Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Отговорено (Редактирано)

Това с силно и слабо време мисля, че е свързано повече с фразирането...

Бях забелязал, че като свиря фрази на слаби времена излизат по-гот и с по-яка резолюция, но не знаех защо. След това прочетох някъде, че когато започваме фразата на първо време е все едно да започнем от края на фразата. Т.е. когато фразата завършва на силно (стабилно/спокойно) време е по-хубаво да не се застъпва с новата фраза, а новата да започне от слабо (неустойчиво/напрегнато) време.

Редактирано от Ивелин
Отговорено (Редактирано)

А ако кавала свири само осмини ноти?

Ами ако имаш смесени неравноделни размери?Нещо като 7/8+9/8 + 5/16 ?

 

Значи тогава няма груув?Или как?

Редактирано от Tozi
Отговорено

Извинявам се за намесата, но почва да звучи доста ъъъ, странно :cheers2:

 

lileu

 

Разбирам, че в процеса на свирене си стигнал до някакви изводи и това е супер готино ( човек така се развива, като свири, мисли, записва се, слуша и тн), а също и че ги споделяш с други заинтересовани (като нас) в тази тема. :headbang:

 

....^ Ами с паузите си много прав... паузи на силни времена - супер подход... много ми е помогнал до сега... особено в джаз свирене - казваш си - ей сега няма да свиря на първо време и... става много яко

 

 

Но това за което говориш, общо взето няма нищо общо с груува, както по горе писаха, това е по скоро свързано с фразирането. Джазовият груув се строи върху основата на суингирани (тернерни осмини), когато става въпрос за суинг разбира се, но предвид, че не уточняваш приемаме , че е така. А дали ще свириш или не първото време, или ще правиш паузи, е въпрос на аранжимент или на съответната импровизационна ситуация. При това груува, в този смисъл който най вече обсъждаме в темата, не се прави от един музикант, а от свиренето на цялата формация. Идеята на цялата работа е, как да работим по въпроса и да постигаме по добри резултати.

Отговорено

Аз лично не смятам че грува се отнася само за свиренето на няколко инструмента заедно.

Дори в свиренето на солови инструменти има груув които се изразява именно в съотношението на нотите в линиите на солиращия инструмент една спрямо друга. Това съотношение на равномерна-неравномерна постоянна пулсация включваща и съответните динамични вариации, създава усещането за forward motion, т.е. движение напред. Когато свиренето е леко "разклатено", т.е. нотите не са перфектно разположени на еднакво разстояние една от друга се създава напрежение което мозъка на слушателя подсъзнателно иска да разреши. Именно това напрежение и неговото разрешение създава усещането за груув или суинг и ни кара да танцуваме (например).

Ако имаме перфектно изпълнени равни ритъм и динамики като на компютърен миди файл тогава усещането за груув изчезва тъй като отсъства характерното напрежение. Същото важи и за свирене с група. Много често в джаза чинела и на барабаниста и баса не са перфектно заедно умишлено за да се създаде това напрежение (ако са перфектно заедно черните му казват бял австрийски суинг).

Отговорено

На никоя уважаваща себе си секция няма да и хрумне да свири свири така, нормалната рецепта е басиста да да свири точно , барабаниста да мисли леко назад ( когато става въпрос за суинг де, а и разбира се има и други варианти). А иначе горките Австрийци :D , знам точно какво имаш предвид, но ивсъщност и там има доста добри. Колкото до това дали може да има груув като се свири сам, разбира се че може, но това, което имам предвид в тази тема е по скоро този в група, защото по лесно се усеща, като за начало

. Когато това се усвои до някаква прилична степен, може да се мисли и за по нататък :rocker: дай боже всекиму :(

Отговорено

Ето пример за няколко уважаващи себе си и много уважавани от другите ритъм секции и приложените към тях солисти :tomato:

 

Секция нмер едно (обърнете внимание как всички се возят върху суинга - ако на някой още не му е ясно какво е суинг е те тва е изразено и визуално и звуково)

 

Секция 1

 

 

Секция номер две. Я да видим тук кой е по-напред , бас-барабани?

 

 

 

И секция номер три:

 

Секция 3

 

 

Ако всеки инструмент на която и да е от посочените секции беше записан на отделни тракове и можеше да се прослушват отделно който и да е било от инструментите съм сигурен че ще звучат не по-малко суингин (грууви) от цялостното звучене на групите.

 

 

Инче от австрийците много се кефя на семейство Мутшпийл. Като изключим прекалената австрийска прецизност и артикулация на Волфганг , си е доста суингин и грууви и всичко посредата. Да не забравяме и господин Завинул ^_^;)

 

 

П.п.: А и господин Арнолд Шварценегер ^_^:butcher:

  • 4 years later...
Отговорено

 

Случайно попаднах на тази хубава тема от едно време и понеже обичам да си работя по въпроса, реших да споделя в нея :-)

Отговорено

На мен ми обясняваха че барабаниста трябва да дърпа напред спрямо басиста в суинга и джаза.Добре че не съм джазмен и все повече го намразвам.

Отговорено

Може ли накой да ти обясни как се кара колело?Е със суинга е по-сложно и няма нищо общо:)Единствено можеш да го оцениш,когато се научиш да суингираш!

Отговорено

Хаха...това с австрийският суинг беше забавно...черните могат да го напишат до името на Джо Завинул :) Как ли ще им прозвучи "български суинг" :)?

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.