Jump to content
Българският форум за музиканти

Boss St-2


Slacoth

Recommended Posts

Сега, не ме убивайте, плюйте, псувайте... Един басист да се намеси в такава дискусия си е кощунствено де, ама и ние понякога вкарваме малко мръсотийка в звука. За мен най-голямата разлика между ламповите ампове и solid state педалите е динамиката. Като звук с много гейн го докарват, но до сега не съм чувал педал, който да може да емулира напълно отговора на ламповата апаратура към динамиката на свирене, нещо, което да го докарва от почти чист тон до яко кривене, минавайки през нещо по средата и това да се контролира само от дясната ръка. Това важи и за китара и за бас.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 30
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

но до сега не съм чувал педал, който да може да емулира напълно отговора на ламповата апаратура към динамиката на свирене

 

Принципно е така, но ако има ефект, който опровергава това твърдение, най-вероятно няма да е от този бюджетен диапазон.Да не говорим, че от лампа до друга има разлика в характера на обаждане.

Освен това, нещата за които говориш не са от такова значение при някой похвати на свирене, характерни за по-екстремния метъл, характеризиращ се с компресиран и напомпан звук.

 

Тук не твърдим, че BOSS педалчетата са каймака на сладоледа (абсурд), просто реших да си ги коментираме, като нещо до което повечето хора са се докосвали. :)

 

@MrDeath, @TONY - колко пари върви този Roland GP 8 втора употреба?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами колега от Пловдив продаде гп 16, който има още малко допълнителни ефекти, за сигурно бъркам, но за педалиерата искаше май 90 лева и за самия рак, вече може и на изуст да говоря, но около 150-200 лева, все пак това са 8, ефекта, вярно цифровите били 12 бита или нещо такова, което на мен не ми говори нищо, но биваха като звук, но аз основно ползвах драйва и компресора, който за мое очудване беше доста по-безшумен от отделен такъв, не мога да си го обясня, но поне при моите проби беше така, то има начин и да му се закачи нойсгейт на това, а гп 16 ако не се лъжа си има в него. Основното предимство на това чудо е че си имаш банки, в които си програмираш ефектите като в процесор, но са си аналогови ефекти (без дилея и хоруса)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега, не ме убивайте, плюйте, псувайте... Един басист да се намеси в такава дискусия си е кощунствено де, ама и ние понякога вкарваме малко мръсотийка в звука. За мен най-голямата разлика между ламповите ампове и solid state педалите е динамиката. Като звук с много гейн го докарват, но до сега не съм чувал педал, който да може да емулира напълно отговора на ламповата апаратура към динамиката на свирене, нещо, което да го докарва от почти чист тон до яко кривене, минавайки през нещо по средата и това да се контролира само от дясната ръка. Това важи и за китара и за бас.

 

Без да съм сигурен, имам чувството, че не си чувал достатъчно много педали. Защото аз се сещам за поне няколко, които чудесно се справят. И да не забравяме и да включим педалите в съответните лампови ампове, като ги сравняваме

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами колега от Пловдив продаде гп 16, който има още малко допълнителни ефекти, за сигурно бъркам, но за педалиерата искаше май 90 лева и за самия рак, вече може и на изуст да говоря, но около 150-200 лева

 

Значи може да се каже, че не вървят скъпо.Иначе тази реклама с аналоговите ефекти не знам доколко е реалност.

Самото понятие аналогов ефект лично на мен вече почна да ми се размива.

 

Връщам се малко на Digitech.

Дайте некви оферти как и кога се ползва въпросния MIXER OUTPUT.

Преди си купувах Digitech Death Metal, който изобщо не ми звукна и го продадох.Този ефект не предлага никаква гъвкавост в граденето на собствен саунд.

Сега си взех най-сетне GRUNGE и съм изключително доволен.По отношение на гъвкавоста е пълна противоположност на Death Metal-а, въпреки че платката и на двата ефекта е еднаква (разбира се без да твърдя същото за набоцканите елементи по нея).

 

И при двата модела обаче не ми харесва звученето през симулиращия изход.Звученето се губи, става мътно и басово.

 

И един въпрос:

 

Мога ли да навредя на ефекта, ако ползвам едновременно и двата изхода за стерео запис, като ползвам стерео кабел, разклонен в единия край?

 

@kolio_k - според теб има ли такъв синдром, като "свикване" с определен тип звук, бил той "скъп" или не, и по този начин ушите на китариста с времето субективно да си търсят точно такова звучене?

Редактирано от Slacoth
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Под аналогово се има предвид, че не е от типа на бос ме 50, което пак са насъбрани стомпбоксове, но си е с босовата КОСъМ хава, което си е все пак цифрово, докато в ГП-тата са си наредени, аналогови ефектчета, сега не разбирам от техническата страна на нещата, а и честно казано не ме и интересува, но разликата си я има и то в усещането не в звука поне при мен е така. Темата премина май май в други измерения, ама нищо :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами аз също съм пробвал доста овърдрайв педали (и тези на Xotic и на Suhr и на Fultone и 10-15 други включително Т-Rex, TC Electronic и CAE) и имам чувството, че не сте тествали достатъчно внимателно.

Има ухо има и софтуер за това. Признавам че има достойни представители сред тези педали, които се справят чудесно и със динамиката и със тона. И въпреки това според мен добрия лампов усилвател има по-добра динамика дори от повечето добри такива педалчета. За възможности по отношение на звука не говоря - лаповия усилвател (особено едноканалните) си звучат по един определен начин, всеки модел и марка, сама за себеси и толкова. От там нататък всичко е въпрос на комбинации.

Някои предпочитат драйв от ампа, други от педалче, някои (като мен) ползват драйв от ампа и от педалчета с цел различно "оцветяване" звука.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Връщам се малко на Digitech.

Дайте некви оферти как и кога се ползва въпросния MIXER OUTPUT.

 

 

Китара> Дигитек педалче> мишпулт > централно или в ПС.

 

Ако не ме лъже памета съм съм пробвал някакъв дистер, диджидилей - пс ( може преди това да е имало миксер, не помя). Симулацията беше нормална, в смисъл недразнеща и поносима. Т.Е., това е екстра, която може да ползваш или не.

Евентуално може да върши раобота.

 

Наприме,р не е никак по -лоша от берингер г100 (ютрген рат) 4х 12 симулатора.

Може би не отстъпва на вградената симулация на АМТ педалите.

Плюса, спрямо АМТ е, че при дигитек симулираният изход е отделен, при АМТ са на едно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Друг един ефект за който нямам преки впечатления е Digitech Hot Head.

digitech_hot_head_pimxsss_173446.jpeg

 

Някой собственик ще се намери ли да ни го представи?

 

Пак бих попитал: мога ли да прецакам нещо ако ползвам едновременно двата OUTPUT-а на тези ефекти, с цел озвучаване с два ампа или стерео запис?

Друга възможност е при концерт единия изход в комбото, като монитор, а другия към централното.Проблем може ли да се получи?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Друга възможност е при концерт единия изход в комбото, като монитор, а другия към централното.Проблем може ли да се получи?

 

Това е единствената опция, която има за да ползваш и двата.

Ако сложиш две комба, емулираният изход няма да звучи добре в комбото. (при АМТ звучи (но те са направени хем да се ръгат в комбо, хем директно в миксер), но не мисля, че ще е така и при Дигитек)

Ако искаш и двете да влезнат в миксер - може, но след неемулираният, трябва да добавиш външен спийкър емулатор (например ред бокс, г100 и тн).

Би могло да има смисъл, ако твърдо няма да ползваш стерео ефект във веригата и искаш ляво и дясно да са ти с различен звук.

А просто можеш да вземеш сигнал само от емулираният изход, да го прекараш през стерео хорус или дилей

и да разминеш малко екю натройките в ляво и дясно (или да си ги оставиш еднакви, а стерео хоруса да свърши своята работа).

 

Ако си взел например дигитек драйв или дисторжън и стерео ефект (хорус, дилей) или моно ефект, всички те ще са с вграден спийкър симулатор. Мисля, че ще е добре до ползваш симулатора само на последният във веригата. Иначе ще се навържат бая симулатори един след друг и не знам...

Може би трябва да се пита съпорта на дигитек.

Мисля така, ако са няколко различни симулатори един след друг, почти е сигурно, че няма да е добра идея.

Какво би се получило, ако наредим 3, 4 ефекта на дигитек от последната серия. предполага се, че симулаторите, са

един и същ филтър, който е вграден във всеки един от ефектите. Възможно е, понеже са еднакви, да няма никакъв проблем,

но е възможно накрая звукът да излезне повече напомпан от необходимото.

Затова варианта да се ползва симулацията само от последният ефект, ще е "безопасна".

Ако има свободно време ( и желание да се губи такова), може да се експериментира с навързване на повече симулирани изходи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

TONY, говорим за един брой ефект, в моя случай GRUNGE дисторшън.

Ако се ползват последователно няколко еднакви или различни ефекта предлагащи такава опция, би следвало да се възползваме от нея едва при последния.

 

Моите опасения са дали чисто технологично има опасност нещо например да прегрее, при двойно отведен сигнал на изхода.

Или пък примерно нищо да не загрява, но да се редуцира сигнала, поради неговото разделяне, чрез едновременното ползване на двата изхода.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко съм извън темата, но тя отдавна излезе от контекста си сякаш.

Случайно открих из нета една серия от педали на Бос, чийто демота много ме впечатлиха,а досега не подозирах за съществуването им.

Някой има ли преки впечатления?

Ето малко линкове от You Tube:

 

 

 

 

11669fdr65DlxReverb.jpgfbm1-0.jpg

boss-fender-reverb.jpg

Редактирано от ultramega
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам че имитират тезаи фендерки ампове,но и на мен ми е интересно,ако ги включиш преди транзисторно комбо ще звучат ли като ламповите фендери?

Иначе мога да кажа за SD1 че е,най готиния бос ефект досега поне за мен,защотото не променя звука на китарата.За това пък DS1 не можах да го харесам както и HM2.Имах DS1 и знам че е доста ползван,но както и да го въртях все се губех в общия саунд с него.Хеви метъла пък беше с някви гадни среди дето каквото и да въртиш не се махат,поне това си спомням.

Като гледах демотата на тоя стак имитатор,ми се струва че звучи добре,но то там ако не звучи...

Според мен всеки трябва да го пробва със собствената си китара и амп за да разбере дали му харесва.Рядко има универсални камоинчета,които където да ги ръгнеш да звучат добре.

А за didgitech мога да кажа че имам само digideley и може да се използват двата исхода защото е стерео педала,а за да се включи емулацията на амп,трябва да се задържи натиснат педала и тогава да се включи кабела на китарата(ако е с батерия)или захранването.Не знам за другите педали на didgitech как стои въпроса ама то си има owner's manual за тея неща.

Сега погледнах, че за grunge единия изход е микср и няма такова натискане и задържане преди включване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.