Jump to content
Българският форум за музиканти

Лампова глава + Palmer CAB M Merger


urgent

Recommended Posts

Здравейте, от известно време обмислям покупка на мини ламповa глава за вкъщи:

https://www.thomann.de/intl/marshall_dsl1hr.htm

Минуса и е че изхода за кабинет е само 1 х 16 ома. На повечето клипове и ревюта в Youtube обикновено я включват в кабинет 4 х 12 и се чудих как точно се получва понеже в сайта на производите пише 1 х 16 ома.

Въпрос:

1. След като пише 1 х 16 не означава ли един говорител 16 ома?

Ровейки из интернет намерих една джаджа, която препоръчват:


https://www.thomann.de/intl/palmer_cab_m_merger.htm

с която може да включиш главата във всеки кабинет без значение от импенданса до колкото разбрах от клиповете, коментарите и упътването.

2. Чудя се ако купя този кабинет:

https://www.thomann.de/intl/harley_benton_g212plus_v30_creamback.htm

който е с два говорителя на осем ома дали ще мога да я включа в него с устройството на Палмър и дали като цяло ще има някакъв проблем за главата след като говорители са два, а не един?

 

Втория ми вариант е да купа 2 кабинета 1 х 112 с двата различни говорителя на харли бентън и да включвам глатава в единия или другия според това, което свиря.

 

Ще се радвам да чуя мнението или съвет от хората, с повече опит с този вид техника. Благодаря предварително!

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегите ще ти кажат в дълбочина за техническото свързване, мен друго ме притеснява – това "вкъщи" апартамент ли е или къща? Щото ако си в кооперация и съседите ти са гадни само ядове с тия лампови усилватели, по-добре VST/моделиращ/комбо и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Живея в апартамент. Преди години имах Crate V18 112 с атенюатор, но беше силен и звука така и не ми хареса особено, въпреки, че се занимавам непрофесионално с музика като хоби и за разтоварване. За тази глава конкретно може да работи на 1 ват и на 0.1 та все се надявам, че няма да е толкова непоносимо силна. Съседите до сега са били толератни като не злоупотребявам с часовете. Иначе имам и Scarlett  и Boss Katana, но не мирясвам :D

 

Редактирано от urgent
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чисто технически - ампът иска 16 ома на изхода си. Колко и какви говорители/колони ще свържеш и как ще ги комбинираш него не го бърка стига общият им импеданс да е 16 ома (не че ако свържеш 8 ще стане нещо кой знае какво; 4 обаче вече е малко и не се препоръчва). Палмър джаджата ти позволява лесно да свържеш два 8-ома говорителя серийно и да получиш 16 ома общ товар, който да се види от усилвателя.

 

Освен това да си пусна и дежурната доза полухейт. :)

1. В къщи с лампи няма да ти се получи нищо. Можеш и с още по-малко ватове да свириш и пак ще е силно. Или в момента, в който намалиш достатъчно, звукът изчезва и ампът звучи като проц. Не местиш говорителя, той не мести въздух и т.н., просто няма хубав китарен тон. И цялата схема с лампите в къщи остава супер само на хартия.

2. Китарните колони са с чувствителност 100dB/W/m. Тоест пускаш им 1 ват сигнал и на метър от тях джангъра, който вдигат (SPL малко по-научно казано) е 100dB. Което е бая!

3. 1 ват принципно е clean power, без кривене. Мериш със скоп на изхода преди да почне да криви синусоидата, която си пуснал на входа. Това е преди Мастъра да е стигнал средата (примерно) и без да имаш овърдрайв. Пуснеш ли стъргалката става "сбогом тишина". Тествах в къщи съседния модел 1-ват Маршал, когато правих един още по-тих амп. Конкретни измерени стойности на скопа:

  • Моят уж мегатих амп: Min. Power: 0.035W; Max. Power: 0.3W
  • DSL1H: Min. Power: 0.035W; Max. Power: 0.77W

Усеща се, че е по-тих от Маршалчето, но общо взето е същата работа. На чисто можеш да си го пуснеш да подрънкваш доста тихо (колкото телевизор да речем), но то и с какъв да е транзисторен можеш да си свириш така.

4. Атенюаторите могат да вършат частична работа (имам реактивен такъв, кото буквално грам не яде честоти), но не и за свирене в къщи - тогава остава проблема ъс захранването на говорителя/местенето на въздух. Не мога да твърдя на 100%, че точно това е причината, но до такъв извод стигнах. Може би ако изкарам едно вишсе по физика и едно по акустика ще мога да го разбера по-детайлно, но не мисля че има смисъл. :)

5. Тоя амп не бих си го купил никога. :greenball:

П.П. Всичко в долната част на поста са си мои мнение, разследвания и опит. Първият абзац си е обктивен и верен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 hour ago, Baby Thomas said:

Китарните колони са с чувствителност 100dB/W/m. Тоест пускаш им 1 ват сигнал и на метър от тях джангъра, който вдигат (SPL малко по-научно казано) е 100dB. Което е бая!

Бая си е. За сравнение – ходих да гледам Кори Уонг преди няколко месеца, в зала за 3000 човека, като засвири бенда отидох да се завра при децибелметъра на озвучителя, от любопитство, беше 96dB SPL, а последният път на Перифери – 99dB SPL в сходна зала! В тоя апартамент ще е яко дискотека, така че сполай ти на съседите ... :greenball:

P.S. аз като фен на полухейтът на колегатата @Baby Thomas да реферирам едно негово мнение, дето пак разисквахме сходен въпрос скоро:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По скоро е градивна критика от колкото хейт, на което се надявах :)

Явно първо трябва на живо в магазин или другаде да чуя колко е 1 ват на живо и да преценя дали е допустимо за моя случай.

Преди да купя Катаната тествах на вилата един 5 ватов DSL който можеше да се намали на един ват и по спомен наистина не беше много тихо. Та за това се надявах, че на 0.1 ще е добре. Иначе звука беше много як, но си спомням, че страшно много жужеше особено на 1 ват, и четох че има такъв фабричен дефект, който се оправя с някакъв мод и за това се и отказах от него. Понеже нямам чак толкова познания въпреки, че беше заснето на клип как да се поправи.

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

5W или 1W - няма съществена разлика. За да е приблизително двойно по-тихо ти трябва 10 пъти по-ниска мощност. Половин ват ти е само около двойно по-тихо от този 5-ватовия, с който можеш да свириш и на концерт. Да направим и друга сметка: 0.1W е ~двойно по-тихо от 1W, значи пък би трябвало да е ~90dB (10dB по-малко е около наполовина по-тихо). Нормална сила за слушане на телевизор/музика в къщи е 60-70dB. Който може да си сметне колко още трябва да се намали подаваната от лампов амп мощност, за да стигне тези нива. Когато вече говорителят изобщо няма да работи като хората и "ламповият звук" няма да е онова, което искаме да чуем. Предположения по-скоро, засега нямам идея как да се направи да речем 0.001W усилвател... :greenball:

Има и друго - всичките методи за намаляне на мощността също развалят звука. Някъде слагат пентод/триод, което не намаля особено джангъра, но звучи по-зле и е безсмислено (за мен). Конкретно в тия Маршалчета слагат един прост резистивен атенюатор с два резистора, самото присъствие на който (когато е активиран) разваля достатъчно нещата. Всяко нещо, поставено между говорителя и изходния траф, прекъсва двупосочната динамична връзка между тях, съответно прецаква звука! Физика, ко да прайш... ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Другата хава, дето я ползва един познат е следният чейн:

 EVH 5150III® 50S 6L6 HEAD -> Two Notes Torpedo Captor -> Mooer Radar Speaker Cab Simulator -> читави IR-и

и се кълне, че му харесва как звучи вкъщи, обаче тук вече забравяме за ефекта "местим въздух" и ако искаме да го "местим" пак се въртим в омагьосаният кръг на гореописаната постановка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тия работи с местене на въздух съм ги усещал само на концерт и то много рядко.Там мощностите са киловати.Броя на озвучителните тела под сцената и около нея е значителен.Някои хора се заблуждават,че звука на такива събития излиза от някой лампов амп.Истината е,че озвучителя получава сигнал от този ако и го усилва колкото е необходимо.Дефакто ампа даже не е усилен до край не е и нужно.1 ват си е 1 и ако е въпроса дали може в стая4 на 4м да се постигне достатъчно звуково налягане може що да не може.Дали съседите ще чуват?Сигурно.Разликата между 1 ват и 100 вата не е сто пъти.Най вероятно е десет пъти,което никак не е малко.Дали може този амп да се включи в кабинет 4 х 12 ? Ако общия импеданс на кабинета е 16 ома Да.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди няколко години и аз писах във форума с такъв въпрос, за избор на лампова глава и кабинет за вкъщи. Тогава много от съфорумниците ми дадоха правилен съвет, но смея да кажа че ми го представиха с неправилен довод. И сега ще обясня.

Така, когато аз задавах въпроса, тук най-вече се изтъкваше че няма смисъл защото няма да звучи добре. Няма смисъл от лампа за вкъщи, защото дори 1W да е няма как да звучи добре, защото вкъщи не може да се усили достатъчно. Ламповото не звучи добре ако не е усилено над нива подходящи за свирене вкъщи (или аз бих казал за свирене без протекция за ушите). Ще имам проблеми със съседите. Няма как говорителя да мести достатъчно въздух за да звучи добре (то май няма общо с това дали ампа е лампов или не). Ок, но има един проблем - "звучи добре" е много относително и субективно, и зависи също от много други неща, включително и от помещението. До тогава най-доброто с което аз разполагах беше едно кубе line6 spider. Така че разбира се ламповия амп ми звучеше невероятно, беше просто нива над него. Беше по-добре от всякъде и дори намалено на 1 от 10. Дори и с най-евтиния кабинет. Просто нямаше как да повярвам на съветите относно тона, но всичко което получих като мнения наблягаше на това как ще звучи.

Но амп и кабинет за вкъщи е просто най-най-най-неудбоното и непрактично решение. И защо всъщност се отказах да ползвам амп и кабинет:

- Заради мястото което заемат. Заради обема и теглото, и заради всеки един момент в който ти се налага нещо да се премести някъде.

- Освен главата и кабинета ми трябваше и педалборд с тунер, гейт, драйв, дилей, ривърб, EQ + захранване за всичко.

- За избора на кабинет/говорител факторите са прекалено много и е прекалено относително.

- Кабели навсякъде, особено ако решиш и да записваш с микрофони пред кабинета. А пък и за мен, лично, ми е някак си несериозно да се записва само от кабинета без паралелно да се запази и DI трак на китарата (още кабели и устройсва).

- Ако искаш с натистането на един футсуич да смениш "пресет" от аналогови ефекти и канала на ампа ти трябват още кабели и контролери/лупъри. Или просто с едно натискане да задействаш повче от един ефект, или да смениш канал на ампа заедно с вкл/изкл на ефект.

- Лампите, въпреки че издържат много времене, не са евтин консуматив и не винаги има избор/наличност при нас.

Купих си една катана, ей така на майтап сякаш, след като заляха интернета с ревюта и хвалби. И в крайна сметка тотално спрях да ползвам ламповия амп, защото с катана просто е по-удобно. Особено за моменти в които имам буквално само 10-15 минути да убия време и реша да посвиря. Не че ламповата глава загрява толкова бавно, но за всяко включване се замислях "струва ли си". Между другото, в стаята която имам като студио/офис, катаната си звучи наистина много пилично, но като я преместя в хола въобще не ми харесва. Не знам дали е заради акустичните панели или разположението, но е това е нещо интересно.

До преди година продължавах да гледам скептично на всякакви процесори и софтуери за амп и кабинет симулация, и каквото и да бях пробвал все не ми харесваше. Но разбрах че всъщност просто не бях попадал на дибри импулси. И след като пробвах няколко хубави импулса, примерно на мен любими са ми на OwnHammer - Low Tuned Essentials и някои от BogrenDigital. Но бях попаднал и на много яки безплатни импулси от меса 4х12 ректо овърсайз. И накрая се замислям, защо ми беше да купувам всяко едно нещо по веригата отделно - тунер, овърдрайв, нойзгейт, глава, модулационни ефекти, кабинети, говорителни, кабели, микрофони, DI боксове... като един плъгин ги има всичките тия неща, не ми трябва друго освен интерфейса за да постигна същия резултат, и струва в пъти по-евтино. Примерно аз напоследък харесвам STL Tonality плъгина на Josh Middleton и Archetype: Gojira.

В крайна сметка си взех си един от възможно най-малките като размер процесори, като все пак има достатъчно футсуичове, и не мога да опиша просто какъв кеф е целия "риг" да ми е в калъфа заедно с китарата. Държа си катаната ей така за да имам някакъв резервен план, ако някъде ми се наложи да я позлвам като пауър амп и кабинет, но честно казано не ми трябва и се замислям дали да не освободя мястото в стаята...

Накратко: лампова глава и кабинет дори 1х12 за вкъщи - не ти трябва. Това е все едно да си кажеш трябва ми кола за из града, и да си купиш камион влекач с ремарке. Освен ако не става въпрос за обурудване на домашно студио или някаква такава ситуация. Сигурен съм че като си се надъхал да купуваш, това е последното нещо което ще искаш да чуеш. Особено ако си гледал вече може би десетки клипчета и ревюта където обясняват колко е яко (във всички винаги обясняват че е много яко). Но предполагам че като казваме за вкъщи, повечето тук имаме предвид за китарист тип "bedroom player" който ще свири в спалнята / хола, и има съседи с които да се съобразява. Все пак не е опоменато за какви условия се търси амп, и гадаем.

Аз вече съм на мнение че от лампова глава и кабинет има смисъл само в студио или на сцена. А за вкъщи не ми трябва друго освен компютър/лаптоп. Но трябваше да мина сам през цялата хамалогия и всеки вариант, за да стигна до това което ми казваха от началото.

Редактирано от Rezachka
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мдаа истинската китарна апаратура е капризна,скъпа и обикновенно не е налична в магазина.За сметка на това магазина е пълен с всевъзможни боклуци винаги на добра цена.И ошашавения начинаещ музикант ще не ще си купува някакво кубенце,като начало,после някой проц,после някоя друга кутийка със съпротивление вътре.После друг проц,друго кубе и така до безкрай.Все пак всеки има глава на раменете и парите са си негови.Един харесва руса,друг черна ,трети направо мъже и т.н .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

OK boomer

Надявам се да не се приеме като заядливо. Всъщност вече доста световно известни, и активно участващи в турнета групи си ползват спокойно плъгини за студио записи, съвсем успешно. Пък нека да не е истинска и капризна китарна апаратура, залите и стадионите им се пълнят... Съпротива срещу технологичните промени изглежда малко нелепо. Казвам го, като до миналата година и аз исках всичко да ми е аналогово, но просто не ги бях пробвал новите неща.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много благодаря за съветите, май ще си остана с наличното за сега, прави сте за височината на шума а и сме с 3 бебета на нашия етажа може би след някоя и друга година като поотраснат ще помисля отново по въпроса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако искаш да си по близо до ламповия звук на ниски нива, препоръчвам лампов преамп. Можеш да го ползваш с транзисторно кубе, в компа, в стерео уредба и т.н. Имам Amt ss 11b, който има и кабинет симулация, става и за свирене на живо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.