synchu Отговорено Октомври 25, 2006 Отговорено Октомври 25, 2006 (Редактирано) Вуду Тялото е по-различно, малко по-дебело, различна форма, мензурата е 24 3/4" с 1/4" по къса от ПРС-а, магарето е различно (много важно!!), формата, дебелината на грифа са различни и накрая споменах ли - вуду Редактирано Октомври 25, 2006 от synchu Цитирай
RockoBG Отговорено Октомври 25, 2006 Отговорено Октомври 25, 2006 Мензурата също е фактор. Я Док да поразкаже. Он не може да не знае Цитирай
docc Отговорено Октомври 25, 2006 Отговорено Октомври 25, 2006 Да. мисля,че това е много добра идея.Този човек е по информиран от Yahoo По-информиран от Yahoo може да е само и единствено Петър Вучков("Минута е много").Ив.Гарелов и Н.Кънчев се опитват,да го стигнат,но първият лесно забравя,а вторият - трудно помни! Това,което знам аз,по начало е общоизвестна и достъпна информация + малко личен опит.Т.е. - нищо кой-знае колко особено и едва ли - чак за хвалене! По темата: Не мога да кажа нищо в подкрепа на нечие твърдение(относно възприемането и съпоставянето на звученето,на G.L.P.),защото то си е индивидуално/субективно и има собствена аргументация. Според мен,всеки инструмент изработен със същите конструктивни особености и белези,и на същото производствено ниво,като някой от LP моделите би трябвало да звучи,като,или макс. сходно със съответния "първообраз". Бих могъл само да споделя,това което занам за Gibson Les Paul. G.L.P. е аъздаден в началото на 50-те и е плод на сътрудничеството на Gibson Guitars(с президент Ted McCarty) и актуалната pop/jazz звезда и "шредър" Les Paul.След появата на Telecaster-a(в тогавашния му вид и наименование - Broadcaster),solidbody-концепцията става много модерна и Gibson залагат на името на Les Paul,който е с репутация на иновативен експериментатор и electric player.Той самият е предлагал на Gibson идеи/прототипи,още през 45/46г.,но са били отхвърляни. Първият му прототип(1941) е наречен "The Log".Идеята на L.P. e ,за bolt-on инструмент,но Gibson са имат вече традиция с полуакустичните си електрически китари,със set-neck,а от друга страна се стараят и да са "противоположни" на Fender.Затова Gibson LP трябва да са скъпи китари,с традиционната за фирмата добра изработка.Les Paul има изисквания и за цветовете,в които ще се предлага signature инструмента - златно(така известният Goldtop)-защото се асоциира със скъпо и престижно;и черно - защото изглежда стилно(като смокинг),а и ..... при черния фон се създава илюзия,че пръстите се движат по-бързо(както е видно,"имиджарството" и маниерността при китаристите съвсем не е от вчера - казвам го с добри чувства)!Също така предлага и трапецовидния обтегач на струните. Всъщност обаче,през 51г. Gibson представят на L.P. почти завършен модел и единствената дискусия е относно maple-добавката,която L.P. иска да е по-периферията на инструмента,но се налага схващането на Gibson,да е отгоре(top). През 1952г китарата е с 2 single coil адаптера и трапецовиден бридж.Доста е тежка и скъпа,но е със забележителен sustain(дължи се на комбинацията mahogany/maple - и двете са "тежки" дървета)и балансиран,богат звук.По-късно са направени "подобрения - бриджът е подменен с познатия и досега тип.(впрочем,ето още един елемент търсено-противостоящ на Fender - монтирането на струните да става от горната страна,а не отдолу-string through).Екипират се с по-модерно конструирани адаптери (разработените от Seth Lover през 1955 P.A.F. HB,се монтират на G.L.P. от 1957 и стават стандарт за инструмента).Появяват се и модификации: Standard;Custom;DeLuxe.Последният е с мини хъмбъкери,наричани още "New York humbuckers",но не си извоюва популярност и не след дълго е спрян.(скоро Gibson му направиха кратко преиздаване).Появяват се и фигурните топ-ове,като белег за висококласност( още един елемент,за времето - контрастен на Fender: аналогията със скъпи фурнировани мебели,докато при "по-специалните" Fender-и,асоциацията е с покритието на скъпи коли). През 1954 се появява "бюджетният" LP Junior - flattop с един адаптер Р90 - предназначен за начинаещи,но бързо доказал се и като pro-инструмент.През 55-та излиза L.P. Special(Junior с 2 адаптера),а през 1958 тези модели стават Double Cutaway.По-късно през годините,се появява и "клонинга" LP Standard DC(Double Cutaway).През 1959 излиза L.P. Melody Maker - вариант на Junior. През 1960,по редица причини(високите цени,изострената конкуренция...)Gibson Les Paul претърпява значителни промени.Тялото става по-тънко и без топ;роговете стават два.Обаче...като вижда новият инструмент,Les Paul отказва той да се свързва с името му(достлука се разваля) и от 1963г. моделът се нарича SG(Solid Guitar).По-късно през годините,Gibson правиха преиздание на този "междинен"модел,под наименованието SG Les Paul - SG с,или без Bigsby тремоло;с 3 HB;правоъгълни инлеи и "диамантен"орнамент на главата - като при Custom). През 60-те,много от изгряващите и налагащи се китарни звезди(Ричардс;Пейдж;Клептън;Тауншенд...)използват късните 50s G.L.P.-модификации и през 1968 "линията" G.L.P. е въведена отново в производство, с познатите си от 50-те белези. (Един любопитен детайл:- подновеният модел Custom,за кратко време се произвежда с никелиран хардуеър,за разлика от традиционният за модификацията - златен.По-късно Gibson правят преиздания на този инструмент,с наименование G.L.P. Custom 1968. ...Моят е такъв!) През 1980 е въведен L.P. Studio,който е с белезите на L.P. Standard,но с компромиси по отношение на детайлите и на класа на материалите(дървото),и е предвиден да "заеме позиция" м/у Junior/Special и Standard.По-късно се появява и серията L.P. Smartwood,при която за топ се използват някои екзотични дървета(първоначално - избор от 6 вида),но и тя е насочена към позицията на Studio и в последните години,са обединени в една серия. През годините се появяват и най-различни еволюционни варианти на G.L.P.: напр. Classic(Standard със 60s slim taper neck и мощни керамични адаптери);Vixen(вариант на Special);Goddes(микс м/у Standard и Special)... и немалко други,както и signature модели с модифицираните елементи на персоналните инструменти,на известни артисти. П.С. Защо звучи така уникално(и според мен),обаче не знам!Стига ми,че го има! 1 Цитирай
kolio_k Отговорено Октомври 25, 2006 Отговорено Октомври 25, 2006 Много благодаря за информацията изчерпателно както винаги.Не знаех около половината от подробностите. Колкото до саунда,и за мен е мистерия.Аз имам скромнен ЛП студио със страшно много забележки към направията,но саунда наистина не може да се сбърка.Туй то Цитирай
killer Отговорено Октомври 25, 2006 Отговорено Октомври 25, 2006 (Редактирано) @ docc - Винаги е било удоволствие за мен да чета твои постове, информация, много и все полезна информация :twisted: Марио :twisted: Редактирано Октомври 25, 2006 от killer Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Октомври 26, 2006 Отговорено Октомври 26, 2006 Ето и малко видео от онези години: http://www.guitars.ru/04/info.php?z970 Цитирай
TONY Отговорено Октомври 26, 2006 Отговорено Октомври 26, 2006 [През 1952г китарата е с 2 single coil адаптера и трапецовиден бридж.Доста е тежка и скъпа,но е със забележителен sustain(дължи се на комбинацията mahogany/maple - и двете са "тежки" дървета)и балансиран,богат звук.По-късно са направени "подобрения - бриджът е подменен с познатия и досега тип.(впрочем,ето още един елемент търсено-противостоящ на Fender - монтирането на струните да става от горната страна,а не отдолу-string through).Екипират се с по-модерно конструирани адаптери (разработените от Seth Lover през 1955 P.A.F. HB,се монтират на G.L.P. от 1957 и стават стандарт за инструмента).Появяват се и модификации: Standard;Custom;DeLuxe.Последният е с мини хъмбъкери,наричани още "New York humbuckers",но не си извоюва популярност и не след дълго е спрян.(скоро Gibson му направиха кратко преиздаване).Появяват се и фигурните топ-ове,като белег за висококласност( още един елемент,за времето - контрастен на Fender: аналогията със скъпи фурнировани мебели,докато при "по-специалните" Fender-и,асоциацията е с покритието на скъпи коли). DeLuxe.Последният е с мини хъмбъкери,наричани още "New York humbuckers", именно на такьв вчера има щастието и удоволствието да свиря много тежьк и като усещане и като звук - да може Гибсьн да са тежки (и оттам уморавящи за продьлжително свирене - прав,) може и грифа да не е удобен, като на джакьн и йбаниз може и цените да са им завишени спрямо днешното сьстояние на пазара ( продават се доста хубави и евтини неща за качествата им китари) но експириьнса да свириш на ГИБСЬН - е несравним АМ ЛОВИН ИТ :inlove: вьпросният за сьжаление не се продава иначе да сьм го лапнал Цитирай
TONY Отговорено Октомври 26, 2006 Отговорено Октомври 26, 2006 През 1960,по редица причини(високите цени,изострената конкуренция...)Gibson Les Paul претърпява значителни промени.Тялото става по-тънко и без топ;роговете стават два.Обаче...като вижда новият инструмент,Les Paul отказва той да се свързва с името му(достлука се разваля) и от 1963г. моделът се нарича SG(Solid Guitar).По-късно през годините,Gibson правиха преиздание на този "междинен"модел,под наименованието SG Les Paul - SG с,или без Bigsby тремоло;с 3 HB;правоъгълни инлеи и "диамантен"орнамент на главата - като при Custom). Рогатия дявол губи името Лес Пол - и по още една причина Лес е в момент на развод с жена си Мери -която е една от най известните певици по онова време в САЩ и смяната на името е от сьображения -да спесят пари от сьдебни дела Цитирай
Hillbilly Отговорено Октомври 27, 2006 Отговорено Октомври 27, 2006 TONY,въобще не съм съгласен че по-дебелия гриф е неудобен,при мен е обратното..все пак ръцете са различни при хората :green: 1 Цитирай
malkiat Отговорено Ноември 20, 2006 Отговорено Ноември 20, 2006 Ем..не знам дали сте забелязали, по едно време почти всяка мералкор банда праскаше с Джаксън и Лес Пол. Лес Пола си става за всичко, наистина за всичко, въпроса е просто какъв звук търсиш. Дано някой ден имам щастието да докосна един. :inlove: Я да ви питам,всички,разбирам сте капацитети - ква е разликата между Епифон Лес пол кастъм и Гибсон лес пол кастъм, като от 1947 год.Епифон произвежда и Гибсъни? Материалите са същите,електрониката също,качеството е изумително на всеки детаил,а Епифон дава доживотна гаранция на всеки детаил! Цитирай
metalmorphosis Отговорено Ноември 20, 2006 Отговорено Ноември 20, 2006 SG!!! По всичко което съм прочел за нея, ми допада повече отколкото Les Paul. Въпреки че искам да свиря по тежка музика, мазния звук на Тони Иомми ми е от любимите! Но то предполагам че идва от друго той. Най-чистия и звук би трябвало да се чува при АС/ДС, тъй като Ангъс Йонг връзва китарата директно към амп. Цитирай
docc Отговорено Ноември 20, 2006 Отговорено Ноември 20, 2006 Я да ви питам,всички,разбирам сте капацитети - ква е разликата между Епифон Лес пол кастъм и Гибсон лес пол кастъм, като от 1947 год.Епифон произвежда и Гибсъни? Материалите са същите,електрониката също,качеството е изумително на всеки детаил,а Епифон дава доживотна гаранция на всеки детаил! Я да отговоря без претенции за "капацитетност". Разликата е очевидна,известна и съответстващо-остойностена(даже и във Форума е споменавано нещо по въпроса). Epiphone никога не са произвеждали Gibson,а точно обратното! През 1947г. китара модел Les Paul(естествено - и съответното производство) все още няма.Има прототипи на solidbody-китара с автор Les Paul. Цитирай
Overdrive Отговорено Ноември 20, 2006 Отговорено Ноември 20, 2006 Най-чистия и звук би трябвало да се чува при АС/ДС, тъй като Ангъс Йонг връзва китарата директно към амп. - бичи ампа яко и изкарва кривоч от крайните лампи. Най-чистия звук на LP и SG е много добър за блус и по-лека музика, тъй като хъмбъкърите им са с по-малък аутпут (8к спрямо сегашните 15-20к и нагоре, които дори и на клиин претоварват усилватела) Цитирай
malkiat Отговорено Ноември 20, 2006 Отговорено Ноември 20, 2006 Грешката е моя! Правят китарите Лес пол заедно от 1959 г.Освен ценово,все пак какви конкретно са разликите? А ЕПИФОН единствени произвеждат Лес пол официално.Трябва да има защо..... Цитирай
docc Отговорено Ноември 20, 2006 Отговорено Ноември 20, 2006 (Редактирано) От 1957г собственик на Epiphone става Chicago Musical Instrument (който е собственик и на Gibson) и Epiphone са трансформирани в поделение на Gibson.Моделите на Epi(някои от които-полуакустични и акустични-имат сходни белези с модели на Gibson,но никога не са били замисляни,или представяни,като копия/реплики/варианти)започват от 1960г. ,да се произваждат във фабриката на Gibson в Kalamazoo MI....И така до 1970,когато производството на Epi е пренасочено в Япония(а по-късно и другаде). Модел Epi Les Paul е въведен в производство през 1986(заедно с Explorer и Flying V). В началото на 90-те е пусната серия на Epi - Nashville USA Collection,която включва няколко "славни" Epi модела от времето на USA-периода и която се произвежда в Gibson Custom Shop USA.През 1994 са вклчени още 3 акустични Made in USA модела(но сред тези китари,естествено няма никакъв Les Paul). Solidbody модели на Epi от USA/Gibson-периода(съответно - произвеждани от Gibson-фабрика)са:Crestwood;Coronet;Olympic и Wilshire.Всички са прекратени до 1970г. Редактирано Ноември 20, 2006 от docc Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.