bigjav Отговорено Октомври 17, 2007 Отговорено Октомври 17, 2007 ...Пак казвам, че много хора смятата клубовете, апаратурата и т.н. като даденост. Нещо което е там за да го ползват те. Пример - Явор... Грешно си ме разбрал..., което не е нещо ново за теб. За мен е все тая дали има апаратура или няма, защото си имам и съм гъвкав. Като трябва, си нося. Не искам обаче, да изплащам тази на заведението, като за това ми взимат от хонорара. Примерът с готвачите, които си носят тигани и хладилници е толкова ясен, че какво повече да добавим... Цитирай
Mark Avrelii Отговорено Октомври 17, 2007 Автор Отговорено Октомври 17, 2007 също така е вярно че бандите които искат твърди хонорари рядко се срещат по клубовте - БТР и от тоя калибър имам предвид. Дали е правилно % плащане от входа или не няма смисъл да се дискутира - това е реалност която трябва да се приеме. Има ниво на свирене (така наречено клубно свирене) на което човек трябва да се задоволи с това и като се прескочи това стъпало може да се иска/очаква повече. Поздрав Алекс Ами да рядко 1250 като за приятел как ти се струва?Иначе 1500 на горе , не знам къв вход ще покрие този хонорар.Всъщност тук става на въпрос за колегите които ходят да свирят ей така да има за пиене вечерта да не говорим за тези дето бъхтат за чест и слава с надеждата че някой ще ги чуе и види някой ден.По този начин всички ще са зле не може да свириш на място което не идват хора на вход не стига че няма хора ами и си вътре с пари.А пък това дето групите нямали публика не е точно така всичко е много комплексно хората гледат колко струва пиенето какъв е входа такива неща също имат значение.Не мога да накарам никой да ме гледа в заведение дето малката бира е 4.00 лева и малко питие 6.00 лева.Колко бири на тази цена бихте изпили?Пък и айде да ми вземат и половината вход ми че то ако е само за едното пиене те хората могат да си пият и в по евтини кръчми.От тук ведага правим извод че хората плащат вход за да гледат групата а не за да ти пият скъпата бира.Изобщо ако нямаше значение това че някой по този начин подбива цената на другите като свири за жълти стотинки нямаше да пускам тази тема.Все се надявам на някой някога може да им дойде акъла. Цитирай
vhcs Отговорено Октомври 19, 2007 Отговорено Октомври 19, 2007 ^на моменти си се чудя как може да пиша такива глупости дето дОри аз после не мога да разбера какво точно съм искал да кажа исках следно да кажа: Има различни нива на които свирят групите (нещо като във футбола с групите - А, Б и тн.) и според зависи в кое ниво си трябва да се задоволява човек с това което се предлага/търси там. Има гаражно ниво (не знам защо така му се вика, аз лично не познавам нито една банда в БГ дето свири в гараж), има клубно ниво, има и голяма сцерна. Който има сремежа да изкарва прехраната си с музика трябва да се цели в голямата сцена за да може и на ниво клубове да иска твърд хонорар. Ей това исках да кажа. Също така е вярно че разликата в нивото на гаражна група и клубна група може много да варира - от няма такава, до едното или другото е много по-добро. По-важното в случая е, че гаражните банди доста лесно могат да получат достъп до клубната сецна и това разбира се вдига предлагането на пазара, което пък съответно за собствениците на клубове означава че могат да плащат по-малко. еми това е в общи линии. който иска да изкарва добри пари с музика трябва да направи име. за да се направи име в повечето случай трябва да се мине през клубовете, а там реалността я знаем всички ... Поздрав Алекс Цитирай
NitroBGA Отговорено Октомври 19, 2007 Отговорено Октомври 19, 2007 Вметване по въпроса за цените на питиетата. Кое е по-ценно : една каса бира или една песен ? Отговор 1: Цялата бира на света не би заменила дори една песен изпълнена от Марк Нопфлър. Отговор 2: Предпочитам едно Шуменско (70 ст) с картофки и кебапченца, отколкото да дам 3+ лв за вход на група, която свири предимно кавъри, а известна част от посетителите са склонни към насилие и пиянство. Според мен като се слуша музика в клуб трябва тя да е авторска (иначе си има пианобарове) и да си трезвен. Там е разликата между клуб и кръчма. Процент от входа, и то близък до 100-те, да се дава на групите които свирят предимно авторска музика и го правят добре. Поздрави на @vhcs Цитирай
RockoBG Отговорено Октомври 19, 2007 Отговорено Октомври 19, 2007 Факт е, че в клубовете в които се свири на живо хората отиват защото ТАМ СЕ СВИРИ НА ЖИВО, а не заради добрата кухня и прочее... и ако мениджъра на въпросната кръчма (клуб) не е наясно с този фактор, който го отличава от стотиците други питейни заведения, нека просто не кани групи. Ангажимента на една група струва твърде много усилия, средства, време и т.н. и е малоумно да занесеш тупани за средно 6 000 пари, китари и апаратура за около 3000 пари + 10-ина годишния стаж и познания на едни хора с уникално занимание и да викаш: "аре ние като станем известни ше 'зимаме" пари. Известен и богат вървят ръка за ръка . По тази логика барманите и охраната също требе да са на процент: Бармана на продадено, а охраната? - и те от входа. Иначе парламентът е гласувал минимална работна заплата, чудно защо ли...? Вярно е също, че всеки младеж купил китара започва да нарича себе си музикант (което е понятие касаещо едни хора с познание далеч по-дълбоко от идеята рок, поп, фолк, кавър, блус банда за клуб). Цитирай
TONY Отговорено Октомври 20, 2007 Отговорено Октомври 20, 2007 (Редактирано) Има гаражно ниво (не знам защо така му се вика, аз лично не познавам нито една банда в БГ дето свири в гараж), има клубно ниво, има и голяма сцерна. Който има сремежа да изкарва прехраната си с музика трябва да се цели в голямата сцена за да може и на ниво клубове да иска твърд хонорар. Ей това исках да кажа. Също така е вярно че разликата в нивото на гаражна група и клубна група може много да варира - от няма такава, до едното или другото е много по-добро. Поздрав Алекс garage days - Металика Идеята е , че зад океана репетират явно повече из разни гаражи - тоест "гаражна", за нашата действителност - означава група, която през по - голямата част, репетира из разни мазета,тавани,читалища, гаражи и репетиционни и чат - пат прави и живи участия пред познати, приятели , рода и някой друг случаен посетител. Както се вижда и най - голямите са започвали с гаража, а кой къде стига - въпрос на въможности, стечение на обстоятелства, местоживеене и тн. За Слеяр съм чел, че след като се подготвили от гаража за живо свирене, наели клуб и на първия им концерт присътвал един посетител, след известно време станали 50, след година - две - вече били и световно известна банда. Тук, едва ли някой ще стане световно известен, но идеята на тази тема (според мен), е като се чете, да се стигне до някакъв напредък - иначе си е чешене на езиците. За съжаление рок - клубовете са много малко (тоест няма конкуренция между тях самите и повече място за изява на различни банди), с много малки размери , и малка посещаемост. А това са и неща продиктувани от пазара, характера на средния (статистически) българин. Пазар се създава - никой не е казал, че това става лесно. Според мен - гаражното и клубното ниво силно се преплитат ( както и ти казваш,Алекс), а за "голяма" сцена - у нас има само няколко имена. Предполагам по силни клубни банди - между 10 - 20. Тоест за да тръгне "пазара" -някой трябва да инвестира в по обширни клубове,с по ясен мениджмънт ( спрямо свирещите и посетителите -например за свирещите справедливо заплащане, за посетителите - крайно време е да резберат собствениците на клубове, че само петък и събота са подходящи за среднощни свирения, през останалите дни например от 21- 23)- поне никой ли не отиде, да види как е в Англия. От дуга страна групите , да се стремят да свирят все по добре, за да печелят фенове (респективно посетители).(и да не стоят тези по - обширни клубове празни ) Самите форми - безплатно за първи изяви, на вход - за тези които са вече с някаква фен база, и на "твърдо" за установените - са си ОК - стига да има установени правила на играта. Ако имах собствен клуб - неделя и понеделник - като най - слабо посещаеми - пускам нови банди да свирят без пари - за утвърждаване.(съответно и вход свободен) Вторник, Сряда,Четвъртък - по установени имена - на вход. Петък и Събота - утвърдените имена - на твърдо. Така си говоря - но нямам клуб и не му бера гайлето. Редактирано Октомври 20, 2007 от TONY Цитирай
Slinky Отговорено Ноември 16, 2007 Отговорено Ноември 16, 2007 Ако имах собствен клуб - неделя и понеделник - като най - слабо посещаеми - пускам нови банди да свирят без пари - за утвърждаване.(съответно и вход свободен)Вторник, Сряда,Четвъртък - по установени имена - на вход. Петък и Събота - утвърдените имена - на твърдо. Така си говоря - но нямам клуб и не му бера гайлето. Ако имах клуб и аз точно така щях да направя. Като гледам как разсъждаваш, освен да вземем да станем съдружници и да отворим един клуб. Цитирай
onziv1 Отговорено Януари 13, 2008 Отговорено Януари 13, 2008 (Редактирано) Ако имах собствен клуб - неделя и понеделник - като най - слабо посещаеми - пускам нови банди да свирят без пари - за утвърждаване.(съответно и вход свободен)Вторник, Сряда,Четвъртък - по установени имена - на вход. Петък и Събота - утвърдените имена - на твърдо. Така си говоря - но нямам клуб и не му бера гайлето. Ако имах клуб и аз точно така щях да направя. Като гледам как разсъждаваш, освен да вземем да станем съдружници и да отворим един клуб. някои клубове в България София са така! и това е работещата схема. Останалото е "Ден до пладне!" . Редактирано Януари 13, 2008 от onziv1 Цитирай
CyberVoice Отговорено Януари 15, 2008 Отговорено Януари 15, 2008 Има различни нива на които свирят групите (нещо като във футбола с групите - А, Б и тн.) и според зависи в кое ниво си трябва да се задоволява човек с това което се предлага/търси там. Има гаражно ниво (не знам защо така му се вика, аз лично не познавам нито една банда в БГ дето свири в гараж), има клубно ниво, има и голяма сцерна. Това, което казваш е абсолютно вярно - тези категории съществуват (негласно или не) в целия свят. Струва ми се, че именно тази тема е точното място да ги разграничим. Защо? Първо, защото разликите в заплащането между отделните категории не е просто в проценти, а в порядъци. И второ, защото ми се струва, че голяма част от колегите във форума не ги разбират. По тези причини ще се опитам да ги изброя: 1. "гаражна формация" - от самото име вече е ясно какво означава това Може изобщо никой клуб да не иска да наеме подобна група. 2. "клубна група/изпълнител" - предполагам, че тази категория също е пределно ясна. Повечето групи в България са именно от този тип. Клубове, ресторанти, кръчми, кораби, фестивали, подгряване на звезди, някой и друг албум или хит... Но това изобщо не означава, че хората готови да плащат пари за музиката ти са особено много Иначе групата нямаше да е в тази категория. 3. "локално величие" - за разлика от предната категория (и според мен това е най-важното) хората са готови да плащат пари, за да слушат именно ТЕБ и само ТЕБ! Да можеш да си прикачиш подобна категория означава да можеш да пълниш САМ залите и стадионите в собствената си държава. Хитовете ти трябва да са въртяни от радиата и телевизиите, името ти да е известно на обикновените ти съграждани и хората дори да дават пари за дисковете ти. Можете сами да прецените колко са българските изпълнители попадащи в тази категория. Разбира се, това изобщо не означава, че на метър от границата някой е чувал за "локалното величие" 4. "регионално величие" - означава група или изпълнител известен в повече от една държави или изобщо в цял регион на континента (да речем Балканите, Скандинавия, немскоговорящите държави или тези от бившия Съветски съюз). Мнозина родни величия претендират, че са известни и в чужбина, но колко от това е вярно... преценете сами За подобни твърдения е необходимо да имаш златни или платинени тиражи в няколко държави, да правиш успешни турнета из тях и хитовете ти да са добре известни поне в този регион. Мнозина регионални величия погрешно си въобразяват, че са европейски звезди, но това не е така. Може никога никой да не те е чувал извън собствения ти регион. 5. "европейска звезда" - НЯМА български изпълнител или група достигал някога до подобно звание. Да си звезда с континентално значение означава да си добре известен на обикновените хора от Италия до Исландия и от Британия до Русия. Почти всички звезди достигали някога до тази категория са от Западна Европа. На пръсти се броят източноевропейците, които някога са пробивали или са имали високи продажби в целия континент. За отбелязване е обаче, че не е задължително някой в Щатите, Австралия или Япония изобщо да те е чувал. Европа не е света 6. "световна звезда" - повечето подобни звезди в наше време са от американски произход. Не са чак толкова много световните звезди, които идват от други краища на света. Дори за британските изпълнители е трудно да го постигнат, да не говорим за немците, шведите или финландците. Какво да се прави... американската музика надделя над останалите. Интересно е да се отбележат и други 2 категории, които не са непременно свързани с някакви териториялни разделения: 7. "бивша звезда" - единственото по-тежко от това да си звезда е да си бивша такава Повечето чуждестранни изпълнители идващи в България са именно от тази категория На теория си звезда, ама на практика продажбите ти спадат, пееш пред все по-малка публика, организаторите все по-рядко те канят, заплащането намалява... Просто времето ти отминава. 8. "легенда" - особена категория, която означава, че продажбите ти не спадат с времето. Дори след десетилетия хората продължават да се тълпят на концертите ти, а старите ти хитове да се пускат по радиата. По принцип това е мечтата на всеки музикант. Както отбелязах обаче, тази категория не е териториялно обвързана - може да си местна, регионална, световна легенда. Важното е, че музиката ти не остарява. Ами това е. Струва ми се, че изброих категориите сравнително точно. Мисля, че всеки сам може да се постави в коя категория спада и дори да определи категориите на любимите си изпълнители Цитирай
vanco Отговорено Януари 18, 2008 Отговорено Януари 18, 2008 Наистина музиката отдавна е бизнес и свиренето на вход е резонно, но мисля, че трябва да има някакъв минимум все пак! Срамно е да мъкнеш апаратури, барабани и т.н., и накрая да ти дадат няколко левчета, да не говорим, че те лъжат и с това! Цитирай
Mark Avrelii Отговорено Януари 24, 2008 Автор Отговорено Януари 24, 2008 Не знам за вас ние не свирим на вход и нямаме намерение да го правим.За втори път пускам подобна тема,видях че няма смисъл да убеждавам някой в нещо,намесихме световни звезди и дрън дрън.Тук си говорим за България и за нашите собствени групи.Токлкова сме разединени че и пет мюзик аутора да има пак ще има кой да прецака нещата.Не става да си дърводелец-мебелист и когато имаш свободно време да подрънкаш в някой клуб за 10 лева а какво да правят тези който искат да се занимават постоянно с музика след като имат такава нелоялна конкуренция. Цитирай
kolio_k Отговорено Януари 24, 2008 Отговорено Януари 24, 2008 Упражняват се много(понеже това им е част от работата),отиват напред със светлинни години спрямо дърводелците -мебелисти,измислят страхотни хитове,в същото време инвестират много време и пари в обурудване и в промотирането на продукта си и убеждават в едно публиката,собствениците на клубове,медиите,лейбълите и тн., в превъзходството си като творци и инструменталисти над обикновенните хобисти и работата се нарежда(евентуално).Ако не стане в България(вероятно),фокусът се измества към Европа и света( и там е много трудно,прекалено много маймунки на клона,а и не сме особено подготвени). Навсякъде където съм бил,хоби музикантите свирят без пари или поне почти,просто защото за тях това е шанс да излязат на сцена,а както знаем това си е тръпка,всеки е минал от там.Но никой не ги бърка с професионалните рок и поп музиканти защото същите са известни поне в стараната си и е нормално да свирят за далеч повече пари.За съжаление в областта на рока има изключително малко(на общия фон)групи,които се изхранват предимно със свирене и те всички се числят към тъй наречените,големи и по малки звезди.Популярен избор за професионалните музиканти е да работят 2-3 дена в седмицата(примерно учители по музика,в студио,музикален магазин и тн.),а в останалите гигове(много често с няколко различни формации и студийни записи,ако разбира се има.Другия избор е кръчмария във всичките и форми.Повечето музиканти,които познавам(от Австрия,Швейцария,Холандия и Германия предимно)правят така.Не знам как е в други страни,но не вярвам да е много различно. Цитирай
musicman Отговорено Януари 25, 2008 Отговорено Януари 25, 2008 ^^ Тони, ако публиката или шефовете на клубове не правят разлика между теб и аматьора - то значи няма такава. Неможе един мебелджия да прави "нелоялна конкуренция" на професионален музикант и обратното. Или ако може то тогава музиканта не е повече музикант от мебелджията. Цитирай
Ивелин Отговорено Януари 25, 2008 Отговорено Януари 25, 2008 Ако един "мебелджия" има уникално сценично поведение, а един висококласен музикант стои като пън на сцента - кой мислиш, че ще хареса публиката? Цитирай
vhcs Отговорено Януари 25, 2008 Отговорено Януари 25, 2008 (Редактирано) В България има хляб само за чалга про музиканти - ако искаш да ти е пълен портофейла Mark Avrelii се фащай с чалга и не се оплаквай от рок клубовете които се броят едва ли не на една ръка за цялата държава както и от начина на плащане там. Ако рок феновете бяха колкото чалга феновете и плащаха така както те плащат нещата щяха да изглеждат по друг начин. ... ей от тука идва проблема, а не че шефа на рок клуба е задник и не ще да извади прари от собственият си джоб за да направи безплатен кеф на клиентите си Ако един "мебелджия" има уникално сценично поведение, а един висококласен музикант стои като пън на сцента -кой мислиш, че ще хареса публиката? в повечето клубове с много зор се събира на сцента и им е доста уютно ... а ти за сценично поведение говориш Редактирано Януари 25, 2008 от vhcs Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.