docc Отговорено Януари 24, 2014 Отговорено Януари 24, 2014 @ G.Varbanov; musicman Това, което казвате просто не е така! Няма да обяснявам "как е"! Достатъчно съм го правил ... и смятам наистина да не се занимавам повече с глупости! Веднъж вече спирах да участвам в този форум. Няма да стигам до трети път! Имам си достатъчно работа (касаеща и нещата, относно които си фантазирате). Успех с домашното! ... и честито на "печелившия"! 1
musicman Отговорено Януари 24, 2014 Отговорено Януари 24, 2014 ^ Хубаво е когато човек твърди нещо да има аргументи, подплатени с факти. "Защото така ви казвам" не е аргумент, нито факт.В един интелегентен спор двете страни предлагат някакви аргументи ифакти с цел да защитят тезата си. И независимо дали успяват да се убедят един друг то поне остава впечатление за интелегентен спор. Поне хората носещи табелка VIP би трябвало да са такива. П.П. Все пак оценявам факта че не продължаваш да спориш просто за спорта, което е добродетел и малко хора биха го направили. 2
Hillbilly Отговорено Януари 24, 2014 Отговорено Януари 24, 2014 (Редактирано) А ако не си AC/DC какво правим? Аз лично си влачим като хамал едно лампово английско комбо от 80-те,знам си му звука,един драйв ми трябва обикновено ,а споменатата банда преди да станат име с екип около тях са мъкнали като ненормални кабинети и усилватели Тва момченце (ако някой не разбра -Ангъс,преди АС/ДС) я глей с кво е свирил,па и до сега така,не че няма пари за кемпери- Редактирано Януари 24, 2014 от Hillbilly 1
musicman Отговорено Януари 24, 2014 Отговорено Януари 24, 2014 Добре, ама тук има 2 неща 1. През 72-73 не е ималко Кампери, сравнението не е коректно. 2. Ти си носиш, аз си нося, който иска си носи, ама който иска не си носи. И това е факт. Както има групи, които си носят всичко, така има и такива които си носят AXE-FX. Kamper не съм виждал но няма причина да не си го носят и него. Питам защо трябва да се отрича едното или другото?
PlamenM Отговорено Януари 24, 2014 Отговорено Януари 24, 2014 А аз пак ще вляза накриво в темата - има китаристи , който не използват усилвател изобщо, например John McLaughlin i Joe Pass. Въпрос на вкус и търсен звук. Надали на липса на финансови възможности. Така че , варианти всякакви. 2
ZLE Отговорено Януари 24, 2014 Отговорено Януари 24, 2014 Закон на Годуин:"As an online discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches 1." Време е.... 1
megaliubo Отговорено Януари 24, 2014 Отговорено Януари 24, 2014 Ако се погледне от ъгъла на обикновения зрител, машинката звучи прекрасно, а не е ли това най-важното? Да се хареса на крайния слушател... не, че личното усещане и кеф на свирещия не е важно, даже напротив. Дотук по темата - друго искам да Ви кажа: Хора, бъдете пичове. Нужно ли е да се тръгва напред с рогата? Нужно ли е на всяка цена да не останеш "длъжен" на някого? Нужно ли е да се окачествяват хора или техните мнения? Не е. Би трябвало да сме поне малко над тези неща. Усмихнете се малко, пичове. Виждал съм как можете да сте доста по-добри. 2
G.Varbanov Отговорено Януари 25, 2014 Отговорено Януари 25, 2014 (Редактирано) Docc, ние новобранците си знаем, че сме такива и изказваме по-скоро предположения, а не мнения от опит. Аз лично не се комплексирам когато някой ме поправи с аргументи. "Не е така, защото аз ви казвам и съм в музикалния бизнес от 35 години." Моите уважения за дългогодишния опит и отдаденост, но такива изречения по ги очаквам от новобранец като мен. P.S Не всички са като AC/DC и си нямат частен самолет. Trivium летят в economy class. Наемат гиър от страната, в която свирят. От скоро виждаме Kemper в гиъра им. Предполагам, че дори и него не носят а си свалят само пресетите. Редактирано Януари 25, 2014 от G.Varbanov
musicman Отговорено Януари 25, 2014 Отговорено Януари 25, 2014 На мен от вчера ми се върти следната идея: Изказвам следната теза: НЯКОИ моделиращи устройства дават много близък звук до истинския. От тук, взима някой и записва един риф на някакъв усилвател. Обаче без педалчета и ефекти. След това записвам аз същия риф на моя процесор, след това сядме и дискутираме с интелегентни хора, къде, какво що и т.н. Бирата за сбирката е от мен. Ще се съберем, че пиййнем бира, ще поговорим. Лично аз искам да разбера от хора, които разбират повече от мен, къде те намират разликата. Защото както казах и преди, такава има но дайте да я специфицираме. И после да кажем: "Симулациите са по-кофти защото:......... " или: "Да, доста близко е, факт". Но да слушаме с ушите си а не с очите както в тази тема, защото другата ми теа е че ако този звук беше даден без видео и друга информация всички щяхме да си стиснем ръцете, че Солдано става за модерен метъл. Дайте да го направим интелегентно а не "бе аз съм виждал такъв процесор само на снимка, ама съм 35 години в тоя бизнес и ви казвам, че не е така, между другото и тезата ви не знам каква е ама при всички положения не е така". Ако някой се сеща по-добър начин, нека сподели. 3
G.Varbanov Отговорено Януари 25, 2014 Отговорено Януари 25, 2014 (Редактирано) ^ Амин! По-добър вариант от това да си съберете гиър-а на по бира няма. Това е ценното и ползата да си в среда/форум на музиканти. Не е нужно всички да изхарчим 6000лв, за да разберем как звучи Axe FXII, ако някой опитен колега вече разполага с такъв. Като чуеш и пробваш на живо вече разсъждавай за покупка. С удоволствие и аз бих, ако не бях на 900км от вас. Сигурно хиляди пъти е казано, но ще го кажа пак: Не става през youtube с колонките на компютъра. Ако ще и аудио система за хиляди да имаш пак не е същото. Бях гледал десетки клипчета на ENGL кабинети и звучат добре, но като застанах вчера пред един в Music Division... е сори, ама е съвсем друго като ти размърда вътрешностите с ниските и ти напълни душата с високите! Обратното също важи: харесал си го в клипче, а на живо не е същото. НО! Но, въпреки това не пречи да има нормална теоритична дискусия преди това. След това вече съпоставяйте теория и практика. Редактирано Януари 25, 2014 от G.Varbanov 1
edgecrusher Отговорено Януари 25, 2014 Отговорено Януари 25, 2014 ^^ Това мисля е много добра идея, но за раздела Китарни. Който иска и има възможност да публикува кратки аудио клипчета на или чист усилвателен звук или през симулация без да се упомената предварително, а после който иска да коментира и да се изкажат мнения. Това в никакъв случай няма да разреши вечния въпрос За или Против симулациите, нито ще докаже колко са добри усилвателите в реални условия, защото факторите са много повече, но поне на който му е интересно ще си намери занимание и се надявам мира във форума да се възвърне.
Evtim Djerekarov Отговорено Януари 25, 2014 Отговорено Януари 25, 2014 И аз мисля така, трябва проба на живо. Трябва да се свири заедно с него и с лампов амп, за да се види дали не се маскира звука му, както при много транзисторни усилватели... Иначе на запис че различаването в много ситуации може да се окаже трудно.
musicman Отговорено Януари 25, 2014 Отговорено Януари 25, 2014 Не , номера е не да се каже кое е по-добро а къде е / каква е разликата между двата семпъла. Даже направо няма да допускаме предубедени хора да изказват мнения. Защо да се окаже трудно различаването на запис? Разбираме се 24/96 wav и действаме.
Evtim Djerekarov Отговорено Януари 25, 2014 Отговорено Януари 25, 2014 (Редактирано) Защо да се окаже трудно различаването на запис? Разбираме се 24/96 wav и действаме. Защото разликата, която се усеща при свирене, най-често не се чува на запис. Тя е разлика главно в динамиката, която се усеща (дори с тяло), когато усилвателя е прилично усилен. Част от тези разлики се изгубват в процеса на запис(компресия от микрофон, апаратура..), а друга част - при възпроизвеждане(несравнимо по-ниски нива на слушане, компресия от апаратура/говорители). Като прибавим към това и факта, че слушателя слуша, без да свири, много от разликите, които са лесно доловими при свирене, се изгубват тотално при слушане на семпли. Още по-показателна разлика се получава при следната ситуация: 1. Китарист А свири с лампов амп. 2. Китарист Б свири заедно с него с транзисторен/моделиращ амп с пособна мощност. 3. Силата на звука е като при репетиционна или лайв. Нещата, които често се случват са: - Ламповият усилвател доминира в звуковата картина до толкова, че китаристът, свирещ с другата, се опитва да чуе какво точно свири. - От неламповият усилвател се чуват само леки нюанси, липсва "тяло" на звука. Настрана оставяме факта, че при такива разлики между двата усилвателя е, как да кажа, по-възпитателно ако искаш, китаристът да практикува на усилвател, който реагира адекватно да динамиката на свирене. Всеки, който е свирил на лампов усилвател и се е записвал е забелязвал , че ако има два записа - един при намален усилвател, един при "нацепен", записите звучат подобно, а при свирене, усещането е съвсем различно. Може дори да отидем по-далече и да кажем, че усилвателят е по-важен за китариста, отколкото за слушателя. Редактирано Януари 25, 2014 от Evtim Djerekarov 4
Recommended Posts