НиколайGK Публикувано Април 2 Share Публикувано Април 2 Здравейте, Бихте ли препоръчали фирма за монтаж на гипсокартон и вата? Трябва ми за изолация за репетиционно помещение (с акустични барабани), ще се облицоват стените и ще се прави окачен таван. Всички сме патили от майстори, затова питам за препоръка за хора, с които сте работили и от които сте останали доволни. Благодаря предварително и поздрави. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Baby Thomas Отговорено Април 3 Share Отговорено Април 3 Препоръчвам МНОГО ДОБРЕ да проучите нещата преди да налеете маса пари в такъв проект и просто да си имате 5-6дБ изолация. Всъщност на първо място трябва ясно да се дефинира дали искате: 1. да се звукоизолира, за да не се чува навън, или 2. да се третира акустично, за да се чува по-добре вътре. А може би и двете неща, зависи от проекта. Виждам, че пише изолация, но за доста хора е едно и също и/или използват термините за кое да е. Ако идеята е звукоизолация, за да не се чува навън, според мен ще видите голям зор и може и нищо смислено да не се получи. Ако се надявате да сипете Х хиляди лева на строителна фирма и да стане нещо - силно се съмнявам, че ще имате успех. Преди няколко месеца правих сходно проучване и попаднах на една епопея, където един фен (не в БГ) беше сипал 30к € на специализирана фирма, занимаваща се само със звукоизолация на "музикални" стаи и зали и киносалони и т.н., обаче резултатът беше по-скоро трагичен. Една камара разправии, две години по-късно още се точеха по съдилища и с адвокати и т.н. Много зависи какво е помещението, в каква сграда е, какво има наоколо къде какво не трябва да се чува. Имай предвид, че свирене с група на живо, пък дори и само акустични барабани да е, е много по-различно от това да се прави изолация за слушане на музика. При вас ще има и ударно породени вибрации/шум, които много трудно се борят. Задължително трябва да имате механично разделяне от пода, примерно специален подиум (има си DIY варианти и решения). Също така се вдига 105-115дБ джангър, което е няколкократно повече от каквото и да е нормално (пък и ненормално) слушане на музика/гледане на филми. Тоест фирма правеща стаи/зали за презентации и домашно кино според мен е малко подходяща. Може би ако има някаква за концерти/дискотеки... по има шанс за успех. Преди 3-4г. бях питал Динакорд, защото правели подобни проекти (трябваше ми за конферентна стая), обаче като разбраха че е малко помещение около 3х3 метра казаха, че няма никакъв шанс, само с големи проекти се занимавали. Ако ви трябва само акустично третиране нещата са многократно по-лесни. Макар и пак трудни. Тук засега ще спомена, че дунапрен на пирамидки и мега популярните кори от яйца имат 3-4% ефект и е по-добре човек да не се занимава с тях изобщо. 2 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
yamaha Отговорено Април 3 Share Отговорено Април 3 1 hour ago, Baby Thomas said: ...просто да си имате 5-6дБ изолация. При стандартни условия 5-6dB си е почти 2 пъти по-тихо, предвид психоакустичното възприятие, но на колегата с барабаните ще му е необходимо доста повече. Ти изброи повечето детайли, на които да обърне внимание, аз само ще добавя резервите си по отношение на гипсокартона, с който някои колеги са си имали проблеми (акустични). Когато правих моите помещения, за звукоизолацията следвах максимата "колкото повече, толкова повече", най-вече по отношение на минералната вата и не съжалявам - в къща съм със съсед отдолу, но толкова материал съм натъпкал в стените и под пода, че спокойно мога да си позволя слушане с децибели около 90-95 в 3 през нощта без да притеснявам никого. За вътрешната акустика пирамидките надали ще свършат работа за барабани или бас, понеже действат в по-високата честотна област, а и коефициентът им на поглъщане не е голям. Бас траповете решават до известна степен проблема, но не са евтини, а и за една репетиционна ми се струва, че ще трябват повече от 4, а може да се наложи и дифузьор да се сложи на някоя стена. Понеже помещението няма да е с акустичните изисквания като за едно студио примерно, най-вече трябва да се парират отраженията и едни плътни нагънати завеси пред стените биха решили до голяма степен това, като не трябва да се забравя, че има още 2 гладки плоскости (под и таван), които също отразяват и поне едната от тях трябва да се обработи, респ. с някакъв килим долу или пък с акустични плоскости закрепени (или пуснати на малко разстояние от тавана) горе. Прозорец...врата...и за това трябва да се помисли когато става дума за звукоизолация - звукът е коварно нещо и подобно на водата, винаги си намира изход през някоя дупчица, която си забравил да запушиш, отделно пък ако запушиш всичко, трябва да мислиш и за свеж въздух, понеже знаете какво става в една репетиционна. За съжаление не съм в София и не познавам софийските фирми, които да препоръчам на колегата и мога само да помогна като му изпратя някой видеокурс по студийна акустика, където за час всеки (дори и никога да не се е занимавал с това) схваща основните неща в звукоизолацията и вътрешното акустично оформление на едно помещение, в което ще звучи музика. 1 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
НиколайGK Отговорено Април 4 Автор Share Отговорено Април 4 Здравейте и благодаря за отговорите. Точно звукоизолация ми трябва. Имам къща с мазе, което искам да използвам за репетиционна/студио. Под мазето няма нищо, но стените му се засичат с най-долния етаж, а макар че над него няма жилищни помещения, на горния етаж пак се чува, ако долу се свири. Затова съм се спрял на поставяне на вата и картон. Доколкото четох тук: https://napravisam.net/?p=34316 каменна вата 100мм + два слоя подходящ гипсокартон може да намали звука с ~20db, т.е. 4 пъти, което на теория звучи добре. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Baby Thomas Отговорено Април 5 Share Отговорено Април 5 Не съм чел тази статия, а изглежда интересна, трябва да я прослушам. Благодаря за линка! Преди около година слагах в къщи каменна вата + гипсокартон, не във връзка с музициране, за нормална стая и да може да се спи. Облицовах 3 от стените + тавана (четвъртата е моя вътрешна и не ми се разрушаваше още) като сложих 50мм 35кг/м3 подходящ за звукоизолация модел на Кнауф. Разлика определено има и то не малка (!), всъщност смених и дограмата с относително добра 3-камерна и т.н. Отвън влизат някакви шумчета, но слаба работа. Комшиите отгоре обаче... не знам какво и как трябва да се сложи, че да не се чува все едно земетресение има. От време на време им идват на гости деца/внуци, които бягат, тъпчат и думкат постоянно и въпреки че са 3-4-5-годишни се чува все едно стадо динозаври гони две стада с бизони. Не е тотално офтопик - това важи и за помещения за репетиции. Преди вече бая (10+) години ходехме в една "репетиционна" (гараж с барабани и някакъв друг елементарен гиър без третиране, който някой даваше под наем), която беше в най-долната маза на висок блок. Сградата е: партер с офиси/магазини, 2 етажа с гаражи под тях и 15 жилищни етажа над тях, ние бяхме в най-долна маза. Казаха, че се чува до последните етажи като свирим и то не е отчетлив звук или песен и т.н., ами ниско честотно думкане. Ниските честоти и вибрации си пълзят нагоре по конструкцията и няма спиране. По някое време им писна и изгониха... "наемодателя". Та... едно е да блъскаш по стените с въздух, пък ако ще и да е 110-115дБ, съвсем друго е като имаш вибрации, породени от удар (имаше терми, ама как беше... нещо като.. ударно... induce-нат noise... не помня ). При теб ще е по-добре ситуацията, тъй като си най-долу и няма да думкаш на главата на други хора, но все пак трябва да помислиш и за вибрациите. Сещам се за един дръмер/ютюбър, който имаше поредица с клипчета за домашно свирене и там беше правил някакви тестове с платформа под барабаните и измервания колко се чува в стаята под него: Относно вата + гипсокартон - има значение и как точно ще се реализира конструкцията, с едно и също количество материали могат да се постигнат различни резултати. Нещо като това: Обаче съм го чел/гледал по-скоро през пръсти, така че трябва да си задълбаеш по темата. Ето тук има повече инфо с конкретни варианти и графики на дБ корекция при определени честоти: https://www.soundproofingcompany.com/soundproofing_101/triple-leaf-effect Това е линк към споменатата в предния ми пост "епопея", сега мярнах, че цялостно му е излязло 103к евро, явно това 30к съм го видял някъде в началото... https://gearspace.com/board/studio-building-acoustics/1344767-home-studio-build-sharing-my-step-step-build-done-professional-acoustic-engineers.html Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
НиколайGK Отговорено Април 5 Автор Share Отговорено Април 5 И аз благодаря за подробния пост, линковете и видеата, ще ги прегледам. Иначе да, макар че под мен няма нищо, със сигурност ще направя нещо и за пода. Като минимум ще имам подиумче от дървени палета, над които ще сложа дебели гумени подложки (нещо такова: https://mario10.com/product/1077/vibro-shumo-izolatsionna-guma-600h600mm.html) и евентуално самите палета ще ги натъпча също с вата. Но мисля и за по-сериозния вариант направо на целия под да сложа вата и отгоре - някаква настилка. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Koobenot Отговорено Април 5 Share Отговорено Април 5 8 hours ago, Baby Thomas said: Та... едно е да блъскаш по стените с въздух, пък ако ще и да е 110-115дБ, съвсем друго е като имаш вибрации, породени от удар Да не ставам краен, ама ако наистина е толкова зле положението, по-добре авторът на темата да си потърси друга репетиционна, ще излезе по-евтино в ходът на годините, отколкото да налее 100K в собственото си мазе и пак да мрънкат ония отгоре ... Бях доста впечатлен от клипчето на Алекс Нушев за акустиката в студиото му. Изглежда момчетата от Acoustic Force си разбират от работата, аз лично бих им платил да дойдат да огледат преди изобщо да купувам каквото и да било на твое място, защото материята е специфична и няма нужда да се харчат пари преди някой да каже дали си струва и какво си струва. P.S. Този отговор НЕ Е продуктово позициониране! 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Продуцент Отговорено Април 6 Share Отговорено Април 6 Преди време щях да правя „стая в стая“, което е единственото разумно решение. После ми дойде друг акъл, а и без това не съм музикант, затова започнах да се занимавам с други неща – дет се вика, музика йок, ама пари бол :-) Всъщност, ако някой от четящите тук има професионално студио в София, би ли се съгласил да направя една-две снимки в студиото – трябват ми за фукане във фейсбук. Сериозен съм, не е майтап! Ето ти една скица, а с ватата внимавай много, ама наистина много – изглежда добре, но тя е предназначена за изолация без достъп до въздуха в стаята. 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
НиколайGK Отговорено Април 6 Автор Share Отговорено Април 6 @Baby Thomas, имам един въпрос. Обикновени окачвачи ли ползва за тавана, или акустични? @Продуцент, как точно имаш предвид да внимавам? Какъв вид вата ще избера или...? В мазето нямам прозороци (само врата), ако има значение. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Продуцент Отговорено Април 7 Share Отговорено Април 7 За твоите цели стъклената вата е по-добра, но аз имах предвид това след ... или ... Като всяко друго нещо, неправилната употреба на ватата и продължителната експозиция могат да създадат проблеми – напр., всеки знае до какво може да доведе неправилната употреба на електричество, коли, алкохол, жени и др. : -) Сигурен съм, че знаеш, че трябва да използваш подходящо облекло и предпазни средства (маска, ръкавици и очила), тъй като влакната лесно проникват в дрехите, а при вдишване създават дългосрочно дразнене. Препоръчително е ватата да бъде обвита в някаква микрофибърна мрежа, а после в плат, който е достатъчно пропусклив от акустична гледна точка. Разкрояването на ватата извършвай на открито място. Дори и да си велик барабанист, другите хора в сградата няма да ти се любуват дълго, ако те чуват непрекъснато, дори и съвсем тихо - "стая в стая" е единственото ти решение :-) Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Baby Thomas Отговорено Април 7 Share Отговорено Април 7 Ватата от бая години не е толкова вредна/отровна, поне така казват тея, дето разбират. Добре е (тоест задължително) да се използват предпазни средства при рязането, защото тогава се отделят микро частици, които няма как да е особено полезно да ги дишаш. Но след като я сложиш в панели (да не говорим като е затворена с гипсокартон) не е никакъв проблем. @НиколайGK Аз използвах най-прост монтаж с П-образни ламаринени профили или както точно там се казват тия дето ги продават в Практикер/Бриколаж/етц. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jabs Отговорено Април 8 Share Отговорено Април 8 Момчетаааааа.... Мързи ме да пиша Че съм го писал няколко пъти. И съм го правил няколко пъти И съм бил във ватения бизнес с години. Ватата ти е най-лесното. Забрави стъклената, по мое време имаше "истинска" стъклена вата, по 15-20кг/м3, каквато вече никой не продава. С такива вати съм направил преградните стени между киносалоните на Арените (без първата). В момента стъклената вата е с обемно тегло под 10кг/м3 и е пълен боклук. Търси каменна вата на Кнауф или Rockwool, плочи, оптимално 50-70кг/м3. Няма да умреш от власинките, аз съм се къпал в тях в периода 2002-2007, пък на, жив съм Най-много да се чешеш повече за ден два. Оттам нататък ти трябват: 1) Сериозно прекъсване на ударния шум към пода (чети, рови...) = масивен под върху "пружиниращи" подпори; 2) Много маса в стените и тавана (със сигурност повече от един слой картон). На всеки слой картон ЗАДЪЛЖИТЕЛНО се шпакловат всички фуги и не се оставят отвори. Намери и прочети какво представлява системата "маса-пружина-маса" (mass-spring-mass) и защо и как работи; 3) Спиране на всякакво предаване на звука по конструкцията на картона (акустични окачвачи и прочие). И да - стая в стая; Това е само бегла скица на решението. Да не те отчайвам, но барабаните (и бас китарата) се спират доста трудно... 2 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jabs Отговорено Април 8 Share Отговорено Април 8 Изрових едни снимки от 2013, има тема във форума (търси студио + спалня). Това е част от правенето на кабина за китарни ампове. 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
yamaha Отговорено Април 8 Share Отговорено Април 8 (Редактирано) 22 minutes ago, jabs said: И съм бил във ватения бизнес с години. Търси каменна вата на Кнауф или Rockwool, плочи, оптимално 50-70кг/м3. Искам да задам един въпрос, като предполагам, че най-после намерих човека, който ще ми отговори правилно. Като оставим настрана стъклената вата, с която се работи кофти, а и не виждам кой знае какви предимства пред "нормалната", би ли обяснил за разликата между каменна и минерална вата. Моята е на Rockwool, но и досега не знам минерална или каменна се води. Срещал съм всякакви обяснения, че "другото име на стъклената всъщност било минерална"...че "и двете били минерални" и всякакви други объркващи и не знам доколко точни обяснения. Мисля, че и на останалите ще им е интересно да разберат каква е едната и каква другата. Моята логика ми казва, че всички са минерални...стъклената има ония гадни добавки, дето не е добре да ги дишаш, а каменната ги няма...нещо такова ли е? Редактирано Април 8 от yamaha 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jabs Отговорено Април 8 Share Отговорено Април 8 Разбира се. Избягвам да се произнасям като последна инстанция по много въпроси, но има 1-2 от които горе долу разбирам Бях управител на българския филиал на Isover (най-големият производител на вата в света, част от френския концерн Saint-Gobain) за 5 години и от натрупания опит смятам че ватата е една от темите по които мога да "водя лекции"... всъщност и съм водил наистина лекции в УАСГ Извинявам се че ще наспамя темата на автора, но може някоя от информациите тук да му е полезна. И двете вати са минерални по дефиниция. Каменната се прави от коктейл от скали (базалт и други по спомен), стъклената - от пясък, и напоследък все повече от рециклирано стъкло. Двете имат фундаментални различия като продукти. Каменната има къса, дебела и нееластична нишка, за правенето й се използва повече лепипен състав. Стъклената има дълга, еластична и по-тънка нишка и "гълта" по-малко лепило. Оттам, при аналогични характеристики, обемното им тегло обикновено е 2 или дори 3:1. Тоест на 13-14кг/м3 стъклена вата отговаря 50-60кг/м3 каменна, като сходимост на топло- и особено звукоизолационни показатели. Понеже жената ме вика за вечерната чаша червено вино, още - след рекламите :) Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.