dontwarrior Отговорено Януари 2, 2015 Share Отговорено Януари 2, 2015 no need for pop-filter if you already have one: windshield Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
miro977 Отговорено Януари 2, 2015 Автор Share Отговорено Януари 2, 2015 Windshield мисля, че е дунапренчето което се нахлузва на горната част на микрофона(репортерите го използват). Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dontwarrior Отговорено Януари 2, 2015 Share Отговорено Януари 2, 2015 Ок, грешката е моя, това е т. нар. grille (решетка). В него има дунапрен който действа като поп филтър, така че втори не е нужен, поне според мен. Ако си от раперите които имат силни П, Б, и прочее съгласни, тогава пробвай с допълнителен поп-филтър. Това не е проблема ти според мен, а това че си усилил gain1 твърде много. Пробвай с по-намален потенциометър, а пък вдигни мониторинг нивото в програмата (пояснението е за aarab). Целта е да може да се запишеш без да премодулираш и същевременно увеличен достатъчно силно за да се чуеш. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
miro977 Отговорено Януари 2, 2015 Автор Share Отговорено Януари 2, 2015 Днес направих експеримент, като просто пуснах да записвам и пазех тишина. Пробвах да намаля, да усиля програмата, картата(поиграх си малко) и установих, че когато е усилен микрофона през програмата се чува шум. Най-ми хареса когато е усилен до 25 (по скалата от 0 до 100) в програмата и до средата или малко след средата (в зависимост дали ползвам поп-филтър) в звуковата карта. Ако има още нещо с което мога да подобря качеството, моля да дадете съвет. Сега ще търся как да обработя записа. Искам само да попитам, как се прецаква микрофона от махането на "grille" (решетката)? Защото и аз съм виждал, че на доста места го махат като записват и сега като казахте че се прецаква и не смея да го развия. Та за това питам пречи ли или не пречи да се маха и по-добре ли се чува без него? Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dontwarrior Отговорено Януари 2, 2015 Share Отговорено Януари 2, 2015 Принципно е добре да влизаш в картата възможно най-силно без да клипва, а през програмата (или през мониторинга на картата ако искаш) да си настроиш нивото на което искаш да се чуваш. Колкото повече отвориш gain1, толкова повече шум ще вкараш, затова ти препоръчвам close mic-ing и горе-долу еднаква амплитуда (динамика) на гласа. Това за микрофонната техника дето Musicman ти говореше. Така няма да запишеш кънтене от стаята, kоято дори и da e малка пак si кънти, не се заблуждавай, най-вероятно "шума" който чуваш е точно това. За махане на grill на см58 не мога нищо да кажа. Махал съм ги и на моите микрофони, работят още. Махал съм и на кондензаторните акг-та (c-1000), и те си действат. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
aarab Отговорено Януари 2, 2015 Share Отговорено Януари 2, 2015 Принципно щом Валяка е казал, че е идиотизъм, значи никок не може нищо да каже. И всички ние сме олигофрени и невежи, щото валяка така е казал... Чакаме да каже кога ще се оправим в България, поне да знаем..... Сериозно Валяк, като изказваш такива мнения поне обяснявай за олигофрените като нас, че ние сме тъпанари.... Сега да обясня защо ние малоумните бихме махнали Windshield- ветробрана. Защото, както показва името му, служи, за да предпазва от вятър основно. Вярно е, че вътре има допълнителна изолация, но и в предишният пост обясних, че този ветробран (топка) влияе сериозно на звука и затова АЗ бих махнал този филтър и бих сложил нормален поп филтър, койото да обира плозивите и съсканията.... Отново към Валяка, това е последният ми пост, в който ще съм толерантен с теб!!! Писна ми на всяка манжда да си мерудия и да обясняваш неща, които всъщност не са ти особено ясни. Това, че разбираш от електроника, не те прави нито музикант, нито звуко-инженер. Така, че е силно препоръчително да си смениш маниерите, защото както виждаш , ние олигофрените, сме достаъчно възпитани, за да не те обиждаме! Бъди такъв и ти. Ще помоля някой от модераторите да заключи темата и да благодари на Валяка за това!!!! Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Parni_Valjak Отговорено Януари 2, 2015 Share Отговорено Януари 2, 2015 Лошото възпитание оставям настрана. Техническата неграмотност също. Езиковата неграмотност, тоже. Злобата, хептен. Сега за микрофоните. Не за теб, а за всички останали, които не са виновни за нечии некомпетентни мнения. Предпазните елементи на микрофоните са важен елемент. Именно предпазни! Пазят от механически повреди. Пазят от замърсявания от прах, влага и метални частици. Пазят от химически въздействия. Динамичните микрофони имат силни магнити, които привличат частици с магнитен характер. Последните се натрупват по мембраните основно срещу процепа в магнитната система. Прах също се натрупва върху мембраната. Изменят се параметрите на микрофоните, внасят се смущения в микроскопичните движения на трептящите системи и се променя общото усещане за звук. Прилепналите частици увеличават динамичната маса на мембраната и се променят честотните характеристики и чувствителността на микрофоните. Още по-сериозно е положението с доста по-нежните и чувствителни кондензаторни микрофони. Едно намаление на изолационното съпротивление на мембраните, дори само от наплюването при стандартна употреба на кондензаторен микрофон поврежда микронните покрития и нарушава работата на микрофона. Силното електростатично поле в капсулата привлича заредени частици от околното пространство, и те се залепват за трептящата система, като променят параметрите и. Често невъзвратимо. Когато се премахват фабрично поставените предпазни средства се позволява СЪСИПВАНЕТО на трептящите системи. Ще добавя че влиянието на предпазните средства е отчетено при конструирането на електроакустичните преобразуватели и декларираните параметри на микрофоните са СЪС предпазни средства! Премахването им, освен че поставя преобразувателите незащитени от външни въздействия променя реалните качества на микрофоните. Идиотизъм? Ако това да съсипваш нещо поради некомпетентност и откровенно неразбиране не е идиотизъм, какво да е? Е, да, ако се съсипва целенасочено, съзнателно, вече се нарича по друг начин. Форумниците са в правото си да мислят с главите си, и да преценяват на кого могат да вярват и на кого не. Крайната оценка оставям на тях. 3 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
aarab Отговорено Януари 2, 2015 Share Отговорено Януари 2, 2015 Прав си за предпазните средства, но точно за Shure SM58, топката не е такова, а е просто един ветробран. Никога не бих посъветвал някой, да махне металната решетка на u87 примерно...... Просто това е SM57 + windshield, напревен изключително за открити помещения. Затова тази топка предпазва от вятъра изключително добре. Идеята да се свали и SM58 се превръща в SM57! Все пак ще се записва в студио, а не на строителна площадка. Ако е обратното - моля на сваляйте ветробрана!!! Презумцията за свалянето, е да се улови цялата пъстрота на тона! Ползвал съм SM57 за запис на вокал и е чудесен. Колкото до повредите, в тубата има клипове, как забоват пирон с SM58 и после го тестват - работи си. Не казвам, че е редно, ама тоя микрофон е направен като танк.Трудно ще му стане нещо от слюнка или прах. Кондензаторните са друга бира, там няма смисъл да ги намесваме, защото принципите са различни. Не става дума, дали някой да повярва на теб, или на мен. Отлично знам, че имаш сериозни познания в областа на електротехниката. Единствено не ми харесва агресивността, с която подхождаш обикновено. PS: Нито магнитите, нито мембраната са открити под топката на SM58, така че опаснотта е минимална Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Baby Thomas Отговорено Януари 3, 2015 Share Отговорено Януари 3, 2015 Те и хокей играха с него, някакви идЕоти от NHL... Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Telerig Отговорено Януари 18, 2015 Share Отговорено Януари 18, 2015 Според мен ако микрофона е наред няма причина да се разглабя и маха каквото и да е. Пробвай без да махаш нищо от микрофона да записваш както те посъветваха с почти опрени устни в микрофона - 1-2 см и без поп-филтър. Подозирам, че търсиш по масивен и плътен тембър - което при тези микрофони се получава с т.нар. "close miking" ефект. Прочети в нета за него ще ти бъде полезно. Като пееш от една педя от микрофона е нормално да ти тънее звука при динамичен микрофон. За да работиш обаче отблизо е нужна вокална техника и много прецизно изпълнение на всяка фраза. 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Panzergrenadier Отговорено Март 18, 2021 Share Отговорено Март 18, 2021 Аз записвам вокали така: Вокали - high pass filter, +2 db на 3кHZ и на 10 кHZ, de-esser, компресор 2:1, лимитър (по дифолт), слаб вокален ривърб с къс при-дилей на 80 милисекунди (0,08 секунди). Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
yamaha Отговорено Март 18, 2021 Share Отговорено Март 18, 2021 (Редактирано) Не си споменал микрофона какъв е, в какво помещение записваш, какъв точно е вокалът и т.н., така че това дето си го изброил е толкова индивидуално и относително, че по никакъв начин не може да се приеме като правило. Отделно не става ясно това всичкото преди записа ли го слагаш или след това... Редактирано Март 18, 2021 от yamaha 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
musicman Отговорено Март 18, 2021 Share Отговорено Март 18, 2021 ^^ Така записваш или така смесваш? Щото с този ревърб при записа, после какво става когато смесваш? 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Panzergrenadier Отговорено Март 18, 2021 Share Отговорено Март 18, 2021 (Редактирано) Правилно уточнение, настройките разбира се са след записването на вокалите. Първо записвам, после правя корекции и най-сетне смесвам вокалния трак с останалите инструменти. Разбира се, прочел съм го, няма как да го измисля или да си играя с нактройките на принципа "проба/грешка". Редактирано Март 18, 2021 от Panzergrenadier Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
yamaha Отговорено Март 18, 2021 Share Отговорено Март 18, 2021 Предполагам, че говориш единствено за запис на собствения си глас, на който си му знаеш плюсовете и минусите...защото всеки глас, било то мъжки или женски, е строго индивидуален и дори бих си позволил да оприлича записа на различните хора като запис на различни музикални инструменти - на всеки тембър му трябва различна корекция при напасването с инструментала. Много рядко съм попадал на толкова изравнен и универсален тембър, че да не му се налагат никакви допълнителни корекции. Разбира се корекции се налагат и поради други фактори като използвания микрофон, помещението за запис, небалансирана подложка и т.н., но тях не ги коментираме в момента. За допълнителните ефекти (ривърб, дилей, компресори и др.) нещата стоят по същия начин...зависи от стила, конкретната песен, наличието или не на беквокали и куп други неща - няма как да има универсалност за всеки и навсякъде. 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.