Jump to content
Българският форум за музиканти

DI Box като speaker simulator - ваши мнения за някои модели


Лими

Recommended Posts

Обмислям употреба на DI Box като speaker simulator. В моят случай искам да го приложа на изхода LINE OUT(nominal out level (1khz) -10dbu) на това кубе ROLAND AC33 преди да го включа към Централна РА или студийна микс. система.

Засега съм се спрял на този модел PALMER MI PDI09, но ако препоръчате някои други модели бих премислил избора си, стига да не са повече от два канала(дори и един ми стига). Не ми трябват такива, в които директно да се включва китара, а само за линеен изход, като посоченият на ROLAND AC33. или от ефект система.

Какво мислите по принцип за този тип speaker simulator и какви практически лични впечатления имате от тях? Имат ли осезаемо "приятен ефект", макар и субективно? :thx::rockon:

Редактирано от Лими
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам такъв. Използвам го от изхода за озвучително тяло на лампов усилвател за запис на китара, а напоследък дори и за бас. Бих казал, че звучи сравнително реалистично. При запис в неподходяща акустична среда, резултатът е определено по-добър от озвучаване на кабинет с микрофон. Този бокс е предвиден точно за линейни и speaker-нива, т.е. не за инструментно ниво, така че ще трябва да вземеш сигнала или от предусилвателя на комбото или (ако е възможно) от изхода за говорител.

Palmer са нещо, като стандарт в тези симулатори. Имат и рак-версия, за която твърдят, че съдържа същата базова схема на симулатора, като в тази малка кутийка. Ако става въпрос за запис, можеш и да рутираш сигнала, така че да запишеш два канала, като само единият минава през симулатора, след което да ги смесиш. За чисти китари, това ще ти даде малко повече top end от канала, който не минава през симулатора.

 

ПП: http://www.franknitsch.com/speaker-sims/frequency-response.php?device=pdi-09-normal

 

Тук можеш да видиш амплитудно-честотната характеристика на този и някои други симулатори.

Редактирано от blr
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имах PDI 09 и всичко е много гот обаче драйв китарите ми звучаха по-добре на Mellow a чистите на Bright. Лошото беше, че няма как да ги превключваш автоматично тези двете :)

 

Ей това е по-добро и лесно се превключва. Но е и по-скъпо.

http://youtu.be/FBDrR7CbeFg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също имам ПДИ09 от много години насам и съм много доволен :) Тъй като комбинации, говорители, микрофони, предусилватели има много сравнението дали е добре или зле е малко трудно.

На мен ми харесва обаче, при това много.

 

^решението е просто Рафо - два усилвателя и два PDI09 ...чист, драйв и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имах PDI 09 и всичко е много гот обаче ...Лошото беше, че няма как да ги превключваш автоматично тези двете :)

Щом и тримата го ползвате и сте доста доволни, а дали би могло да се "модифицира" с допълнителен футсуитч?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...сравнението дали е добре или зле е малко трудно.

На мен ми харесва обаче, при това много.

:ok: Разбирам субективният фактор и затова в първият ми коментар съм поискал субективно, а не обективно мнение! :)

 

Току-що попаднах на BEHRINGER GDI21 и съм любопитен да го изпробвам. Знам, че тази марка е "подозрителна" за много от нас/вас, но ако се абстрахираме от предубежденията си мисля, че този модел предлага интересни опции и добра функционална гъвкавост. Какво мислите?

Редактирано от Лими
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лими, пиши резултатът след пробата. Лично ще ме изненада някакво качество на тази цена, но знае ли човек?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е възможно най-евтино копие на Sansamp с добавено също толкова евтиo, активно симетриране (DI-box). С две думи, колкото и атрактивна да е цената, в крайна сметка са пари на вятъра. Едно много по-качествено решение ще е S-Amp и отделен DI-box с галванично разделяне, например този:

http://www.musicworld.bg/bg/c_2983/i_43238/PALMER_PAN_01_DI_Box_passive.html

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:thumbs_up:  Благодаря за пояснението!

:ok:Засега не съм се юрнал да го купувам, макар че понякога правя  "рискови" експериментални покупки, но само ако цената е "относително" ниска, например за конкретният BEHRINGER GDI21 бих дал не повече от 30лв за експеримент, но не е наличен и в магазина.

Обикновено когато имам сериозни "покупни" намерения подхождам доста внимателно и след дълга подготовка, както и в този случай. Винаги(по възможност) сравнявам модели от драстично различен ценови диапазон за да усетя субективно по-добре разликата им, която понякога е пренебрежимо малка спрямо ценовата такава.

Продължавам проучване и обмисляне, засега PALMER MI PDI09 ми е фаворит(ако пък може и да се модифицира превключването лесно и успешно - ех :rolleyes: )!

Редактирано от Лими
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Де да знам.. хич не звучи зле беринджъра, тук някакво сравнение със сансамп:


Качеството на клипа не е кой знае каква база за сравнение, но ми звучи не по зле от сансампа, даже на доста бленди и по-приятно.
Отношение сигнал шум, как е балансирания изход на устройството - от този клип не се разбира разлика :)

 

За свирене и домашни записи защо да не?
За запис в професионално студио - все тр. да се намери нещо по-качествено там.

Редактирано от emosms
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове


 ^ Един цитат на мнение под посоченият сравнителен видеоклип.


Yeah, I know. In my country the GT2 costs as much as my guitar while the Behringer is really cheap. At least from other demos you can hear the diffrence, on distortion the GDI21 has more "creeky" sound while the GT2 has more versatile and nicer tone, but at least as in clean mode there is no diffrence. And that's good because I don't want to use Sansamp/Behringer as a distortion pedal but the clean modulator.

Последното изречение съм подчертал, защото и моята цел е същата - по-рядко за домашен запис и най-вече за live изпълнение с PA система, като през DI бокса освен китара неизбежно ще преминава и вокал, защото вече е смесен с китарата и другите ефекти още в ROLAND AC33. Дали така пък вокала няма да се "увреди"?

Но засега все още нямам окончателно решение, а и не бързам - без експерименти няма да купувам!

Редактирано от Лими
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честотната характеристика на такова нещо за китара тр. да е доста специфична, нещо не мога да си го представя по никакъв начин китарата и вокала на едно.

Какъв е проблема при живо изпълнение микрофона да е в пулта, aктивни колони или каквото там е за озвучаване??
Ще ти трябва лека честотна корекция и малко ревърб, които евентуално може да са на едно за китара и микрофон.

 

П.с.
ако идеята е да включваш китарата и микрофона в роланда, и от там при възможност в по-мощен усилвател с колони,
със сигурност тр. да вземеш възможно най-неутралния DI box, не нещо специално за китара.
Toзи DI box също така, основната му полза би била, че има балансиран xlr изход и големия усилвател може да е надалече, с дълги кабели до него.

Ако бъркам нещо, поправете.

И за какво спийкър симулатор? За китара ясно, но за вокал..
И пак, не съм сигурен какъв звук ще ти изкара преампа на роланда от микрофона :)

 

А специално за беринджъра, точно с драйв (както и без драйв) повече ми харесва в областта на средните честоти, звучи ми по warm и натурално.

Редактирано от emosms
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, в такъв случай Беринджера отпада, но PALMER MI PDI09 или някой друг ще бъде подложен на експеримент и с вокал, защото моята концепция е строго затвърдена. Аз смесвам във въпросното кубе китара, ефекти, лупер и вокал и от него  подавам готов "сготвен" с подправките звук към РА или нещо друго, а кубето се "превръща" в монитор към мен. Смесването става в тази "кухня", като китарният сигнал се "цепи" няколко пъти и един от тях отива директно(през дистера) право в китарният вход на кубето. Вторият(чист сигнал) през Селектора се разпределя към ZOOM, към LOOPER и към TC HELICON вок. процесор(за управление на вок. хармония) и от там отива в МР3 aux на кубето. Така ефектите от ZOOM процесора си остават чисти и "незасегнати" от дистера, а шум и "мазньоч" драстично намаляват тъй като няма никакви последователно свързани ефекти.

А микрофонната верига е независима и отива към отделен и балансиран микрофонен вход. Така имам слухов и ръчен контрол над всичко, което изпълнявам и голяма независимост от други фактори.

По изключение бих махнал микрофона от кубето и бих го включил в друга налична система, но предпочитам всичко в едно и затова търся подходящият DI box, но вече се питам - при какви обстоятелства има смисъл от него, защото и така ми е добре, като вадя готов и "сготвен" сигнал от LINE OUT на кубето, което е с доста добро качество според мен. Вервайте ми! :beer:

Редактирано от Лими
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оригиналния санс-амп звучи наистина добре за разлика от берингери ,ма що не си вземеш педалче на дигитек,не са скъпи и имат два изхода - за свирене в амп и за в пулт,втория се справя чудесно с транзисторни чекии,чак звучи добре що-годе.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.