Jump to content
Българският форум за музиканти

Студийни Монитори


IvanDTr

Recommended Posts

Моето мнение е , че която от двете марки избереш е все тая.От личен опит съм се убедил , че с евтино звук не се прави.Така че, която ти е по симпатична марка тази грабвай.Вземи някакъв запис на банда , чийто звук ти харесва.Пусни го и на двата чифта и си прецени сам!

 

 

Ok.

Благодаря много.

Все пак като за начало ще скоча на тях докато се понауча да чувам мониторите и после ще мисля за друг ватиант.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да използвам темата за 1 въпросче- мисля да сменям китарния амп с активни монитори, за преамп съм с podxt. Та въпроса ми е трябва ли ми и миксер или podxt директно в мониторите и към кой вход е най-добре?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И каква е идеята за всичко това ?Мислиш ли, че звука, който вадиш от кубето ще се промени към по добро?Инак миксер не ти е нужен.Включваш кабелите от LR изходите на процесора към небалансирания вход на колоните!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Здравейте купих си http://eshop.bg-audio.com/Studijni-monitor...-B3030A.html,за да чувам какво се случва на изходния звук след запис и смесване на дадено парче.Аз понеже съм лаик в тази област, но имам слух и се шашнах.Досега не бях чувал толкова чист звук.

 

Въпроса ми е:Имам ли шанс с тези монитори и допълнителния хард и софтуер при положение че знам какво целя,да получа що-годе приличен звук,така че като се пусне на различни места да звучи балансирано?

 

Миксер http://eshop.bg-audio.com/Analogowi-mikser...-XENYX-802.html

 

Звукова карта http://eshop.bg-audio.com/PCI-zw-karti/M-A...phile-2496.html

 

Програмата с която записвам е Qubase 5

Инсртрументите са китара (евентуално и 2-ра китара),бас,на места ползвам Hipersonyc за клавишни,барабаните ги пиша с Ezdrummer ,и рядко добавям звуци на китарите и на баса от Guitar Rig 4

 

(помещението не е акустично пригодено за студийни записи,но мониторите за на нивото на главата ми и са под оказания ъгъл в схемите )

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...
Отговорено (Редактирано)

За тия флат респонс колони в колко ли магазина не попитах и как ли не обяснявах, че не ща да има по-силно чуващи се честоти - не ме разбраха хората, тука поне гледам пичовете разбират за какво става въпрос. Според мен обаче не е задължително да пръскаш супер много пари за студийни монитори, само и само да извадиш микс, който звучи добре на всяка система. Ако си имаш нормални колонки, на които си чул определен брой комерсиални песни, с времето започваш да усещаш кое колко трябва да увеличиш, за да се чува добре както при тях. Преди да мастернеш микса, изтегли няколко песни със сходно звучене и ги използвай за ориентир - това е моята логика.

Редактирано от chamie
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбира се, че има практика да се използват готови миксове за ориентир, но да пренебрегнеш качеството на колоните или акустичната среда е все едно да правиш графична обработка на разфокусиран развален монитор с грешни цветове, на места с цели петна, в стая осветена неравномерно и в различни цветове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко преувеличено ми се струва. Ако всичко опираше само до парите, Челси трябваше да са шампиони всяка година. Този човек например

беше писал в един форум, че не използва монитори, поради парични съображения, въпреки това миксовете му не ми изглеждат некачествени.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещата не опират само до пари, това също е ясно, но и съвсем без пари не става ;) Или става - рядко, по случайност или след ненужно много въртене в кръг. Почти на изуст също може да стане що-годе, независимо от колоните, но ако имаш 10-ина години опит и поне веднъж си чул материала на подходящи колони в хубава стая.

 

Що се отнася до миксовете на въпросния човек... откъде да започна. Нека спестим време и кажа - щом не ти се струват некачествени, можеш и ти да пропуснеш мониторите и също да правиш не-некачествени миксове. Не целя да звуча арогантно, но ако трябва на всеки новодошъл да се обясни кое, защо и откъде накъде... няма как да стане.

 

Всичко опира до приоритети и амбиции. Никой няма да те спре да смесваш на каквото желаеш, но не подвеждай и останалите желаещи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ми се разтягат локуми и това ще ми е последният коментар по темата.

 

но не подвеждай и останалите желаещи

 

Ами просто приемам, че в този форум пишат различни видове хора - някои свирят професионално, други за удоволствие (отделяйки по-скромни средства за техника) и просто давам съвет. Като изключим китайските стоки, в 2011 година едва ли ще се продават чак такива боклуци, които да не стават за нищо, щом тръгнеш да миксираш на тях.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако английският ти е ок чети на воля тук:

http://forum.studiotips.com/

 

Ако не е, имай едно наум ако четеш статия или упътване на темата написано или зле преведено от нашенец. Акустиката е необятна и не особено проста наука, но не е нужно да изчетеш всичко, за да приведеш стаята си в приемлива среда за любителско смесване. Намери си упътване за това как се прави broadband absorber или corner traps (т.нар. superchunks), не си прави илюзии, че става с кори от яйца или дори с "пирамидки" и си готов.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.