Jump to content
Българският форум за музиканти

ProjectHamsterdam

Members
  • Мнения

    783
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

  • Топ дни

    4

ProjectHamsterdam last won the day on Октомври 29 2023

ProjectHamsterdam had the most liked content!

Относно ProjectHamsterdam

  • Рожден ден 03/28/1983

Previous Fields

  • Инструмент
    Ibanez RG7621 w/Dimarzios

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Пловдив

Последни посетители

1737 профилни разглеждания

ProjectHamsterdam's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • Posting Machine Rare
  • Week One Done Rare
  • One Month Later Rare

Recent Badges

78

Обществена Репутация

  1. Успех! Направете си схема + снимки отблизо как е свързан сегашния пот. Да няма объркване и чудене после. Със самото запояване смятам, че ще се справите. С тоя пуш-пул на гърба е по-трудно да изгорите новия пот с поялника, така че..споко. А ако проблемът е само отчупения край и всичко е наред освен това - няма ли вариант да се изгради наново с някакъв заместител (нещо с подобен размер и форма от пластмаса или дървена клечка - примерно дървено шишче) и секундно лепило / поксипол примерно? Да се залепи към здравата половинка и отгоре да му се сложи капачката... ще спести галимацията поне с купуване на нов, чакане, запояване... но ако не ти се занимава или ще те дразни..да, само нов решава проблема.
  2. Здравейте, С лампов предусилвател за китара + аудио интерфейс + IR съм свирил дълго време вкъщи, за мен това е много добър вариант за запис в компютъра или просто за упражнения, стига да си харесвате преампа. Най-добре е да монитор-ва с добри слушалки, примерно M-Audio M50x, Sennheiser HD280 и подобните им. Нещо не мога да ги усетя нещата през монитори, може би не съм попадал на добри. Преди време си взех Torpedo Captor - с активен load - позволява безопасно да се включи целия амп, заедно с крайното стъпало и оттам пак в IR. Това е още по-добре като реализъм, но все пак хаби крайните лампи, така че лично аз го ползвам по-рядко. В днешно време софтуерните емулации /VST плъгини имат много високо ниво на реализъм, а удобството да напасваш в микса в реално време вече записаната партия през плъгина - не може да се замени от нищо (това не може да стане с ламповия преамп или амп). НО да отговоря на въпроса: Пробвай смело с EQ-то в loop-а, може да ти хареса, може и да не ти свърши работа. Ще разбереш като пробваш. Boss Ge7 ми е вършил работа. Нещо друго, което не видях да се споменава, а върши работа и то много добра (не ме отписвайте като луд, пробвайте) - overdrive камионче в loop-a. Например: TubeScreamer, Boss SD-1, мисля че и TC Electronic Mojo-mojo примерно ще сработи добре. Нацепваш ампа до нетърпими нива, оттам с level- контрола на драйв педала си намаляш звука колкото ти трябва, като с контрола за драйв може да добавиш допълнително лека компресия. Бонус - допълнителни тон-контроли (един или два, колкото има камиончето). С някои ампове работи добре, с някои не толкова - проверката ще покаже. Пак казвам, не го отписвайте това - имаше някаква статия в китарно списание по въпроса и там го описваха като "тайната на професионалистите" - ама не ми се рови да я търся.
  3. Привет! За китарния потенциометър - то си пише на него A500k - тоест 500килоома, "audio-taper" или "логаритмичен" (едно и също). Това ти трябва - няма какво да се мери повече. Вече за long-shaft или short-shaft - и евентуално за диаметър на shaft-а - ще трябва да измериш и да провериш в интернет твоят размер какъв се пада. За поръчване "от лесно място" от България - Динакорд имат пуш-пул, но са останали само 250k в наличност (не са подходящи за теб за съжаление): https://www.musicworld.bg/bg/c_592/Potentiometers.html Може да запиташ Динакорд дали този модел могат да го доставят, но ще има чакане. В наличност виждам, че има в MusicDivision - но ще трябва да поръчваш от София: https://musicdivision.bg/cts-500k-push-pull-potentiometer-long-shaft-w-hardware/ (дълга ос) https://musicdivision.bg/alpha-500k-3-4-shaft-push-pull-potentiometer-w-hardware/ (дълга ос 3/4 диаметър) https://musicdivision.bg/alpha-500k-push-pull-potentiometer-w-hardware/ (къса ос) https://musicdivision.bg/bare-knuckle-custom-push-pull-550k-potentiometer-w-hardware-short-shaft-fast-taper-a/ (къса ос, ся - разликата между 500к и 550к надали ще се усети) https://musicdivision.bg/bare-knuckle-custom-push-pull-550k-potentiometer-w-hardware-long-shaft/ (дълга ос от същия 550к) Реално всеки един от тези ще ти свърши работа, но зависи какъв размер (дължина и ширина на оста) ти трябва. ПП: видях, че те притеснява гладък или назъбен е краят на оста - това затруднява избора, но ако не може да намериш, имам някъде черен метален knob като твоя, който се пристяга с малко болтче към оста - мисля, че става и за двата вида..aко минаваш през Пловдив мога да ти го подаря.
  4. Честито! С останалите части - направи още 1 амп. Тамън така ще се размножават.
  5. Една картинка на листа шперплат преди разкрой: Обявеното на етикета качество е Д/Д, тоест най-ниското възможно според тази произволна легенда за окачествяване. Остатъкът от листа някой ден ще се превърне в 2х12 китарен кабинет...вероятно също толкова "гол".
  6. @patzo Благодаря за отговора! Да, главните цели на проекта бяха: -начесване на крастата - да направим нещо със собствените си ръце, а и да не ръждясат инструментите -ниска себестойност -компактно / да заема възможно най-малко място -да няма компромиси със звука - да е поне добър, клонящ към суперяк -външният вид - стил “рустик” е допустим, но все пак да не е грозно Естествено, тук няма претенция да е ползван висококачествен материал, камо ли с изразени шарки и добър външен вид. По-скоро да няма много чепове - в магазина ми позволиха да си избера листа измежду няколко други, което беше готино, предвид че не са специализиран склад за дървен материал. Стойността на шперплата за този проект излезе под 25лв с разкрояването и рязането - за структурно изряден 9-пластов шперплат без кухини и само с 1-2 видими чепа за цялото парче. Нататък смятам че нямам право да се оплаквам, дори се получи доста добре. ;)
  7. @dzwer, благодаря! Вариантът с решетка /просечена ламарина/ го видях от колегата @Mephistofel, при него се беше получило много добре. Но този говорител специално не ме предразполага, защото е пренавиван и лепен, не става много за показване. Това с оребряването е добро, смятам да го пробвам в някой бъдещ проект. Отдавна имам мерак да се пробвам на ElectroVoice TL806 плановете, там би отивало да има extra-bracing.
  8. Благодаря! И за препоръката също, не съм чувал тази марка, ще я проуча. В този случай ползвахме байц за дърво цвят "бор" марка Timmer (произвежда се в България от Оргахим). За запечатване - аерозолен лак за дърво от LIDL за 5лв спрея. Стана доста по-жълто/оранжево от оригиналния цвят на шперплата - може да се сравни с това което се вижда на снимката без говорител, отвътре не е байцвано. Лакът е лъскав, на доста от снимките има отблясъци, които изглеждат като по-светли участъци, но цветът наживо не е толкова неравен. Timmer правят и масло за дърво за около 16лв опаковката, но не съм го пробвал и реших да не рискувам. Следващият проект, който ми е готов сглобен и само чака шлайфане и боядисване е 1х12 китарен кабинет от 21mm брезов шперплат - чудя се какво да използвам там. Пробвахме същия байц на една останала дъска от брезовия шперплат - става оранжево като морков, но брезата няма такива изразени шарки и чепове като тополата, не знам накрая да не изглежда като минат с блажна боя. За плата - сравнително добър е, имам останал материал от едно парче, с което правих един 1х12 и един 2х12 кабинет. Там сравнявах със и без грил и беше ОК. Този плат наистина е доста рехав, почти прозрачен и по моя опит не променя звука. Не съм сигурен дали това което линкнах е същия плат, но съм го вземал преди много време от Мегавойс София, италиански е и беше описан като "акустично прозрачен плат". Преди това бях пробвал грил от дамаска за мебели за 2х12 кабинета, разваляше звука осезаемо. Другият вариант който разучавам е с просечена ламарина, но много се прашат говорителите, а и пречи на поставянето на микрофон както аз искам, затова не го предпочитам. Вероятно ще трябва да се прежаля да поръчам от tubetown.de истински грилклот и малко tubing, за да стане "като истинско". ПП: Пропуснах да напиша точният модел на говорителя - Celestion K12T200, а размерите на озвучителното тяло са взаимствани от SWR Workingman 12 combo.
  9. Благодаря за коментара, Тони! Задължително ще има плат отпред - още не съм го довършил, но е предвиден. Не е grillcloth, но съм се снабдил с черен "звукопропусклив плат за тонколони", остава само да изрежа рамката и да го опна на нея. Сега е недовършен, и мен леко ме дразни, но като го приключим ще има снимка и с грил. ПП: Звукът е добър. Разполагам с няколко комбота за бас (Peavey 1x15' [затворен обем], Hartke 1x15' [бас-рефлекс], Ashdown 1x10' [бас-рефлекс]), за момента това се бори за 1во място с Hartke-то.
  10. Привет! Всеки коментар е добре дошъл. :) Монтажът на говорителя е от външната страна (front-loaded), тоест не се налага да има подвижен гръб. Затова гърбът и лицето са перманентно залепени с PVA лепило - дърво за дърво. За добро закрепване са фиксирани освен към страните и към рамки от летви с размер 2х2.5см монтирани отвътре на кабинета. Частите се захващат със стяги и съхнат около седмица (не е необходимо да съхне толкова дълго, просто го зарязвам със стягите и се връщам когато имам време - след уикенд или два). След тази процедура сглобката е толкова здрава, че няма смисъл от допълнително укрепване с дибли. Ето една снимка на вътрешността на кабинета: По същия начин са залепени и страните една за друга - да си кажа честно, не смятам че имаше нужда да слагам дибли и отстрани - след изсъхване сглобката стана много здрава, просто ми харесват на външен вид...
  11. Привет уважаеми музиканти и майстори, Представям на Вашето внимание едно малко и симпатично бас кабинетче, което направихме за/с колегата @fracture. 18мм тополов шперплат, бас говорител 12' Celestion 200w (благодарение на peci в музикантския базар). Правено е по размери на SWR WorkingMan 12' Combo, което ползва същия говорител. При пробата прозвуча много приятно и отчетливо, без бръждене или резонанси на тоновете по грифа. Дизайнът е....home-made, аз си го харесвам. :)
  12. До 30/11/2018г - "специална цена" за Sennheiser E 906 от 99 EUR (194 BGN). https://www.thomann.de/intl/bg/sennheiser_e_906.htm Мисля, че обичайно вървеше около 370 BGN, поне толкова е цената в други сайтове.
  13. Освен всичко изброено дотук - ако усилвателят има FX Loop (Send/Return) - напръскай добре жаковете с контактен спрей и включи-изключи няколко пъти един кабел. Възможно е да прекъсва сигнала оттам (обикновено от Return-a). Ако се окаже че е от това, може да оставиш преманентно един къс кабел да седи включен в FX Loop-a, ще реши проблема.
  14. В рамките на дискусията на цените, днес видях че има намаление на Gibson в Musicstore.de Около 900 EUR за по-евтините модели Les Paul Studio и около 1000 EUR за Les Paul Less+ (тази разновидност я чувам за пръв път в живота си - доколкото разбрах е с по-тънко тяло, но "истински" Gibson звук). Някой свирил ли е на такова животно?
  15. @Baby_Thomas благодаря за линка към сайта на Eyb, изглежда техният модел M ще свърши работа. Посоченият в листовката пример за 2 хъмбъкъра е почти същият, с изключение на поз.2 (Neck Humbucker - parallel), но мисля че с малко обмисляне на схемите ще може да се свърже да върши същата работа като оригиналния switch.
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.