Jump to content
Българският форум за музиканти

Какво мислите за свиренето на вход


Recommended Posts

Признавам, че не успях да прочета всичко, затова може да повторя. Но тази тема и друг съм се опитвал да я вмъквам в разговори, но някои от съфорумците ми казаха на мен ми е добре да свиря за 10 лв. Важен е купона.

Да, всички тук свирим, защото ни е кеф. Едва ли някой си прави илюзиите, че всички ще изкарват пари от музика. За някои от данс тя ще си остане завинаги хоби. Истината е, обаче че трябва да си покриеш поне минимални разходи и да ти остане нещичко, за да получиш някакво удоволетворение, че това, което правиш не е само разход, а и да има пари за записи. Вина, че това при нас не е така идва от три страни- групи, клубове, публика.

1. Много от групите не предлагат необходимото качество. Без да искам да обидя някой, но съгласете се, че 90 % от групите правят дори едни и същи кавъри. Да не говорим, че повечето от групите свирят само кавъри. Имало е случаи да ходя три седмици подред в клубове и да чувам Тhe Final Countdown, Here I Go Again и т.н. Ами какъв е смисъла. Аз да си призная като ходя да гледам група на живо ми е интересно да чуя авторска музика. Останалите парчета мога и сам да си ги изсвиря. Идеята на кавъра не би трябвало да е само, за да се забавляват хората. Идеята е кавъра да изкара публиката от кожа и след това да им представиш добре направен авторски продукт. Дори хората да не разберат, че авторска песен. Казваш им накрая на парчето, че си ги заблудил да танцуваш на твоя песен. Хем групата доволна, че свири с кеф, хем феновете, че са чули нещо качествено. Аз ще дам пример с нашата банда. Свирим кавъри и авторски грубо казано 50 на 50. Кавърите ги подбираме доста внимателно с цел да са хем популярни, хем да не ги свири всяка втора група. Както веднъж каза Ванката, когато спорехме за избор на парчета за репертоара- публиката го знае това парче, но кефа идва от това, че не е очаквала да и го изсвириш. Е, имаме си и някоя друга бозичка, но не прекаляваме. И пак ви казвам, клубовете трябва да се превърнат предимно в сцена за авторска музика. Който иска друго има кръчми бол, където може да чуе до болка познатото и обезобразено Yesterday и Imagine, Hotel California и т.н.

2. Вината на клубовете- първо е вярно, че тук има пазарни принципи, но смея да твърдя, че клубовете не правят най- доброто за бизнеса си, а някои дори си позволяват и да вземат от групата. С Тошо неведнъж сме си говорили, че поне свиренията през седмицата трябва да почват най- късно в 22ч. Неведнъж като сме свирили през седмица хората стоят първия сет и после бягат, защото трябва да стават рано за работа. Друг е въпроса, че както забелязвате в някои клубове всеки петък и събота една група. Първо публиката започва да се отегчава, а и все пак трябва да се дава път на млади групи, които вече са се доказали една-две среди. Защото за една нова група е много по- важно да свири петък и събота. Тогава идват случайни хора и ако свириш добре ще си имаш нови фенове. Вярно е, че клубовете не са длъжни да дават път на младите, но това е и в интерес на техния бизнес. Аз ако знам, че Сигнал ще свирят еди къде си и следващото им свирене може да е чак след два месеца, или след един ще се надъхам да отида. А като ги гледам някоя група всяка седмица в програмата и като ме поканят на купон в петък си казвам "майната му" ще ги гледам друг път. И така почва едно дълго отлагане. За мен добре, мога да ги чуя, когато си пожелая, но за групата зле, защото аз мога никога да не отида да ги чуя. Относно парите редно е наистина да има минимум. По принцип е редно той да се определя от класата на групата, но трябва да го има. Защото неведнъж, когато ние сме се опитвали да си поставим условия ни казват "ще ти звъна пак" и накрая никой не ти звъни, защото някой друг е отишъл да свири за 5 лв. В случая шефа на клуба е прав. А групата просто подбива колегите си. Признавам си, че и ние на първите свирения се доверявахме на входа, но след един 15-ти февруари, който беше през седмицата се изгавриха да ни дадат по 10 лева, е съжалявам, но аз бях дотук с този клуб или поне ще искам гаранции. И без това ринем хиляди левове за апаратура и записи.

3. Виновна е и публиката, макар че нейното възпитание зависи по скоро от горните две причини. Публиката е свикнала да ходи не в клубове и в кръчми. Неведнъж са ходили при Иван и му казват "знаеш ли това", "изсвири ми това". Аз съм отишъл в клуба да си рекламирам авторската музика, не да забавлявам всеки срещнат. Донякъде и публиката не е свикнала да се забавлява с жива музика. Пак след един разговор с Иван и от опит разбира се видяхме как хората предпочитат да отидат на дискотека, където ще даде същия вход и ще чуе същите парчета. Ако групата си разбира от работата ще направи атмосферата такава, че публиката да се кефи. Но пък и хората трябва да ходят, за да уважат труда им. В крайна сметка за какво е този Myspace и тези сайтове, които си правим. Всеки може да чуе и да си прецени за себе си. А всички знаем, че и най- добре записаната авторска песен звучи 100 пъти по- добре наживо. Тук има и друг проблем, който трябваше да спомена по- горе. Клубовете някак си не са заинтересовани от групите преди да ги поканят. Имаше един период, в който ми писна да разнасям тъпи записи на репетиции, за да докажем, че можем да свирим. Добре, за първите свирения съм съгласен, че може това да стане, но трябва ли след 20 свирения да продължаваш да мъкниш дискове. Преди да се покани групи, трябва много добре да се проучи, да се поразровят малко за коментари на фенове, да се допитат до личния си вкус.

Както и да е. Осъзнах, че мога да пиша още много, но да не ви отегчавам. Просто преди време си спомням, че се заговори, за нещо като сдружение или както искате го наричайте на музикантите. Такова нещо трябва да има, за да се защитават нашите, а и на клубовете, че дори и на публиката интересите. Друг е въпроса, че като гледам какви сме темерути, като стане въпрос за сериозни теми ние никога няма да направим такова нещо.

 

P.S. Надявам се някой да не се разсърди от написаното. В крайна сметка това е моя гледна точка и не тая лоши чувства към никой. :greenangel:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Синдикати,Профсъюзи,Организации,Агенции,Фондации, Партии - хора както искате си се организирайте.Свободата на избора я има.

...Факт е,че при наличието на "Мейджъри" с Милиарди Долари и Огромни Лобита - всяка година от независими и малки "Лейбъли" продължават да се пръкват млади банди с хитове...

...така ,че пак стигаме до Извода, че или те бива и хората те харесват - или не...

...тука изключвам огромните напъни с реклама да се популяризират и държат на високи хонорари разни ПР боклуци...

...и така до входа на Кварталната Кръчма...

Редактирано от BlackCorsair
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А на входа на кварталната кръчма представяш членска карта и влизаш безплатно(естествено с партийно обслужване).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лейбъл в България? На кого му пука за нас. Ние сме по долу от сервитьорките, щом съм имал случай сервитьорка да ме юрка да си събирам по- бързо техниката, а санитарка да ми вика, че и стъпвам на метенето по време саундчек. :greenangel:;)

 

...Синдикати,Профсъюзи,Организации,Агенции,Фондации, Партии - хора както искате си се организирайте.Свободата на избора я има.

...Факт е,че при наличието на "Мейджъри" с Милиарди Долари и Огромни Лобита - всяка година от независими и малки "Лейбъли" продължават да се пръкват млади банди с хитове...

...така ,че пак стигаме до Извода, че или те бива и хората те харесват - или не...

...тука изключвам огромните напъни с реклама да се популяризират и държат на високи хонорари разни ПР боклуци...

...и така до входа на Кварталната Кръчма...

Редактирано от Achiles
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, всички тук свирим, защото ни е кеф. Едва ли някой си прави илюзиите, че всички ще изкарват пари от музика. За някои от данс тя ще си остане завинаги хоби.

 

Просто преди време си спомням, че се заговори, за нещо като сдружение или както искате го наричайте на музикантите. Такова нещо трябва да има, за да се защитават нашите, а и на клубовете, че дори и на публиката интересите.

 

Адаш, извинявай, че ще се хвана за думите ти. Аз целенасочено се опитвах по заобиколен начин да кажа нещо, но явно ще трябва да го формулирам в прав текст. Синдикат/сдружение/профсъюз или квото и да е на музикантите, чии права ще защитава - на хобистите, професионалистите или полу-професионалистите? Питам го за десети път и не получавам отговор....Едва ли ще и получа такъв... Освен някоя остра и крайно безидейна дискусия, базирана на това, че сме свикнали да приемаме всичко много лично.

 

Поздрави,

 

Петър

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прочетох колкото можах ,че темата е доста дълга(така и трябва). Хубаво е да се види че на повече хора им се работи по този въпрос. НО...

В доста(не всички) постове се пропуска нещо много важно - в България сме и по-точно в София. Това е 2милионен град в който клубовете за жива(всякаква по стил) музика се броят на пръсти(изключвам "пиано" барове и чалготеки). Всеки който поне веднъж е излизал от пределите на България знае колко и какви клубове има в градовете с толкова много жители.

И така имаме много хора=много групи ,имаме и малко клубове които по никакъв начин не се конкурират и не си пречат=монопол т.е. условията се диктуват от клубовете и ние нищо не можем да направим по въпроса.

Виждал съм как перфектни групи свирят пред 3 човека (няма да кажа кой клуб). Тук е другия проблем - манталитета на БГ публиката. Много добри купони стават като се съберат хората ,но повечето така не се научиха ,че като се ходи в клуб с група е хубаво да си направиш труда да видищ кой и какво ще свири. Това не е дискотека където ще ти пуснат най-новите хитове. Политика на нашата група е да свирим само петък или събота(разбира се сме правили изключения в зависимост от ситуацията) и сме имали много странни моменти вариращи от - "Ле ,ле не знаех че има толкова яки групи тука ,аз съвсем случайно дойдох" ,до - "Направете нещо Българско , Как ше са срещнем след десет години(нищо против песента и групата)". Групите които държат на авторската си музика трябва да направят така ,че не те да се нагаждат по публиката ,а публиката по тях. Другото е кръчма(но и за там си трябва музиканти не обиждам никого).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И за да няма сърдити.

Клубовете извън София доста често са по-качествени и с по-надъхана публика в тях ,но опита ми показва ,че повечето не разполагат с средства за да покрият пътните разходи ,че и евентуален хонорар на група от друг град което е жалко защото има места които си заслужават(аз самия не съм от София)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^напълно подкрепям.. между другото някои клубове покриват и хонорар и пътни ... и то доста добре :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такаааа...

Наваксвам с четенето и май прочетох абсолютно всичко.

СИНДИКАТ - "ЗА"

ЗАЩОТО - В момента в който вземем китарите ,микрофоните ,палките и т.н. ние ставаме музиканти и ако имаме вземане даване с трета страна и това действие засяга други колеги музиканти по някакъв начин то трябва да имаме правила.

ЗАЩОТО - Музикант- също е професия и то високо квалифицирана. Всеки мъж от улицата може да бърка цимент ,но не всеки може да пее ,свири и въобще да забавлява хора докато е на СЦЕНА. На този дето бърка цимента му се плаща и има органи които следят дали работодателя му предлага нормални условия за работа. Защо и музиканта да няма такива НОРМАЛНИ неща.

 

Но темата наистина е много сериозна и може би за нещо такова се иска сериозна организация ,голяма гласност и най-важното среща на живо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^Ами аз освен за пореден път да попитам... Добре, искаш да има синдикат. Кой ще е в управителното ядро, кой и как ще определя кой има право да членува в него, какво точно ще защитава този синдикат и какви искания ще има. И най-вече кой и как ще се определя цената на всеки музикант/формация, и какво ще бъде отношението на синдиката по въпроса с намирането на работа на различните видове членуващи в него (хобисти/професионалисти), или няма да има разлика? Както и отношението по въпроса за музикантите, изпълняващи кавъри/авторска музика.

 

Аз преди го подозирах, но сега съм 100% убеден, че никой от "искащите" няма логичен отговор на тези въпроси! Ако синдикатът, който искате да се сформира е толкова неадекватен, колкото и писанията в темата - аз съм твърдо против!

 

Успех на всички,

 

Петър

Редактирано от kitaratapesho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^Ами аз освен за пореден път да попитам... Добре, искаш да има синдикат. Кой ще е в управителното ядро, кой и как ще определя кой има право да членува в него, какво точно ще защитава този синдикат и какви искания ще има. И най-вече кой и как ще се определя цената на всеки музикант.

 

Аз преди го подозирах, но сега съм 100% убеден, че никой няма логичен отговор на тези въпроси!

 

Успех на синдиката,

 

Петър

 

Отговори разбира се че има ,но те няма как да дойдат за пет минути след дискусия в форума. Това са сериозни неща които ако не се направят както трябва ще стане по-лошо от колкото е в момента. И според мен ако наистина трябва кажа нещото което ме тревожи то не е свързано с горните проблеми ,те могат да бъдат решени. Това което ме притеснява е нашата обединеност или по-скоро разидиненост :rocker:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбрах единствено, че има хора, които в по-голямата си част не са професионални музиканти, но искат да се изхранват като свирят авторска музика в полупразни клубове и барове, не са доволни от това, че парите, които взимат от входа на 14те посетители(най-често гаджетата и пичовете от квартала) са малко, и държат да сформират синдикат, който да застави клубовете да им плащат "твърд" хонорар за всичко това. Или аз нещо съм в грешка и ме поправете с ясно изразени становища по това, което се опитвате да кажете, или цялата ситуация е повече от абсурдна!

 

Единственото, с което не съм съгласен при сегашното положение на клубното ниво в България е, че клубовете взимат процент от входа! Това е безумно!

 

 

Не се заяждам! Просто все още чакам да прочета нещо адекватно и точно формулирано по темата!

 

Петър

Редактирано от kitaratapesho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз те разбирам идеално. Аз уча музика и с музика трябва да се храня. И аз гледам от своята камбанария - искам да свиря петък и събота ,защото в сегашната ситуация тогава има шанс случайни хора да чуят музиката ни ,а не през седмицата да свиря до 2-3 пред обичайните заподозрени фенове на групата. Искам да се плаща и да се знае колко ,защото както писах по-рано клубовете упражняват монопол над нас ,а не за да се храня. От клубове това не може да стане не и тук!!! И съм сигурен как една такава регламентирана дейност ще помогне на клубовете и ще образова публиката. Защото съм сигурен ,че клубовете които всички "познаваме и обичаме" могат да се пълнят много повече от сега.

И това не се отнася само за клубове ,а и за фестивали и всякакъв вид концертна дейност. Пример - свири БГ група на концерт на чужд изпълнител ,трудила се е много ,инвестирала е в себе си ,но си тръгва само с "славата" .Добре де не популярна като другата група и няма същата техника ,но пак върши работа. И когато някой промоутър шеф на клуб или организатор на фест се изгаври с труда на колегите всички му казваме "Чао" повече групи за теб няма. Ето тогава ще трябва да се съобрази с музикантите.

За да се уточнят всички подробности трябва има голяма събиране и да сме сигурни че всички(е все ще има някои тарикати) участваме в това. Тогава можем да говорим за кой да го ръководи как и как да бъдат разделени изпълнителите.

Редактирано от Stringer
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Единственото, с което не съм съгласен при сегашното положение на клубното ниво в България е, че клубовете взимат процент от входа! Това е безумно!

 

 

Да най-адекватното мнение което мога да дам е, че наистина е безумно.Ако се реши това, няма да има недоволни.Целия вход може да е повече от хонорарчето което искаме.Стига "малките билетопродавачки" да не ни казват, че са влизали десет човека при публика от поне стотина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А бе, пич ,как да ти го кажа по-ясно,синдикат ще защитава интересите на тези,които се хранят от музика или поне ценят труда си,а за останалите нека има места за авторска музика,без пари,ако искат.Ето ,един пич каза ,свирим 50/50 авторска и кавъри,това зависи от групата.Въпроса е да не пълним гушите на разни кръчмари-тарикати.

Редактирано от Chrysalid
Нарушение на правилото за цитиране!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.