Evtim Djerekarov Отговорено Юли 24, 2006 Отговорено Юли 24, 2006 Не мога да кажа дали това се отнася точно за оперни певци. В операта обикновено тенорите пеят до ЛА на 1-ва октава, и рядко чукват си и до. Ре може би има много, много рядко някъде. В общи линии при белкантовата постановка последния мъжки тон е си от 1-ва октава. При популярното пеене такива граници няма, и там има случаи тенори да пеят фа-сол на 2-ра октава. Разбира се, тези тонове звучат кресливо и тънко. Говоря за мъжко пеене. Не знам при вас жените как е, но за мъже, които искат да пеят много високо, оперното пеене поставя ограничения, поради изискванията към тембъра. Когато мъж пее много миксирано тонове от 2-ра октава, той вече не звучи като мъж. Цитирай
Ivan Отговорено Юли 30, 2006 Отговорено Юли 30, 2006 Лесни са всички достатъчно добре разучени и изпяти и трудни всички предстоящи такива Цитирай
aladin Отговорено Юли 31, 2006 Отговорено Юли 31, 2006 На мен ми е по-лесно да пея по черните клавиши и по-трудно по белите, а за свиренето е ясно, че по белите се свири по-лесно. :green: е как ги пееш тез клавиши 4е ми стана интересно досега само за тонове бях 4увал ама... за клавиши да се пеят Цитирай
Vlad Отговорено Юли 31, 2006 Отговорено Юли 31, 2006 Удобството на една тоналност се определя от най-високите и най-ниските тонове в дадена песен, отнесени към тоновия диапазон на съответния глас. Т.е. една и съща тоналност може да бъде и удобна, и неудобна според конкретната мелодия и глас. Влад п.п. @Aladin4o, мамин! Нали във форума за барабанисти ти повели да не влизат други музиканти, освен ударници? Ама за другите форуми не важи ли? Или който си има килимче може да хвърка навсякъде? Добре дошъл сред певците - за тях пък колко вицове знам... В. Цитирай
CorvusCorax Отговорено Август 1, 2006 Отговорено Август 1, 2006 Лесни са всички достатъчно добре разучени и изпяти и трудни всички предстоящи такива Добре казано. Цитирай
W_A_R Отговорено Октомври 3, 2008 Отговорено Октомври 3, 2008 Искам да питам, ако си басов глас, коя тоналност е най лесна. (Ще ме прощаваш, че задавам въпроса в твоята тема ) Цитирай
Eros Отговорено Ноември 29, 2008 Отговорено Ноември 29, 2008 При мъжкото оперно пеене всеки тип глас си има определен диапазон и нотите и партитурите са съобразени с него изцяло.При поп и рок музиката вече няма такова строго разграничаване на тенор,баритон,бас...там всеки си знае индивидуално докъде може да се напъне и да изкара чист точен тон.Но не винаги най-високите тонове звучат кресливо - например Peter Cetera има изключително висок глас и едновременно с това пее уникално чисто без да се напъва.Тембърът във високия му регистър звучи почти като натиснат клавиш на клавир или акордеон...Steven Tyler от Aerosmith пък си пее цялата втора октава,но или на фалцет или крещейки,но взима всеки тон точно.Всеки добър певец знае кои тоналности са му най-удобни и избира тях,когато транспонира дадена песен. Цитирай
Ivanoff Отговорено Февруари 5, 2014 Отговорено Февруари 5, 2014 g-n Djerekarov, тук можем да поспорим доста за оперната постановка.. Първо и много важно грешно е възприето, че се пее само на гръден глас, ларингса се държи удобно малко надолу след което се преминава с така нареченото пасаджо, което е микс между пълния капацитет на гръдния и части от главовия регистър! Естествено има и арии които са само белтинг (само гръдния глас), но мога да ви уверя, че дори и баса и баритона използват пасаджо не само тенора, както вече казах има и арии които са само с белтинг. Но да вземем едни от най известните - Una Furtiva Lagrima, Nessun Dorma, Ave Maria, Caruso, Questa quella. А Те са много малка част от тенорови арии при които се използва пасаджо!!! Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Февруари 5, 2014 Отговорено Февруари 5, 2014 (Редактирано) Така е, обаче винаги се гони такова тоноизвличане, че да звучи по-близко до гръдното - изравнен диапазон. Това не позволява да се пее произволно високо, както често се прави в популярната(особено рок) музиката, със съответните компромиси, които спохождат това. Макар, че не съм така добре запознат с ариите като теб, сигурен съм, че не можеш да дадеш пример с нито една, в която тенорът пее нещо от сорта на ми-фа-сол от втора октава, а ако има ре, то е по-скоро изключение. Редактирано Февруари 5, 2014 от Evtim Djerekarov Цитирай
Ivanoff Отговорено Февруари 5, 2014 Отговорено Февруари 5, 2014 (Редактирано) Значи това което искаш да кажеш се нарича изравнен регистър, а не изравнен диапазон. Надявам си се объркал защото такова нещо като изравнен диапазон е взаимоизкл. се/ то си е диапазон, от дължина няма как да е равен. Ами няма по простата причина, че ариите повечето тенорови са с връхна точка C5/До на втора октава, тъй като са писани от време оно а по време оно първо тенорите са пели височините на фалцет, после един французин му светва ламБата, че може тенора да пее височините с пълен глас или поне така да изглежда. И открива миксовия регистър тъй нареченото пасаджо!ария Има една в която Андреа Бочели взима д5, ре на 2-ра ! Има и такива за тенор алтино, не контра-тенор различно е където се достига до големи висоти. Редактирано Февруари 5, 2014 от Ivanoff 1 Цитирай
Ivanoff Отговорено Февруари 5, 2014 Отговорено Февруари 5, 2014 Значи това което искаш да кажеш се нарича изравнен регистър, а не изравнен диапазон. Надявам си се объркал защото такова нещо като изравнен диапазон е взаимоизкл. се/ то си е диапазон, от дължина няма как да е равен. Ами няма по простата причина, че ариите повечето тенорови са с връхна точка C5/До на втора октава, тъй като са писани от време оно а по време оно първо тенорите са пели височините на фалцет, после един французин му светва ламБата, че може тенора да пее височините с пълен глас или поне така да изглежда. И открива миксовия регистър тъй нареченото пасаджо! ария Има една в която Андреа Бочели взима д5, ре на 2-ра ! Има и такива за тенор алтино, не контра-тенор различно е където се достига до големи висоти. П.П извинявам се ако е прозвучало нападателно, нямам такива намерения и кога забога ще мога да и аз да лайквам коментари. Постоянно ми излиза това ограничение Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Февруари 5, 2014 Отговорено Февруари 5, 2014 (Редактирано) Не се шашкай, няма проблем с "нападателността". Не знам как е по-правилно да се каже. Това, което искам да кажа е че там се цели да няма голяма разлика в тембъра на гласа(освен, когато е нарочно) в целия диапазон, в който се пее. Ами, това, което пишеш по-горе за ариите май потвърджава това, което написах за височините. Значи е така, не е само мое впечатление. Редактирано Февруари 5, 2014 от Evtim Djerekarov Цитирай
Ivanoff Отговорено Февруари 6, 2014 Отговорено Февруари 6, 2014 Споко най- малко можеш да очакваш от мен да се шашна, просто възнамерявам да запазваме добрия тон.Относно това дали се стремят да пеят с тембър мога да се съглася но то затова си има Драматични тенори при които се откроява тембъра и такива като Диего Флорес които е лиричен тенор перуано! Цитирай
Ivanoff Отговорено Февруари 6, 2014 Отговорено Февруари 6, 2014 Споко най- малко можеш да очакваш от мен да се шашна, просто възнамерявам да запазваме добрия тон. Относно това дали се стремят да пеят с тембър мога да се съглася но то затова си има Драматични тенори при които се откроява тембъра и такива като Диего Флорес които е лиричен тенор перуано! Пусни Вокалист на Стийл Фъртс и Флорес и стравни като пея височини едното е Рок Другото е Опера. Според мен Флорес става за фронтмен на някоя рок банда Цитирай
Viara Ivanova Отговорено Февруари 7, 2014 Отговорено Февруари 7, 2014 (Редактирано) Ivanoff, можеш ли да обясниш какво точно имаш предвид с "използват пасаджио" ? Естествено има и арии които са само белтинг (само гръдния глас), но мога да ви уверя, че дори и баса и баритона използват пасаджо не само тенора, както вече казах има и арии които са само с белтинг. Но да вземем едни от най известните - Una Furtiva Lagrima, Nessun Dorma, Ave Maria, Caruso, Questa quella. А Те са много малка част от тенорови арии при които се използва пасаджо!!! А Те са много малка част от тенорови арии при които се използва пасаджо!!! Пасаджиото ( passaggio от италиански, или "преход") е мястото в диапазона, където гласът "видимо"(осезаемо) преминава от една регистрация в друга, имаме смяна на качеството и! смяна на вокалния механизъм. Най-общо казано пасаджиото отбелязва краищата на регистрите в гласа - първото е края на "разговорния" ни глас, а второто в края на гласа, който ползваме, когато викаме някого(примерно) . Между първо и второ пасаджио старите майстори са описвали т.нар. zona di passaggio, което в днешно време наричаме среден регистър, смесен регистър или т.нар. микс. Пасаджиото не е техника на пеене, не е и миксов регистър. Не е нещо, което ако искаш/избираш да ползваш или не. Каквото ти е написано в нотния текст, това пееш. Как го пееш зависи от гласа и техниката ти. Къде имаш преход (пасаджио) и кое от това, което трябва да пееш е в частите на гласа, където имаш пасаджио - това е въпрос на характеристики на гласа, не на избор . Избор (доколкото може да го наречем така) има при мъжете, да кажем в това кой от няколкото тона, около които е пасажиото да се ползват - според изискванията на нотния текст, при жените пасажиото е обикновено много по-стеснено, в рамките на 2 полутона. При бас гласовете първото пасаджио е между G3-A3, а второ между C4-D4. При баритоните първо е около Bb3, второ около Eb4. Баритенорите съответно са С4 и F4. Тенорите според тежестта на гласа почват от драматичен: първо - Cдиез4, второ - Fдиез 4, лиричен - първо - D4 и второ - G4, и съответно с по половин тон по-горе за по-високите тенори. Също така белт/белтинг и гръден глас не са взаимозаменими термини. Едното е техника на пеене (традиционно не се ползва в класическото и оперното пеене), другото е сравнително регистриране - като да кажеш нисък/висок глас. Редактирано Февруари 7, 2014 от Viara Ivanova Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.