preIbanez Публикувано Октомври 30, 2007 Публикувано Октомври 30, 2007 ...та ситуацията е следната...ще ми се да проведем нещо като анкета по въпроса от къде е най-удачно да се ползва поулярния ефект РИВЪРБ...и така...представете си че имате изява в клуб или средноголяма зала...а защо не и на стадион...и носите със себе си своя верен усилвател...откъде ще дойде вашия ривърб: А. от централното узвучаване след микрофона с който е озвучен усилвателя защото ако е преди това замазва звука. Б. от процесор включен в ефект лоопа на усилвателя защото процесорите имат най-голям избор от различни видове ривърб и възможност за тотален контрол над всички параметри. В. от камионче боднато в ефектлоопа на усилвателя защото процесорите са гадни дигитални ч**ии. Г. от камионче/процесор по линията китара-ефект-усилвател без да минава през лоопа. Д. от вградения ривърб на усилвателя понеже на ви се мъкнат допълнителни ефект и не ви се връзват хиляди кабели а в крайна сметка качеството на ривърба на живо не е толкова от значение. ...нека глауването да започне...СЕГА...и много моля без мъдри отговори от типа на..."ривърба е гаден...хич не ти трябва...само маже звука...и само тъпаците го ползват...." Цитирай
fluti Отговорено Октомври 30, 2007 Отговорено Октомври 30, 2007 От естествената реверберация на помещението/стадиона? Нали ефекта "реверб" всъщност е симулация на физичното явление "реверберация", което се наблюдава при отражение на звука от стените на помещението. Цитирай
SomeoneElse Отговорено Октомври 30, 2007 Отговорено Октомври 30, 2007 (Редактирано) На мен най-удачен ми се вижда вариант Г., защото така контролираш кога да имаш и кога не reverb и след кой точно ефект го искаш. Защото от централното я ти отпуснат reverb - я не, пък и дори и да ти отпуснат, не можеш да го контролираш кога къде и по колко Редактирано Октомври 30, 2007 от SomeoneElse Цитирай
ProjectHamsterdam Отговорено Октомври 30, 2007 Отговорено Октомври 30, 2007 Първо в голяма и средноголяма зала не се оливай с ривърба и дилея, защото помещението малко от малко си имат собствен и има риск да звучиш като под вода ако прекалиш. А не е удачно - нямаш контрол върху положението ама никакъв. Г не е удачно - така ривърбът минава през предусилвателя. . . ако ползваш само чистия канал пак е поносимо, въпреки че не е препоръчително, но ако ползваш драйва на предусилвателя - не е допустимо. По принцип трябва ривърбът да е на самия край на веригата, така че wtf? В - Познаваш ли някой, който има аналогово камионче за ривърб? Доста са скъпи като начало и са аналогични на пружинния ривърб в усилвателите. Но по-евтините камиончета от сорта на Бос и т.н. са дигитални - така че за какво ти е една А/Д Д/А конверсия в повече? Така че за мен единствените работни варианти са Д и Б - за Д само ако имаш футсуич с копче за ривърба, иначе не. И какво остана - Б. Виждам че имаш ГТ8 - еми ривърбите му специално не са върха, но за наживо стават (не се обиждай, и аз имам ГТ8). Хубавото там е, че с 4CM можеш да си нареждаш не само ривърба, а и всички ефекти както си искаш - безкрайни комбинации (включително и преампа на усилвателя се третира като модул, който може да слагаш навсякъде по веригата) - и то само с натискане на 1 бутон с крак. Така че това е за мен. Цитирай
Overdrive Отговорено Октомври 31, 2007 Отговорено Октомври 31, 2007 Д - пружината си е пружина аналогов ривърб който да е достатъчно добър не се сещам - за да се имитира пружината или самия алгоритъм на отражение и параметрите на дадено помещение е нужен процесор и цифрови обработки разните винтидж камиончета ревърб или аналоговите дилей пак стават но не мисля че са толкова добри и реалистични Цитирай
Dilian Nedev Отговорено Октомври 31, 2007 Отговорено Октомври 31, 2007 Е. Рак ефект и миди педалера Цитирай
KingdomX Отговорено Октомври 31, 2007 Отговорено Октомври 31, 2007 Е. Рак ефект и миди педалера Е тва е Цитирай
synchu Отговорено Октомври 31, 2007 Отговорено Октомври 31, 2007 Всички варианти са удачни в определени ситуации. Това, което си написал за В & дигиталните ч**ий е интересно, при положение, че вкл. и повечето (не всички) дилеи и ривърби във формат педал са дигитални. При положение, че имаш човек, който да се грижи за звука вариант А. е доста добър, ако свириш в зала/стадион. А и всички други варианти, като количеството на ефекта при всички случаи пак ще го определите заедно с човека, който има грижа за звука, поради простата причина, че това което на теб ти звучи добре на 20 метра от теб е много вероятно да бъде пълна мазня. А ако сам си го правиш звука, пак ще трябва да се направи някаква проверка, като някой другар седи отпред и евентуално дава меродавно мнение, за това какво чува. Така че всички варианти са удачни. Цитирай
metalhammer Отговорено Октомври 31, 2007 Отговорено Октомври 31, 2007 Д. Защото ривърба в ампа е паралелен ефект и не нарушаваш качеството на основния сигнал а само смесваш с него . Удачни са и вариантите с лоопа но само ако имаш опция за паралелен лооп ! В никакъв случай преди ампа ! Цитирай
synchu Отговорено Октомври 31, 2007 Отговорено Октомври 31, 2007 Ами аз преди известно време (няколко години) също бих казал в никакъв случай преди ампа, но сега съм на мнение, че "според зависи" От музиката, от ампа, от звука, който търсиш. Наскоро слушах едни семпли на Gibson Les Paul & Eventide TimeFactor или TC Nova Delay & Landgraff усилвател (доколкото си спомням, тези бяха от онзи тип barebone усилватели за пюристи, че даже нямат и Effect loop). Та споменатите ефекти бяха във входа на ампа и звукът, който се беше получил беше доста доста добър Но пък и там се търсеше повече блус, рок тон. С лек, плътен драйв или чист. Ако говорим за хай-гейн усилвател - тогава бих се съгласил Цитирай
Baby Thomas Отговорено Октомври 31, 2007 Отговорено Октомври 31, 2007 На теория най-добрият вариант е в миксера след комбо-то и майка. Но на практика е трудно реализируемо в наши условия май... В тоя ред на мисли най-добре е враденият ревърб на комбо-то (особено ако е истински), или педал/рак в Луупа. Останалият вариант (онзи преди кубето) е тотално грешен. ИМХО! Успех! Цитирай
DJ SKRATCH Отговорено Октомври 31, 2007 Отговорено Октомври 31, 2007 Гласувам за пружинния реверб в кубето. Стара и изпитана тактика, освен това е най лесния вариант. Цитирай
antonium Отговорено Октомври 31, 2007 Отговорено Октомври 31, 2007 Г или Д но напоследък повече Г Цитирай
kolio_k Отговорено Октомври 31, 2007 Отговорено Октомври 31, 2007 Предимно Г,аз не свиря почти никога с хай гейн,така че размазването не ми е особено голям проблем.Според мен ако човек знае какво иска,един качествен дигитален ривърб има доста повече възможности от пружините,които според мен са приложими само когато се цели тотално натурален саунд,а в много случаи,за мен ,той е напълно неподходящ Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.