BassMuff Публикувано Януари 28, 2016 Публикувано Януари 28, 2016 Здравейте! Та, преди известно време се сдобих с фрестлес бас (шест-струнен) Тия дни съм доста зает и просто нямам време да ходя на уроци, така че, както подсказва заглавието, хайде който знае някакви "тънкости" (ако се изразявам правилно), упражнения или просто разни полезни клипове из интернет, да сподели Също така - според вас, кои песни с фретлес са най-интересни/предизвикателни, без значение от стила? Надявам се темата да бъде полезна и на други, захванали се с такова чудо Благодаря ви предварително Петко Цитирай
evernas Отговорено Януари 29, 2016 Отговорено Януари 29, 2016 Здрасти,свирил съм малко на фретлес,та според мен най-голямата тънкост е да усетиш момента,къде точно трябва да натискаш,за да не звучи тона по-високо или по-ниско.Звучи лесно,но сам ще се убедиш ,че ако имаш китара или пиано например и свириш с фретлеса срещу техни акорди,ненатискайки където трябва, ще звучиш или откровенно фалшиво или като в оня виц "около бялото". Общо взето това е най-трудното и не-лесно постижимо във фретлеса.Най-лесно може да го разбереш и чуеш ,слушайки Гери Уйлис срещу Стив Бейли,там е доста очевидно това.Упражненията ти съответно би трябвало да са насочени в тази посока главно. Това е може би една от най-емблематичните фретлес-бас партии изобщо: Та,успех. Цитирай
Лими Отговорено Януари 29, 2016 Отговорено Януари 29, 2016 (Редактирано) Като начало на обучението е добре да се начертаят виртуални позиции, ако фабрично няма такива. Редактирано Януари 29, 2016 от Лими Цитирай
blr Отговорено Януари 29, 2016 Отговорено Януари 29, 2016 (Редактирано) Две неща ти трябват: перфектна интонация и умело използване на глисандо. Умело, а не прекалено много. Редактирано Януари 29, 2016 от blr 1 Цитирай
BassMuff Отговорено Януари 31, 2016 Автор Отговорено Януари 31, 2016 evernas и blr, благодаря ви за отговорите Лими, виртуални позиции има баса, но не "от край - до край", а е с линии при 6-та и точки между 1-ва и 2-ра струнаДемек ей тъй: Цитирай
разбойник Отговорено Януари 31, 2016 Отговорено Януари 31, 2016 Запиши някакви елементарни поредици от акорди на синтезатор или ел.пиано и свири върху тях. Могат да са както от песни, които харесваш, така и измислени от теб - съвсем прости на първо време (дори могат да не са акорди, а само някаква мелодична линия) и по-сложни след като напреднеш. Това ще ти помогне да започнеш да изградиш добра интонация. Ако имаш под ръка някакви етюди в които се използват достатъчно често свободни струни и хармонично изсвирени интервали (т.е. двата тона заедно, а не един след друг) също би било полезно. Струва ми се, че това е бас, който съм виждал на последната бас сбирка. Звучеше добре, остава да го овладееш 3 Цитирай
BassMuff Отговорено Февруари 1, 2016 Автор Отговорено Февруари 1, 2016 Благодаря, разбойник!И да, този бас донесах на сбирката 1 Цитирай
разбойник Отговорено Февруари 12, 2016 Отговорено Февруари 12, 2016 Събрах си един фретлес от материал за подпалки (снимки ще пусна по-късно) и покрай заигравките с него ми хрумна още нещо полезно: свири с включен тунер. Така ще изградиш усещане как звучи верния тон 2 Цитирай
Bay Emo Отговорено Февруари 26, 2016 Отговорено Февруари 26, 2016 Здравей, аз също обичам този инструмент и за късмет музиката, която свиря сега е подходяща за него. Освен това, което вече казаха колегите, бих ти препоръчал свирене на гами, скали, арпежи и всякакви технически упражнения, за да постигнеш пръстова памет. С тези шест струни, ако е и 35" трябва да спазваш една добра постановка на лявата ръка, защото е много лесно да се сдобиеш с куп диагнози и болежки. Загрявай ръцете и ги натоварвай постепенно, за да избегнеш травми. Джон Петручи е показал много полезни неща в "Rock Discipline". И не бързай. Този инструмент иска постоянство и ежедневно внимание. Не е лошо освен тунер да ползваш и метроном. Успех! 3 Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.