Jump to content
Българският форум за музиканти

Eq с gain control в луупа?


svet.k

Recommended Posts

Добра идея ли е да се намаля звука на лампово комбо с потенциометър в луупа?

Имах един Blackstar при който вършеше работа, и еквалайзера допълнително оформяше тона. Но беше хибриден. Има ли опастност за преампа, ако е лампов и съответно за педала? Помня че с Блекстара се получаваха добри тонове при поносим за стая звук.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едно от нещата, което трябва да бъдат съобразени според мен са импедансите и нивата на сигналите на FX loop-а и тези на входовете и изходите на потенциометъра от техническа гледна точка. Не вярвам да свирне толкова добре колкото атенюатор, заради позицията му във веригата, дали може да се постигне някакво компромисно решение за "намалител" - може би да ... Скоро бяхме бистрили този въпрос и колегата @Baby Thomas дава някои интересни отправни точки за размисъл ... без да знаем обаче импедансът на FX-loop-а и този на потенциометъра само топлим и разхлаждаме водата. Погледни ето този пост, който не е на 100 процента в същата посока, но дава храна за размисъл:

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В общия случай НИЩО няма да постигнеш. :)

  • Ако ампът има Master Volume най-вероятно ще добавиш още един такъв, защото в едно 95% от случаите MV е някъде точно покрай Loop-а;
  • Ако основният тона на ампа се генерира в преампа (всичко де що е хай-гейн) - няма да има разлика, още повече почти всички такива усилватели имат MV, съответно отиваш на горния вариант;
  • Ако имаш нещо едноканално (клийн амп или с умерен крънч) - най-вероятно няма да имаш Loop, съответно няма да има къде да го вкараш;
  • Ако имаш горния вариант с Loop (не особено вероятно) - ще ти "разваля" нормалния тон, защото част от звука се генерира в крайното стъпало.

Вариантът с атенюатор (от моя опит с три броя и с няколко усилвателя) също е по-скоро пари на вятъра. Проблемът е, че за да звучи добре трябва да подадеш определена мощност на говорителя, за да може той да работи в някакъв приличен "режим" и да мести някакъв въздух (не можеш да излъжеш физиката). В най-добрия случай (атенюатор с реактивен товар) - яде пънч и динамика, а файдата е 5-10% усилване от MV, при който вариант е по-добре да ползваш само ампа и да коригираш от MV. В по-лошия случай яде честоти и е съвсем безсмислена употребата му. Ако пък искаш да намалиш осезаемо за свирене в къщи - то му се "спира тока" тотално и започва да звучи като процесор, съответно пак никаква файда (освен че хабиш повече крайните лампи). Единствените случаи, в които има осезаема файда, е нещо не супер хай-гейн тип едноканален Marshall (или друг амп със сходна идеология), който няма MV и FX Loop. И то не на тихо, примерно от 100dB да го намалиш на 94dB (SPL). Друг вариант при подобен усилвател е да се добави PPIMV, което е сравнително лесна модификация, но може да намали стойността на потенциално ценен винтидж амп (зависи какъв е). Това за мен е най-доброто, защото са два резистора и един двоен пот, които са си вътре и е компактно и леко без кабелаци и да тежи и т.н. Но трябва усилвателят да е подходящ за такъв тип модификация. Споменатите по-горе типични хай-гейн ампове с MV не са такива - Меса, JCM200, JVM, Blackstar, 5150 и версиите му и каквито още боклуци продават по магазините. :greenball:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 hour ago, Koobenot said:

... Скоро бяхме бистрили този въпрос и колегата @Baby Thomas дава някои интересни отправни точки за размисъл ... без да знаем обаче импедансът на FX-loop-а и този на потенциометъра само топлим и разхлаждаме водата. Погледни ето този пост, който не е на 100 процента в същата посока, но дава храна за размисъл...

Също и този, който е по-конкретно за FX Loop-овете и защо има  проблеми с някои ефекти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напълно съм съгласен с това че атенюаторите са си пари на вятъра. Пробвал съм три различни марки и все още притежавам един от тях. Ограбват динамиката на усилвателя и звука е незадоволителен .

По добре е MV отколкото атенюатор !

Примерно Marshall 1987x е NMV и има Fx loop. Тогава ще има относително полезен ефект от устройство с volume control в loop-a. Казвам “относително “ защото се променя малко характера и динамиката на усилвателя с добавен MV

Впечатлен съм от познанията на колегите по електроника. Материя в която не съм специалист но напоследък се заинтересувах . 
Особено от както съм хвърлил мерак на един amp kit.

поздрави

Б.

Редактирано от Бобо
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да не останат поколенията с погрешно впечатление, първо не всички атенюатори са създадени равни, второ не всички усилватели и трето всичко зависи от целта на упражнението.
Имам Koch Loadbox 2, който използвах дълги години, а в момента Tone King IronMan 2, който за мен е изключително добре проектиран и направен атенуатор и върши чудесна работа. Като качества на атенуатор, това може би е най-доброто на пазара в момента, макар че Ox Box например е значително по-продаван, както и устройствата на Two Notes, но не заради качествата им на атенуатори, а по-скоро допълнителните екстри, които вършат чудесна работа в домашни условия.
Това, което е сигурно обаче е, че няма как нещо което е 5 пъти по-тихо да звучи като оригинала, това си е проста физика и биология. Ще избегнем научните наименования и описания - защо това е така, за да не загубим аудиторията, но Tone King-а се справя доста добре :) 

Post-phase inverter master volume (PPIMV), както и другите имплементации на Master Volume, си имат съответните технически ограничения в зависимост от архитектурата на усилвателя - каквото и да сложиш на Plexi (non master volume), Dr. Z, Fender Deluxe и много други - никога няма да звучи така както, ако е без него. Това също си е проста физика, освен че емпирично съм го тествал многократно. Когато намалиш сигнала към крайното стъпало независимо къде го правиш - работата на крайното стъпало се променя, просто защото крайните лампи (в режимите, в които работят в много от по-старите дизайни) не усилват линейно.

Иначе в днешно време с развитието на технологиите - един Ox Box или Two Notes Captor X, вършат чудесна работа в домашни условия, в зависимост от използвания усилвател, макар че съвременните масови усилватели, с малки изключения, действително "генерират" звука в предусилвателната част и в тези случаи и тези устройства са им много, но за феновете на Non master volume, освен ако нямат условията - са отлично решение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко е така, но какво пречи да пробва с потенциометър в лупа? Нищо. Не е казано какъв е усилвателя, но в общия случай няма да гръмне поне. Нека пробва, може на човека да му отърва ефекта. Все пак poor mans attenuator решение се търси.

P.S. Гледах оня ден едно видео, в което пробват точно с разни драйв, EQ, компресор и т.н. в лупа да опитат да "нормализират" звука на един Hot rod deluxe, за който не е неизвестно, че усилен на 1 не се чува нищо, а на 2 вече не се стои, а приличен звук излиза от 4 нагоре. Може би едно EQ в лупа би свършило чудесна работа за тази проба, да не е гол потенциометър.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички за чудесните отговори. Идеята беше да се избегне съд или поне трупане на карма :) Който успее да свири с нормално усилен лампов усилвател в къщи, моля да сподели как го е направил и да се закачи поста с габърче... :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какви са тези лигавщини. 

Свирил съм с изцепени лампови ампове вкъщи, тези дни също си пусках за малко лампово комбо, има си мастер волюм...

Вече има на разположение голям избор от ампове за свирене вкъщи....

Ако нямаш къща в гората с две липи отпед, има репетиционни....

изобщо, всичко има....

Какъв е проблема не мога да разбера?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Svet.k . Замислял ли си се ( ако е възможно) за вариант изолаторна кутия за говорително тяло ? Ще има малко вибрации но ще укротиш децибелите значително. Знам че е малко обемиста история плюс допълнителна инвестиция в  апаратура(микрофони, говорилни тяло, кабели, мониторни говорители и тнт ..)

Има доста просветени колеги във форума които са наясно с такъв setup, и могат да те посъветват достатъчно добре. 

 

Редактирано от Бобо
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип ми е невъзможно да мисля. А и да свиря с нацепен амп в къщи също. Става въпрос за вкъщи. Не за репетиции, лайфове и т.н. Това със сандъка се прави именно за лайф, и то за да няма външни смущения. За вкъщи ми се вижда малко перверзно. Идеята е като ти се досвири да си пуснеш ампа без да падат тапетите. Тъй като никой не каза че има някаква опастност ( само за качеството на тона се каза ) приемам че става. Пък като записвам албума, няма да го правя :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.