preIbanez Публикувано Октомври 30, 2007 Share Публикувано Октомври 30, 2007 ...та ситуацията е следната...ще ми се да проведем нещо като анкета по въпроса от къде е най-удачно да се ползва поулярния ефект РИВЪРБ...и така...представете си че имате изява в клуб или средноголяма зала...а защо не и на стадион...и носите със себе си своя верен усилвател...откъде ще дойде вашия ривърб: А. от централното узвучаване след микрофона с който е озвучен усилвателя защото ако е преди това замазва звука. Б. от процесор включен в ефект лоопа на усилвателя защото процесорите имат най-голям избор от различни видове ривърб и възможност за тотален контрол над всички параметри. В. от камионче боднато в ефектлоопа на усилвателя защото процесорите са гадни дигитални ч**ии. Г. от камионче/процесор по линията китара-ефект-усилвател без да минава през лоопа. Д. от вградения ривърб на усилвателя понеже на ви се мъкнат допълнителни ефект и не ви се връзват хиляди кабели а в крайна сметка качеството на ривърба на живо не е толкова от значение. ...нека глауването да започне...СЕГА...и много моля без мъдри отговори от типа на..."ривърба е гаден...хич не ти трябва...само маже звука...и само тъпаците го ползват...." Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Krasen Отговорено Октомври 30, 2007 Share Отговорено Октомври 30, 2007 Д. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
fluti Отговорено Октомври 30, 2007 Share Отговорено Октомври 30, 2007 От естествената реверберация на помещението/стадиона? Нали ефекта "реверб" всъщност е симулация на физичното явление "реверберация", което се наблюдава при отражение на звука от стените на помещението. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SomeoneElse Отговорено Октомври 30, 2007 Share Отговорено Октомври 30, 2007 (Редактирано) На мен най-удачен ми се вижда вариант Г., защото така контролираш кога да имаш и кога не reverb и след кой точно ефект го искаш. Защото от централното я ти отпуснат reverb - я не, пък и дори и да ти отпуснат, не можеш да го контролираш кога къде и по колко Редактирано Октомври 30, 2007 от SomeoneElse Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ProjectHamsterdam Отговорено Октомври 30, 2007 Share Отговорено Октомври 30, 2007 Първо в голяма и средноголяма зала не се оливай с ривърба и дилея, защото помещението малко от малко си имат собствен и има риск да звучиш като под вода ако прекалиш. А не е удачно - нямаш контрол върху положението ама никакъв. Г не е удачно - така ривърбът минава през предусилвателя. . . ако ползваш само чистия канал пак е поносимо, въпреки че не е препоръчително, но ако ползваш драйва на предусилвателя - не е допустимо. По принцип трябва ривърбът да е на самия край на веригата, така че wtf? В - Познаваш ли някой, който има аналогово камионче за ривърб? Доста са скъпи като начало и са аналогични на пружинния ривърб в усилвателите. Но по-евтините камиончета от сорта на Бос и т.н. са дигитални - така че за какво ти е една А/Д Д/А конверсия в повече? Така че за мен единствените работни варианти са Д и Б - за Д само ако имаш футсуич с копче за ривърба, иначе не. И какво остана - Б. Виждам че имаш ГТ8 - еми ривърбите му специално не са върха, но за наживо стават (не се обиждай, и аз имам ГТ8). Хубавото там е, че с 4CM можеш да си нареждаш не само ривърба, а и всички ефекти както си искаш - безкрайни комбинации (включително и преампа на усилвателя се третира като модул, който може да слагаш навсякъде по веригата) - и то само с натискане на 1 бутон с крак. Така че това е за мен. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Overdrive Отговорено Октомври 31, 2007 Share Отговорено Октомври 31, 2007 Д - пружината си е пружина аналогов ривърб който да е достатъчно добър не се сещам - за да се имитира пружината или самия алгоритъм на отражение и параметрите на дадено помещение е нужен процесор и цифрови обработки разните винтидж камиончета ревърб или аналоговите дилей пак стават но не мисля че са толкова добри и реалистични Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Dilian Nedev Отговорено Октомври 31, 2007 Share Отговорено Октомври 31, 2007 Е. Рак ефект и миди педалера Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
KingdomX Отговорено Октомври 31, 2007 Share Отговорено Октомври 31, 2007 Е. Рак ефект и миди педалера Е тва е Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
synchu Отговорено Октомври 31, 2007 Share Отговорено Октомври 31, 2007 Всички варианти са удачни в определени ситуации. Това, което си написал за В & дигиталните ч**ий е интересно, при положение, че вкл. и повечето (не всички) дилеи и ривърби във формат педал са дигитални. При положение, че имаш човек, който да се грижи за звука вариант А. е доста добър, ако свириш в зала/стадион. А и всички други варианти, като количеството на ефекта при всички случаи пак ще го определите заедно с човека, който има грижа за звука, поради простата причина, че това което на теб ти звучи добре на 20 метра от теб е много вероятно да бъде пълна мазня. А ако сам си го правиш звука, пак ще трябва да се направи някаква проверка, като някой другар седи отпред и евентуално дава меродавно мнение, за това какво чува. Така че всички варианти са удачни. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
metalhammer Отговорено Октомври 31, 2007 Share Отговорено Октомври 31, 2007 Д. Защото ривърба в ампа е паралелен ефект и не нарушаваш качеството на основния сигнал а само смесваш с него . Удачни са и вариантите с лоопа но само ако имаш опция за паралелен лооп ! В никакъв случай преди ампа ! Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
synchu Отговорено Октомври 31, 2007 Share Отговорено Октомври 31, 2007 Ами аз преди известно време (няколко години) също бих казал в никакъв случай преди ампа, но сега съм на мнение, че "според зависи" От музиката, от ампа, от звука, който търсиш. Наскоро слушах едни семпли на Gibson Les Paul & Eventide TimeFactor или TC Nova Delay & Landgraff усилвател (доколкото си спомням, тези бяха от онзи тип barebone усилватели за пюристи, че даже нямат и Effect loop). Та споменатите ефекти бяха във входа на ампа и звукът, който се беше получил беше доста доста добър Но пък и там се търсеше повече блус, рок тон. С лек, плътен драйв или чист. Ако говорим за хай-гейн усилвател - тогава бих се съгласил Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Baby Thomas Отговорено Октомври 31, 2007 Share Отговорено Октомври 31, 2007 На теория най-добрият вариант е в миксера след комбо-то и майка. Но на практика е трудно реализируемо в наши условия май... В тоя ред на мисли най-добре е враденият ревърб на комбо-то (особено ако е истински), или педал/рак в Луупа. Останалият вариант (онзи преди кубето) е тотално грешен. ИМХО! Успех! Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ SKRATCH Отговорено Октомври 31, 2007 Share Отговорено Октомври 31, 2007 Гласувам за пружинния реверб в кубето. Стара и изпитана тактика, освен това е най лесния вариант. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
antonium Отговорено Октомври 31, 2007 Share Отговорено Октомври 31, 2007 Г или Д но напоследък повече Г Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kolio_k Отговорено Октомври 31, 2007 Share Отговорено Октомври 31, 2007 Предимно Г,аз не свиря почти никога с хай гейн,така че размазването не ми е особено голям проблем.Според мен ако човек знае какво иска,един качествен дигитален ривърб има доста повече възможности от пружините,които според мен са приложими само когато се цели тотално натурален саунд,а в много случаи,за мен ,той е напълно неподходящ Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.