Tozi Отговорено Март 1, 2010 Отговорено Март 1, 2010 А така. Сега вече говориш от опит. Сега направи този анализ и с някой ГУУВИ изпълнител (по описания вече начин със забавянето). Не отнема много време. Цитирай
Лими Отговорено Март 1, 2010 Отговорено Март 1, 2010 (Редактирано) Никой , абсолютно никой жив барабанист не може да ти изсвири 2 тона еднакви. Всичките ти чинели са еднакви по звук. Тези разлики в звука са едни от съществените характеристики на груува. Груува е нещо като хармоничните прогресии - има теншън и резолюшън тоест напрежение и разрешаване на това напрежение. Това напрежение и разрешение се отнасят както до разположението на звуковете спрямо един друг така и до разликите в звука и динамиките - различен тембър , различна сила и интензивност на ударите и т.н. Това , което казваш, аз се опитвах да прилагам при програмирането на ритъм семпли за нуждите на нашта група и студио "Дилема" преди 22години. И тук прилагам за пример едно наше парче, в което съм програмирал едно тремоло за барабани с Ритъм машина Алесис. Много съм си играл, докато постигна реалистичен ефект, така че дори барабанисти да не могат да разпознаят машината. Направил съм всеки удар от тремолото с различен тембър(pitch), динамика(сила) плюс леко разклащане. Чуйте тремолото от брояч 2:00 и още няколко места натам "The Cry of a Newborn". П.П. Записа е лош от стара аналогова касета! Редактирано Март 1, 2010 от Лими Цитирай
Hillbilly Отговорено Март 1, 2010 Отговорено Март 1, 2010 Лими,старите записи са по добри от новите за мен,се си мисля че трябва да се разбираме с барабаниста,вместо да пишеме барабани.. А така. Сега вече говориш от опит. Сега направи този анализ и с някой ГУУВИ изпълнител (по описания вече начин със забавянето). Не отнема много време.Този,това е след моя пост и ако е за мене адресирано не разбирам какво точно казваш (сигурно щот съм на 10-ина бири ) Цитирай
Tozi Отговорено Март 1, 2010 Отговорено Март 1, 2010 Този,това е след моя пост и ако е за мене адресирано не разбирам какво точно казваш (сигурно щот съм на 10-ина бири ) За Cyber беше. Иначе А Це Де Це са едни от най-грууви рок бандите на всички времена! Цитирай
CyberGene Отговорено Март 1, 2010 Отговорено Март 1, 2010 Преди всичко искам да кажа, че Кольо е голям пич Веднага ще разберете защо - решил е да ми напише критика, обаче после се притеснил да не се обидя и затова ми я е пратил само на лично съобщение. Ами може би има хора, за които такава изчерпателна и детайлна критика би била обидна, особено ако е написана в тема, където да я видят и други хора, но аз изрично споменах, че не претендирам за нищо и че очаквам всякакви мнения с най-голям интерес Затова се разбрахме с Кольо да му пусна мнението тук, а аз смятам, че ще е доста полезно за хората, които участваха по темата за грууви музиката. .......По принцип не пиша такива неща, но понеже в случая Сайбър изришно упоменава, че критиката е задължителна, то ето го и моето мнение ( с уточнение, че имам навика много да се втелясвам точно в такива детайли като се упражнявам и вероятно съм по капризен отколкото е редно) Според мен груува е далеч от перфектен ( макар , че е далеч и от лош, нека кажем, че е по средата biggrin.gif ) поради следните причини Като слушах парчето , чух следните участващи в груува инструменти ( образно казано ) Барабани, бас, акомп ( ако мога така да го нарека ) нещо като китара с Уа-УА, и нещо подобно на флейта/орган която свири нещо средно между акомп и малки линии ( филове ) От това , което чух, в първия момент ми беше трудно да определя дали барабаните са мислени като бинарни ( с равни нотни стойности ) или като тернерни ( суингирани ), понеже райда върви на четвъртини. После се заслушах и чух че касата удрайки на горни ( четни 16тини ) е мислена по скоро бинарно ( на равни 16тини), от което заключих, че лупа на барабаните е записан първи, не непременно във връзка с това , което следва, по скоро като основа Уа-Уа китарата от своя страна е с изявена триолкова пулсация и е много близка до типичния суинг фил, тоест пулсацията и е на върви на триолови групи, като първите две от тролата с е свирят заедна , а втората сама. С една дума и по образно - ба Даа Ба Даа Ба Даа ба Даа ба smile.gif Флейтата (орган във висок регистър може би) отива на чист шафъл на моменти , а на други не. Тоест на моменти , особено при ауфтакт би се записвала с осмина с точка и шестнайсетина като пулсация. Баса върви в собствено микро време ту на осмини (суингирани), ту на някакви сложни групи от тип на квинтоли и тн, които според мен са резултат на опита да се сместят повече ноти на единица време, което често не съвпада с това на барабаните ( понеже барабаните са бинарни, както и баса в повечето време ) и като цяло не е заедно с Уа-Уа китарата Това, което прави целия груув да работи ( доколкото работи, според мен на половина ) е факта, че е свирен на живо и човек без да иска донамества на микро ниво, за да му звучи добре, понеже интуитивно се стреми да избегне един странен дискомфорт, който някак получаваме като свирим някои груувове, които по някаква причина не работят ( не се леят). Мисля, че груува ще ти стане супер, ако запишеш всичко още веднъж, но с еднаква пулсация за всички участващи инструменти, да речем триолкова (суингираща) или пък на равни стойности Но това , което се е получило е много интересно от една гледна точка. Много често във формации свирещи на живо, често се получават груува затруднения, по една проста причина. В този тип груув на записа, половината инструменти пулсират на осмини, а другата половина на 16тини. Не че така не може, напротив , много е яко, един куп парчета на Стиви Уондър са на този принцип. Но така е много по трудно груува да работи наистина добре. Защото трябва да се съобразяваме с това, че дабъл тайма на суингираните осмини, не е равни 16тини , а също суингирани такива ( освен ако нарочно не целим обратното, което вече прави нещата още по трудно, защото с еполучава една микро полиритмия -16тини върху триоли, която адски трудно се подържа грууви. Та това е което аз чувам, надявам се да не се приеме поста ми като многознайничене или критика. Препоръката ми е, когато се записва или се свири груув, да се мисли дали имаме еднакъв фил за всички партии ( или ако е група дали всички имат един и съш фил) и да решим за себе си, като начало докато свикнем, коя ще ни енай малката пулсираща нотна стойност и да се придържаме към нея.......... Цитирай
Tozi Отговорено Март 1, 2010 Отговорено Март 1, 2010 Обективно! Едно допълнение. В основата на суинга са четвъртини ноти - заковани като с пирони. Това е основната рамка и пулсация. Осминките (по точно всяка втора) са тези които се местят. И заедно с това цялата рамка се мести напред или назад или между назад и напред. Цитирай
kolio_k Отговорено Март 1, 2010 Отговорено Март 1, 2010 И едно уточнение на допълнението от мен Това, за четвъртините ноти е невероятно вярно и на осъзнаването на това се крепи доброто свирне на суинг като цяло, както и моите упражнения по въпроса. Но от от към осмини ( ако не намесваме свиренето зад биита- Laid Back feel, чисти теоретично говорейки за суинга когато е на биита) се мести втората, а първата е закована и от това се определя степента на суингираност, от равни осними, до тежки форми на Шафъл. То не че това не се подразбира предвид, че четвъртините са заковани де , а те съвпадат с първите осмини от групите. Просто исках да допълня , за всеки случай, за да няма усъмнили се Цитирай
CyberGene Отговорено Март 1, 2010 Отговорено Март 1, 2010 Иначе аз освен да благодаря на Кольо за всички тези съвети и изчерпателният анализ, друго не мога да направя Наистина започнах първо от ритъма, като в главата ми беше да е малко по-сложен, но аз нищо не разбирам от барабани, така и не ми е ясно каква е разликата между чинел, фус, някакви там high-hat-ове, томове, изобщо ще ми трябва някаква книжка може би, ако реша да пиша сам барабани пак После добавих бас, след това клавинет (това с уа-уа ефекта; искаше ми се да е фънки китара, но нямам представа как да изсвиря такава на клавиатура, затова ползвах винтидж клавишен инструмент със същата цел) и накрая много се чудех дали да не добавя още нещо, затова и сложих пискливата орган-блендичка. То не е мислено като парче, нямах изобщо идея как ще звучи. Просто с всеки нов инструмент импровизирах нещо отгоре и каквото се получи накрая Още веднъж много мерси за критиките. Аз разбрах нещо изключително важно за себе си и евентуално ако ще свиря с група някой ден отново и искаме да правим груув - трябва да е еднаква пулсацията на всички инструменти. Не се бях замислял досега за това. Цитирай
kolio_k Отговорено Март 1, 2010 Отговорено Март 1, 2010 (Редактирано) Много се радвам, ако съм бил полезен . Само да подчертая, еднаква пулсация за начало, в момента, в който секцията дръпне, вече започва най интересното. Тоест всички имат един и същи фил, и вече могат да свирят различно.Точно този петък, в рамките на един джаз фест (Bern Werkstadt) свирих с такава секция, е няма такова густо, като готината секция, всичко си става само и звучи яко. А басиста беше пълен изрод , ще пусна записи в авторска, като ги докопам другата седмица Редактирано Март 1, 2010 от kolio_k 1 Цитирай
Tozi Отговорено Март 1, 2010 Отговорено Март 1, 2010 (Редактирано) Густо майна! Чакаме! П.п: нали знаеш че съм маняк на тема авторска музика и творчество. Редактирано Март 1, 2010 от Tozi Цитирай
Ивелин Отговорено Март 1, 2010 Автор Отговорено Март 1, 2010 Аз пък изсрах едно грууви-лай тая вечер - ама нищичко не е свирено! Когато мишката говори и котката гледа умно (бах таа говореща мишка!) Тва може да стане и за джемче, ако сте фенове annoying jam Коле, дай една критика и на сам, ако не те мързи Цитирай
CyberGene Отговорено Март 2, 2010 Отговорено Март 2, 2010 Ивелине, това е много яко, изкефих се като го слушам и задължително трябва да го направиш на цяло парче! Обаче според мен е фюжън, не ми е грууви. Но то се разбрахме, че всеки има различно разбиране за груув де Цитирай
Tozi Отговорено Март 2, 2010 Отговорено Март 2, 2010 Fusion - вид музика получена от слеването на два или повече музикални стила - най-често джаз и рок. Groove - се отнася до пулсацията - ритъма и микро ритъма (както казва Кольо). Пулсация която те кара да се движиш ритмично и създава усещане за forward motion. Струва ми се, че това което ти рабираш под Groove е по скоро Drum Beat. Groove е пояснение - как се изпълнява даден ритъм а не самият ритъм или в случая Drum Beat. Също така предполагам, че под Groove - Drum Beat разбираш определени Drum Beat с каса на първо време и барабанче на трето и вариации на този патерн. Това май е общо приетото разбиране за Groove в БГ (до колкото знам). Цитирай
CyberGene Отговорено Март 2, 2010 Отговорено Март 2, 2010 Да де, наистина... Всъщност имах предвид, че фюжън музиката (рок-джаз) по-рядко е грууви. R&B, Soul, Funk са предимно грууви. Та не го казах много добре, но това на Ивелин си е доста класически фюжън (в Allmusic подобен стил парчета ги пишат Crossover Jazz) и не ми е много танцувално. Ама е много яко парче иначе Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.