Jump to content
Българският форум за музиканти

Thomann.de


TerminalFrost

Recommended Posts

За да допълня темата - днес имах работа до хотел Будапеща и реших да отскоча и да проверя дали по някаква случайност мойта пратка не е пристигнала - отидох до софийска митница - има табели за пощенската служба навсякъде - та първо на гише 22, където платих 1,15 лв. за справка, защото им трябвал 9 цифрен код, пък Томан ми пратиха 12 цифров, оказа се че кашоните са пристигнали още вчера :girl_cray2: , от там на гише 23 да попълня известието, което така и не ми бяха изпратили, после на гише 24 (касата), където ме изръсиха с още 8 лв. (по 4 за всеки кашон) и от там на гише 30 за да си ги получа. Обаче писането на този пост ми отне повече време отколкото обикалянето на всички изброени гишета - за 15 мин. и бях готов! Всичко бе опаковано доста добре, нямаше липси или повреди и сега се радвам на новите придобивки. Та от мен рейтинг за Томан 10/10. Ако си харесате нещо от там, поръчвайте спокойно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, наистина не отнема много време да си получиш кашоните, ама си е жива простотия това тяхното. От 2 поръчки в Томан първата ми я пратиха с UPS по собствена инициатива, може би защото беше по-специфична. И по-скъпа. Таман се зарадвах че са прозряли истината и си направих втора поръчка, този път с дреболии и - на ти DHL :)

 

И какво стана - първата поръчка с UPS - 30 евро шипинг, тракинг номер, контакти с куриерите и безпроблемно доставяне до вратата на петия работен ден от изпращането.

Втората поръчка с DHL - 30 евро шипинг, няма тракинг номер, няма контакти с никой, стоя си в неведение и 'фърлям боб къде ми е пратката. После получавам една хартийка в пощенската кутия, с нея отивам в локалния клон, където се подписвам и давам някакви лични данни, вземат ми хартийката и ми дават друга хартийка, пращайки ме на разменна пощенска станция. Никога не съм ходил там, отивам, намирам сградата на митницата, показвам листчето на чичкото на входа, той ме привиква с показалец в порталното помещение! и започва да ми дава команди като на строева подготовка:

- Обърни се кръгом, гледай натам, пише еди си какво, до тоя надпис има една врата, след нея започва коридор, вървиш по него 3 дена и стигаш до пощата, айде! - и ме изритва от порталното. :)

Вървя аз през фоайето на митницата, всичко изглежда адекватно, новичко, лъскаво. Намирам въпросния коридор, влизам вътре - все едно че в бункер съм влязъл. Вървя. Натъквам се на хора, които тикат транспалетни колички яко натоварени с кашони. Следвам ги и стигам до друг коридор, тук вече има 10-тина гишета. Всичко изглежда както преди 150 години, няма новичко, няма лъскавко, за сметка на това са боядисали една стена с площ около 20 квадратни метра с блажна боя и смърди ужасно на ацетон. От 10 видими гишета работи само едно, през стъклата на гишетата се виждат 3-4 човека които си говорят и се смеят. Нареждам се на гишето, изчаквам момичето преди мен да си вземе кашона. Показвам си хартийката, заявяват ми, че трябвало първо да отида на някакво друго гише! :)

- Къде е това? - питам.

- По коридора вдясно, после вляво.

След упоменатите два завоя намирам номера на гишето, където ме изпратиха. И тук трябва да изчакам един човек. След което екстравагантно лакирана леличка с видима досада от моята безгранична некомпетентност ми връща листчето, което й подавам, с въпроса защо не съм си написал данните от личната карта на гърба. Оказва се, че гърба на това листче представлява своего рода формуляр, който дори услужливо е подпечатан предварително на местата, където трябва да положа подписа си. Чинно попълвам формуляра и го връчвам обратно на леличката, която с още по-отегчена физиономия ми поисква личната карта, за да сравни данните с тези, които съм попълнил. ;):blink:

Междувременно на заден план 2 други лелки оживено дискутират жизненоважния въпрос за незнам си колкото стотинки от заплатата на трета колежка. След като се уверява, че не се опитвам да осъществя някаква измама с фалшиви лични данни, лелката с представителният маникюр взема листчето (най-после!) поглежда го, тиква го в една кутия от вафли и от една друга кутия изважда поредната хартия. Подавайки ми я ме уведомява, че за комплексната услуга, извършена от нея на това гише дължа 4 лева. Мислено й завиждам на заработката. Тя ми прибира парите и ми връчва квитанция - нямам основание да се оплача, че не ми дават документ за парите ми. На подозрителния ми въпрос "А сега накъде?" ми казва номера на някакво гише. Оглеждам се по коридора и се оказва, че това е гишето от което ме пратиха тук. Не, за никаква бюрокрация не става въпрос, изобщо! Връщам се на гишето и чакам пак един човек да си получи кашона. Този път явно имам подходящото листче, леличката го прибира и изчезва нанякъде. След 2-3 минути се връща с един кашон, който е малко поразкъсан, но пък има стикер, който гласи: "Пакетът е получен с нарушена опаковка и е преопакован от Български Пощи" или нещо подобно. Много успокояващо. За щастие не констатирах липсващи артикули...

 

Рекапитулация

UPS: 30 евро + услуга на ниво.

DHL: 30 евро + раздразнението от липсата на възможност за тракинг + (броя на кашоните х 4 лв.) + транспортни разходи да отидете до митницата + незабравимо пътешествие във времето, докато се лутате из дебрите на разменна пощенска станция.

 

Май излиза, че по-лошата услуга за сметка на това е по-скъпа?

 

За информация на колегите, които още не са посетили невероятният атракцион на разменна пощенска станция - по-подробни указания едва ли ще намерите :) Поне мен никой не ме предупреди за целия този цирк.

 

Излиза, че нашите добри приятели от Томан могат и тако и вако, ама си правят каквото им изнася. Преговаряйте с тях, изисквайте им UPS, за да не си губите времето и парите за глупости, това е моят съвет. Дори на сайта си като шипинг информация за България са написали:

"UPS shipping and freight forwarding service available."

 

Поздрави,

Марин

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^Малеее....

Ти го изкара филм на ужасите.

Поне 10 пъти съм ходил на въпросната митница,(а и стотици други хора всеки ден) и чак такъв ужас не съм преживявал. В казармата май беше малко по-гадно...

Но по темата-за въпросната мизерия трябва да се сърдиш на милата ни татковина и в частност - на Български пощи. Предполагам,че митницата в Берлин не изглежда по този начин. А иначе бюрокрацията си я има навсякъде-къде по-експедитивна, къде - не.

От Томан съм поръчвал няколко пъти неща с най-различни цени, тегло(до 31 кг) и габарити. И винаги са минавали през тая митница-няма как. Досега нямам никакви оплаквания от Томан, така че за мен пичовете вършат работа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^^ Пак леко си се отървал.

Ами знаеш ли какво става ако пратката идва от държава извън ЕС и трябва да се обмитява, какво

разкатаване между гишетата и чакане пада?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Здравейте,

поръчах си китара + амп и разни други дребни неща през thomann. Пратиха ми всичко с UPS, както ги помолих.

Поръчката беше направена на 08.04 и я изпратиха на другата сутрин - 09.04(четвъртък). Вечерта в тракинга пишеше, че е в нюрнберг. Но за съжаление от тогава до момента няма никаква промяна. Нормално ли е това ?

Редактирано от hristov_hr
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да. Събота, Неделя и официалните празници (както сега е Великден в католическите/протестантските и т.н. неизточноправославни страни) е нормално.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

Здравейте :)

Време е и аз да се обърна за помощ в тази тема.

Решил съм да си купя кубе Marshall mg102fx и да попитам:

Когато реша да го купувам, към кой от всичките mail address-и да се обърна и за колко време отговарят ?

На mail-a ли ще ми дадат информация за банковата си сметка ?

След това как се процедира ?

Трябва ми възможно най-пълно описание на целия цирк около поръчването.

и когато плащам в банката, тогава ли трябва да внеса и 30те евро за транспорт (кубето тежи 22.4 кг) ?

п.п. Живея в Плевен, това проблем ли е ?

Благодаря

Редактирано от Bummer
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^^ Пак леко си се отървал.

Ами знаеш ли какво става ако пратката идва от държава извън ЕС и трябва да се обмитява, какво

разкатаване между гишетата и чакане пада?

 

Хаха това ми припомня един случай, когато подобаващо отегчен милиционер и две извънредно неврозни лелки в централна поща ми оглеждаха акустичната китара дали няма някой тайник за " наркОтици" ;)

Зададоха ми и култовия въпрос:

"А тази дупка тука за какво е?"(ами... за жак примерно?)

Поставиха под съмнение това, че китарата е моя и е ползвана:

"Ама тя си изглежда чисто нова бе. Как така я имате от 2 години...Лъскате ли я , какво я правите??""

След което се оказа, че трябва да платя мито плюс 38лв. за привилегията да получа пратка от Великобритания, която съм си изпратила сама...

Български пощи могат да бъдат сравнение само с вечната банка на годината: банка ДСК :):D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам при поръчка, може в детайлите да се пише, че изисквате UPS и да нямате проблеми с разкарването наляво-надясно... :)

 

За да елиминираме старата информация от темата - Thomann вече работят само с UPS. Така че вече няма да се мъкнете по пощите, да си събирате кашончетата :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Bummer.

По-добре си направи една карта и не се занимавай всеки път с преводи. С парите, които ще дадеш като такса за един превод, можеш да си изкараш карта. Ако не искаш кредитна, става и с дебитна карта. Някои търговци не приемат дебитни карти, но специално по-големите електрионни магазини работят и с такива, стига да са потвърдени (verified) Аз самият имам дебитна Visa Electron и не съм имал проблеми досега. А в сайта на Томан влизай през италианската версия, защото цените са изчислени с ДДС 20% какъвто е и у нас. Правиш си поръчката през сайта и понякога след около час пакетът ти е готов за изпращане. От там нататък не ти остава нищо друго, освен да чакаш от In Time да те потърсят по телефона. Последната ми поръчка от там дойде за 6 дни

Редактирано от bmo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на тия от thomann им писах онзи ден на info@thomann.de

вчера им писах пък на support@thomann.de за няколко въпроса

Даже за тяхно улеснение им писах на немски, нали все пак са шваби.

А все още нямам отговор.Това ми изглежда доста, как да го нарека...непрофесионално.

не ме кефи идеята да им преведа парите и да ми отговорят след седмица, че са ги получили.

 

Как е било при вас ?

Edit: о, небеса, отговорили са ми !

Редактирано от Bummer
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е МОЩЕН онлайн шоп, който шипва в цял свят. Ако мислиш, че имат по-малко от няколко хиляди писма дневно. :punkband:

Аз досега съм имал винаги отговор и са ми свършвали работа. Чакал съм по ден-два, но смятам, че е нормално.

Успех. :godbless:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.