Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Отговорено

Има вариант, при който нарочно искат да е изчанчено и пластмасово, като Poliphya, Tesseract, Periphery и прочие ... тези не ги броим, говорим за пуристичния консервативен вариант.

  • Отговори 70
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Отговорено
18 hours ago, Evtim Djerekarov said:

Що по 1000?

Това беше образно казано, и 2000 да са, все тая е. :D

Иначе, доста от по-ъндърграунд музикантите ползват лампови усилватели у дома/в студиото, но на живо залагат на кемпер в който имат профил на собствения ѝм усилвател, просто защото по-лесно и евтино се пренася.

Отговорено

Не мога да разбера какъв е проблема,че някоя популярна група ползува в рига си тъй наречен мулти ефект процесор.Във всички случаи проца е само част от веригата и цената му е съпоставима с лампова глава.Като добавим и къстъм шоп инструменти,озвучителни тела дето сме гледали само отдалеч нещата си идват на мястото.От моя гледна точка сме твърде назад с материяла.Ако някой се съмнява да отиде на концерт на една и съща група в Румъния и после в България за да е обективна преценката.Разговора трябва да върви в посока как не бива да се прави,защо се получава така,защо каквото и да правим с наличната техника това е положенито.Инак силиконовите цици на травестита пак са си цици нали.

Отговорено (Редактирано)

Аз не казвам, че звука на тея групи е лош. Нека не изместваме темата на разговора. Говорим и само и единствено за live. Тезата на поста е, какво е полезно за хората, като мен, които са известни само в квартала и свирят в училища, театри, мазета и в някой по-розов момент на сцена на някой малък фестивал, дето има по-купешка PA система, но в голяма част от случаите PA системата е компромисна или под въпрос. Играем с картите, които ни се раздават и търсим най-добрия ход.

Редактирано от Koobenot
Отговорено (Редактирано)

НЕ може да има уравниловка.

Хората харесват различни неща, имат различни цели и ги постигат( или се опитват) да ги постигнат с различни начини.

Както тук се води дебат лампа срещу процесор, при барабанистите има акустични срещу електронни сетове.

Ще срещнете барабанисти, които не признават нищо друго освен акустични.

Предполагам има  такива, които са избрали електроните, вкл и за записи, свирене на живо.

А има и такива,които не се отказват и от двете. Ян Пейс например записва демотата на Пърпъл на електрони, официалните албуми, на акустични.

Така и тук  - за едни само лампа, за други процове, трети си ползват и двете.

 

Тези дни преслушвайки нови албуми попадам на някаква английска банда.

Китарата не звучи зле, ама не е лампова. Вокалистката пее добре,ама от време на време се дъни.

Ясно, не са профи банда. Викам си, я да ги чекна. Гъгл, хоп имат фейсбук страница. 

Ами те са хлапета ( пр. 16-20 години). Момиче и две момчета( барбанист и китарист/басист). На някакъв таван, английска къща. 

Барабани Пърл( нисък клас, супер са за непрофита), китарен амп - Фендер мустанг.

Записали са си албума, с това, което разполагат. Ами не е върха, ама и никак не е лош!

И ТОВА ВСЕ ПАК СА АНГЛИЙСКИ ЛАПЕТА. И бих предпочел да изслушам техният домашно записан албум от край до край,

спряно албумите на някакви да кажем водещи беге метъл банди, като например Офкрю, Велиан и тн. ( без офенд)

( в същност вече го слушам за втори път , нещо ме кефи , нищо, че не е баш профи)

И това са някаква начинаеща и непрофесионална банда. ( бандата е Offended - Welcome To Nowhere (2022), ако иска някой да ги чекне)

За супер яките банди от цял свят, които постоянно бълват страхотни албуми, приказка не отварям.....

( следете моите избори на албуми за всеки месец в говорилнята)

 

Та вероятността да избие някой рибата е много малка през2022-ра!@ 

ТОВА СЕРИОЗНО СИ ГО НАБИЙТЕ В ГЛАВАТА.

В момента всеки издава музика и то страхотна.

Рок музиката, не е бутикова, но да кажем си има определена фен база.

Т.е. предлагането е по голямо от Тихият Океан, а търсенето не се е повишило, може да се смалило малко.

По аналогия с онзи певец - поради мижав интерес , свирете си, кой с каквото има и му е кеф и много не разчитайте да избиете рибата.

Ако случайно извадите Асото пика, ще сте от малко щастливци. Не всеки ще стане рок звезда и ще свири на пълен стадион,

От друга страна всеки би трябвало да има своите 5 минути слава в този живот... просто за всеки е различна.

 

Редактирано от TONY
Отговорено

^Много си прав, дори и вероятно седнал :) 

Между другото, споменатите Polyphia - в творбите им, които ги направиха относително по-популярни от типа на GOAT, използват, ако си спомням правилно, модел на Matchless DC/SC30 (от Fractal Axe FX 3). Не че има значение, поради много причини, но моделът всъщност е доста добър, както и звуците от Neural DSP plug-in-a "на Tim Henson". Taка или иначе фокусът е върху продукцията и музиката при всяка група и китарният звук е част от това едно цяло.

Цифровите технологии вече не са това, което бяха само преди няколко години и са достатъчно използваеми за живо представяне, запис и каквато и да е продукция. То беше ясно и преди, че е въпрос на време.

Персонално, за мен, не са на нивото на добър лампов усилвател с говорител в стаята - просто усилвателя се усеща по друг, по-добър за мен начин, като реакция на динамиката на свирене, контролите на китарата и чисто физическото усещане на самата колона - това до голяма степен се определя и от стила музика и звук, които се търсят разбира се. Това по никакъв начин не означава, че не мога да докарам звук с процесор или плъгин. Направиха качествен скок последните две години хората и това е факт :) Винаги ще си обичам ламповите усилватели, но което си е, си е.

 

 

Отговорено

Ами при това положение, нека живот и здраве направим revisit на темата след 5 години - може пък да направят качествен physical modelling на лампите/трафовете и другите важни компоненти и туко-виж - чудо! :)

Отговорено

Koobenot. Вероятно не си успял да схванеш, че чудото вече го има.

Технологията на симулация ВЕЧЕ е на супер ниво.

АКО теб лично не те удовлетворява, пак е ок.

Ламповите апаратури не са изчезнали все още.

Вземи и създай, запиши и реализирай музика, която те кефи и отговаря на представите ти за звук и тн.

Не ли е това смисъла ?

За изяви на живо, какво ли не съм виждал, вкл утвърдени ( за тук) музиканти с прото  архаичния Дигитек RP 1 или Берингер процесорче.

Ако публиката им се кефи... значи копче не може да им кажем.

Отговорено (Редактирано)

За студио ядове няма. Можеш да погледнеш темата за смесването на албума, по който работя. Там няма нито една китара китара с живи ампове и кабинети, но съм убеден, че с още по-добри IRs и нещо на Neural DSP ще се доближа още. 

Нека се изясним за нещо. Аз не казвам, че съм снобар и няма да ползвам процесор през живота си - почнал съм от Guitar Rig 3, в момента съм с Neural DSP и имам някакъв опит с тези устройства. Просто искам отново да артикулирам темата на поста - живият китарен звук.

 

Редактирано от Koobenot
Отговорено

Чух 3 записа, плюс малко от свиренето им на живо.

Според мен и да ти дам хубав лампов амп, да се презапишат китари, файда няма да има.

За мен ( и моето виждане ), за тази банда и за този стил - първо бих сменил барбаните (с истински) и звука на баса.

Не съм им продуцент, но ако бях , преди да почнат да записват, бих ги посъветвал, да си оправят композициите.

Имат някакви добри идеи, които се размиват и от три парчета не чух ни едно, което да ми е завършено.

Бандата има потенциал, някакъв, но не е развит. Парчетата трудно ги изслушах от край до край, цял такъв албум няма шанс да изслушам...

И баш си става дума за стил, какъвто слушам и харесвам.

Значи има една банда от Карлово, Dust, преди няколко годин издадоха албум, май го записваха в Гърция...ами по-добре е.

Като се замисля, този албум Самодива, се пуска такъв какъвто е, а ако групата оцелее, за следващият албум може да се тръси развитие.

И още нещо, което според мен е важно. Една банда е добре, студийно да звучи подобно, на това, което е на живо ( не става дума за гадният им концертен запис). Говоря по принцип и въобще не визирам тези Сакар. Има разни беге метъл банди, дето на запис го докарват профи, а като ги чуеш на живо...мале, мале.. Т.е. студийните записи да не се предобряват и да излиза нещо супер неарелистично и нямащо нищо общо с реалното положение.

Отговорено

Стана ми интересно.

Темата се обсъжда и в световен мащаб.

Ясно , някои хора окончателно са се отказали от процовете, продали са ги и са се върнали към ламповите ампове и са щастиливи.

True! after 1 year, in my band, we decided to sell the kemper and return to the JCM 800 and Diezel.
6
 
Други, пък са по- склонни на компромис...  
Sometimes, one is just easier than the other
2
 
Аз вероятно, ще потърся кемпер в бартер. Или ще изчакам да паднат още цените. Ще видим.
 
 

318332463_10160577058170786_1030767741244073131_n.jpg

Отговорено (Редактирано)

Като че ли повече за записи. 

Пък и вероятно ще направя профайли на някои от амповете ми и ще редуцирам колекцията...

Като пиша редуцирам, се замислям, че трябва да се замисля да редуцирам и процовете си -

имам 4 флора - фендер мустанг, зум - един с лампа ( по -големият ) и гфх8, бос гт 10

2-та бъбрека... още съксове - про рака  и X3 pro ( това последното си го оставям, както и илевън рака).

Отделно роктрон ракове само с ефекти..

Редактирано от TONY

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.