Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Posted

Що го подхванахте човека. Това на думи е лесно подлежи за 90% от навъртащите се тука, за които думата музикант е изключително далечна и непостижима величина.

 

Относно автора на темата:

Сглоби си кубенце, в нета има достатъчно информация по въпроса. Тук помощ няма да получиш, единственото, което може да стане е да данеш "ноУхаУ" или да си платиш на някой за да ти го направи, или да получиш безплатен урок по правопис.

Posted

Г-н Манов, бихте ли изказал мнението си относно следната схема. 
Fender%20Princeton%20Stereo%20Chorus%20S

Възможно ли е да се постигне някакъв добър зелултат ако се работи по нея?
Прекалено сложна ли е за проект от нулата?
 

Posted

Резултатът не зависи от схемата, а от изпълнителя.

Няма да давам личностни оценки, защото времето тече, човек се променя - са добро или за лошо.

Този усилвател е сложен и изисква много знания, много жизнен опит, много ресурси, много апаратура, ... изобщо много от всичко.

Както беше споменато по-горе, има неща които не се виждат, а са от значение. Затова споменах жизнен опит.

 

Има една приказка - едно е да искаш, второ е да можеш. а трето и четвърто (не случайно) да го направиш!

Аз не бих препоръчал нещо толкова обемно. Един вариант е да се раздроби на отделни модули, които да се правят един по един, но пак ще остане проблемът при събирането в едно цяло.

Posted

Именно това беше и моята идея - разделяне на няколкко части, за да може при евентуален проблем да се отстрани по-лесно.
Има някои неща по схемата, които не разбирам (прав сте за жизнения опит) и не знам дали да се захвана конкретно с тази схема или да продължа търсенето за малко по-лесен усилвател.

Posted

Аз мога да предложа само едно - учене, четене и така до края на света. Това не означава да не се работи, а да се комбинират теорията и практиката.

Време е необходимо. То не може да се прескача. Може само да се губи, когато не се използва правилно.

Още нещо. Трябва да се инвестира в апаратура и инструментариум. Или да се насочат усилията най-напред за тях, а после към усилвателите.

  • Like 1
Posted
Ново комбо - откъде да започна?

 

Започни от това къде и за какво ще ползваш комбото*. От това зависи размерът и мощността на говорителя, а от това рамерът на корпуса на изделието. Помисли каква музика ще свириш - от това зависи избора на усилвателя. После помисли с колко канала ще е и как ще ги превключваш - от това зависи управлението на звуците.

 

Ако искаш първият ти опит да е малко по-лесен вземи един процесор, който ще свърши основните дейности по обработката на звука и направи крайно стъпало за него. След време ще добавиш корекции, драйв, ефекти, управление и т.н. Само корпуса и говорителя ще си останат старите.

 

___________________

* Много ми се иска да свиря в голямо комбо 212 на сцена с Ролинг Стоунс, Обаче нито съм професионален музикант, нито Стоунс ще ме поканят, нито имам място в апартамента за сандък 212, нито съседите ще ме изтраят. Затова си свиря на 8 инчов говорител, при това тихо.

  • Like 2
Posted

Усилвателят е за домашно свирене, затова и мощността е 25-30W.
Операцията с добавяне на корекции, драйв, ефекти, управление и т.н. върху вече направено тяло с говорител, съм я правил, но не се получава толкова добре, защото с времето се променят и изскванията към дадения усилвател, както вижданията ми като оформление.
С две думи: става мармалад.

Затова ще го направя цялостно, с риск да е прекалено трудно.
Вече ми идват идеи, но главния въпрос е: Интегрално крайно стъпало или Транзисторно..
Скоро ще има развитие. :)

Поздрави, Румбата :) 


 

Posted

Започни от идеята за базовия тон, който ти харесва. Ако имаш конкретна идея.

Clean + overdrive/highgain, каквото ти харесва, издири схеми на такова нещо.

Дали ще звучи както трябва като го довършиш е друг въпрос.

С фуутсуич може да превключваш между клийн и едно, две нива на гейна, който ти харесва.

Добави тонкоректор по твой вкус - 2 или повече ленти. 3 лентов тонконтрол обикновено е достатъчно.

След като имаш базов тон, имаш комбо. Направи нещо, което наистина ти харесва като базов звук и зарежи всички екстра ефекти!

И просто си остави лууп сенд ретърн преди крайното стъпало.

 

Мощността си я решил, от там си сметни захранване, размери на говорител, кутия и т.н..

Posted

Комбото е компромисно решение.

 

По добре глава + отделен кабинет, най добре затворен обем.

Може и комбо със затворен обем но рядко се срещат такива :)

  • Like 1
Posted

Мисля да бъде отворено комбото, но с опция да се затваря.
Да си има летвата и ако реша да го затворя.

Posted

Обемът, който е необходим за оптимална работа на говорителя е различен при басрефлексно озв. тяло, такова със затворен и такова с отворен обем. Описаният от теб вариант е най-лесния начин да достигнеш до погрешен извод, че конкретен тип не ти харесва. Избери един тип дизайн и го направи както трябва. 

Posted (edited)

Това е схемата, по която ще работя. Ще има промени, свързани с добавяне на дилей, управление за дилей, сенд-ретърб връзка и т.н.

За момента остава единствено въпроса дали да с това крайно стъпало или по-мощно интегрално.2552d1212538675-3005.gif

Edited by Rumen.Kolarov
Posted (edited)

Няма защита от късо в изхода, няма и от реактивен товар.

Няма защита на високоговорителите от право напрежение в изхода.

Няма характерния "presence" на фирмата.

Регулирането на усилването в предусилвателя е специфично, ерго не е най-удачно за начинаещ.

Интегрална схема не е удачен заместител на това крайно стъпало.

С увеличение на захранващите напрежения и някои други промени може да се постигне доста по-висока мощност от това стъпало.

Само схема не е достатъчна за конструкция.

Пак не се вижда какво става с апаратурата и инструментариума с които ще се работи и как ще се провери работоспособността на евентуално завършенния усилвател. Не се обръща внимание и на методологията по изработване на усилвателя.

 

Както обикновенно, C/P. Sub sole nihil novi est.

Edited by Parni_Valjak
Posted

В крайна сметка се търси усилвател, с който да мога да се свиря, не продажба на завършеното изделие. 

 

 

Пак не се вижда какво става с апаратурата и инструментариума с които ще се работи и как ще се провери работоспособността на евентуално завършенния усилвател. Не се обръща внимание и на методологията по изработване на усилвателя.

 

Както обикновенно, C/P.

  
Не съм сигурен, че разбирам напълно забележката.

Posted

За пореден път се убеждавам, че няма смисъл от напразно губене на време по някои теми. 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.