Георги Тотев Отговорено Юни 17, 2011 Отговорено Юни 17, 2011 Кога ще се научите, че китарата мечта не е на снимка или в ръцете на някой известен или не толкова китарист! Китарата мечта е тази, за която ще си скъсаш гъза, и ще я пазиш като очите си ... имам само две ... "очи", но си ги пазя като .... абре нема значение! Надявам се ме разбрахте! Герги Цитирай
sexy_guitarist Отговорено Юли 4, 2011 Отговорено Юли 4, 2011 Начи.. относно Лес Поул си няма спор, че върви най добре на хард рока... (освен ако някой не създаде спор). Иначе обаче китарката си върви за секва музика. Примерно Металика дали не записаха целия St. Anger на лес поул? Верно че честно казано този албум им е от най-скапаните, ама това е така заради други причини, не че китарата не изважда подходящия хард звук. 1 Цитирай
Hillbilly Отговорено Юли 4, 2011 Отговорено Юли 4, 2011 ^Сметам знаеш,че звука на хард рок-а е различно понятие,за мен емблематичния хард-рок е Дийп Пърпъл и този тип музика,много сме се радвали като малки и сме се учили от тях.. ,доста китаристи използват Телекастер и Страт,но Гибито звучи дървено,с дълъг тон (състейн) и някакси е удоволствие да свириш на такава китара,въпреки че не "хапе" като Фендър,става наистина за всякаква музика (справка - Джими Пейдж), А за Металица е обществена тайна,че записват с Гибсъни,мани ги какво рекламират Цитирай
TONY Отговорено Юли 11, 2011 Отговорено Юли 11, 2011 Металика са записвали с най-ралични китари. Включително и Гибсън. Дали последните албуми са само с Гибсън, не знам, но не вярвам. При тях е принципа - колкото повече, толкова повече. Усилватели, китари, ефекти, всичко по много. Не заради тях се включвам. Бомбата е, като новина е за емблематичен стратокастер плейър , който не бях виждал от 1984 с Гибсън Лес Пол. От тази година е отново с. Лейдис енд джнетълмен - дъ оне енд онли - мистър Дейв Мъри. http://www.youtube.com/watch?v=yGxY3Tq80a4&feature=related Естествено вади и стратокастер на други песни. Но Гибсъна не е инцидентен. Дори на трупъра е с него... Цитирай
tatkoogi Отговорено Юли 11, 2011 Отговорено Юли 11, 2011 Тони, останал съм с впечатление, че "Гибсън" не е от твоята "характеристика". Сега какво? Променил си мнението или просто информация? Цитирай
мегатон Отговорено Октомври 19, 2011 Отговорено Октомври 19, 2011 Заглавието си подсказва каква ще е темата. Само веднъж съм се докосвал до такава китара. Изводите са: страхотна китара, за жалост става само за блус и хард рок. За яките мелачки не става. Страхотна изработка, изпипана до последния детайл. Звука мекичък, за разлика от примерно по-новите китари, където е рязък. Нещото, което ме учуди беше чистата китара - звучеше с невероятно чисти тонове! Надявам се да намеря нещо 2ра ръка след време - трябват ми пари! ''Gibson Les Paul'' Най-добрата китара,която,някога е създавана, Става за всички стилове музика, Естествено зависи кой свири на нея....... Цитирай
джани Отговорено Октомври 19, 2011 Отговорено Октомври 19, 2011 Пробвах я, за нищо не става. И ако бяхте ме чули, щяхте да ми я строшите в главата. :recourse: 2 Цитирай
Get off Отговорено Октомври 19, 2011 Отговорено Октомври 19, 2011 Не става за забиване на пирони и за затваряне на компоти сигурно не става, ама за свирене е супер. Цитирай
TONY Отговорено Октомври 21, 2011 Отговорено Октомври 21, 2011 Why a Gibson replica? Slash, (GRN, Velvet revolver) - They're better than the ones made by Gibson. Sorry -- I love Gibson dearly. They really try hard to give me guitars, but they just don't sound right. They're still trying to build me one. So mainly I use old Gibsons that I bought. I've spent something like $400,000 on guitars in my career. And Gibson's only given me three guitars that I use live. Two of them are the first two guitars they ever gave me, while the third's a goldtop I got more recently. But even these I won't use in the studio -- they're just not good enough. I'm real particular about tone. I can hit one chord, and if it doesn't have the right combination of warmth and brightness I just can't use the guitar. If the bottom is too low or the high is too high, it'll just bug me the whole time. Ed Roman - Writing articles like these does not endear me to people who have spent tons of money on Gibson Guitars. There are many people out there who dismiss me as an asshole simply because they don't know the facts. It is a poor business practice for me to point these things out and call attention to Gibson's blunders. Why do I do it then ?? I could probably make more money if I just bit my tongue and looked the other way like everyone else does. There is no consumer reports in the guitar business. All the magazines are on board with their advertisers and will never reveal any of the things you will see on my site. I know I'm fighting a losing battle, I'm one guy standing in a hard wind. The magazines & large corporations are all standing upwind taking a leak !!!! Be assured I will never surrender now matter what the odds. PLEASE BELIEVE ME.. I like money just as much as the next guy. I just cannot sit still for all the hype that this substandard, short-necked, easily broken, corporately made cheap instrument gets simply because the media likes to take care of their advertisers. I get these indignant calls from Gibson owners who call me up all ready to start bashing me on the phone. When & if I have the time I rationally explain to them what I am talking about. They usually grudgingly agree with what I have to say. Occasionally someone cannot be convinced. I submit that they have been so totally completely brainwashed & programmed that they will probably never see the light. But those calls are extremely rare. I make a little progress every day and I enjoy trying to make things better. Ask Me What's Wrong with the Gibson Les Paul Neck Question: Is the headstock angle designed wrong? Answer: YES: Question: Is the guitar too heavy? Answer: Definitely YES: Question: Is the weight distribution incorrect? Answer: Definitely YES: Question: Is the case poorly designed? Answer: Yes most of the time, depending on the year. Question: If they put a volute on the neck would that solve the problem? Answer: Maybe, It would definitely be a step in the right direction. Question: Why doesn't Gibson put a volute in the neck. Answer: Don't know the answer, it would seem to be a clear admission of guilt.If they actually finally fixed the original design. Question: Is mahogany a good choice for a neck wood? Answer: Most luthiers prefer hard rock maple on electrics. Question: Is the guitar poorly designed? Answer: In Ed Roman's opinion the guitar is not designed at all. It's nothing more than an exact copy of an old 1930's era Jazzbox made smaller & solid. If you look at any Les Paul neck joint it's obvious that it's the same joint that they use on the ES 175 !! I have said for years that Gibson should simply break all the necks at the factory before the guitars are even painted. (Some People Think I'm Joking) Actually I'm quite serious !!!! Keep Reading I know that sounds crazy, but consider this. They rarely if ever break once they have been glued. Every Luthier knows that glue is far stronger than wood. If Gibson did this to their guitars, they could simply paint them after the repair, there would be no visible break and the final integrity of the instrument would actually be better. This would be far cheaper for them than using quartersawn wood and doing a 5 piece lamination which would probably also fix the problem. The absolute best Les Paul style guitar I have ever seen, Would be the Rick Turner Model One. Rick installs a volute he uses a 5 piece neck and he uses 24 frets. The pickup positioning is adjustable and far superior to anything Gibson ever did. When Rick Turner worked for Gibson he saved the company from bankruptcy, He is the one who signed Slash up as a Gibson Endorser. Without Slash, Gibson would have finally gone the way of the dodo. Oh well !!! Today I am building the Tiberius guitar which I believe to be superior to the Rick Turner. I have a large repair shop. I fix a lot of Gibson broken necks, The fix is easy and cheap because they all break in exactly the same place. They are all held together by their trademarked plastic "Bell Shaped" truss rod cover or by the thin phenolic overlay on the headstock. I can fix most of them usually for just a one hour labor charge and make good money doing it. What gets expensive is camouflaging or painting over the break to hide the ugly scar the break leaves. This Next Section Will Astound You !! We fix more Gibson Les Paul & SG Broken necks than all other broken necks put together from all the other companies in the world put together!!! Here's the real funny part !!! I cannot remember ever fixing a broken neck on any Les Paul Copy. I'm sure some of them had to break but in my 33 years in this business I personally cannot remember ever seeing one. There are over 100 companies out there that make dead on Les Paul Copies & probably about 500 of them that make close approximations. There are countless more that make singlecut style guitars in various shapes, weights & sizes. I have personally seen forgeries and actual counterfeit guitars. I swear to the fact that I cannot remember ever fixing a broken neck on any of those guitars. Whether it be an Ibanez, Tokai, Heritage, Tradition, Samick, Washburn, Dean, Hamer, PRS, Burny, Jibson, Madore, Navigator, Guild, Triggs, Tom Holmes, Edwards Stephenson, Dillion, or even an Epiphone which is Gibson's cheapo exact copy of their own guitar. Why don't their necks break? I have absolutely no idea, I'm supposed to be some kind of guitar guru and I'm completely at a loss to explain that. It's the mystery of the ages. It makes no sense!!! Yet facts are facts simple & true!!! As guitars go Fender is probably the most copied brand, then Gibson and Mosrite comes in as third. This page is about Gibson so I will stick to that subject. Guild, Hamer, JET, Tom Holmes, Abstract etc all build a better Single Cut style guitars than Gibson. Common sense dictates that if they didn't make it better they couldn't sell it. After all they all cost as much or more than Gibson does. There are plenty of companies that charge a lot less and still build a better guitar. Notably Ibanez, Tokai, Heritage, Burny, Navigator, Madore !!! I am planning on putting up a bunch of photos of broken neck guitars. Please send me photos of what happened to your guitar. (Any Brand). I will post them all. I'll bet money that the Gibsons will always rule on the broken neck page. Цитирай
synchu Отговорено Октомври 21, 2011 Отговорено Октомври 21, 2011 На Ед Роман глупостите не ми се четат. На Слаш думите са изкарани от интервю за GuitarWorld от 1992 (току излязъл Use Your Illusion), от което ще станат скоро 20 години. МНОГО неща са се променили от тогава Вкл. в моделите на Гибсън за Слаш, китарите на Слаш и т.н. EDIT: съгласен съм за известния факт, както Кольо писа по-долу, за да не звуча прекалено негативно в първото си изречение визирам останалите търговски глупости на Ед Роман. А за Слаш нещата са се променили със сигурност последните 20 години.... Цитирай
kolio_k Отговорено Октомври 21, 2011 Отговорено Октомври 21, 2011 В интерес на истината е добре известен факт (на хората, които имат отношение), че грифовете на Гибсън се чупят на лопатата. И наистина вероятно става въпрос за някаква конструктивна грешка (стената при тръс рода е много тънка и слаба), допусната в оригиналния дизайн, която фирмата не иска да коригира (вероятно защото така би признала, че това е грешка, а и много пуристи по света биха открили веднага разлика в саунда :-)) Но китарите звучат страхотно и тази цена (да внимаваме да не я изпускаме и да я лепим при нужда/ нещо което не е чак толкова трудно за един кадърен лютиер) си струва да бъде платена, поне според мен. Винаги (откакто имам ЛПта) съм мислил, че това са едни доста зле и немарливо направени в някои отношения китари (детайлите като биндинг, поставяне на прагове, фабричен сетъп и тн) и за цената си би следвало да са пипнати по добре, но саунда, който вадят компенсира и отгоре всичките им слабости (за мен). А що се отнася до изработката, ако искаме наистина добра такава, винаги можем да си вземем къстъм шоп - цените са други, но и качеството на направията също. А колкото до това, че не звучат добре (както Слаш казва), това вече е въпрос на вкус. На страшно много хора, много им харесват, сигурно си има някаква причина за това. Вероятно той просто харесва нещо наистина строго специфично Цитирай
Hillbilly Отговорено Октомври 21, 2011 Отговорено Октомври 21, 2011 Някои стари модели си имат едно удебеление при нек-а. Цитирай
Heartman Отговорено Октомври 21, 2011 Отговорено Октомври 21, 2011 (Редактирано) @Tony Това от сайта на Ед Роман ли е? Значи да се радвам че нямя да ми се счупи грифа на Токая Може би защото грифовете са от махагон да са по чупливи. http://www.edroman.com/guitars/gibson.htm Редактирано Октомври 21, 2011 от Heartman Цитирай
gopesh Отговорено Октомври 21, 2011 Отговорено Октомври 21, 2011 Дълго време си мислех ,че Гибито не за фънк,кънтри музика и т.н. Еми не съм бил прав!!! Моя са му трошили грифа(на познатото фатално местенце към главата) два пъти(ТОВА МНОГО БОЛИ...да се пробва само с лекар и психолог под ръка)!!! Последният път ремонта го правиха в Стокхолм(това за майстора ) и чичката каза:"Хубаво работно конче! Ама не ти ли тежи 6 сета?"....тежи...ама гъзарията топли и охлажда !!! ...а и да слагате дебели струни...бах как звучиииииии!!!!!!!!!!!!! Цитирай
TONY Отговорено Октомври 21, 2011 Отговорено Октомври 21, 2011 Да, цитата е от GW '92. Което означава,това което каза Слеш - 80-тарските гибсъни, не са тези от 50, 60 , че и 70 -те годни. Да, другото е от сайта на Ед. И той казва,че Рик Търнър е спасил Гибсън (привличайки Слеш). Има някакъв паралел със затъването на Фендер и CBS периода. Следва възход и за двете фирма след началото на 90-те. Сега Гибсън берът ядове с федералните и не е ясно какво ще е бъдещето им. Аз съм публикувал само цитати, отношение не съм взимал. Няма нужда да потарям Кольо. Китарата(в частност модела Лес Пол) има тон и моджо, има и известни проблеми. Просто добре е да се гледа от всички страни, а не само да се ръкопляска в сляп екстаз. Относно Ед Роман - при подходящ случай, бих взел някоя негова китара, стига да ми е по сърце. Не разбирам неприязаността на различни хора към него. За кАстъм Лес Полите на Слеш - явно е знаел какво и на кого да поръчва. И двамата лютиера вече не са сред живите ( ако не се лъжа), така че при изпълнени изисквания от страна на Търнър и Гибсън, сега свири с тях. На албумите се чуват двете поръчкови китари. Плюс още БС Рич, добро, акустичен гилд , слайд и тн. Лес Пол дизайна ме кефи и лично се кефя на Епи Зак Уайлд камо. Но има 6 имена ( едно от които е фирмено , а останалите са фирми с името на лютиера си), които винаги бих предпочел пред Гибсън ЛесПол(стандарт,голд топ, кастъм). И това само на първо четене. Ако става дума за ползване, не за някоя с колекционерска стойност. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.