвто не съм ) бих си купил Distressor, Sonic Maximizer, може би някоя 1176-ца, LA2A, неща, за които съм убеден, че ще обадят по-добре от VST варианта и примерно ще ми спестят процесинг и донатъманяване. Ама това при равни други условия - акустично третиране и то пак сметката отива в диапазона "10-тина бъбрека", щото някой трябва да ги ремонтира тия неща.
  7. ^ Влизаме малко в офтопик, при нужда ще разцепя темата, но от опитът ти, можеш ли категорично да отсечеш в какви ситуации би ползвал "електретен" и кондензаторен микрофон или всичко е до-конкретен модел? Да речем, можем ли глобално да заключим, че примерно единият хваща повече "стая" от другия или пък че изкривява по-трудно/лесно и т.н.
  8. ^ Благодаря за корекцията, това нещо наистина съм го чел из разни книги и диплянки отпреди години, хубаво е, че са го решили тоя проблем.
  9. Единствено като съвет мога да дам да внимаваш ако ще пускаш електретни микрофони. Те не са съвместими с +48V фантомно и директно изгарят. По-високите серии миксери предоставят възможност да пускаш фантомното само за определен канал, без да влияеш на другите. При евтинджос/среден клас техника е глобално и трябва да се внимава.
  10. Готино е, обаче тук критиката ми е да не я юркаш тая песен, малко си я забързал, красотата е във всеки тон от арпежа. Като изключим това, супер е! Чувам, че си правил разни overdub-и с DAW, мислил ли си да инвестираш в някой вокалист? Е тоя е готин, аз имам версията с MIDI да ми строи хармония от кийборда: HARMONY SINGER 2
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.