yamaha Отговорено Юли 24 Отговорено Юли 24 Не ги наричай "рападжии", защото се обиждат. Наистина между текстовете им има доста тъпи и пълни с цинизми, но има и много свестни неща като смисъл (по някой път дори и философски)...просто зависи кой го е написал и какъв е вътрешния му мироглед. Пример: около 2006-та идва един ден някакво момче и носи разни негови текстове за рапиране. Започнах да ги чета и по едно време започвам да си мисля "баси, наистина много добре ги е написал - хем стават идеално за редене, хем нямат вулгаризми, хем имат дълбок цялостен смисъл"...нещо рядко срещано при рапърите, които обикновено сами си пишат текстовете. Похвалих го, че наистина са много добри и го попитах намерил ли си е вече човек, дето ще му ги изпълни. Оказа се, че категорично не иска никой друг освен него да рапира тези текстове - пробвах го да видя как ще звучи в негово изпълнение...трагедия, пълна! Казах му, че поне в момента нищо няма да излезе от запис с него и да си помисли все пак за някой рапър с практика и че мога да му препоръчам много такива, понеже в този период работех основно с тях. Не пожела - и така тези прекрасни текстове заминаха в небитието, а бяха наистина много добри. Та винаги има и изключения във всеки един жанр...пък дори и в поп-фолка. 1 1 Цитирай
Koobenot Отговорено Юли 24 Отговорено Юли 24 А иначе сама по себе си "чалгата" освен като музикален стил може също да се разглежда и като естетическо понятие за нещо пошло и изкуствено, чиято единствена цел е да изкарва пари или да носи слава. Например: чалга в облеклото – ботокс, силиконови гърди, екстеншъни, много грим и т.н. чалга в джаза – има цяла гвардия от критици, която смята, че Франк Синатра е умишлено пробутван от неговите хора, за да популяризира джаза и да изкарва пари от него, нищо, че не е на нивото на Нат Кинг Кол/Ал Джеро/Ела Фицджералд и т.н. чалга в хард рока – единствената причина за съществуването на Bon Jovi комерсиален проект, който да изкарва пари с хард рок музика ... те и затова Steel Panther се подиграват с тях и имат парче, което доста прилича на Livin' On Prayer Изобщо в по-широк философски смисъл може да я открием не само като ритми базирани върху балканска/ориенталска музика с някой фолклорни елементи, а като начин на мислене и естетическо търсене. Цитирай
Koobenot Отговорено Юли 24 Отговорено Юли 24 Ето интервю с Митко Пайнера, може да го чуете как разсъждава и мисля по отношение на чалгата като бизнес. 1 Цитирай
yamaha Отговорено Юли 25 Отговорено Юли 25 (Редактирано) 5 hours ago, Koobenot said: Ето интервю с Митко Пайнера, може да го чуете как разсъждава и мисля по отношение на чалгата като бизнес. Митко Пайнера винаги си е бил бизнесмен и въпреки, че на маса с камера човек говори малко по-различно отколкото само на маса, доколкото го познавам и имам някакви впечатления от него, това което говори в интервюто са си неговите виждания. Съдя и по това, какви впечатления имам от изпълнителите им, кастингите, договорите, които сключват и др. такива. По-горе споменах, че по стечение на обстоятелствата съм ходил там, още когато едва прохождаха, както и че десетина години по-късно имах за известно време досег с поп-фолка. Мога да потвърдя това, което той каза, че клиповете и дори голяма част от кариерата си, певците и певиците там си ги спонсорират сами. Записвал съм момичета, някои от тях впоследствие отидоха в Пайнер и станаха звезди, та с едно от тези момичета също бяхме записали няколко песни (не искам да я назовавам по име, защото писаното в Интернет се чете от всеки и не знам дали ще й стане приятно). Тя беше доста млада, но вече омъжена и когато 2 години след това я взеха в Пайнер и започна да гради кариера, разбрах, че мъжът й си е продал колата (имаше едно БМВ), за да може да й плаща клиповете...парадоксът беше, че малко след това се разведоха. ...но пък такъв фотошоп й удариха от Пайнер, че на клиповете вече не мога да я позная... Така стоят нещата в Пайнер...ползваш името на фирмата, плащаш си кариерата, те те популяризират и като станеш известен - после си избиваш парите от участия...чалготеки, механи, частни партита, абитуриентски балове...или пък по-големи концерти, според зависи кой колко е станал известен и къде точно ще го поканят. Редактирано Юли 25 от yamaha 1 1 Цитирай
bmo Отговорено Юли 25 Отговорено Юли 25 On 7/24/2024 at 3:01 AM, yamaha said: Не ги наричай "рападжии", защото се обиждат. Наистина между текстовете им има доста тъпи и пълни с цинизми, но има и много свестни неща като смисъл (по някой път дори и философски)...просто зависи кой го е написал и какъв е вътрешния му мироглед. Пример: около 2006-та идва един ден някакво момче и носи разни негови текстове за рапиране. Започнах да ги чета и по едно време започвам да си мисля "баси, наистина много добре ги е написал - хем стават идеално за редене, хем нямат вулгаризми, хем имат дълбок цялостен смисъл"...нещо рядко срещано при рапърите, които обикновено сами си пишат текстовете. Похвалих го, че наистина са много добри и го попитах намерил ли си е вече човек, дето ще му ги изпълни. Оказа се, че категорично не иска никой друг освен него да рапира тези текстове - пробвах го да видя как ще звучи в негово изпълнение...трагедия, пълна! Казах му, че поне в момента нищо няма да излезе от запис с него и да си помисли все пак за някой рапър с практика и че мога да му препоръчам много такива, понеже в този период работех основно с тях. Не пожела - и така тези прекрасни текстове заминаха в небитието, а бяха наистина много добри. Та винаги има и изключения във всеки един жанр...пък дори и в поп-фолка. Интересно ми стана. Този пич изобщо записал ли е нещо през годините?? Цитирай
yamaha Отговорено Юли 25 Отговорено Юли 25 Тоя с текстовете ли - съмнява ме. Още докато му разглеждах "лириките' и си разговаряхме, чух че е с висок тембър, но к'во от това, той и Еминем реди в тоя диапазон. Проблемът се видя при пробните записи - никакъв екшън, никаква идея, нула настроение, абе..."първокласник чете стихотворение"...направо разкатаваше фамилията на собствените си текстове и което беше по-лошо - не беше ритмичен, ама хич. Бях му пуснал един пробен бийт - не го хвана ; пуснах му друг - същата работа...забавях, забързвах...мъкааа...по едно време (всъщност още на първия бийт) ми се щеше да му кажа "абе човек, какъв хип-хоп си се засилил да изпълняваш като не ставаш за тази работа", ама пусто съм възпитан. Обясних му все пак какви са проблемите му, натиснах го да помисли за някой от истинските рапъри, които ги знам, че не да им пускам бийт, а само да им щракна с пръсти и политат...тц, не искаше. Не знам...или много му се щеше да бъде рапър (по онова време бяха на мода), или не искаше някой да му открадне текстовете, или пък и двете. Цитирай
Koobenot Отговорено Юли 25 Отговорено Юли 25 9 minutes ago, yamaha said: Проблемът се видя при пробните записи - никакъв екшън, никаква идея, нула настроение, абе..."първокласник чете стихотворение"...направо разкатаваше фамилията на собствените си текстове и което беше по-лошо - не беше ритмичен, ама хич. Тоя сигурно е бил някаква роднина на Боб Дилън с тея текстове и това изпълнение ... 2 Цитирай
TONY Отговорено Юли 25 Автор Отговорено Юли 25 Жалко за хубавите текстове.. имам познат, който , ако си даде песните, друг да му ги изпее, нещата значително ще се подобрят. не е като да не съм му го казвал в прав текст. Но той си държи да си пее, песните са си негови.... В случая си мисля, че е въпрос на его. Цитирай
CyberGene Отговорено Юли 25 Отговорено Юли 25 Колкото и да ми се иска да се направя на широко скроен и толерантен и да кажа, че няма лоша музика, че тя е само следствие, а не причина, че имало не чак толкова лоши екземпляри, че се прави много качествено и какви ли не други оправдания, не мога вътрешно в себе си да скрия неприязънта, която имам към цялата тази култура и в частност музиката. Защото дори и минимално, тя задуши „атмосферата“ (интонационната среда, както иронично се наричаше едно време). И даде карт-бланш на простаците да смятат, че не просто няма никакъв проблем да налагат тази пошлост като единствена възможна, но дори агресивно да мачкат всяка друга музика — нещо, на което многократно съм ставал свидетел. Интелигентните хора имат склонност да се опитват да намират всяка гледна точка и дори да стават адвокати на дявола, но това изигра и ще има да играе много лоша шега на бъдещите поколения. Това не е само български проблем, уви. 2 1 Цитирай
bmo Отговорено Юли 25 Отговорено Юли 25 Колкото по-масово прието е едно изкуство или стил в изкуството, толкова повече плява има покрай зърното. И в чалгата, и в хип-хопа. Аз чалга не слушам изобщо, не ходя и по места, където се пуска чалга, но пък необяснимо за мен се кефя много на гласа на Тони Стораро и някои песни на Алисия и Преслава. И от американската чалга кънтри не отбирам, но пък харесвам много Джейсън Алдийн и Крис Стейпълтън. Да не говорим пък за Рукър от Хути енд дъ блоуфиш. Навсякъде има по нещо, което човек може да си хареса. Цитирай
yamaha Отговорено Юли 25 Отговорено Юли 25 3 minutes ago, bmo said: ... но пък необяснимо за мен се кефя много на гласа на Тони Стораро и някои песни на Алисия и Преслава. И от американската чалга кънтри не отбирам, но пък харесвам много Джейсън Алдийн и Крис Стейпълтън.... Навсякъде има по нещо, което човек може да си хареса. Даааа....аз пък харесвам Тейлър Суифт...и все ми е тая какво точно пее...щото докато я гледам, нещо спирам да чувам, така че ако ще и чалга да пропее и да направи дует със Софи Маринова, пак ще ми харесва. 2 1 Цитирай
Продуцент Отговорено Юли 26 Отговорено Юли 26 Вие сте млади и не знаете, но едно време имаше една песен на някакви изпълнители и в тази песен бяха казани много неща за чалгата. Бяха „възпети“ всички – Кати, Петра, Луна, Пантерите, Глория, Малина, Митко Пайнера, шефа на АРА и т.н. Говореше се, че мутрите са търсили изпълнителите за да ги бият и други такива градски легенди, но тази информация не може да бъде потвърдена от независим източник, както е модерно да се казва сега. Ето нещо по памет: Напоследък е брато модерно в нашата държава Кущо, кьораво, сакато, чалга песни да пропява И навъдиха се, казвам ти, едни сербез певици По екрани и по сцени друсат напращели ц*ци ... За да съм обективен, ще кажа, че имаше и други причини да възникне българската чалга и тези причини не са свързани с „матряла“, а с нещо много по-сериозно, което може би беше в интерес на цялата държава. Имаше и една ТВ водеща, която беше казала, че реве всеки път преди началото на воденото от нея чалга ТВ шоу, но и трябвали парите, които получавала за това. Имаше дори и една реклама: Някой явно, други тайно, но всички слушат (...името на едно чалга радио...) Съжалявам, че не мога да открия песента, но си спомням части от нея, защото беше нещо като балсам за душите на последните джедаи срещу чалгата. За съжаление или за радост, тази битка я изгубихме, а заедно с нея и войната срещу чалгата. И както е казано: Vae victis или по нашенски - горко на победените! :-) 1 Цитирай
Koobenot Отговорено Юли 26 Отговорено Юли 26 ^ Подсети ме за една гавраджийска песен именно с този стил, където доста умело се подиграват с цялата култура. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.