PlamenM Отговорено Ноември 7, 2009 Отговорено Ноември 7, 2009 (Редактирано) Не знам дали ще се изтълкува като оффтопик... Аз изключително много уважавам и слушам технически кадърни и напреднали музиканти. Само че бързината е само един аспект от техническата грамотност. Не че е лесно да се стане бърз китарист - но е сравнително ясно, как се случва, има упражнения колкото искаш и ако имаш търпение и воля, резултатите не закъсняват. В същото време - както пиша по горе, бързината е само един от аспектите на владеене на инструмента. Двама от любимите ми китаристи - Джеф Бек и Ралф Таунър - не могат да бъдат квалифицирани като"бързи "китаристи, в същото време степента на техническа сложност на изпълненията им като звукоизвличане, работа с тембъра на инструмента, динамика и тн е висока до степен ,в която просто не могат да бъдат наподобени ( е предполагам , могат ако си го поставиш за самоцел...).Друг пример е емблемата Стив Вай - макар да е ултра техничен китарист , солата му много рядко се състоят от самоцелен шред. Идеята ми е че много често когато се свирят технически упражнение се свирят гами до припадък, като единствено се акцентира на скоростта. Упражнение за динамика, бърза смяна между акордово свирене и сола, фрази с легато и тн се оставят на втори план... За да не бъде съвсем офф ето упражнение което действа при преодоляване на най-често срещан проблем - прекаленото стягане на лявата длан. Просто е- свирете без палеца да опира грифа отзад а просто да е леко успореден на грифа , като го държите във въздуха. Така свирете гами, арпежи, че дори и баре може да се направи. Доста неудобно но но така човек свиква да не стяга ръката - а особено при начинаещи това почти винаги е така. /Пламен Редактирано Ноември 7, 2009 от PlamenM Цитирай
horsefucker Отговорено Ноември 7, 2009 Отговорено Ноември 7, 2009 ^ Ако имаше "анаболи" за музиканти както има за щангисти...щеше да е голям кеф Има си бе - ефедрин. Със зелена рецепта за астматик отиваш в аптеката и си зимаш на хапчета. Той е 50 пъти по концентриран от ампулите. Ще се пръснеш от енергия и ще правиш по 1000 пикинга в секунда на китара. Цитирай
Stranen Отговорено Ноември 10, 2009 Отговорено Ноември 10, 2009 нема смисъл от зоб ти трябва 1000 пъти да ги свириш нещата докато станат бързо.няма как да стане от раз просто Цитирай
Tozi Отговорено Ноември 13, 2009 Отговорено Ноември 13, 2009 Мисълта си е мисъл, механичната памет - механична памет.Само с мисъл не можеш да свириш бързо, а само с механична памет не можеш да свириш музикално и интересно. Мисля, че почти всички технични китаристи, когато свирят много бързо, ползват механичната си памет на ниво пръсти и бързи секвенции, а мисълта ползват за да се ориентират в музиката и да изберат какво да свирят на по-високо ниво. Но самата скорост, мисля че е по-ското в пръстите, отколкото в мисълта. Бих се радвам, ако малцината наистина технични китаристи във форума дадат мнение по този въпрос. Всяко едно движение се управлява и контролира от мозъка, нали? За да се съкрати определен мускул мозъка трябва да подаде за това съответния сигнал. Механичната или по конкретно мускулна памет е една от най-важните предпоставки за бързо свирене. Китарата като цяло е доста труден инструмент. Бързото свирене е комбинация от редица фактори. Мускулна памет + визуална памет + координация между двете ръце. За да се тренира всичко това се изисква многократно повторение на конкретните движения и упражнения развиващи различните видове памет и необходимата тренираност на мускулите извършващи движенията. Има един друг фактор които е може би по-важен в случая. Колко бързо човек може да чува. Колкото бързо можеш да изпееш определен ритъм - толкова бързо може да чуваш. Аз бих препоръчал да се свири много бавно и прецизно. Така даваме време на мозъка да отреагира и да запомни съответните движения правилно. Бавно - прецизно и по възможност с метроном, като постепенно се увеличава темпото много плавно - например +2. Тенденцията при свирене на по-бързи от възможностите на китариста темпа е излишно да се напрягат на мускулите на дланта , пръстите и предмишницата - притискане струните много по силно отколкото е необходимо за възпроизвеждане на звук. За да се притисне коя и да е от струните на китарата на средно разстояние около 1'5 - 2 мм от прагчетата не са нужни 100 кг натиск, нали? Точно така - много по малко. Научете се да не стискате толкова много грифа на китарата и ще ви е много по лесно да свирите бързо. Успех! Цитирай
WenzelWeck Отговорено Декември 11, 2010 Отговорено Декември 11, 2010 Я да размърдаме малко тая тема от миналата година! Сигурна съм ,че ще помогне на доста хора ,искащи да свирят добре.. Както някой спомена по-горе тайната към бързото свирене е да се научиш да свириш бавно. И в добавка от мен - ритмично. Колкото и бързо да свириш ,ако не е ритмично ,нещата просто не звучат добре. За тая цел предлагам да се ползва метроном ,даже ще ви линкна към такъв ,който си се ползва директно от компютъра ви. Тук. Предполагам много от вас учат гами ,упражнения и т.н. Добре е първо да почнете да свирите с много бавно темпо ,докато ръката ви не свикне съвсем с пръстовката ,след това започвайте да увеличавате темпото и така нататък ,докато не постигнете желаната бързина. Но не избързвайте ,както се казва "Всичко с времето си" . Друг важен фактор са упражненията ,по един-два часа на ден е достатъчно. Направени правилно - предостатъчно. Ако се упражнявате достатъчно вече ще имате мускулна памет на пръстовките (ще ги свирите вече без да се замисляте особено) ,което също много допринася за бързината на свирене. Та кой известен китарист се замисля преди да изсвири някой тон... Трябва да знаете всичко ,което свирите наизуст. Замислете се колко бързо повечето от вас пишат на клавиатурата ,това е следствие от мускулна памет: кое копче-къде се намира и от много практика . Това от мен! Поздрави и успех! Цитирай
Slav Отговорено Декември 11, 2010 Отговорено Декември 11, 2010 ^Хареса ми сравнението с клавиатурата! Там какви арпежи и бързи пасажи въртя, малеее! Цитирай
Bobolin Отговорено Декември 11, 2010 Отговорено Декември 11, 2010 (Редактирано) Аз предлагам даващите идеи тук как да се свири бързо, да дадат линк към собствени изпълнения, демонстриращи добро усвояване на чисто и акуратно свирене на бързи неща за да могат младежите искащи да свирят бързо да си преценят доколко миродавно е мнението на съответният човек. Голяма част от мненията тук са дадени от хора, които мисля, че се изказват за неща от които самите те са много далеч. П.С. С този си пост не казвам, че аз го мога. Редактирано Декември 11, 2010 от Bobolin Цитирай
Panzergrenadier Отговорено Декември 11, 2010 Отговорено Декември 11, 2010 (Редактирано) Не е достатъчно само да са ти бързи пръстите, а това което свириш бързо да е изсвирено в ритъм. Защото познавам много бързи китаристи, които губят чувство за ритъм при бързите пасажи. А е и от значение какво точно свириш. Много китаристи има, които са бързи на гамовидни пасажи с консервативна пръстовка, но при бърз пасаж със смяна на позиция, прескачане на струна и т. н. т. не свирят толкова чисто и ритмично. Плюс това е много лесно да си въобразиш, че свириш бързо, и действително да си бърз, но за сметка на чистото свирене. В бързия пасаж всеки тон трябва да се чува ясно! Има много бързи китаристи, на които обаче някои тонове не са им чисти, но те не го осъзнават. Решението – свирете бързо, но се записвайте и прослушвайте за да си търсите и намирате грешките. Най-работещата техника за научаване на бързото свирене е т. нар. „practice in bursts”. Взимаш три тона на грифа (по възможност на две струни) и ги повтаряш многократно и непрекъснато през триоли или шестнадесетини, като постепенно увеличаваш темпото (не за сметка на чистото звукоизвличане, разбира се), до 160 bpm и нагоре. Когато овладееш ритмически този повтарящ се lick на две струни (първа и втора), създаваш секвенция от тези три тона от шеста до първа струна – нагоре и надолу. Пол Джилбърт или Майкъл Анджело (в Speed kills или Intense Rock) или който и да е друг учител, използват често този прийом за развиване на скоростното свирене. Редактирано Декември 11, 2010 от Panzergrenadier Цитирай
Yo The Real Отговорено Декември 11, 2010 Отговорено Декември 11, 2010 Аз не свиря особено бързо и досега не съм свирил множество бързи изпълнения - разбира се в повечето сола има няколко-секундни фрагменти, които изискват скорост, но това не прави самото соло бързо (справка Master of Puppets интерлюдията). Може би единственото, което свиря бързо е Ecstasy of Gold, но там са лесни фигури. По-добър съм в това да свиря бързо собствени произведения, от колкото вече измислени. Най-малкото мога свободно да правя промени, без да чувствам, че бягам от трудното. Повтарянето на фигурки, изискващи 3-4 тона помага да ви се "отковат" пръстите в началото. Сега обаче почвам Cyanide на Металика с целта да започна да свиря по-бързи неща, макар че го причислявам към средно-скоростните сола. Когато мога да изсвиря солото на Afterlife или M.I.A. на Avenged Sevenfold, ще си знам, че съм достигнал исканата лична бързина. Ноооо това много по-натам. И все пак въобщееее не е най-важното да можете да свирите като Малмстийн. Просто си давайте душата докато свирите, ако ще да свирите и три тона. Цитирай
kolio_k Отговорено Декември 11, 2010 Отговорено Декември 11, 2010 Да се свирят бързо лесни неща (в разумни граници разбира се) е едно от относително бързите за овладяване неща в китарата, поне в сравнение разни други от типа на прецизност, ритмичност, фразиране, тон, разнообразност и тн. Цитирай
TONY Отговорено Декември 11, 2010 Отговорено Декември 11, 2010 Malmsteen е казал - "Свириш толкова бързо, колкото бързо мислиш." Би трябвало да е наясно с този проблем. Цитирай
Yo The Real Отговорено Декември 11, 2010 Отговорено Декември 11, 2010 Което ми напомня - Малмстийн как дори си помни песните?!? P.S. Не го харесвам, даже никак, но бъъ колко мозък има в тия пръсти?!?! Цитирай
sexy_guitarist Отговорено Май 17, 2011 Отговорено Май 17, 2011 Моята техника е напреднала доста заради 8те години свирене на пиано преди да се захвана с китара. Цитирай
ultramega Отговорено Май 17, 2011 Отговорено Май 17, 2011 Имайки предвид никнейма ти , се чудя за коя точно техника говориш 1 Цитирай
zanev 70 Отговорено Май 17, 2011 Отговорено Май 17, 2011 Имайки предвид никнейма ти , се чудя за коя точно техника говориш .. предполагам че не е онази , която всички ние сме развивали между 4 и 6 шести клас и която развива трицепса и оформя характера .... въпреки че и тя не е за подценяване и е за цял живот ... 2 Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.