Da_Fuse Публикувано Май 6, 2007 Публикувано Май 6, 2007 Много често съм се замислял дали наистина има разлика в цялостното звучене на музиката преди 25-30 години и днес. Нямам предвид стилово а чисто технически... Грубо казано само на мен ли ми се струва, че старичките парчета звучат... някак... "по-живи". и ако аз не съм единствения, на който му се струва така някой може ли да го обясни? Цитирай
yamaha Отговорено Май 6, 2007 Отговорено Май 6, 2007 Няма нищо за обясняване...Парчетата отпреди 20-30 години са записвани с аналогова техника, а както знаеш там редакциите на записания материал са доста символични (основно рязане и лепене на лента). Като допълнение песните по онова време се записваха на доста големи отрязъци (ако не и повтаряне от началото до края), а не като сега - сглобяваш на дребно една песен от няколко варианта - от единия вариант вземеш тази дума, от другия вариант - другата.....по този начин не много талантливите изпълнители се улягат и не си готвят добре материала - почти през 2-3 дена ми се случва някой от тези дето записвам да ми каже "...абе ще го оправиш с компютъра..."....тъжно, но факт - много народ само отбива номера. А днешните записи (особено западните) след убийствения мастер звучат в пъти по-качествено от тези преди 30 години и гласовете в повечето случаи са изгладени до съвършенство, но както си забелязал голяма част от тях звучат доста "стерилно" в сравнение със старите....не само поради цифровия носител, но и поради гореизброените причини. Цитирай
Steppenwolf Отговорено Май 6, 2007 Отговорено Май 6, 2007 Мисля, че и на по-старите CD-та (80-те години?) не се гониха тъй високи нива, не се сплескваше толкова музиката, което й оставя повече обемност и динамика, а от там и по-живо звучене. Цитирай
Da_Fuse Отговорено Май 7, 2007 Автор Отговорено Май 7, 2007 Напълно прави сте , но според мен трябва да има и още нещо, защото и самите инструменти не ми звучат така..."изцъклено" Имам чувството че в съвременния звукозапис някакси повече се набляга на високите четоти, от което можеби ми се струват нещататакива. Цитирай
Hillbilly Отговорено Май 7, 2007 Отговорено Май 7, 2007 Просто цифровите ч*кии изключват честотите,които не се хващат от ухото.Другите се усещат и от тялото.Всяко уважаващо се студио би трябвало да записва с аналогова техника,друг е въпроса доколко самите изпълнители се самоуважават.. Ма тва явно няма значение тудей,важното е продукта да се продаде на Консуматора,д*ба и шибания комерс.. Цитирай
f1_sound Отговорено Май 7, 2007 Отговорено Май 7, 2007 И аз съм на мнение, че вече нещата звучът прекалено напомпани от там идва като, че ли всичко, Hillbilly ако ти пусна запис направен върху 4 пистовият ми Таскам /ролков/ и същото нещо записано върху компа прес качествен интерфейс резулюция /-24/192- може и по малка/ едва ли ще усетиш разлика в звукът уверявам те, при това слушам на 2 комплекта, различни монитори просто предимствата на лентата са други и това не ми се обесниява точно сега, има достатъчно изписано по този въпрос, просто в момента понятието RMS е издигнато в култ, като че ли повечето продуценти са на принципа колкото по силно толкова по добре, самите записи нямат "въздух" в тях всичко е напомпано до незнам си къде и това лудо компресиране осира нещата, като цяло това важи и в настройката на изходните броудкас процесори /оптимоди/ по радиостанциите, самите технически лица настройват тези просто казано компресори да набузват звукът до краен предел с презумцията, че като е по силно и човек сменя радио чистотите, и щом чуе по силен сигнал ще предпочете по силно звучащата станция, горе долу по същият начин стоят и нещата при дисковете с музика, всеки иска неговите неща да звучът по силно от другите и помпи колкото може Цитирай
Hillbilly Отговорено Май 7, 2007 Отговорено Май 7, 2007 (Редактирано) Не съм тонинжинер и не разбирам много,но като си пусна грамофонна плоча и същото парче на диск резултата който показват изтерзаните ми уши е 5:0 за плочата.. Как ще го обясниме? И кое звучи по- добре-Щурците и ФСБ записвани в Балкантон с магнетофони или новите (аре да не споменавам групи и студия)? Редактирано Май 7, 2007 от Hillbilly Цитирай
presly Отговорено Май 7, 2007 Отговорено Май 7, 2007 Айде да сложим нещата малко в ред - плочите, от 1982 година насам (поне в нормалния свят), се правят главно от ЦИФРОВ запис, главно от 48 пистов Mitsubishi, така, че това за "всички уважаващи себе си студиа" и аналоговия запис са пълни глупости. Освен това огромно значение има и на какво слушаш плочата, и на какво - CD-то. ФСБ са правили записите си с едно много важно устройство, наречено кадърен и умеещ да работи с НАЛИЧНАТА техника тонрежисьор. На Щурците плочите не са със същото качество, като на ФСБ, не твърдя, че е лошо, просто е малко по-различно - отново ролята на тонрежисьора и вижданията на продуцента - тогава му викаха "директор на продукция". Абсолютно съм съгласен с f1-sound - разликата в аналоговото звучене идва от съвсем други неща - хистерезис на лентата, характеристика на насищане и куп друти неща, но и на лента са записвани боклуци, а и на цифра са правени шедьоври - справка YES "90125" Dixit... Цитирай
f1_sound Отговорено Май 7, 2007 Отговорено Май 7, 2007 Аз съм на мнение да си пуснеш малко класики в звукозаписа на оригинални СД та и слушай примери: Англйска школа : Стинг, Питър Гейбриъл, Куин и още много други Американска школа: Металика 91 /точно него/ , Екстрийм нещо от началото на 90 те, Саватаж и Тиатър пак началото на 90те, Тото и какво ли още не , Специално изброените неща съм ги слушал на оригинални СД та и повечето са моя собственост, ами скромното ми мнение е, че: звучът смазващо добре , въпреки че са записани върхо оптичен носител какъвто е СД то Относно плочата /както знаем тя е механичен носител/ и най малките деформации влиаят върху качеството и на звук, просто това при сд то го няма Но доколкото разбрах темата става въпрос за качество на записи в миналият век /най общо казано/ и последните 6-7 години и борбата за "по силният звук" аз така го наричам Знаеш ли Hillbilly, като цяло наблюдението ми сочи, че повечето тонрежисьори ги е страх да оставят парчето да звучи натурално само с лека компресия, мисля си че имат чувството, че като им са по тихи нещата за тях колегите им ще си мислят че са некадърни, а това за мен е много грешно схващане на нещата Цитирай
Steppenwolf Отговорено Май 7, 2007 Отговорено Май 7, 2007 Вярно е, че винилът има по-мек звук, аналоговият звук е по-топъл, но както бе казано, при достатъчно висока резолюция се преминава отвъд границата, след която става невъзможно почувстването на цифровия саунд като по-студен - той теоретично би бил пак по-студен, но практически не, което всъщност е от значение. При лентите определено има значение феромагнитният материала, чистотата и характеристиките му. При лентите и плочите, поради характера на механичния контакт, износването и съхранението, качеството лесно може да бъде повлияно, което разглобява плюса в два минуса. Цитирай
yamaha Отговорено Май 7, 2007 Отговорено Май 7, 2007 (Редактирано) Да...много точно го казахте....дори се чудя как го пропуснах в предишния си пост... ...наистина една от най-големите разлики със записи отпреди 30-тина години е RMS-а. Даже преди време бях чел някаква статия, придружена с графики, показващи как се е повишавал RMS-а през различните години. f1_sound спомена, а и аз също смятам, че цялата работа дойде от радиостанциите - "колкото по-силна е станцията спрямо останалите около нея - толкова по-добре". От там започнаха да вдигат и средните нива на студийните записи, за да се стигне до парадоксални нива от -7-8 dB, че и по-зле съм виждал....никаква динамика, графиката на цял екран си е един правоъгълен блок и целта е само да няма слухово забележими премодулации....а какво става с музиката като цяло....кой го е еня. Друга косвена причина за стерилността, която ми хрумна в момента е тази, че в музиката в онези години имаше много мелодия, усложнена структура на композицията, докато сега се набляга основно на ударна секция и бас, като красивата мелодия като процент от цялата издавана музика днес просто липсва....разбира се има изключения тук-там, напр. из бавните песни и някои бързи лесно запеваеми хитове, но едно време "цикленето "просто го нямаше - къде ще ти се случи да слушаш 5 минути едни 4 такта в loop, където промяната се състои в това през 30-тина секунди да добавиш още една линийка на някое синтче или да смениш ударен инструмент....а всъщност като цяло нищо не се случва... Не знам...всяка музика си е за времето....тази, за която споменах също си има почитателите и времето и мястото за слушане, но музиката като такава е все по-малко... Офтопик: Абе откъде се сменяше часовата зона на форума, че гледам нещо постовете излизат с 3 часа закъснение, а не се сещам настройките къде бяха.... Редактирано Май 7, 2007 от yamaha Цитирай
Hillbilly Отговорено Май 7, 2007 Отговорено Май 7, 2007 Явно сте прави ,ма аз съм си дРът кретен,пристрастен към стария саунд.. Цитирай
synchu Отговорено Май 7, 2007 Отговорено Май 7, 2007 Американска школа: ......... Екстрийм нещо от началото на 90 те, .................. Michael Wagener, Michael Wagener, Michael Wagener Последно преглеждах някъде, как записва новия King X (демек случва се някъде последния месец-два), основната китара е Randall комбо два'есе вата 1 х 12" (+ Royer 121 + Chandler не си спомням само TG ли беше ли Германиум ли). Е има и DI track, който после ре-ампва, но основния трак си остава гореспоменатото комбо. Плюс съжденията за РМС-а едно от основните неща, които се е променило по мои наблюдения е отношението към ниските честоти и най-вече значителното им усилване (и компресиране за целта). От там относителното ниво на произведението, поради липсата на възприеманите като по-силно звучащи от човешкото ухо средни и високи (и поради по-високата енергия образно казано на ниските), се повишава. Само че не звучи силно. И за да се вдигне и да стане "силно" (и да получим така търсения правоъгълен блок) - ма'ай здраво компресия, брикуол лимитери, рЕжи, мажи и т.н. Цитирай
spirtbrat Отговорено Май 8, 2007 Отговорено Май 8, 2007 Интересно четиво по темата: Loudness War. На английски е. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.