Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Публикувано

Здравейте!

Бихте ли ми казали какъв е размера (и как точно се брои) на песента на Леб и Сол "Учи ме майко,карай ме".

Ето и линк ->

Отговорено (Редактирано)

5 + 6

8 + 8

 

(пет + шест осми) или нещо такова, не съм много по неравноделните - ако греша някой да ме поправи.

 

поздрави

 

Петър

Редактирано от kitaratapesho
Отговорено

Нямах много време да проверя цялата песен и затова чух само часта с пеенето накрая.Размера там се състои от:

 

 

Един такт 12/8 (3/8+2/8+2/8+2/8+3/8) и един такт 10/8 (3/8+3/8+2/8+2/8)

 

Много хубава песен.Някой знае ли дали това е народна песен или е на групата.Ако е народна би била много подходяща за аранжиране

 

 

 

п.п.Възможно е да съм разменил местата на някоя 2ка и 3ка(не мисля,ама кой знае). :) Неравноделните не са ми най силната страна

 

Отговорено (Редактирано)

Мен пък не ми направи особено впечатление... :rolleyes: ...въпрос на вкус, може би защото не свиря на нещо "с жици" :rolleyes:

Обаче изслушах солото и стигнах даже където започва да пее за "Лиляна, мома хубава..." (май така беше). :)

Не знам как точно ги броите, но на момента с пеенето имаме най-обикновен 11 временен размер - 3+2+2+2+2, който се повтаря 8 пъти. След това започват пак жици и честно казано го спрях, защото ми писна. :rolleyes:

 

П.П. Btw, този 11 временен размер си го имаше през цялото време на дългото инструментално въведение, преди да започне да пее....след това може и да се сменя някъде, не знам...тъй като го спрях точно след пеенето.

Редактирано от yamaha
Отговорено

Според мен първият такт е 12,а вторият 10,защото като слушам барабаните , мелодията и думите първият такт е:Учи ме майко,а вторият:карай ме и тн..Приемам ка от карай ме за първо време на втория такт.По този начин излиза,че като преброим осмините в 1 такт има 12.Мисля,че и двамата не вкарвате в сметките една осмина изсвирене на барабаните след Учи ме майко и преди карай меи съответно по-нататък в текста.Тя прави последното време удължено и именно тя ме кара да мисля,че става въпрос за 12+10.а не 11+11.Ако вие сте прави то вторият такт започва с тази осмина ,а не с текста,а това не е много логично.

 

Виж за вторият такт не съм съвсем сигурен,че двойките и тройките са точно както съм ги дал,но раъмера си е 10/8

Отговорено (Редактирано)

А бре момци....не знам колко от вас са учили предмет "народна музика", но ме амбицирахте и днес хванах жената, щото тя имаше по нар.муз. 6 (а аз само 5 <_< ) - и тя стигна до извода за 11 времена (по-точно 11-временен, 5-делен, с първи удължен дял).

 

@kolio_k, в грешка си - няма абсолюно никаква разлика между времената в отделните му строфи! Не забравяй, че това е лайф, а не студиен запис и пичът просто има леко разминаване в началото (барабаниста даже спира за миг,за да го изчака)...после си "влиза в релси". Вземи един химикал и започни да слагаш по една чертичка на всяка осмина, като стартираш от първото му "У" (слушай бас касата - тя винаги дава първото време) - ще се убедиш веднага, че повече от 11 чертички няма да драснеш. ;)

 

Или още по-просто (жалко, че нямаме по 11 пръсти ;) ) - по пръсти или номера с чертичките (по 11 на ред), започнете от началото на някое коляно (с бас касата) или още по-добре от онова "У" дето споменах по-горе....продължавайте да слагате по 11 чертички във всеки такт и ще видите, че на всяка първа чертичка от новия ред ви се пада нов раздел (ако мога така да го обясня) и така ще стигнете до края въртейки един и същ loop от по 11 времена. А десетина-двайсет реда с по 11 чертички може да си начертаете предварително и само да вървите синхронно по тях...така даже е по-лесно. :drummer:

Редактирано от yamaha
Отговорено

Това ,което казвам засяга само момента с пеенето след средата на парчето.Остатъка (инсрументалния го чух и наистина 11/8).Но по време на пеенето,дали в резултат на неритмичност или предварително решение,след всяка първа строфа като Учи ме майко,барабаниста добавя една осмина в брейка,в следствие на което последното време (от първия такт)би трябвало да се запише удължено(3 2 2 2 3).Карай ме влиза на 13тата осмина.Това се повтаря 4 пъти (колкото е пеенето).Не си спомням много от народната музика,но ако трябва точно да запиша каквото чувам и ако приема,че ка от карай ме влиза на първо време от втория такт то единствения правилен за мен начин на записване би бил 12/8 и след това 10/8.Другото възможно обяснение би било,че хората свирят неритмично(което е много възможно)

 

Но в края на краищата,това въпрос само на изписване 12/8 и 10/8 е пак прави 22 и на практика целия въпрос е къде да се сложи чертата(тактовата).И не мисля,че си струва такова задълбаване <_>

Отговорено
Другото възможно обяснение би било,че хората свирят неритмично(което е много възможно)

И не мисля,че си струва такова задълбаване :)

Че са неритмични на моменти...неритмични са я...то с това "чорбаджийско" темпо дето са го захванали... :P

А що се отнася до "задълбаването" - няма да се караме сега я....айде да се спрем на 11 и половина и да си стиснем ръцете. :)

Отговорено

Кольо, да не би да ги смяташ 16-тини? Тогава по твоите сметки излиза 12/16 + 10/16 = 22/16, което е същото като 11/8 :)

Отговорено (Редактирано)

Според мен би трябвало да се води 11/16 в бавно темпо, но принципно може да се нацепи на още по-дребни групи, зависи по кой инструмент се брои. На мен лично ми е най-удобно да си го нацепя по следния начин - 3/16+2/16+2/16+4/16 или по-просто казано - раз два три, раз два, раз два, раз два три чет'ри, но вариантите не са малко, зависи на кой как му е удобно. Но мисля, че размера си остава един и същ през цялото време, просто вокалната партия не винаги тръгва от първо време, но барабаните отдолу си водят 11/16. Акцента е изнесен на барабанчето на 2рата 16тина, което според мен води до илюзията за друг размер, но ако се проследи внимателно, се чува, че барабаниста свири само един патерн през цялата песен без изключение. По време на пеенето спират всички останали инструменти, при което първо време остава неподчертано заради акцентирания барабан на второ.

Редактирано от Steff
Отговорено

Е то и 4/4 може да се нацепи по друг начин и да резултира в друго акцентиране и филинг.

Честно казано, не виждам какво й е толкова мътно на темата и има да се бистри.. Може би по вокалната партия, но аз до там не стигнах и се водих предимно по инструменталната. Преброих ги както yamaha, съответно получих 11/8, а при по-раздробено броене става 22/16. Не ми се вярва да правят размерна модулация после.

Отговорено
Според мен би трябвало да се води 11/16 в бавно темпо, но принципно може да се нацепи на още по-дребни групи, зависи по кой инструмент се брои. На мен лично ми е най-удобно да си го нацепя по следния начин - 3/16+2/16+2/16+4/16 или по-просто казано - раз два три, раз два, раз два, раз два три чет'ри, но вариантите не са малко, зависи на кой как му е удобно. Но мисля, че размера си остава един и същ през цялото време, просто вокалната партия не винаги тръгва от първо време, но барабаните отдолу си водят 11/16. Акцента е изнесен на барабанчето на 2рата 16тина, което според мен води до илюзията за друг размер, но ако се проследи внимателно, се чува, че барабаниста свири само един патерн през цялата песен без изключение. По време на пеенето спират всички останали инструменти, при което първо време остава неподчертано заради акцентирания барабан на второ.

 

 

Точно заради вокалната партия,която би започвалана горно време на места,както и заради стремежа ми винаги да пиша ноти по най-лесния от гледна точка на прима виста четене начин,си мислех ,че е по целесъобразно да бъде 12+10,но в края на краищата това е просто начин на изписване и всъщност не променя особено нещата.Пък и понеже цялото парче е в 11/8,вероятно сте прави,че пичовете на дали са имали предвид смяна на размера само там

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.