Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Отговорено (Редактирано)
Абе човек, защо пишеш по форумите като си прекалил с ракията?

 

Почнахме да спорим с какво свирят големите, а ти стигна до там да ми обясняваш да изисквам повече от себе си и прочие пионерски лозунги :D Връзка намираш ли? Аз лично не и се чудя аз ли се изразявам грешно или какво...

 

:godbless:

Младежо, напурист си и до някъде ме кефи.

Дано си такъв и в свиренето ;)

 

П.П.

Тва за ракията са силни думи, за човек който не си виждал.

Много рядко ми се случва да употребявам подобни питиета, камо ли да прекалявам :D

Лично да ти кажа нямъм никакъв мерак да влизам в каквито и да били спорове, но ще ми позволиш ли и аз да изкажа становище?

А то е, че всичко тръгва от пръстите и звукоизвличането.

Всичко останало е демагогия.

Именно за нея говориш ти и я наричаш "лозунги", "реклама"...

Опитах се да поведа разговора в тази посока, но ти реши, че се заяждам...

Редактирано от Благородникът
  • Отговори 54
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Отговорено

Да, заповядай, изкажи, ще го прочета с удоволствие, но аз приключвам с участието си в темата, че и без това стана голяма кочина :godbless:

Отговорено

Да видиме и чуеме, какво мисли за саунда и ефектите един от големите звукови експериментатори и за китара и други джаджи - Гурото на звука,

и уникалният му Frippertronics.

 

П.П. Прочетете и коментарите под клипчето. И те като нас ;):godbless:

Отговорено

Ай да обърнем палачинката - лудото негърче Хендрикс,ако не го бяха замъкнали в Англия да свири с преебани Фендър усилватели от барабаниста Маршъл,дали рок-музиката щеше да познава фийдбек и както е в рекламата The sound of Rock..

Трещящия кривоч на Маршалите е запазена марка и любим саунд на много китаристи ( то си е голям кеф),но тук виждаме основни различия - Ангъс Йънг и Ричито БлЯкмор не звучат еднакво!!

Това е от Ефектите! :thumbs_up:

Отговорено

Мисля ,че всички имате право,все пак всеки има мнение и го защитава.

Е,за мен всеки инструмент си има душа:китари,барабани и т.н.,но все пак елктрическите и те се

различват по саунд,нали?В зависимост от адаптри,изработка от дървесина,хардуер и прочие.Все

пак има за мен значение зависимостта китара-амп ,не е само до ръце и тон коректори нали?

Един приятел казва "като нема риба, и рако е риба"ДА!!!Ама "нема" същият вкус - казвам аз..... :)

Отговорено (Редактирано)

Царството божие във вас е :) Всичко е от пръстите и главата другото е лъжа лускавите играчки може и да минават пред простата публика(не, че съм свирил цял живот на живо да не остане някой с грешни впечатления", но все пак всичко е в пръстите всички работим с едни и същи тоналности и ноти от нас зависи ако щеш една факторка от 90 лева акустична да я дадеш на човек който се занимава цял живот с музика пак ще свири добре . От нас си зависи що се отнася до големите както каза един колега по горе "Големите" обикновенно ефекти китари и тнт са къстъм не гледайте че пише гибсън или маршал или квата и да е там чекия... те преди да излязат на да свирят с тях на сцената тези "ефекти " са многократно преработени :).Както в музиката така и в живота борба за новаторство и оригиналност :).

 

ПП : Най добратата инвестиция е тази да инвестираш в себе си закво ви е да свирите като еди си кой или като еди си кой аман от маняци закво ви е ? И като свириш като Джо Пасс какво ? ти Джо Пасс ли си ? хората теб ли искат да видят или него ? кое ще ти праи по голямо удоволетворение да свириш хубава музика на друг или да свириш собствената си хубава музика ? Не казвам, че е толкова лошо да се свири и чужда музика за началото помага и развива техниката, забавно е да свириш любимите си песни също така , но тва е до едно време някой хора цял живот ей така се мъчат ра приличат на някого..

Редактирано от Ruin
Отговорено

Според мен всеки свири с това което му помага да постигне собствения си звук,тоест такова оборудване което да му помага,а не да му пречи да звучи като себе си.Номера според мен е веднъж да намериш твоя звук винаги да звучиш като себе си с каквато и китара да свириш и каквито и да е ефекти.Естествено сега ще много трудно да дадеш на Блекмор едно ЕСП с активни ЕМГ,детметъл дисторшън и някво комбо лайн 6 с 1000 ефекта и да разбереш че свири той.Точно за това големите не се хвърлят на 1000 ефекта ами на това да им се запази тона на китарата и усещането на звукоизвличането от пръстите.Обикновено нещата са доста по-прости от колкото си мислим,друг е въпроса колко са евтини тези прости неща :) .С един Фендер или един Гибсън,тюбскриймър и лампово комбо можеш да звучиш като доста от големите стига да си дорасъл до там.

Отговорено

Темата и питането е за ефектите.

За Ричи и Джими Пейдж си има отделни теми тук във форума, с гиъра който са ползвали пре годините.

За Джеф Бек не си спомням. При него буквално е от пръстите най-вече.

За Ричи едно тейп ехо Акай е доста важно.

Изобщо ефектите не бива да се подценяват.

Така, както има китаристи, които свирят само с китара-амп, има такива които ползват по малко, други цели ракове/ригове.

Майстори като Ван Хален са пример за ползване на ефекти - с много вкус и на място.

 

Въпроса за еднорсмънт отношенията не са тема на питането.

Бизнесът е нормално явление/ отнишение за развитото общество, а мнителноста е проблем на мнителните(в голяма степен).

В голям процент нещата стоят именно така, както се обявяват.

Има и момент, че хората си менят вкусовете. Музикантите също.

Известните музиканти - и те.

 

Не е проблем, например, че Дейв Мъстейн миналата година е ползват про-рак на Лайн сикс и крайно лампово на Маршал,

а от тази година е Marshall JVM и сигничър колона, на видео обяснява, предимствата и разликите на неговота колона спрямо останалите. Свирене пред камерата, после дават репетиционата-студиото на Мегдет. Няма скрито покрито.

Вярно Дейв може би малко се изхвърля като каза, че се е завърнал в отбора на Маршал и има намерение да остане до края с тях. Ендгейм :)

Това може да е малко реклама в повече. Може добре да са му плати и той да е доволен и да не пести суперлативите.

Обаче като чуеш как звучи и разбираш защо е с Маршал. Най-вероятно хората просто свирят с каквото харесват и

изкарват допълнително пари, рекламирайки това. Лошо няма.

Избор има. Ако искаш си купуваш това, което се рекламират, ако искаш не.

 

Към питащия - ползвай търсачката на форума, информация относно ефектите има бол, както и за тези на Пейдж и Ричи.

Отговорено

С едно кликване в гугъл -

 

 

Hendrix was a catalyst in the development of modern guitar effects pedals. His high volume and use of feedback required robust and powerful amplifiers. For the first few rehearsals he used Vox and Fender amplifiers. Sitting in with Cream, Hendrix played through a new range of high-powered guitar amps being made by London drummer turned audio engineer Jim Marshall, and they proved perfect for his needs. Along with the Stratocaster, the Marshall stack and amplifiers were crucial in shaping his heavily overdriven sound, enabling him to master the use of feedback as a musical effect, and he created a "definitive vocabulary for rock guitar."[148]

 

While his mainstays were the Arbiter Fuzz Face and a Vox wah-wah pedal,[148] Hendrix experimented with guitar effects as well. He had a fruitful association with engineer Roger Mayer who later went on to make the Axis fuzz unit, the Octavia octave doubler and several other devices based on units Mayer had created or tweaked for Hendrix. The Japanese-made Univibe, designed to simulate the modulation effects of the rotating Leslie speaker, provided a rich phasing sound with a speed control pedal, and is heard on the Band of Gypsys track "Machine Gun," which highlights use of the univibe, octavia and fuzz face pedals.

 

The Hendrix sound combined high volume and high power, feedback manipulation, and a range of cutting-edge guitar effects. He was also known for his trick playing, which included playing with only his right (fretting) hand and using his teeth or playing behind his back and between his legs. Hendrix had large hands and characteristically used his thumb to fret bass notes, leaving his fingers free to play melodic fills on top, so he could play lead and rhythm parts simultaneously. This technique was made easier by his Stratocaster's 7.25" fingerboard radius (more rounded than the modern standard 9.5"[149]). A clear demonstration of this thumb technique can be witnessed in the Woodstock video; during the song Red House there are excellent closeups of Hendrix's fretting hand.

Отговорено

Ето от мен по-подробна информация на повечето от известните музикантски "риг"-ове.Търсих и

намерих много подробен сайт за инфо:WHO PLAYS WHAT>ENJOY http://www.uberproaudio.com/content/category/6/20/38/

 

Ако някой има по-добра идея за друг сайт,нека сподели. :)

Отговорено

БОС!

 

Един приятел ме светна за ефектът бос. Докато свириш си изритваш обувките в публиката и вече си много голям иии даже и ефекти не ти трябват.

Отговорено
.... Един приятел ме светна за ефектът бос. Докато свириш си изритваш обувките в публиката ...

 

Интересно, дали е светнат, как става с ибанец?!

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.