motorbreath Публикувано Февруари 22, 2006 Публикувано Февруари 22, 2006 Ами искам да задам един може би тъп за някои въпрос при свирене на концерти как се преминава от clean към distortion щото има доста песни а не мога да разбера как става примери много megadeth-a tout le monde nothing else matters(solo) guns n roses-civil war и още много като виждам че и двете китари си свирят дистер след клийна а не втория да свири докато другия се оправи там... мисля дали не ползват процесор макар че не съм виждал Цитирай
synchu Отговорено Февруари 22, 2006 Отговорено Февруари 22, 2006 От бекстейджа някой превключва нема никакви загадки <_> п.п. де'а таз вълшебна дума "процесор" - досега само дето мешана скара с пържени картофи не съм чувал, че прави автоматично...с поглед...и без никой нищо да е цъкнал/включил/изключил/настъпал... Цитирай
7thString Отговорено Февруари 22, 2006 Отговорено Февруари 22, 2006 (Редактирано) Варианти колкото искаш Ако си познаваш много добре китарата и си си направил добър chain, можеш да използваш volume контрола, така, че да слезеш под прага на овърдрайва и така да излезе чист звук. Разновидности на тоя подход са volume педалите. Ако си с процесор, просто сменяш блендата или с footswitch- канала на кубето. Може и по друг начин да се подходи- два напълно отделни пътя- за чист и за тежък звук- има такива камиончета- A/B Switchbox- има един вход за китарата и два изхода- като я настъпиш просто насочва сигнала към единия или другия изход. Така например можеш да "прескочиш" овърдрайва. Специално при Металика всичко се контролира от тоноператор който естествено познава до последния детаил песните им. Така се прави с цел да няма една камара ефекти и педали на сцената Редактирано Февруари 22, 2006 от 7thString Цитирай
DILETANT Отговорено Февруари 22, 2006 Отговорено Февруари 22, 2006 Понеже стана дума за Мегадет, специално когато Марти Фридман свиреше там, превключването от клийн към дисторжън или въобще смяната на ефекти, настройки и пресети се извършвала от китарния техник на Марти зад сцената. Така той се концентрира върху свиренето, а не да танцува върху педалите. Цитирай
Baby Thomas Отговорено Февруари 22, 2006 Отговорено Февруари 22, 2006 Това ми се вижда малко скучновато. Друго си е да имаш маса щракалки и да се чудиш коя да не настъпиш... :green: Цитирай
Dilian Nedev Отговорено Февруари 22, 2006 Отговорено Февруари 22, 2006 ... и на края да настъпиш грешната щракалка Цитирай
TONY Отговорено Февруари 23, 2006 Отговорено Февруари 23, 2006 нещата са както казва дилетант - китарния техник превклюва например страта генерация като Джими Пейдж - си върши сам работата бил съм на сумати западни групи - на концерт - и досега не съм чувал гаф с превклюването ПРЕДСТАВЯМ СИ КАКЪВ СМЯХ ЩЕ ПАДНЕ АКО НЯКОЯ НАША БАНДА реши да опита но така е - всяко начало е трудно Цитирай
PlamenM Отговорено Февруари 23, 2006 Отговорено Февруари 23, 2006 Мда, китарният техник си е стандарт , доколкото ми е известно. Друг е въпросът , че наличието на китарен техник би направило невъзможни неща като 11минутната версия на Mistreated на Deep Purple... щото в крайна сметка звукът е част от цялостното музициране и в крайна сметка би следвало да в пълен контрол на музиканта. Не че имам нещо против групите в които китарния техник сменя блендите, прави в известна степен музиката по предсказуема - което на някой има харесва , на други не , въпрос на вкус. Има и китаристи като Клептън които разликата между клийн и гейн китара се прави само от волюмето на китара...Но , да , ясно е, че това е един звук , а в крайна сметка звукът който търсят банди като Металика и U2, e съвсем друг ( апропо някъде бях чел интервю с The Edge, където казва че не му било толкова интересно да свири колкото да моделира звукът на електрическата китара, и описваще уникално сложния си сетъп пред 90те. Подразних се , обаче следва да призная че тоя маймун има жестоко добре подбран китарен саунд за всяко парче и звучи различно и винаги добре). Цитирай
TONY Отговорено Февруари 23, 2006 Отговорено Февруари 23, 2006 Пламене - Пламене - усещаш ги ти нещата откак си във форума мненията ти ми правят впечатление за Едж си ужасно прав - той моделира звука - и казва - АКО МОГА или разбирай е достатъчно - БИХ ИЗСВИРИЛ САМО ЕДНА НОТА ЗА СОЛОТО - но тя да е на място слушам си радио мила голд - и върви парче на ФСБ - за миг спри да бъдеш първи ти - класика за бг жанра и след тава Хело - Коместа - Ю ТУ звучаха толкова смазващо - че ЧАК МИ ДОЖАЛЯ ЗА ФСБ - съзнавам добре колко са важни за нас - но уви реалностите са такива... СЕД БЪТ ТРУ а за Ричи и Клептън си прав - особенно Клептън на официалното ДВД - с онзи разноцветния стратокастер - как само манипулира гейна от потенциометъра поклон до земята - изцяло- не само заради свиренето на китара пък има и стратокастери - с бус системи - 12 децибела - и активни такива та каче и електрониката помага - особенно ако си Гений иначе за интензивен рок - наистина е гот да има китарен техник глупаво е групи като Металика и Меноур,например - които залагат на шоуто - да правят тапденсинг върху педалите -шоуто като ИДВАМЕ И ПОМИТАМЕ - там няма място и време за излишни движения Цитирай
Janick_Gers Отговорено Юли 28, 2006 Отговорено Юли 28, 2006 Аз съм си изтрил някои от ефектите-изгъзици от процесора и съм си направил четири ефекта. Един до друг на първите четири места. Тежък дисторжен, ефект за ритъм, ефект за сола, и чист. Щраквам си ги направо с крак и сичко е ОК Цитирай
Rising_Force Отговорено Август 1, 2006 Отговорено Август 1, 2006 Пичове, Темата е много добра като замисъл. Относно въпроса за китарните техници зад сцената - той Tony, човекът, си го каза на място - всичко зависи от музиката, която се свири, и начинът, по който се свири. Например G3 с блендов техник не знам как ще стане... изобщо Malmsteen да свири с човек, който да му сменя блендите зад сцената, или пък Satriani - това просто звучи смешно! Факт е, че всички от големите Китарни Джедаи си редят конвоя от камиони и си щракат до полуда - това става, просто защото се търси музиката, непредсказуемостта, импровизационното начало, както и съзнанието, че нещата се контролират от теб. И естествено - когато музиката се свири по-скоро за размазване и яко шоу - тогава няма проблем да си има "блендьор" зад сцената - Manowar и Metallica са си типичен пример. Цитирай
motorbreath Отговорено Август 9, 2006 Автор Отговорено Август 9, 2006 бях я забравил тази тема мерси за многото отговори странно ми е да речем аз ако имам концерт сега от де да си го взема тоя китарен техник и да съм сигурен че няма да оплеска нещо.. Цитирай
bratmito Отговорено Септември 13, 2006 Отговорено Септември 13, 2006 Аз се кефя на Морело как си изнасилва техниката.Тоя кaто свири,особено някое соло,имам чувството,че ако може и с космите между пръстите ще щрака по някой ефект. Цитирай
wessy Отговорено Септември 18, 2006 Отговорено Септември 18, 2006 той е от друга планета като цяло Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.