Jump to content
Българският форум за музиканти

Студийни Монитори


IvanDTr

Recommended Posts

Правил съм тестове с панели зад мониторите и на други места. Разликата е незначителна, 2-3 панела пролет не правят ;)

 

В Бг освен Ямахи и Алесиси друго не можеш да чуеш в магазин.

Това не е така, в големия им магазин имаше Dynaudio KRK и куп други марки, много вероятно е и ADAM да има, след като ги внасят.

 

Що се отнася до времето, енергията, парите и неразбирането, ще си позволя да съм малко по-директен: ако това те спира какво правим изобщо?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Правил съм тестове с панели зад мониторите и на други места. Разликата е незначителна, 2-3 панела пролет не правят ;)

 

 

Аха, това е добре да го знам. Аз също свалих горните които се виждат на снимката и ги сложих зад мониторите да скивам за разлика - НИЩО не усетих. Но все пак искам да чуя мнение на опитни хора в тая свера.

 

Океи, ти видя снимкат .. И предлагаш да си сменя бастраповете с ръчни от вата така ли ? Това като наи важна мярка. Искам да знам към какво да се насоча.

 

Правил съм тестове с панели зад мониторите и на други места. Разликата е незначителна, 2-3 панела пролет не правят ;)

 

В Бг освен Ямахи и Алесиси друго не можеш да чуеш в магазин.

Това не е така, в големия им магазин имаше Dynaudio KRK и куп други марки, много вероятно е и ADAM да има, след като ги внасят.

 

Що се отнася до времето, енергията, парите и неразбирането, ще си позволя да съм малко по-директен: ако това те спира какво правим изобщо?

 

 

Разбира се че трябва да сме директни, само така можем да се разбираме. Стига с тея фалшиви отношения. Прав си , в твоета си насока. Но аз се занимавам с музика. Там имам достатъчно работа, има да уча сума неща в музиката, инструменти, хард,софт ... То никога няма краи.Ти си напред и знаеш че в тоя бизнес хората които творят не разбират от изграждане на акустика, от измерване на честоти с стаята, от самонаправяне на панели и трапове - абсурд. За всяка свера си има хора. Ние сме човешки същества с ограничен капаците все пак - затова в Щатите всичко е профилирано и тясно специализирано. И това не е случаино.

 

НО ние в БГ сме стари кучета и все трябва със всичко да се оправяме .. :)

 

За магазина - аз съм във Варна - тука КРК VXT8 и ADAM AX8 няма ... :no:

Редактирано от sw1tched
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също мисля да купувам монитори и ще споделя до какво достигнах в Ямахата в Дружба за монитори до 1000лв., а аз в момента разполагам с 600. Та, тествах Берингъри - 5 и 8 инчови, М-аудио BX5 и 8A, КРК Рокит 5 и 8 и Ямаха HS-50 и 80. Предварително от Интернет четох ревюта, слушах в ютюб тестове (което знам, че не е особено меродавно) и се спрях на HS-50. На живо също звучаха много добре - да, нямаха много бас, но звучаха кристално и дори чух неща в миксовете на няколкото песни (wav-ове и flac-ове бях подготвил), особено във вокалите, които не се чуваха на останалите монитори. КРК звучаха прилично, но с прекалено напомпани баси според мен, М-аудиото звучаха замазано и глухо като цяло, същото беше и с редицата беринг(е)ъри. Това, че някои казват за ямахите, че звучали дразнещо и остро, не го установих - имаха много добра панорама и на мен лично много ми харесаха (аз не обичам буфери да ми бумтят или да са напомпани изкуствено ниските честоти).

Помещението ми е нетретирано, нормална стая с паркет, шкафове, килими, легло и т.н., ще имам обаче стойки за тях (което се надявам да намали от части лошите акустични ефекти).

 

Единствената ми чуденка до тук е дали има смисъл да събера още малко за по-големите батковци HS-80, на които се чуваха и доволно ниски, но и проблемите в помещението ще са по-големи, или да мина с по-малките.

 

P.S. Срещнах добри мнения и за Mackie MR-5 и 8, които са на същите пари, но нямаше мостри, които да се изпробват.

И да - знам, че може би ще има и мнения да се откажа ако не ми е третирано помещението добре акустично, но знам и че трябва да се започне от някъде.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ване здрасти . Малките Ямахи може и да звучат по приятно.Но въпроса е дали работиш често с ниски баси в проектите си. Особено съб баси ако правиш денс , рап, техно ..С тея Ямахи няма да можеш да чуеш нищо там (дори и ти да си целия в изолация заедно със сдудиото и балкона ти) и как очакваш да се предава музиката ти на слушател които слуша на хаи фи уредба на компа си и има съб уфер (които все повече хора вече ползват). При него твоя бас ще кънти ,защото ти си ги преувеличавал на малките монитори петици. Аз със шестици имам подобен проблем ,камо ли ако ползваш петици без събуфер.Ако си избереш малките Ямахи трябва и събуфер. Големите HS80 сега са като стандарт гледам. НО ако съдя ПАК по параметрите - баса му няма да ми е достатъчн - 42 ниски,а сега съм с 49 на моето КРК - разликата е малка.И четох че големите Ямахи осмици не са достатъчни в ниските и били неясни.

 

Мен по принцип също не ми трябва бас да ми лумти и надува главата, но практически е задълителен да е колкото може по изразен и висок за да нямаш кънтящи изненади в клуб, кола или на хаи фи система. А аз съб уфер не искам да ползвам - не ми звучи реална идея. НО успоредно с мониторите си е задължително да обработваме и помещението колкото можем, и това го знам от опит. Инак - слаба работа.

 

Днес гледах страхотно направено видео със сравнение на звукът преди и след обработено помещание. Гледаите - http://www.youtube.com/watch?v=LTAtp7CUIvs.

 

 

M Audio, Behringer, Fostex ..като виждам колко негативи имат от тоновете ревюта които изчетох трябва да съм мазохист да ги купя.

Редактирано от MEDELLIN
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съб ниските може да се каже, че са omnidirectional, имай го предвид и не се надявай като сложиш нещо зад мониторите да повлияе осезаемо.

Океи, ти видя снимкат .. И предлагаш да си сменя бастраповете с ръчни от вата така ли ? Това като наи важна мярка. Искам да знам към какво да се насоча.

 

Така бих те посъветвал да си подредиш приоритетите

 

1. Няколко измервания с roomeqwizard и измервателен микрофон (дори онзи от 100лв става в случая ;) )

Лесно е. Буквално слагаш микрофона там където се падат ушите ти по принцип, пускаш един sweep от програмата и записваш това, което стига до микрофона. Програмата директно ти показва какъв е response-а.

Ако видиш, че в района на съб ниските има огромни рязки пикове и падове от рода на 20dB - силно е препоръчително да сложиш микрофона (и/или мониторите) и на други потенциални за слушане места, дори и от практически съображения да не искаш да местиш всичко - просто да знаеш доколко от там идва проблема.

2. Ако има подобни резки падове, не махай това което вече имаш по стените, а направи superchunks във всички възможни ъгли. Ако просто плавно пада response-а, заради самите колони, а правиш музика с доста съб ниски вземи си sub-woofer (какво значи не ти звучи реална идея?).Ако има реална причина да не пробваш sub, насочи се към някои от доказалите се монитори с 8" говорител, но не очаквай, че като пише '40hz' това значи, че ще ги възпройзвежда с 10dB по-силно от всичко останало.

 

Алтернативния вариант е просто да се съсредоточиш в правенето на музика и да се научиш да бъдеш по-агресивен към съб ниските в миксовете си и да не пестиш hi-pass и low-shelf филтри ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще си запазя тези съвети и ще ги пробвам. Най-вече с измерването и траповете. Траповете от вата обаче са голяма играчка за мен ,след като прочетох и видях на снимки как се правят. Наи малкото се изисква да си със защитно облекло, маски ...Има рязане,пробиване .. не е за мен. :) Смятам, да търся готови.

 

Незнам защо дунапрен траповете не са ОК след като и самите Ауралекс ги произвеждат и са много известни ...Не виждам огромна логика.

 

Мисля за събуфер наистина, все пак монитор да стига до 20 няма да намеря ,така че съба си е друго.

 

Прав си,не разчитам на данните за честотите на монитора. Но има и други признаци за коректност - например ватовото захранване на високите и ниските на монитора което винаги е описано. Колкото по голямо е толкова по изразени ще са честотите. Големината на монитора ...Само си мисля че ако взема само събуфер към тези стари слаби и стари монитори ще е половинчата работа,защото едва ли ще има нещо общо саунда от тея КРК6 и един нов АДАМ примерно със 150/50 вата захранване ниски/високи в сравнение с 50/18 .... на старото ми КРК. Смятам че класите са сввсем други не само в ниските,но и средни и високи ... Та затова се насочих поне към нещо две в едно,но да е ново и усъвършенствано.

 

Гледам че на новото КРК ниските са 130 вата ,докато на АДАМА са 150. Дали това ще дава по добро бас изразяване на АДАМА от КРК-то ? .Или не само вата е важен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мощността на усилвателите нищо общо няма с качеството на звука. Тя има роля главно, ако примерно слушаш много динамичен микс с големи пикове, да има запас от мощност, така че да не изкривява на пиковете, но общо взето всички монитори които разглеждаш имат значителен запас от мощност за nearfield слушане при нормални нива. А то и не е само до мощност де, зависи и каква чувствителност имат говорителите и някои други чисто технически характеристики, някои от които даже не ги дават по спецификациите. Та на тях по-добре не им обръщай много внимание, по скоро гледай освен честотната характеристика и повечко мнения на различни хора, тестове различни се намират в нета и т.н.

По акустичните панели не разбирам толкова (не че по другото пък разбирам де :D ), но ватата си е класически материал за изработката на бас трапове и е доказано ефективен. Тези дунапренени трапове не съм сигурен точно защо се използват, не съм ги срещал особено и се съмнявам да са така ефективни, като класическите от вата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В тази стая се живее, така че относно третирането съм пас. Въпросът е, че ако взема по-мощни колони с повече бас, каквито са 8-ците ще има повече пикове на определени честоти, които ще замазват други и ще "чувам" и помещението. Някой смесва ли на 5-ци и добре ли му се получава?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде и аз да се включа с няколко импровизирани разсъждения :) - до тук има няколко ценни съвета които ми направиха впечатление, особено на колегата sw1tched :thumbs_up: Едно е ясно - модела на мониторите ти е за смяна, тъй като и аз съм запознат с този модел и знам, че КРК имат доста по-добри - Вхт серията например. :thumbs_up: Въпроса е защо се дърпаш за съб уфър - след като искаш бас под 50хц, за мен няма по добро решение от него, но ти си знаеш. Ако имаш замервателен микрофон и софтуер - този който ти посочиха е достатъчно добър - замери с микрофона пред говорителя ( на 10 см от него какво показва честотната крива без влиянието на стаята) Ако на спл метъра нивото на записаният импулс в ниските ти е около 85 дб - силата с която си го пуснал ( и установил предварително че е такава). Значи че реално говорителят ги поддържа, но аз лично съм за уфър варианта. По отношение на стаята, няма стая с размерите на твоята в която да няма стоящи вълни и пикове между 30-45хз - въпроса е нагоре дупките до 300хц какви са и къде. Този материал който използваш за бас трапове няма значителен ефект под 100хц - ориентирай се към вата за бас трапове. Софтуера просто ще ти покаже проблемите на стаята. А те могат да бъдат решени само с ефективни бас трапове и уфър, който да бъде позициониран в зона на характерен за рамерите на стаята модален минимум в ниските и завъртян така, че да регулира минимума на достатъчно приемливо ниво, от което по-добро не може да стане. За мен това е начин за решаването до голяма степен на въпроса ти, другото е алабализми. Имай впредвид, че искането ти да имаш стегнат бас с тази стая и тези панели по стената без уфър е доста ексцентрично, па ако искаш вземи и най скъпите ниърфилд монитори на пазара.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По въпроса за foam решенията:

Many home-studio owners install commercial acoustic foam on their control room walls' date=' mistakenly believing that is sufficient. After all, if you clap your hands in a room treated with foam (or fiberglass or heavy blankets), you won't hear any echoes or ringing. But these products do nothing to control low frequency reflections, and hand claps won't reveal that. Basement studios with walls made of brick or concrete are especially prone to this problem - the more rigid the walls, the more they reflect low frequency energy.

[/quote']

Да, ъгловите са малко по-добре, но с 2-3 на ъгъл ефекта е малък, а за да го запълниш от долу до горе са нужни много повече пари за по-малко резултат спрямо решението с вата и плат.

 

Що се отнася до мониторите и мощността заделена за нискочестотния говорител - повечето са предостатъчно силни за домашни условия, но в случая те интересува колко ниски имат спрямо всичко останало. Ако са линейни от 20Hz до 20kHz, моето мнение е, че няма да ти се сторят с достатъчно ниски. Ще искаш 5dB повече съб ниски отколкото всичко останало, а нищо чудно и повече. Едно от предимствата на Sub-овете е, че можеш да регулираш съотношението, а дори и да ги спираш. Също така поначало дизайна им е с цел точно и стабилно възпроизвеждане на ниски, за разлика от nearfield мониторите, били те и с 8" говорител.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Телериг мисля, че твоят отговор е на мнението на Меделин, а не на моето.

След като и в определени професионални студия не съм виждал да бачкат с буфер, значи на този етап не откривам необходимост, освен това буфера според мен изкривява цялото усещане за звук - когато слушам музиката с буфер не ми звучи добре (пък нали личното усещане е доста важно за това кое как е).

 

Моето въпросче се свеждаше до следното: 5 или 8 инчови говорители за малко нетретирано помещение и някои слушал ли е мониторите на Маки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да да...аз отговорих на Меделин, защото стана въпрос за неговата стая и размери, панелите и мониторите, които ползва и честотите които иска да чува ясно и без изкривявания. Това няма отношение към твоят въпрос. При теб въпроса опира до това колко баси искаш и за какво точно ти трябват мониторите. Аз лично в нас за домашна работа при същите условия като теб ползвам 5 инчовите Ямаха HS50 и за домашна работа съм предоволен. Макитата не съм ги чувал, но знам, че са много добър избор със супер минимални изкривявания. А доколко едно професионално студио ползва уфър или не е строго индивидуален въпрос за конкретното студио и то зависи от доста неща.

 

Между другото като говорим за ниски под 50 хц - голямо влияние има и външния шум. Аз живея близо до гара Подуене и оттук освен тежкотоварни камиони и влакове, минават и трамваи и самолети...на практика само дето космически кораби и совалки не минават - друго всичко без параходи ама то само и това ми трябва. Това означава, че дори и всички врати и прозорци да са затворени в един подобен дом + остъклени тераси със ПВЦ дограма - постоянно си има едно променливо като интензитет и честота боботене в ниските което стига до сигурно -30 Дб понякога предполагам...пита се в задачата, колко от тия дето правят миксове в домашни студиа в места в които трафика е подобен и искат да имат референтна картина под 60-80хц са си шумоизолирали помещенията? И после как искат да чуват реално какво става и как ще се случи тоя микс след като не се знае в момента баса ли слушаш или трамвая или тира дето минава...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Приятели много интелигентни мнения сте дали ! РАдвам се че можем да си помагаме всеки с неговия си опит.

 

Telerig,sw1tched, не съм отхвърлил събуфера окончателно. Ако се убедя че тои е задължителен към перфектната картина до която се стремя ще го взема. Заинатил съм се СИЛНО да развия безкомпромисен вариянт за звук,не искам да се чуствам постоянно като балък които си мисли че прави едно,а всъщност то звучи .. друго.Нямам време за губене.

 

Затова сега "сондирам" мнения. :) Но наистина предпочитам само два канала да чувам.И чрез ваща помощ достигнах до убеденост че ще сменя бастраповетр с едни хубави от вата (купени) и ще сложа по два на ъгъл (по късно може и на ъглите зад мен които са много по далече обаче). Вече избрах и монитори,намерих желания от мен EVENT 20/20bas v3 и днес го поръчвам. Това бебче слиза до 35.След което ще гледам и за вариянт събуфер. Праскачам първичната мисъл която ми идва че тежък монитор като тоя със съб не е добре. НИкога не са излишни много ниски надолу,а като не искам изключвам съба ...Някои казват тежките монитори слизащи надолу ,често занемаряват средните отстъпващи на ниските. НО осъзнавам че по перфектния вариянт ще е само с онея големи скъпарски марки от типа на KS Audio и Адами от 6-7 хиляди,които са за ... ХОЛИВУД само :) .

 

Резервен вариянт вместо съб имам едни PA колони който също МНОГО ме привлича като идея за проверка на звука а и за слушане на музика , защото според мен вадят красив клубен звук. http://www.thomann.de/gb/the_box_pa502a_aktives_fullrangesystem.htm И ако сте забелязали много от големите студиа,маи повечето,имат такива до мониторите (или зад тях по стените някъде.

 

 

Абе вариянти много. Ако човек е интелигентен ,вариянтите които ше му идват на ум му ше са безкраи. Но смятам скоро да приключвам това пътешствие ,щото вече ме изморява. :)

 

 

Telerig, средата от вън - много важна. Много интелигентно се сети за това ! Пред мен няма трафик от коли,има един голям парк. И от вън ми е тихо.Но дори ималко да отвориш врата или прозорец веднага заглушава и променя звука на студиото. Затова при вани моменти винаги съм за затворено. И пвц-то много ми помага за излолация. Преди бях без пвц и беше ад.

 

vane, аз също не съм виждал много студиа със съб - това си е факт поне за мен. Обаче те винаги имат и онея огоромни колони зад мониторите ако си забелязал, на които сверяват цялата картина и чуват и ниското.

А в ютуб може всеки да види вида с големи музиканти,продуценти които си ползват обикновенни монитори с аболютно голи стени,около тах обаче летят доволни клиенти,кефят се и правят известна музика ... Много е относително всичко. Не трябва и да се престараваме маи много,и да преобмисляме по 100 пъти ... :)

 

Аз все пак си мисля че ако вземеш малките Ямаха ще е загуба. За мен е по добре да чуваш повече ниски, независимо че ще са с ехо,отразени и тн .. защото лъжата пак ще е по малка от колкото с тези дребосъци с които НИЩО няма да чуеш долу. За мен те са направени повече за медиините продукции, за обработка в тв или радио, където НЕ работят почти с ниски. Не можеш да правиш тежка денс,хип хоп или техно музика с басове и мощни кикиве и да ползваш тези миньончета. Всичките тези тежки неща ,като ги чуеш на други места ще се засрамиш. Това е МОИ опит. Не се натрапвам.

Редактирано от sw1tched
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Затова сега "сондирам" мнения. Но наистина предпочитам само два канала да чувам

 

Удоволствие е да си говорим за приятни работи :) Все пак предполагам, че не си мислиш, че с уфъра ще слушаш 3 канала нали? По принцип ниските нямат изразеност по хоризонталата (панорамата)поради кръговият им начин на разпространение и затова нискочестотния материал се слага в центъра. То затова се слага уфър с точно настроен кросоувър спрямо честотата с която работиш за да имаш усещането, че баса идва от центъра, а другият материал над точката на пресичане вече си е по панорамата и се концентрираш по него. Това е вече яко стерео с бас в центъра, 2+1 - кратко и ясно (без това да прави 3 обаче). :)

 

vane, аз също не съм виждал много студиа със съб - това си е факт поне за мен.

 

Да де ама за разлика от БГ, където всеки смесва всичко каквото дойде - на запад студиата са профилирани повечето и там където има яки хип-хоп продуценти, там не ходят да смесват дет метъл банди и обратното...примерно сега да не се хващаме за думата...специално за хип-хоп предполагам, че са доста рядко студиата без уфър...докато там, където се смесва джаз, блус и фънк примерно е обратният вариант. Тъй, че зависи от самият профил на студиото и естеството на работа и личните предпочитания на хората, които работят там. :cheers2:

 

А в ютуб може всеки да види вида с големи музиканти,продуценти които си ползват обикновенни монитори с аболютно голи стени,около тах обаче летят доволни клиенти,кефят се и правят известна музика

 

Предполагам, че визираш липсата на акустични панели - казвайки "голи стени" - да ама забелязал ли си, че там няма паралелни стени? И какво има зад тези стени знаеш ли? И дали студиото не е "камера в камера" и дали между вторите стени има "твърда връзка"?

 

П.П. Извинявам се ако много философствам ама като си приказва човек на готини теми с готини хора е такова положението :cheers2: ...аз не се имам за експерт, гледам от чисто аудиофилска гледна точка:)

Редактирано от Telerig
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^Съгласен.

 

Предполагам, че визираш липсата на акустични панели - казвайки "голи стени" - да ама забелязал ли си, че там няма паралелни стени? И какво има зад тези стени знаеш ли? И дали студиото не е "камера в камера" и дали между вторите стени има "твърда връзка"?

 

Или по-скоро въпросът е: дали там смесват или само записват(често директно), продуцират и т.н. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.