muzicantini Отговорено Август 9, 2010 Отговорено Август 9, 2010 За какво спорите... Крамър Страйкър с Лицензен флойд - грифът има радиус, тремолото няма, тоест седлата са в една равнина и няма как да се регулира височината им, питайте BassTraffic да ви каже за какво иде реч при моята китара. Тоест, няма как екшъна да се направи супер нисък. Това имах предвид. Цитирай
Slacoth Отговорено Август 9, 2010 Отговорено Август 9, 2010 грифът има радиус, тремолото няма Мисля, че разгадах загадката. Всичко се оказа много логично, просто не бях се замислял - знаем че с приближаване към бриджа, ширината на грифа се увеличава, респективно и радиусът (чиято функция е степента на крива при праговете) също се увеличава. Ако си представим, че китарата няма адаптери, а праговете продължават чак до бриджа, и тенденцията се запази, това означава, че всеки следващ праг ще бъде с крива, следваща траекторията на дъга-функция на по-голям радиус.И в един момент (при тремолото) радиусът ще бъде толкова голям, че дъга няма да има (Защото - всяка права отсечка е част от дъга на окръжност, с радиус клонящ към безкрайност). Цитирай
muzicantini Отговорено Август 9, 2010 Отговорено Август 9, 2010 Мне, не съм съгласен. Първо грифът не се разширява чак толкова, че радиусът почти да изчезне. Освен това, хубавите Флойдски тремола са така направени, че средните струни да са по-високо, шеста и първа - най-ниско. Тоест тремолото ТРЯБВА да има радиус, за да се сетъпне китарата максимално добре. Не че няма да свири вярно или нещо подобно, просто екшънът се определя от трета и четвърта струна, тоест те ще са най-ниско, а първа, където най-вече има нужда от нисък екшън, ще стои по-високо. Това е, стига сме спамили, темата беше друга. Цитирай
kolio_k Отговорено Август 9, 2010 Отговорено Август 9, 2010 ...Мисля, че разгадах загадката. Всичко се оказа много логично, просто не бях се замислял - знаем че с приближаване към бриджа, ширината на грифа се увеличава, респективно и радиусът (чиято функция е степента на крива при праговете) също се увеличава.... Хубаво, ама не, на повечето китари, освен тези с fingerboard compound radius, радиуса на грифа е постоянен. А иначе цялата работа е много проста, китарите с Флойдроуз, нормално имат по голям радиус, тоест са с по плоски фингърборди. Не го мисли излишно, тези неща са всеизвестни А за да не спорите излишно защо се използва термина радиус The measure of the curvature of the top of the fretboard from edge to edge is often incorrectly referred to as the "neck radius". Actually, the correct terminology would be either "fretboard" or "fingerboard radius" and the actual neck shape and size should be called "neck profile". The fretboard radius can be found by first drawing a circle with a corresponding radius, (the "radius" is the distance from the center of a circle to its outer edge), and then cutting out a portion of that circle corresponding to the width of the fretboard. For example, if you have a 7 1/4" radius fretboard. You could tie a piece of string to a pencil, measure out a length of string to 7 1/4", and put a thumbtack on the other end of the string. Secure the tack, stretch the string, and draw a circle. By cutting out a piece of that circle the width of your fretboard, you will have an example of an arc with the same curvature as that of your fretboard radius. Иначе и на Флойдроуз може да се свали акцията на малък (или за да се изразим точно къс) радиус, просто трябва да се доработва с пила. Проблемът е , че на фингърборди с малък радиус, при ниска акция, бендовете не работят. Поради което и нормалната акция на 70ски Фендер например е около 2 мм на 12 праг, първа струна Цитирай
Slacoth Отговорено Август 9, 2010 Отговорено Август 9, 2010 (Редактирано) ... има китари с плосък фрет-борд, но такива с постоянен радиус няма, защото струните не вървят успоредно (тук не говорим за ретро китари и техните реплики, а за широкия пазар) ... както и да е сега не ми се спори ... и престанете с тази омраза. Редактирано Август 9, 2010 от Slacoth Цитирай
kolio_k Отговорено Август 9, 2010 Отговорено Август 9, 2010 Kолега, ни най малко не те мразя, въобще не те познавам. Eто ти малък откъс по въпроса, отнасящ се до ЛП в случая Fretboard radius: The Gibson fretboard radius is 12" all the way from nut on to the end. It stays the same 12" radius. The fretboard is wider at the other end but the radius is still 12" all the way. И понеже видях, че качи в преден пост някаква картинка от Warmoth, то ето ти и откъс от там по въпроса Custom Straight Radius Straight radius necks have been the industry standard since the inception of guitars and are still used by the majority of manufacturers; primarily because it is much easier to produce than the much more comfortable compound radius necks. For those of who prefer straight radius, we have a custom machine which is adjustable to any straight radius between 9" and 16" in half inch increments. We can offer this custom work on our Warmoth "Pro" and Vintage Modern construction necks, in either 25 1/2" or 24 3/4" scale lengths. Хубаво четеш, ама не дочиташ Сега ако искаш провери какво ще рече Straight Radius Frettboard и престани (ако искаш) да развиваш теории по въпроси, които са ясни (поне на тези които се интересуват). Няма нужда да се открива топлата вода всеки път отново и така хората, които четата се заблуждават, особено ако се пише с апломб П.С. Размислих, така е по лесно . A straight radius neck has a consistent radius from the nut to where it attaches to the body of the guitar. The radius does not change. Now the compound radius has a different radius at the nut then that of where it attaches to the guitar body. Цитирай
rosso Отговорено Август 9, 2010 Отговорено Август 9, 2010 (Редактирано) @Slacoth Абсолютно подвърждавам мнението на Кольо, защото и аз доста съм се интересувал точно от т.нар. "compound radius". Повечето китари на Jackson имат точно такъв, което отговаря на картинката, която си пуснал няколко поста по-нагоре. Всичко това се прави с цел да не ти заглъхват бендовете на по-високите позиции. Разбира се, голяма чат от другите производители си предлагат китари с постоянен радиус от единия до другия край на грифа (например при моята той е 305 мм) и ако сетъпа и нивелацията на праговете са ОК бендовете пак няма да се гасят... Въпрос на избор и изработка. Колкото до понятието "радиус" - досега не съм срещал нито на английски, нито на руски, нито на български някой да използва "дъга" или още по-малко "хорда", защото знаейки радиуса и ширината на грифа при нъта и примерно на 12 прагче можеш дори да си го начертаеш 3D (отново картинката, която си пуснал). Без да се сърдиш Редактирано Август 9, 2010 от rosso Цитирай
HidePower Отговорено Август 9, 2010 Отговорено Август 9, 2010 адаптерите са "микрофоните" под струните - колкото са по-добри, толкова звука е по-добър, но все пак звука не зависи на 100% само от тях, разбира се. относно флойд-а - не мисля че е подходящ за начинаещи, дори смятам, че НИКАКВО тремоло не е подходящо. според мен, най-подходящи за нови китаристи са китари тип лес пол и SG - магаренцето е удобно, за да свикне човек да си държи ръката на него, грифа е по-дебеличък и леко заоблен, с по-естествена и спокойна позиция на китката. лявата ми ръка винаги е леко напрегната, като хвана стратокастър или нещо с тънък гриф. поне това е мое мнение. и аз искам да попитам за тия Cort китарки - интересува ме G-серията, някой има ли впечатления? Аз съм с Cort G254 и кара вече трета година без да е мръднала китарката! Адаптерите са си супер за цената, естествено не изкарва звук като на Хамет, но с по хубаво кубенце го гони Въобще като изработка е 10 от 10, изпипали са я да не говорим, че тремолото не съм имал никави пробеми с него до сега (освен, че от скоро късам 1-ва и 2-ра през месец, ама тва е щото се вдъхновявам от Ричи Бекмор :) ) А по темата мога да кажа едно нещо - взимай X11. Адаптерите са ти на EMG което означава качествен метълски звук, тялото е от basswood, което ти придава по-плътен и дълбок тон, а тремолото ти е тип Флойд роуз... Китарката кърти от всякъде и за сега рекламяции на Cort като цяло не съм чувал да има Цитирай
Slacoth Отговорено Август 10, 2010 Отговорено Август 10, 2010 @kolio_k, @rosso - разсъжденията ми бяха на базата на геометрията, в частност тригонометрията (все пак от 5 години съм дипломиран инженер ) и погледнати през тази призма са верни. Що се отнася до "китарната" терминология - явно не съм 100% в час. Радвам се, че спора ни ще приключи по цивилизован начин. Цитирай
Yo The Real Отговорено Август 10, 2010 Отговорено Август 10, 2010 Аз съм с Cort G254 и кара вече трета година без да е мръднала китарката! Адаптерите са си супер за цената, естествено не изкарва звук като на Хамет, но с по хубаво кубенце го гони Въобще като изработка е 10 от 10, изпипали са я да не говорим, че тремолото не съм имал никави пробеми с него до сега (освен, че от скоро късам 1-ва и 2-ра през месец, ама тва е щото се вдъхновявам от Ричи Бекмор :) ) А по темата мога да кажа едно нещо - взимай X11. Адаптерите са ти на EMG което означава качествен метълски звук, тялото е от basswood, което ти придава по-плътен и дълбок тон, а тремолото ти е тип Флойд роуз... Китарката кърти от всякъде и за сега рекламяции на Cort като цяло не съм чувал да има Защо хората смятат, че Флойда е нещо хубаво, особено в ниския/средния клас? BTW, хората вече не гонят звука на Хамет, а звука на Slacoth. Все пак, разлики в класата. Цитирай
kolio_k Отговорено Август 10, 2010 Отговорено Август 10, 2010 @kolio_k, @rosso - разсъжденията ми бяха на базата на геометрията, в частност тригонометрията (все пак от 5 години съм дипломиран инженер ) и погледнати през тази призма са верни.Що се отнася до "китарната" терминология - явно не съм 100% в час. Радвам се, че спора ни ще приключи по цивилизован начин. Дай боже винаги да става така Цитирай
BHStratocaster Отговорено Август 17, 2010 Отговорено Август 17, 2010 Cort X6 е една от най-страхотните китари, на които съм свирил. Имам я и от години не мога да спра да и се наслаждавам. Свирил съм на страшно много марки и модели китари, включително редките Pensa-Suhr i Red Special на Брайън Мей. Имам Epiphone Les Paul, Fender Strat, Squier Strat, Yamaha Pacifica и др. Но CORT X6 е най-добрата!!! Цитирай
synchu Отговорено Август 17, 2010 Отговорено Август 17, 2010 ^Няма лошо в личното мнение, но сравнение със Suhr e най-малко неуместно. Цитирай
EAmechaniX Отговорено Август 17, 2010 Отговорено Август 17, 2010 (Редактирано) При 16'' радиус ( крамър страйкър ) не е голяма бира, че тремолото няма радиус. Така или иначе китарите с флойд се правят/настройват с по-голям екшън ( няма да изброявам причините защо ), но ако въпросният инструмент е рефретван и при операцията е сменен радиуса с по-малък, тогава вече ще настъпят проблемите. Или пък да кажем, че по някакъв начин грифът е сменян с такъв, с по-малък радиус. Както и да е, понеже нямам данни за китарата, нито пък знам историята й, просто споделям вероятни възможни причини. пп Мисля че има много резон в думите на Slacoth Редактирано Август 17, 2010 от EAmechaniX Цитирай
BassTraffic Отговорено Август 18, 2010 Отговорено Август 18, 2010 ^ Минчо, не съм съгласен с теб, мале. Ако беше видял на muzicantini китарката, тогава щеше друго да предполагаш. И много малка разлика в радиусите на ФБорда и струнника, оказва влияние на сетъпа. Що се отнася до рефретването - то няма нищо общо с радиуса на фингърборда освен, ако промяната му не е цел. На muzicantini Флойда е проблемен и то поради причина, че е равен. Тук, в преден пост kolio_k спомена един начин за пилене на водачите на Флойда, аз бих предложил същият начин за отстраняване на проблема, вместо подлагане на водачинте, но в случая на muzicantini ще стане малко грозно, поради факта, че Флойда е черен. К. Димитров Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.