W_A_R Отговорено Октомври 12, 2009 Отговорено Октомври 12, 2009 Аз не мога да свиря много бързо, но знам, че едно упражнение трябва първо да се овладее бавно и когато го овладееш вече можеш да го свириш все по-бързо и по-бързо. И още нещо свързано с коментара на Блъд Метъл - напълно прав си. Когато техниката ти става самоцел, забравяш, че всъщност не правиш музика. Цитирай
kolio_k Отговорено Октомври 12, 2009 Отговорено Октомври 12, 2009 (Редактирано) Съжалявам, че няма да се съглася с общото мнение, но много от нещата които се свирят бързо, не могат да се научат с метода, от бавно към бързо (той помага страшно много за лявата ръка, но не и за дясната), а се започват в едно средно темпо и се забързват полека. Просто, проблемите при бързото свирене са свързани преди всичко със синхрон лява-дясна ръка, а той е съвсем различен при различни темпа и упражняването му бавно обикновенно не води до успешно постепенно забързване. Това е една от най често срещаните технически грешки (или по скро заблуди), неща свързани по някакъв начин с механичната интерция на ръката (дясната) , не могат да започнат да се упражняват под определено темпо що се отнася до синхрон п.п. @ WAR А когато нямаш достатъчно техника, и да искаш, не можеш да правиш кой знае колко музика Редактирано Октомври 12, 2009 от kolio_k Цитирай
Zero Tolerance Отговорено Октомври 12, 2009 Отговорено Октомври 12, 2009 Аре бе... Се1 Стив Вай като е супер бърз не прави музика... Основната цел е именно музиката....Ред хот чили пепърс например мачкат по продажби и посещаемост на концерти групи с далеч по-виртуозни китаристи... Един Дейвид Гилмор...Несравним до ден днешен... Аз бате , като хвана кухарката и запея с нежно гласче Ковърдейл , какво става?Момичетата от даскало при мене идват , а не при ония дето е адски бърз и ненормален.. И двамата правим музика...Просто едното докосва душата...Другото докосва други нервни окончания на тялото....Някой предпочитат едното други другото . Като свиря в нас , гаджето ми слуша с блаженство как си пея песните за акустичния и пълния репертоар на групата... Като засвиря някви неща от Rock Discipline на Петручи (хроматизмите например) и тайнствено се изнася... Гледаме заедно концерт на Bon Jovi....А G3 си го гледам сам :Р . Въпрос на приоритет..И на желание! Ако самоцел ти е бързина - няма да постигнеш нищо... Ако целта ти е музика чрез бързина - упражнения до дупка , яко упорство и всичко става... Цитирай
Додо Отговорено Октомври 12, 2009 Отговорено Октомври 12, 2009 Какво стана тука, ебаси?! Тук музиката се превърна във всичко друго, ама не и в музика! Не, че ви се меся в начина на мислене(точно това правя), ама цялата тая работа с музиката не беше ли за нещо по - хубаво от състезаване и сваляне на мацки? Горния пост направо ме уби... Как обори меренето на пишки със свалянето на мацки не ми стана ясно... А това със свиренто по 12 часа на ден... Евала, така се прави! Едно изкуство не се ли превърне във спорт, смисъла му се губи... Поздрави и съжалявам за офтопика, но каквото имаше да се каже по темата се каза до 10тия коментар. Цитирай
Zero Tolerance Отговорено Октомври 12, 2009 Отговорено Октомври 12, 2009 Свалянето на мацки и изкарването на пари >>>>>> от каквато и да е бърза пръстова техника ... Това имам в предвид...А меренето на пишки си остава в България ... Изкуството превърне ли се В спорт , смисъла му като изкуство се губи,поне според мен... *Едитвам за да не спамя....Тука говорим за бързи пръсти , поне така разбрах..Не за друга техника на свирене..Изказвам си мнението в тази посока...Съжалявам за Офтопика , ако има такъв Цитирай
kolio_k Отговорено Октомври 12, 2009 Отговорено Октомври 12, 2009 @Lizardman ....Между другото, пръстите не могат да станат по-бързи от съзнанието. Много музиканти изговарят наум тоновете, които свирят. Ако има някаква дълга и бърза фраза, ще седнат и ще отработят и техниката, и изговарянето на всеки тон от фразата. И има едно правило, което може би няма изключения - не можеш да свириш по-бързо, отколкото можеш да изговаряш имената на тоновете. Ти или можеш да изговаряш тонове много бързо или ги свириш доста бавно ( имам предвид ако можеш да ги изговаряш бързо колкото мен ), при това мисля, че изхождаш от наложената в България система (иначе е същата в Франция, Италия и тн) с ДО,РЕ, МИ и тн и то без да закачаш евентуални диези и бемоли към имената. А какво да кажат нещастните свирачи в Германия или Щатите които използват C;D;E;F и тн? Пробвал ли си бързо да изговаряш буквите @Zero Tolerance Хубаво е да си уясниш какво се подразбира под техника, защото очевидно мислиш, че включва само да можеш да свириш бързо и който не може, няма техника. Иначе не мога да си обясня примера ти с Гилмор като човек без техника. Същият има убийствен тон и фраза, това ако не е техника здраве му кажи. Бързото свирене е една малка част от техниката, това се е доказвало многократно от хора, които свирят съвсем задоволително бързо, но пък за сметка на това, като свирят бавно, свирят предимно глупости.Много по важно ( и далеч, далеч по трудно) е да свириш артикулирано, ритмично, да фразираш издържано в контекста, да знаеш какво свириш, да имаш хубав саунд ( и нямам предвид ефекти) и най важното, както Евтим каза по горе в темата, да не се опитваш да свириш пред хора, неща ,които не можеш. С една дума техниката включва в себе си всичко свързано със свиренето, както на китара, така и на всеки друг инструмент. Просто много хора въобще не си дават сметка за това Но темата тук беше за бързи пръсти, а не за кой има и кой няма техника, нито какво е техника, така че , СОРИ за офтопика Цитирай
BloodMetall Отговорено Октомври 12, 2009 Отговорено Октомври 12, 2009 Зашото в България всичко е състезание и поза. Някои от по-горните коментари доказаха това твърдение напълно. Ако Музиката се превърне в спорт,тогава несъмнено идва времето и за състезание .... Жалко наистина ! Цитирай
d4_ghero Отговорено Октомври 12, 2009 Отговорено Октомври 12, 2009 Виж това е грешката на сички начинаещи не е нужно да си бърз, за да си добър и мелодичен. Бързината не е нищо. А иначе на мен ми отне 4 месеца за да добия по голяма скорост в свиренето но все още не мога да оцеля някои струни при ALTERNATIVE PICKING. Не съм се старал да се уча да свиря бързо , просто е от самосебе си. Цитирай
Hillbilly Отговорено Октомври 12, 2009 Отговорено Октомври 12, 2009 баси темата,чичо Клептън "бавната ръка" не мОе да свири явно..автора,що не потренираш малко Вибрато примерно? Цитирай
synchu Отговорено Октомври 12, 2009 Отговорено Октомври 12, 2009 .......на мен ми отне 4 месеца за да добия по голяма скорост в свиренето но все още не мога да оцеля някои струни при ALTERNATIVE PICKING. . Не се притеснявай аз 20 години не мога да се науча да свиря бързо и също не уцелвам някои струни при alternate picking. Ти поне си се научил да свириш бързо. Цитирай
docc Отговорено Октомври 12, 2009 Отговорено Октомври 12, 2009 "Kак са ви станали бързи пръстите?" - Ами бавно! Цитирай
Black Bird Отговорено Октомври 12, 2009 Отговорено Октомври 12, 2009 (Редактирано) Научете се да свирите средно hm,edit. Начина е време и постоянство. Редактирано Октомври 12, 2009 от Black Bird Цитирай
Додо Отговорено Октомври 12, 2009 Отговорено Октомври 12, 2009 Изкуството превърне ли се В спорт , смисъла му като изкуство се губи,поне според мен... Бях саркастичен, но няма значение и без това нямаше смисъл от целия коментар, както и от този. Цитирай
IgniteAll Отговорено Октомври 12, 2009 Отговорено Октомври 12, 2009 Като педагог подкрепям твърдението на колегата, който каза, че всичко е с натрупване не само на свирене, а и на знания в доста други области. Има си акустика, физика и какво ли още не в един така елементарен на външен вид инструмент. Ти трябва да знаеш теоретично как излиза звука, за да можеш да го контролираш. След това идва т.нар. "вдигане на тежести". Гами, арпежи, теория, прилагане, гами, арпежи, теория, прилагането им и така с много упоритост и ЖЕЛАНИЕ се върви напред. Не може да се постигне нещо, без да си се нацапал Хваща се от най-лесното към най-трудното и това се прави в присъствието на учител в началото, защото а си мръднал от правилната постановка(тук ще ми се метнат много хора, но да се сетят, че няма по-голям от тендовагинита ) просто заминаваш прав и никога няма да можеш да постигнеш РИТМИЧНАТА скорост, която е красива. Пиленето с темпо 230 и нагоре(постижимо е) е лесно, но хайде да не се залъгваме, че при него има два варианта: 1. Да се заслушаш и да си кажеш - ОЛЕЛЕ! Кой да му се невиди му е дал китара на този! 2. Да се заслушаш и да си кажеш - ЕХЕЕЕЕ! И аз искам да постигна нещо подобно като техника някой ден! Педагогиката е наука, която не е създадена, за да влизат в университет кандидат-студенти с 3-ка Тя има една простичка и глобална цел - да се научи един човек да учи други хора. Дерзай, стегни се, пий една бира(ако имаш 18 години, ако ли не ЧАЙ!), амбицирай се и ти желая много успех. Поздрави, Виктор 1 Цитирай
ipo Отговорено Октомври 12, 2009 Отговорено Октомври 12, 2009 Супер !!! А по темата : абсолютно за , каквото каза Кольо и Джерекелов. По-бавничко в началото ; по-смислено. Да- има неща, които изискват скорост- дайте им я , но каквото някой дрънка със скоростта на този пич от Тубата- а не може да го направи и в "лек тръст" =кофти. Пък и аз си мисля , че в известна степен идва един момент , в който бързината се превръща в механична памет, която аз лично харесвам да се самозаблуждавам , че е до някаква степен съзнателен процес. Вие какво мислите - знаете ли какво искате да изсвирите , когато препускате по скаличките? Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.