Hillbilly Отговорено Юни 8, 2009 Отговорено Юни 8, 2009 ^Не са си развалили продукцията нарочно,по скоро материалите са други,или икономисват - Бог знае,но старото Плекси ,на което имах удоволствието да свиря ме уби като звук - естествено това си е мое мнение и виждане за китарния саунд,предполагам ,че за метъл е по-различна концепцията. В никакъв случай не заблуждавам хората тук - това е лично мнение и опит,който се интересува какво свиря - раздел "джем". Цитирай
TONY Отговорено Септември 29, 2012 Отговорено Септември 29, 2012 Влизам на ауфтакт. "SRV used to prefere diode rectifiers to keep the bass tight and to have more headroom and less compression." Ами нека го има този цитат, за като някой влезне на слабо време, с това че диод клипинг Маршалите не са "лампови". СРВ също е ползвал Marshall JCM800, но казват, че пак си звучал като Стиви. Не е казано дали 800 ците му са били модвани с диодни ректифайъри, но вероятно са били. Цитирай
Parni_Valjak Отговорено Септември 29, 2012 Отговорено Септември 29, 2012 Helloooo! Има разлика между диоди в захранването и ограничителни диоди. Едното няма нищо общо с другото. Rectifier diodes са изправителни диоди. И не са само полупроводникови. Ламповите изправителки, каквито има например в MESAта също са ДИОДИ. Идеята вложена в цитата за SRV е именно за Чисто свирене, а не за крънч или драйв. " more headroom and less compression" може да има само в чисто усилване, и никак в кривоч. И двете се отнасят до динамиката, която в чистия си вид е характерна само за линейно усилване. Всяко ограничаване на сигнала, както впрочем се прави с онези, другите диодчета по пътя на сигнала, и с всеки елемент с високо усилване (high gain) автоматично смачква сигнала и нулира динамиката.Да не говорим изобщо за headroom, In digital and analog audio, headroom is the amount by which the signal-handling capabilities of an audio system exceed a designated level known as Permitted Maximum Level (PML). Headroom can be thought of as a safety zone allowing transient audio peaks to exceed the PML without exceeding the signal capabilities of an audio system (digital clipping, for example). и е точно обратното на ограничението, което е същността на кривоча в китарните усилватели.Няма страшно, всички китаристи нямат представа от звукотехническите термини. Има разбира се някакви мижави изключения, ама те са известни дори във форума . 2 Цитирай
Baby Thomas Отговорено Септември 29, 2012 Отговорено Септември 29, 2012 Ако и поясниш каква е взаимосвързаността между диод клипинга и диодните ректифайъри, цена няма да имаш. Едит: Ееее, Валяка развали веселото... 1 Цитирай
Hillbilly Отговорено Септември 29, 2012 Отговорено Септември 29, 2012 Няма страшно, всички китаристи нямат представа от звукотехническите термини. А страшното е,че повечето китаристи се кефят на саунд от усилватели,които обикновено ужасяват звукотехниците 3 Цитирай
Karavadjo Отговорено Август 23, 2013 Отговорено Август 23, 2013 (Редактирано) Здравейте на всички! Ще помоля metalhammer да разгледа схемата на прословутия модел на китарни усилватели Marshall Major 200W и да разкаже на какво се дължи този звук. Има ли нещо новаторско по схемата или е зваимстван от друг усилвател? Предварително благодаря.... http://www.youtube.com/watch?v=bMUJkauJ-mM Редактирано Август 23, 2013 от Karavadjo Цитирай
Hillbilly Отговорено Август 23, 2013 Отговорено Август 23, 2013 Плексенце,ама мейд ин ингланд от едно време незнайно защо звучат по-добре от чайна-майна,дали пък не е от трафовете,,,? Цитирай
travelcaster2 Отговорено Декември 16, 2013 Отговорено Декември 16, 2013 Такава хубава тема трябва да продължи да се разисква, защото е основополагаща за Китаризъма. Тази статия излезе вчера. http://www.guitarworld.com/blues-power-depth-guide-amps-and-effect-pedals-stevie-ray-vaughan-s-arsenal Цитирай
Parni_Valjak Отговорено Декември 16, 2013 Отговорено Декември 16, 2013 (Редактирано) Blues Power: An In-Depth Guide to the Amps and Effect Pedals in Stevie Ray Vaughan’s Arsenal ^Така е по-ясно за какво става дума, Редактирано Декември 16, 2013 от Parni_Valjak 1 Цитирай
Baby Thomas Отговорено Декември 16, 2013 Отговорено Декември 16, 2013 Статийката е интересна, но не се споменава един много важен факт - срещата на SRV с Mike Soldano и изработването на поръчков SLO-100 (който обаче Стиви така и не успява да плати и вмъкне в рига си поради скорошната си смърт). Цитирай
Somebody Отговорено Декември 16, 2013 Отговорено Декември 16, 2013 (Редактирано) Интересно, като стана дума за JCM800, какво ли е мнението за това нещо? http://www.youtube.com/watch?v=uC5Li_PKdAs http://www.youtube.com/watch?v=eH0z7KRFbhs http://www.youtube.com/watch?v=3GzOtggvFyY Редактирано Декември 16, 2013 от Somebody Цитирай
panhead Отговорено Декември 16, 2013 Отговорено Декември 16, 2013 Такава хубава тема трябва да продължи да се разисква, защото е основополагаща за Китаризъма. Тази статия излезе вчера. http://www.guitarworld.com/blues-power-depth-guide-amps-and-effect-pedals-stevie-ray-vaughan-s-arsenal Blues Power: An In-Depth Guide to the Amps and Effect Pedals in Stevie Ray Vaughan’s Arsenal ^Така е по-ясно за какво става дума, Разбиващо! Статията е страхотна и дава добро инфо за тона на SRV. Цитирай
Jim-ph Отговорено Декември 16, 2013 Отговорено Декември 16, 2013 название би трябвало да е "Деградация на лампови усилватели" Цитирай
ciriljhonson Отговорено Декември 17, 2013 Отговорено Декември 17, 2013 ^ И все пак, еволюцията не винаги е напред и нагоре. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.