Jump to content
Българският форум за музиканти

Сравнение между реален единичен адаптер и половинка от хъмбъкър


kolio_k

Сингъл срещу половинка хъмбъкър  

73 гласа

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Моля, впишете се или се регистрирайте, за да гласувате.

Recommended Posts

Много от нас имат китари, които делят хъмбъкара и така се получава характерния, по бистър и по ясен ( както и с по слаб гейн ) тон на сингъл коила. Това, без съмнение е популярна опция на китарите с двойни адаптери, а също и много полезна в дадени случаи.

 

Но разлика в тона винаги има (поне според мен ) и то не само в честотите и гейна, а и в цялостния характер на звученето на китарата, не ми е ясно технически защо, никога не съм чел литература по въпроса, макар че сигурно е писано много.

 

Откъде ,според вас, идват разликате и допада ли ви получения чрез разделяне на хъмбъкр тон в сравнение с сингълкоила.

 

Аз самият гледам на всичките ми китари с хъмбъкъри да има сплит опция, но съм на мнение че нормалния сингъл звучи много по добре.

 

Специално за темата врътнах набързо и следните два аудио семпъла

N1?

 

N2?

 

Единия е записван с китара от алдър с сингли ( Fender )

 

Другият с липова с разделени хъмбъкъри ( Ibanez JS100 )

 

Формата и материалите използвани за грифовете са много сходни, Фендера е с тремоло, а Ибанеца с Флойд.

 

Записани са през Xotic BB Plus, малко аналог дилей за цвят в Енгл от ляво и Меса Буги от дясно, озвучени с два кондензаторни микрофона за достоверност ( саунда е далеч от оптимален поради домашните условия ), от комютъра няма абсолютно нищо добавено, записа е суров и напълно необработен.

 

Та кой мислите е сингъла и кой разделения хъмбъкър?

 

Както винаги при живо свирене разликата е доста очевидна, но на запис се познава далеч по трудно. Но така или иначе, записите биха могли да бъдат полезни за пряко сравнение на двата вида адаптери евентуално

 

п.п. едната китара е със адски скапани струни, сори, не ми се сменяха :offtopic-001:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 37
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

^ и аз мисля така.

Значи китарите са различни, като дърво на тялото. Самите сингли(и това което се получва като сингъл от разделният хъм) също ще са различни, намотки и тн. За да е коректно трябва да се направи с една китара. Адаптерите да са на една позиция и смяната да се извършва с демонтаж.

Тази разлика се усеща при директно сравнение на китара със сингли и на такава с делящ се хъм.

Ама идеята на втората е- ако свириш предимно с драйв, за концерти е по удобна.

Иначе в студио, винаги може да си запишеш клийн партията с някой фендер.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбира се че и китарите и самите адаптери са различни. Идеята ми е по скоро да се видят принципните разлики и да се коментира какво ги поражда.

 

Аз специално винаги съм забалязвал липсата на един характерен тон, който го има при китарите със сингъл, къде повече, къде по малко, който напълно отсъства при разделения хъмбъкър. Говоря за едно особено затваряне на тона на 2ра ,3та и 4та струна на 12 праг, проявяващо се на на нек адаптера и много характерното звучене на същия със саундове от тип SRV или Малстиин например. Китарите със сингли общо взето звучат особенно издайнически с драйв на първите прагове и около 12ти, при това съм имал такива и от липа и от мейпл и от алдер и тази характеристика винаги си е там, наистина не знам на какво се дължи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами една голяма част от разликата най-вероятно идва от намотките и сърцевината на адаптерите. Хъмбъкера може да е разделен, но все пак той е бил проектиран за друг тип звук и следователно има различни характеристики. Ако се пробват две еднакви китари - едната с единичен адаптер, а другата с хъмбъкер от два сингъла като на първата, тогава си мисля, че разликата ще е минимална.

Също така синглите на бридж са завъртяни под ъгъл. В тази насока зависи и като разделиш хъмбъкера коя точно намотка ползваш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

N1 е хъма, N2 е сингъла. И на двата ми Шектъра хъмовете се цепят на сингли - едните са пасивни - Димарцио, другите са активни EMG-та. Интересното е, че активните EMG 81TW и 89 ми звучат по-"фендерски"(въпреки че китарата е сет нек и изцяло махагонова) от разделените пасивни Димарцио Еволюшън и ПАФ7 на елшова болт-он китара с кленов гриф. Т.е конструкцията има някакво, но не чак такова значени. Затова си мисля, че определящо в тези семпли и по принцип е завъртяното положение на сингъл койла при фендерите. А и заради по-малкото прагчета, нек-адаптерът е по-близо до грифа. Оттам идва, мисля си, и типично фендерския "носов" тембър на втора, трета и четвърта струна на 12-то прагче, за който Кольо говори.

Редактирано от DYLGIQ
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Даже няма да слушам семплите - имал съм сплит и на обикновени хамбакъри, и на релсови с размер на сингъл, и в двата случая ДиМарцио, а не какви да е - за мен категорично сингъл адаптерът звучи по-добре в качеството си на такъв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен N1 е Фендър. Около 1.12-15сек. от записа се чува онова (според мен) характерно звучене на сингъл (или може би дори само при Фендър) звучене.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип китарата ми е със сплит хъмове, в момента свиря на елшово страт копие. Вторият семпъл е с Фендъра според мен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Говоря за едно особено затваряне на тона на 2ра ,3та и 4та струна на 12 праг, проявяващо се на на нек адаптера и много характерното звучене на същия със саундове от тип SRV или Малстиин например.

 

От чутите записи точно с N1 се проявява това мютване на 2-ра,3-та,4-та струна и на 12 позиция.Наподобява до някъде SRV звук....донякъде :greenangel:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко налучквам, но ми се струва, че 2 е сингъла.

На 1 ми се струва по-стерилен тона, а и ми се струва на началните единични тонове, че чувам малко флойдаджийско "излапване" на блясъка на тона и ометаляване.

Иначе разликите идват от няколко фактора.

 

1. Магнитното поле на хъмбъкера "слуша" по-голяма дължина на струната.

2. Половинката хъмбъкер най-често има по-малко намотки от цял сингъл.

3. магнита на хъмбъкера е отдолу и дори да е алнико, шишовете обикновено са железни, което значително увеличава индуктивността на бобината, сравнено със алнико пръчките на повечето страт сингли.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Второто е сингъл. Убеден съм, без даже да съм слушал целите семпли внимателно. Чух по няколко секунди от ддвата. Разделени хъмбъкъри никога не са ми звучали убедително. Имам тази възможност на китарата, но много рядко я ползвам. Нещо не ме кефи. Докато истински сингъл адаптери ми звучат ок.

Ако съм сбъркал и е обратното ще си умра от смях. :)

Редактирано от yotzzo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^ Ако е так, добре.(щот и аз така съм гласувал)

Ако не е, jazzyd, 81.slash - получават поздравления.

Както са се разпределили гласовете , се получава като с гласуването за OCD-то..

Което в крайна сметка показва, че за живо свирне спокойно може да се мине с делящ хъм

(в по-голям процент от случаите, особено ако музиката не изисква задължително стратокастер)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.