Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Отговорено

^

 Съжалявам но това го знам от старите оперни певци ! Имам много познати оперни певци така, че над 5-човека да ми казват едно и също и те не са случайни повечето от тях имат международни изяви... смятам, че няма тайнствен заговор срещу мен!  :secret:

Отговорено

Ок. Прочетох написаното на линка, който си посочил. Или не разбираш зададения от мен по-горе въпрос, или не разбираш написаното от мен в пост №30, или не си разбрал какво са ти обяснили познатите ти, или не разбираш какво четеш в посочения от теб линк. А може и четирите. Дали си малоумен или не - ... 

Кое от написаното в уикипедия искаш да погледна, защото аз там не виждам нещо, което да се различава от написаното от мен? 

 

В линка пише ясно и точно: " Passaggio is a term used in classical singing to describe the pitch ranges in which vocal registration events occur."

Превод: Пасаджио е термин, който се използва в класическото пеене, за да опише диапазона от тонове, в които настъпва промяна на вокалния регистър" .

Ето какво съм ти написала аз по-горе: "Пасаджиото ( passaggio от италиански, или "преход") е мястото в диапазона, където гласът "видимо"(осезаемо) преминава от една регистрация в друга, имаме смяна на качеството и! смяна на вокалния механизъм."

 

По нататък уикипедия продължава: "The historic Italian school of singing describes a primo passaggio and a secondo passaggio connected through a zona di passaggio in both the male and female voice."

Превод: "Останалата в историята Италианска певческа школа описва първо и второ пасаджио, които са свързани чрез зоната на пасаджиото - и в мъжкия, и в женския глас."

Да видим аз какво съм ти написала: "Между първо и второ пасаджио старите майстори са описвали т.нар. zona di passaggio, което в днешно време наричаме среден регистър, смесен регистър или т.нар. микс."

С кое от написаното от мен и от Уикипедия не си съгласен?

 

Да видим ти какво си написал в репликата си към Евтим:  

"ларингса се държи удобно малко надолу след което се преминава с така нареченото пасаджо ( това не може да стане. Ще ти кажа защо. Да кажеш, че, примерно един мецосопран преминава от гръден в среден регистър с пасаджо е все едно да кажеш, че преминава ИЗПОЛЗВАЙКИ прехода си, който се намира на Е4 - какво трябва да означава това?? Как точно го използва тя този преход? Нали идеята на самото миксиране е този преход да НЕ личи. ) 

Продължаваш нататък: "така нареченото пасаджо , което е микс между пълния капацитет на гръдния и части от главовия регистър" (тук описваш по странен начин техника за миксово пеене, но това не е  "пасаджио"!)!

"Естествено има и арии които са само белтинг (само гръдния глас)" ( ! обърни внимание кое какво е ),

"но мога да ви уверя, че дори и баса и баритона използват пасаджо не само тенора" (класификацията на гласа е от значение само дотолкова доколкото в различните гласове пасаджиите са на различни места),

"както вече казах има и арии които са само с белтинг."( не!) 

 

Бъркаш терминологията - затова ти казвам, че вероятно не си разбрал какво са ти обяснили хората. Пасаджиото е самият преход. Vocal break ако щеш. Някои ползват термина по-широко, като заместител на "пасаджио зона", т.е. частта от диапазона между П1 и П2, но пасаджио НЕ е техника на пеене, не е миксово пеене, което ти намекваш, не е нещо, което "използваш" или " С което преминаваш". Знакът за равенство, който си сложил между белта и гръдния глас. Ти самият доколко си запознат с механизма на звукоизвличането в двата случая?

Можеш ли да пееш с белт и гръдно? Правиш ли разлика между двата начина на звукоизвличане?  

Твърдението ти, че има арии, които са само белтинг. Тези арии с кого си ги учил? Кой диригент/продуцент е искал от теб да ги изпееш с белтинг? Или слушайки ги, определяш звукоизвличането като подобно на белтинг? Не е едно и също - при мъжете е много по-заблуждаващо, отколкото при жените, поради спецификата на гласовете и регистрирането. 

 

Ако ти е интересно можеш да изгледаш това видео, Франко говори за пасаджиото, както и за различни техники на работа за преминаване през преходите - аподжио и "покриване", дава и примери с пеене. Мога да ти препоръчам и литература по споменатите въпроси, ако мислиш, че ти е нужно.

Отговорено

Иво, за пореден път те моля да прочетеш правилата на форума. Отнема няма и минута. Предходно мнение не се цитира. Не ме карай да съжалявам, че съм ти премахнал модераторското одобрение предварително. 

Благодаря!

Отговорено (Редактирано)

И аз благодаря, от ваша страна за жеста за мод. одобрение, ще се поправя. Извинявам се моя грешка, но не чета правила никога.

Редактирано от Ivanoff

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.